TiaK

Del jeres budget/faste udgifter :)

47 indlæg i dette emne

Inspireret af sparetråden, så synes jeg det kunne være rigtig interessant at se hvilke faste udgifter I andre lever for? Måske man kan blive inspireret til hvor der kan spares :)

 

Her er vores - vi bor i eget hus i østjylland:

 

TV + Licens

550 kr/måned

 

Internet

0 kr/måned (firmabetalt)

 

Vand/varme/el

2400 kr/måned

 

Ejendomskat+spildevand

1650 kr/måned

 

Billån

2000 kr/måned

 

Grøn ejerafgift (vægtafgift)

150 kr/måned

 

Forsikring (bil/indbo/ulykke/villa/sundhed/danmark for 2 voksne og et barn)

1530 kr/måned

 

Børnehave (1 barn inkl alle måltider)

2375 kr/måned

 

Fagforening + A-kasse (to voksne)

2200 kr/måned

 

Huslån i banken

8400 kr/måned

 

Huslån i realkredit

5850 kr/måned

 

Telefonabon. (2 stk)

240 kr/måned

 

Hvilket giver 27350 kr i alt per måned.

 

Jeg håber I andre også vil dele :)

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan man betale ejendomsskat månedligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man betale ejendomsskat månedligt?

Jeg tror bare det er delt ud for budgettets skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider lige vores ind senere - det ser vist ikke meget anderledes ud, bortset fra, st vi går efter et billigere hus, fordi vi har en masse børn at bruge penge på :rolleyes - jeg tænkte bare (som jeg så mange gange før har gjort), at man godt nok har mange udgifter, som der ikke rigtig kan pilles ved (a-kasse, fagforening, forsikringer, licens, instution o.l.), og at jeg simpelthen ikke forstår, hvordan man kan klare sig på en lav indtægt - respekt for de små indkomsters husstande!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider lige vores ind senere - det ser vist ikke meget anderledes ud, bortset fra, st vi går efter et billigere hus, fordi vi har en masse børn at bruge penge på :rolleyes - jeg tænkte bare (som jeg så mange gange før har gjort), at man godt nok har mange udgifter, som der ikke rigtig kan pilles ved (a-kasse, fagforening, forsikringer, licens, instution o.l.), og at jeg simpelthen ikke forstår, hvordan man kan klare sig på en lav indtægt - respekt for de små indkomsters husstande!

Hvad er en lav indtægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en lav indtægt?

Åh, det har jeg såmænd ikke nogen fast holdning til - kontanthjælp er jo i hvert fald, anden overførselsindkomst, kassedamejobs, rengøring osv - men min tanke er måske egentlig mest af alt, at man ikke skal specielt langt ned, før det må blive ret stramt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ca :

Husleje (incl aconto) :

9500 kr

El:

1000kr /måneden

A-kasse og Danmark :

1100 kr/måneden

Mobil :

800 kr/måneden

Internet + tv pakke +licens :

900 kr/måneden

Luksusting som Netflix, viaplay, hbo, Spotify, planfadder fitness :

850 kr/måneden

Lån i banken :

1500 kr /måneden

Afbetaling hos leasy :

700 kr /måneden

Transport med rejsekort :

1500 kr/ måneden

Ialt Ca 17.950 kr +/%

Der er sikkert nogle ting som jeg har glemt, og så er der nogle ting som skal på -f.eks leder vi efter en god forsikring vi har råd til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores - vi bor pt i lejet rækkehus i Vallensbæk, men kigger på hus i Haderslev:

TV + Licens + internet

681 kr/måned

Vand/varme/el

2000 kr/måned

Grøn ejerafgift (vægtafgift)

52 kr/måned

FDM

53 kr/måned

Vedligehold af bil

400 kr/måned

S-tog

1300 kr/måned

Forsikring (bil/indbo/ulykke/danmark/hundesundhed/-ansvar for 2 voksne, 3 børn og en hund + min livsforsikring)

2155 kr/måned

Vuggestue (1 barn inkl alle måltider)

2700 kr/måned

Børneopsparinger

500 kr/måned

Fagforening + A-kasse (to voksne)

1367 kr/måned

Husleje

13000 kr/måned

Telefonabon. (3 stk)

300 kr/måned

Hvilket giver 24.506 kr i alt per måned (tror jeg nok - jeg har ikke lige en lommeregner ved hånden :blush

Derudover har vi hver især lidt studielån at betale på, jeg har indtil for nylig haft kontaktlinser o.l. Bilen har jeg købt kontant, og vi overfører så løbende af fælles midler tilbage til min konto for at betale den sammen på den måde, men en udgift kan man måske knap kalde det.

Ovenstående ændrer sig på mange måder om lidt, hvor vi flytter og hvor junior skal i børnehave, Sigrid i vugger osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker sådan noget! :D

 

Vi bor i hus i Virum :)

 


TV + Licens


334 kr/måned


 


Internet


0 kr/måned (firmabetalt)


 


Varme (olie+brænde)/el


2.400 kr/måned (olien er pt. meget billig, så reelt betaler vi mindre nu, men det bliver næppe ved :rolleyes)


 


Ejendomskat+spildevand+skorstensfejer+vejafgift+alarmsystem


3.500 kr/måned


 


Bil (lån/forsikring/benzin/vægtafgift/service/bro)


4.250 kr/måned


 


SU-lån (2 stk. Jeg har 2½ år tilbage og Søren ca. 4 - jeg glæder mig til det er ude af verden!)


1.744 kr/måned


 


Forsikring (indbo/ulykke/villa/for 2 voksne og et barn - skal have Sofie på!)


810 kr/måned


 


Børnehave (1 barn uden måltider)


1.880 kr/måned


 


Fagforening + A-kasse (Søren er medlem af fagforening. Ingen af os er medlem af A-kasse)


389 kr/måned


 


Huslån i banken


4.500 kr/måned (det bliver kreditten nedskrevet med hver måned, men vi betaler lagt mere af)


 


Huslån i realkredit


5.500 kr/måned (variabelt og pt. virkelig lavt ;) Vi kan risikere at komme op på 13.300 kr./,mdr før renteloftet træder i kraft :o )


 


Diverse abonnementer (Triatlonklub+PlanFadder+Politiken søndag+kontaktlinser)


673 kr/måned


 


Telefonabon.


Gratis (firmabetalt)


 


Hvilket giver 26.015 kr i alt per måned.


 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg vil også være med :).

 

Føler ikke jeg har helt styr på vores lige nu da jeg ingen indtægt har (ikke mere SU) så vi sidder for mandens løn og den er ikke prangende, men har nok alligevel styr på udgifterne :).

 

Vi bor i en 2-værelses lejebolig i Rødovre.

 

Husleje ink aconto vand, varme og stor tv-pakke

6801 kr/mdr

 

Licens

205 kr./mdr.

 

El (alt for meget)

700 kr./mdr

 

Forsikringer - Indbo, Ulykke, Danmark

635 kr/mdr

 

Mobil + Internet 

199 kr./mdr (mandens er betalt af arbejde, og jeg skal skifte abonnement her til marts når min binding ophøre) 

 

 

A-kasse + fagforening

550 kr/mdr. (jeg er studiemedlem så gratis endnu)

 

Benzin (budgetteret men bruger ikke så meget)

1000 kr. /mdr.

 

Bil vedligeholdelse (skift af hjul, service ect )

200 kr/mdr. 

 

Miljøafgift

52 kr./mdr.

 

Bilforsikring kasko

480 kr./mdr. 

 

Dagpleje (ny her i 2016)

1496 kr. /mdr.

 

Total bliver det så 

 

12.318 kr./mdr. 

 

Glæder mig til at jeg får en indtægt igen :S 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt. Herhjemme er vores samlede indtægt, inkl børnepenge på 21000kr om mdr (ved dog ikke hvad den bliver i fremtiden)..

Imponerende, at langt de fleste har budgetter hvor vi ikke engang ville kunne betale regningerne >.<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt. Herhjemme er vores samlede indtægt, inkl børnepenge på 21000kr om mdr (ved dog ikke hvad den bliver i fremtiden)..

Imponerende, at langt de fleste har budgetter hvor vi ikke engang ville kunne betale regningerne >.<

 

Hehe tænker jeg også :) Lige for tiden har vi udbetalt omkring 17.000 kr. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor til leje i Virum :)

Min mand har netop gennemgået vores budget og t.o.m juni 2015 vil det se sådan her ud:

 

Vi er to voksne og snart en lille pige :stork :stork

 

Regninger - Fast fra budget:

 

Husleje inkl. vand

4.750,–

 

El

600,–

 

Gas (varme)

600,–

 

Opnotering i boligselskaber

50,–

 

Internet

300,–

 

TV–pakke

300,–

 

Licens

200,–

 

DK Hostmaster

20,–

 

Forsikringer – 2 prs.

Inkl. Sygeforsikring Danmark, ulykke–, indbo– og rejseforsikring

930,-

 

Fagforening + A kasse – 1 prs.

950,–

 

Transport (1 prs. Studiekort + 1 prs. rejsekort)

650,–

 

Telefoni – 2 prs.

178,–

 

Spotify

99,–

 

Kattene

500,–

 

Afbetaling af vaskemaskine

200,–

 

Afbetaling af banklån

5.500,–

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at fx betaler vi her i huset pt omkring 4.000 for daginstitution - i kan jo få friplads med så lav en indtægt.

Og ellers handler det jo om hvordan man har sat sig.

Vores faste udgifter ligger omkring de 23.000 hvoraf de 3.000 er diesel fordi vi begge kører langt på arbejde, og vi bruge jo nok ihvertfald 8.000 hvis ikke mere på at have 2 biler. Tilgengæld har vi et stort hus (omend bestemt ikke fancy) hvor vi samlet betaler omkring 7.000 i realkredit og banklån. Men boede vi til leje, så havde der jo været boligsikring, især hvis man har en lav indkomst og et barn.

Så bare på biler og husleje ryger der jo 15.000 og daginstitution for 4.000 - så det er jo reelt kun 4.000 vi bruger på øvrige faste udgifter som forsikringer, vedligehold, a-kasse og fagforening og sådan. Vi har kun den mindste tv-pakke i antenneforeningen og derudover Netflix, men det er det. Samlet bruger vi 150 på 2 mobiler, 200 kr for internet etc.

Det er bare bolig, bil og institution som er dyrt for os.

Vi kan faktisk "kun få delvist friplads :) betaler 47 % men synes da også det ville være unfair hvis staten skulle betale fuldkommen pga nogle valg vi har taget :)

Men ja, især boligposten gør jo en stor forskel mellem folk :-) sidder også selv og kigger meget hus og er jo stor prisforskel :-)

Men glæder mig stadig til mit speciale skal afleveres her d. 15 og så finde et job :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husleje (lejebolig nordlige Århus kommune på 88 kvm) inklusiv vand og varme samt antennebidrag: 8.330 kr

Tv-pakke (stor) + internet + licens: 784

Mobil tlf 2stk: 298

NRGi: 467

Forsikringer (indbo, ulykkes, kasko, rejse, noget andet bil forsikring): 965

Fagforening og A-kasse (begge): 1600

Sygeforsikring Danmark (mig - manden er hvilende medlem): 115 kr

Kommende billån: 2650

Dagpleje inkl alle måltider: 2824

Så inden opsparinger, betaling af lån til min mor og stedfar, madkonto og lommepenge er vores låste omkostninger: 17.938 kr. Dertil kommer ca 1500 i benzin og 650 kr til mit periodekort til bus/tog

Vi kunne spare på tv pakken, den ene mobil abonnement væk (jeg har også en arb mobil jeg betaler fri tlf af) og jeg burde kunne få internet betalt af jobbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 30.000 udbetalt, hvoraf de 27000,- går til ALLE udgifter.

5000 til mad.

3000 til benzin

1000 til a-kasse

2100 til børnehave

1000 kr til opsparing til huset

5000 til opsparing

350 til Netflix, internet(vi har ikke tv)

600 til mobiler

1000 til el

1000 til varme(pillefyr)

500 til vand (ca)

2300 til alle forsikringer

Vi bor i eget hus på 140 kvm, som om lidt bliver 175 :-) Vi har to unger + en på vej. 2 biler, men manden er mekaniker... Og jeg er på dimitend sats på dagpenge, så når jeg engang efter barsel får job, så er der da ingen tvivl om at der er flere penge i kassen, men så også mindre tid... Synes vi klarer os fint, vi sparer ikke (kunne godt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... I min verden er opsparing ikke en fast udgift, men flere af jer skriver den på. Reelt set er opsparing vel frivillig og kan relativt nemt suspenderes hvis lokummet brænder og det er vel netop det en fast udgift ikke kan. Eller? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... I min verden er opsparing ikke en fast udgift, men flere af jer skriver den på. Reelt set er opsparing vel frivillig og kan relativt nemt suspenderes hvis lokummet brænder og det er vel netop det en fast udgift ikke kan. Eller? :chin:

Enig :) Men de står budget/faste udgifter - og selvom det ikke er en fast udgift, så kan det vel godt være en post i et budget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne forresten: Får du slet ikke noia over ikke at være medlem af fagforening og a-kasse...? Jeg kigger jævnligt surt på den post, men jeg tør alligevel ikke rigtig... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... I min verden er opsparing ikke en fast udgift, men flere af jer skriver den på. Reelt set er opsparing vel frivillig og kan relativt nemt suspenderes hvis lokummet brænder og det er vel netop det en fast udgift ikke kan. Eller? :chin:

For os er det bare en del af budgettet, fordi jeg umiddelbart tror det er nemmere at indregne det og tænkte på det som en låst del af budgettet. men nej, reelt set er det ikke en fast udgift en en frivillig fast en :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne forresten: Får du slet ikke noia over ikke at være medlem af fagforening og a-kasse...? Jeg kigger jævnligt surt på den post, men jeg tør alligevel ikke rigtig... :unsure

Det tænker jeg også - dog ikke fagforening, men mere a-kassen? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :) Men de står budget/faste udgifter - og selvom det ikke er en fast udgift, så kan det vel godt være en post i et budget :)

Ah, jo på den måde kan det selvfølgelig godt figurere :)

 

Susanne forresten: Får du slet ikke noia over ikke at være medlem af fagforening og a-kasse...? Jeg kigger jævnligt surt på den post, men jeg tør alligevel ikke rigtig... :unsure

Tjo... Jeg har nu faktisk været medlem af fagforening fra jeg startede med at læse. Først DJØF og så Finansforbundet, men jeg måtte ikke være medlem af sidstnævnte, da jeg skiftede job til Coop (da det ikke er den finansielle sektor) og så har jeg bare aldrig fået meldt mig ind et andet sted.

DJØF var så dem, der undlod at informere mig om, at der var deadline på at melde sig ind i a-kasse efter endt uddannelse, hvis man ville have dækning fra start. Så det fik jeg aldrig gjort og så har jeg bare været for nærig til at starte, når jeg ikke engang ville være dækket før efter et helt år. Det er SATME mange penge! Tænk på alle de penge jeg har sparet de sidste 8 år :D Ej, jeg ved ikke. Jeg burde jo nok, men når man føler sig sikker i sit job, så gør man det jo ikke, og hvis man ikke gør, så er det jo med at spare op og især er det lidt meningsløst, når jeg har et år uden dækning først :rolleyes

Jeg ved faktisk ikke hvorfor Søren ikke er medlem. Men jeg tror seriøst ikke der er risiko for han er arbejdsløs særlig længe - han kan noget særligt og han får tit uopfordrede tilbud, så det ville ikke være længe det var et problem. Og så vil vi da hellere bruge pengene på at spare op til en evt. måned eller to uden job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... I min verden er opsparing ikke en fast udgift, men flere af jer skriver den på. Reelt set er opsparing vel frivillig og kan relativt nemt suspenderes hvis lokummet brænder og det er vel netop det en fast udgift ikke kan. Eller? :chin:

Jeg har en "opsparingspost" hvor jeg indsætter 500 kr. pr. måned, den dækker forsikring på vores hunde (3100 kr om året), hundetræning og medlemsskab af hundeklub. Jeg har så bare valgt at samle dem under opsparingsposten, og så er der lidt ekstra når de tre ting er betalt, men vi har også jævnligt dyrlægeregninger som vi ikke kan forudse størrelsen på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en "opsparingspost" hvor jeg indsætter 500 kr. pr. måned, den dækker forsikring på vores hunde (3100 kr om året), hundetræning og medlemsskab af hundeklub. Jeg har så bare valgt at samle dem under opsparingsposten, og så er der lidt ekstra når de tre ting er betalt, men vi har også jævnligt dyrlægeregninger som vi ikke kan forudse størrelsen på.

Ååååhhhhh ja, det er så godt for min økonomi, at min storesøster er smådyrsdyrlæge! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååhhhhh ja, det er så godt for min økonomi, at min storesøster er smådyrsdyrlæge! :D

Vores dyrlæge er pludselig gået ned på halv tid... Ikke et tilfælde tænker jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER