Minalima

Har bare brug for luft... og et kram

17 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg undskylder på forhånd, men har bare lige brug for at få luftet frustrationerne.

 

Jeg var til samtale på sygehuset i mandags, ang. den forestående operation (fjernelse af plade i håndledet).

Havde snakket med lægen i forvejen og forespurgt om vi kunne risikere at gå i gang med Projekt Baby inden operationen. Til det: nej. HVIS jeg er gravid når jeg skal opereres, vil hun ikke operere mig  :unsure Fair nok. Er reelt nok også bedst at vente til bagefter (men den der tålmodighed...)

Nå... men så håbede jeg da at jeg i det mindste kunne komme til hurtigst muligt efter samtalen  :rolleyes Men nej... Skal vente helt til d. 26. februar  :boo Endnu mere irriterende, er at, så vidt jeg kan regne mig frem til, burde have ÆL dagene OP TIL operationen  :gal

Så kan først gå igang til marts 2016, hvilket selvfølgelig er fantastisk, men som lige nu føles meget langt væk.

 

Så til næste punkt:

Min dejlige mand er pt. sygemeldt pga. hans knæ. Det har han været i noget tid, så det er ikke noget nyt. Men i dag har han så været til et opfølgende møde, der kort fortalt endte med at han har fået godkendt at kunne komme i et 4 ugers virksomhedspraktik som køleteknikker, for at se om hans knæ kan holde til det (kunne det ikke som skraldemand). Det jubler jeg selvfølgelig over! Han fortalte at hvis det går godt og han kan lide det, er han stort set allerede godkendt til at kunne tage uddannelsen som revalidering (også rigtig godt), MEN hvis han gør det, er der jo noget skolegang han skal igennem. Det er 10 uger (om det er 10 uger løbende eller fordelt lidt, ved jeg faktisk ikke). Men da skolen ligger langt fra os, vil han skulle overnatte der og kan kun være hjemme i weekenderne.

Selvfølgelig kommer jeg da til at savne ham, hvis han er væk det meste af ugen, men hvad med projekt baby???? 

Jeg ved godt at det langt fra er sikkert det ender sådan, men muligheden/risikoen er der.

 

Havde bare brug for at komme ud med det.

Kærlig hilsen Line (som i øvrigt har sin mens. lige nu, så ALT er bare...  :huug )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at hvis æl ligger lige inde OP, kan i godt gå igang i den cyklus. Du vil på det tidspunkt så ikke kunne teste positiv, så reelt er du jo så ikke gravid. Jeg havde nok taget chancen. Hvis der er en lille spire, er det jo bare er æg der er ved at blive delt og derfor bør OP ikke have indflydelse på spiren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster endte med en fin lille dreng til tross for operasjon i starten. Hun hadde nok ægløsning rett før

kne-operasjonen sin, og det gikk helt fint. :)

Jeg ville ha prøvd iallefall..

Å om det ikke lykkes får i ta det som det kommer. 10 uger går hurtig (selv om det ikke føles sånn...)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at jeg ville forsøge selvom du skal opereres omkring æl. For tror ikke at narkosen vil have nogen indvirkning på udviklingen i et så tidligt stadie. For i princippet er du jo ikke gravid selvom det vil lykkes op til operationen. Så giv det et forsøg især hvis det sætter ro i sjælen hos dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er operationen akut - har du smerter eller andet?

Hvis ikke så havde jo nok skidt hul i operationen og prøve alligevel. Det kan tage lang tid at blive gravid og hvis det ikke sker inden - jamen så går alt bare som planlagt. Hvis du skulle blive gravid - jamen så er det et "uheld" og så melder du afbud til operationen og nyder din graviditet.

Jeg ville dog aldrig tage operationen hvis lægen fraråder det under graviditet. Fostre er så følsomme i starten og jeg ville ikke risikere noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Jeg har stadig min hormonspiral, og planen er at den skal ud i starten af februar og så bruge kondom indtil operationen er overstået.

Operationen er planlagt. Skal have fjernet en indopereret plade I mit håndled, efter et styrt på rulleskøjter i maj sidste år.

Jeg har nogle gener i håndledet, derfor pladen skal ud.

Dog er det op til mig om jeg vil have den ud eller ej.

Men hvis jeg venter til efter graviditeten, kommer der til at gå rigtig længe, da jeg er nødt til at vente på at mit barn er så gammelt at det som minimum kan gå selv. Og så er det rent ud sagt ikke det værd ikke at skulle vente de 10 Uger nu.

Jeg har selvfølgelig snakket med lægen om event. Ricici hvis jeg bliver gravid lige efter.... Hun mener ikke der er noget i vejen for det.

Det eneste der KAN være et problem, er de generelle Ricici med minimal risiko for infektion i såret.

Umiddelbart tror jeg vi venter med at gå igang til marts, da jeg jo også skal have noget smertestillende i dagene efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Jeg har stadig min hormonspiral, og planen er at den skal ud i starten af februar og så bruge kondom indtil operationen er overstået.

Operationen er planlagt. Skal have fjernet en indopereret plade I mit håndled, efter et styrt på rulleskøjter i maj sidste år.

Jeg har nogle gener i håndledet, derfor pladen skal ud.

Dog er det op til mig om jeg vil have den ud eller ej.

Men hvis jeg venter til efter graviditeten, kommer der til at gå rigtig længe, da jeg er nødt til at vente på at mit barn er så gammelt at det som minimum kan gå selv. Og så er det rent ud sagt ikke det værd ikke at skulle vente de 10 Uger nu.

Jeg har selvfølgelig snakket med lægen om event. Ricici hvis jeg bliver gravid lige efter.... Hun mener ikke der er noget i vejen for det.

Det eneste der KAN være et problem, er de generelle Ricici med minimal risiko for infektion i såret.

Umiddelbart tror jeg vi venter med at gå igang til marts, da jeg jo også skal have noget smertestillende i dagene efter.

Da tror jeg jeg hadde beholdt spiralen til det hele var over.. :)

Kondom er noe skidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.

Jeg undskylder på forhånd, men har bare lige brug for at få luftet frustrationerne.

 

Jeg var til samtale på sygehuset i mandags, ang. den forestående operation (fjernelse af plade i håndledet).

Havde snakket med lægen i forvejen og forespurgt om vi kunne risikere at gå i gang med Projekt Baby inden operationen. Til det: nej. HVIS jeg er gravid når jeg skal opereres, vil hun ikke operere mig  :unsure Fair nok. Er reelt nok også bedst at vente til bagefter (men den der tålmodighed...)

Nå... men så håbede jeg da at jeg i det mindste kunne komme til hurtigst muligt efter samtalen  :rolleyes Men nej... Skal vente helt til d. 26. februar  :boo Endnu mere irriterende, er at, så vidt jeg kan regne mig frem til, burde have ÆL dagene OP TIL operationen  :gal

Så kan først gå igang til marts 2016, hvilket selvfølgelig er fantastisk, men som lige nu føles meget langt væk.

 

Så til næste punkt:

Min dejlige mand er pt. sygemeldt pga. hans knæ. Det har han været i noget tid, så det er ikke noget nyt. Men i dag har han så været til et opfølgende møde, der kort fortalt endte med at han har fået godkendt at kunne komme i et 4 ugers virksomhedspraktik som køleteknikker, for at se om hans knæ kan holde til det (kunne det ikke som skraldemand). Det jubler jeg selvfølgelig over! Han fortalte at hvis det går godt og han kan lide det, er han stort set allerede godkendt til at kunne tage uddannelsen som revalidering (også rigtig godt), MEN hvis han gør det, er der jo noget skolegang han skal igennem. Det er 10 uger (om det er 10 uger løbende eller fordelt lidt, ved jeg faktisk ikke). Men da skolen ligger langt fra os, vil han skulle overnatte der og kan kun være hjemme i weekenderne.

Selvfølgelig kommer jeg da til at savne ham, hvis han er væk det meste af ugen, men hvad med projekt baby???? 

Jeg ved godt at det langt fra er sikkert det ender sådan, men muligheden/risikoen er der.

 

Havde bare brug for at komme ud med det.

Kærlig hilsen Line (som i øvrigt har sin mens. lige nu, så ALT er bare...  :huug )

Hej Line..

Øv med øv på.. !! Forstår godt din frustration.

Den operation du skal igennem, foregår den i lokalbedøvelse og blodtomhed? Eller skal du fuldbedøves ?? For hvis du skal fuldbedøves så kommer det jo til at gå udover dit foster. Jeg ved faktisk iikke om selve lokalbedøvelsen kan påvirke dit foster.. Men hvis lægen siger nej så må du jo nok desværre holde dig til det - selv om det stinker.

Hvor er det fantastisk med din mand at han kan få en virksomhedspraktik så han kan komme videre på arbejdsmarkedet... men kan godt se jeres problem omkring PB. Jeg fornemmer at du har en ret stabil cyklus og dermed kan beregne din cyklus - kunne i så ikke udnytte det ? Jeg mener når ÆL så nærmer sig så må din mand jo komme hjem (trods den lange rejse) for at lave baby. Og så tage afsted igen. Eller du kunne tage til ham ? 

Hvis alt flasker sig så kunne det endda være at han kunne nå at få overstået det meste af de 10 FØR du bliver opereret.. og så kan i gå 100% igang med PB bagefter :)

 

Jeg ønsker jer i hvert fald rigtig held og lykke med det :)  :kiss  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at hvis æl ligger lige inde OP, kan i godt gå igang i den cyklus. Du vil på det tidspunkt så ikke kunne teste positiv, så reelt er du jo så ikke gravid. Jeg havde nok taget chancen. Hvis der er en lille spire, er det jo bare er æg der er ved at blive delt og derfor bør OP ikke have indflydelse på spiren

Det lyder hårdt og irriterende. Jeg sender en masse kram

Hvis Line skal fuldbedøves så kommer bedøvelsen til at påvirke fostret/ægget .. så jo det vil faktisk få en betydning og klart også derfor at lægen siger nej. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter planen skal operationen foregå med blokade i armen, men HVIS Det ikke fungere, skal jeg i fuld narkose og det er den risiko lægen ikke vil løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter planen skal operationen foregå med blokade i armen, men HVIS Det ikke fungere, skal jeg i fuld narkose og det er den risiko lægen ikke vil løbe.

Præcis. Og så vil jeg på ingen måde anbefale dig at gå igang med PB før operationen. De stoffer(medicinen) man bedøver med er IKKE gode for æg/fostre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaringer med operation, men min kæreste arbejder offshore og er væk i to uger ad gangen. Det gav også lidt udfordringer i forhold til æl og sex, men jeg blev gravid efter kun 5 måneder fra p-pillestop, så det kan altså godt lade sig gøre :kram2 held og lykke med pb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo altså godt lægge gravide i narkose hvis det er nødvendigt uden der sker noget med barnet. Min mor fik fjernet sin blindtarm efter den spring pga betændelse da hun var gravid med min lille søster og de er her da begge i dag. Hun havde ovenikøbet over 40 i feber. Fosteret er mest skrøbeligt fra hjertet begynder at slå og der går alligevel 3-4 uger fra æl. Derfor tænkte jeg at jeg havde taget chancen. De kan altså ofte modstå mere end man tror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo altså godt lægge gravide i narkose hvis det er nødvendigt uden der sker noget med barnet. Min mor fik fjernet sin blindtarm efter den spring pga betændelse da hun var gravid med min lille søster og de er her da begge i dag. Hun havde ovenikøbet over 40 i feber. Fosteret er mest skrøbeligt fra hjertet begynder at slå og der går alligevel 3-4 uger fra æl. Derfor tænkte jeg at jeg havde taget chancen. De kan altså ofte modstå mere end man tror.

Ja man kan godt lægge en gravid i narkose.. om det så er med gas eller medicin ved jeg ikke. Men jeg ved af erfaring at de på ingen måde anbefaler det. Arbejder selv på intensiv.. og det er yderst sjældent at man opererer på gravide kvinder. Med mindre det er livsnødvendigt - som det var med din mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan godt lægge en gravid i narkose.. om det så er med gas eller medicin ved jeg ikke. Men jeg ved af erfaring at de på ingen måde anbefaler det. Arbejder selv på intensiv.. og det er yderst sjældent at man opererer på gravide kvinder. Med mindre det er livsnødvendigt - som det var med din mor :)

Men fosteret deler jo intet med mor på så tidligt et stadie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men fosteret deler jo intet med mor på så tidligt et stadie.

Nej men jeg ville personligt ikke anbefale det. :) Men det må folk jo selv om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv søde.

Du ved hvor du kan læsse brok af henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER