Sandie

SKAT

59 indlæg i dette emne

Øv øv hvor havde jeg glædet mig til at tjekke skat... men ak skal betale tilbage... (igen) og igen meget mere end jeg har stående på opsparinger... øv hvor er det træls..

Hvad med jer... ? nogle der er heldige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej slet slet ikke! Jeg skal betale lidt mere end 10.000 tilbage og Morten skal have knap 800 tilbage (efter at have indbetalt 3600 inden nytår!) Så det er noget af en regning vi sidder med!boohoo.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have 1100 kr. tilbage og manden skal betale 1800 kr. ;) , så det er ikke så slemt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej slet slet ikke! Jeg skal betale lidt mere end 10.000 tilbage og Morten skal have knap 800 tilbage (efter at have indbetalt 3600 inden nytår!) Så det er noget af en regning vi sidder med!boohoo.gif

Åååh det kender jer.. forrige år skulle jeg betale 15.000 hvor advokaten havde regnet til vi skulle have penge tilbage.. sidste år skulle jeg betale 7000 så i år er vi helt nede på 4000 så det jo egentlig nærmest ingenting ... :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have 1100 kr. tilbage og manden skal betale 1800 kr. ;) , så det er ikke så slemt igen.

Åååh dejligt når det "næsten" går op... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal betale 2500 kroner og manden skal betale 900 kroner :prik

Jeg ved simpelthen ikke hvad det er der går galt, for siden jeg er kommet på SU skal jeg betale ca 2500 kroner tilbage hver år ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh dejligt når det "næsten" går op... ;)

Ja det er dejligt. De sidste mange år, har manden skulle have over 20.000 tilbage, men fik sidste år ændret skatteprocenten fra 42/43? procent til 38. Vi ville heller have det ekstra i hverdagene, end denne ene gang om året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have 7.000 kr tilbage, men det vidste jeg godt ;)

Alle jer der "altid" får skattesmæk. I skal huske løbende at kontrollere jeres forskudsopgørelser- at de passer. Specielt indkomt og renter. Hvis forskudsopgørelsen passer med de faktiske oplysninger, burde man ikke få restskat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have 7.000 kr tilbage, men det vidste jeg godt ;)

Alle jer der "altid" får skattesmæk. I skal huske løbende at kontrollere jeres forskudsopgørelser- at de passer. Specielt indkomt og renter. Hvis forskudsopgørelsen passer med de faktiske oplysninger, burde man ikke få restskat :)

I know.. i år er det min egen fejl fordi jeg ikke kunne finde ud af det her da jeg var på barsel at regne rigtigt ^_^

De andre gange er det regnet ud af en prof som så forklarede han kom til at bytte om på netto og brutto et eller andet så det var hans fejl... (og nej bruger ham ikke mere ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min opgørelse er stadigvæk ikke tilgængelig <_< er ved at være godt og grundigt utålmodig, når mange andre har kunnet se deres siden i lørdags <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min opgørelse er stadigvæk ikke tilgængelig <_< er ved at være godt og grundigt utålmodig, når mange andre har kunnet se deres siden i lørdags <_<

Din mand er ikke selvstændig vel? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mand er ikke selvstændig vel? :)

Jo, men alle de andre år har jeg godt kunne se min opgørelse her til marts - men der var vi ikke gift - måske er det derfor???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men alle de andre år har jeg godt kunne se min opgørelse her til marts - men der var vi ikke gift - måske er det derfor???

Jep- det er derfor :) Du kan først se din, når hans er lavet. Sådan er det, når I er blevet gift ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep- det er derfor :) Du kan først se din, når hans er lavet. Sådan er det, når I er blevet gift ;)

Nåh.... så kan jeg nok først se min om tre måneder.... men det synes jeg da ikke er fair :( min indkomst er da uafhængig af hans...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh.... så kan jeg nok først se min om tre måneder....

Ja, det er nok deromkring. Den udvidede selvangivelse har først frist den 30. juni nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i er gift så kan du ikke se din før hans bliver 'frigivet'.

Her er det en dejlig dag :)

Jeg skal af med knapt 600 men manden får knapt 8600 tilbage, så der er 8000 til os (han mener bestemt det er hans penge men jeg mener det er vores - når vi nu har fælles økonomi, men da de ting han vil bruge pengene til kommer os begge til gode får han 'lov til' at bruge dem som han vil. Det skal nemlig være til en skruemaskine og legeplads til ungerne i haven :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i er gift så kan du ikke se din før hans bliver 'frigivet'.

Her er det en dejlig dag :)

Jeg skal af med knapt 600 men manden får knapt 8600 tilbage, så der er 8000 til os (han mener bestemt det er hans penge men jeg mener det er vores - når vi nu har fælles økonomi, men da de ting han vil bruge pengene til kommer os begge til gode får han 'lov til' at bruge dem som han vil. Det skal nemlig være til en skruemaskine og legeplads til ungerne i haven :))

Dejligt- og godt formål med pengene :)

Vores kommer til at blive lagt til side til ferie- selvom vi ikke rigtig ved hvad vi skal I år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i er gift så kan du ikke se din før hans bliver 'frigivet'.

Her er det en dejlig dag :)

Jeg skal af med knapt 600 men manden får knapt 8600 tilbage, så der er 8000 til os (han mener bestemt det er hans penge men jeg mener det er vores - når vi nu har fælles økonomi, men da de ting han vil bruge pengene til kommer os begge til gode får han 'lov til' at bruge dem som han vil. Det skal nemlig være til en skruemaskine og legeplads til ungerne i haven :))

God måde at bruge pengene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge fået penge tilbage. Vi vidste godt der ville komme lidt, da jeg kun har brugt mit fradrag 11 gange sidste år, og vi altid er konservative med inberetning af renter mm.

Mener det er omkring 15.000 vi får tilbage i alt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og så kom jeg lige i tanke om jeg havde lovet mig selv at hvis jeg fik penge tilbage i skat måtte jeg shoppe nu når pomdelux åbner salget i morgen... øøøv så ingen shopping til mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået nogle beløb hvor vi netto skal af med 5000. Men den er ikke færdig, så vi skal lave ændringer til den. F.eks. er vi 3 om et sommerhus, og banken opgiver kun renter til en af ejerne. Det er træls! og dernæst har vi udlejet sommerhuset og det er heller ikke med i den. Jeg vil tro vi får lidt tilbage. Men fordi systemet er som det er så står vi lige nu med en regning på 7000 og får 2000 ind på vores nemkonto. Så de må altså gemmes til den endelige opgørelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja jeg aner intet om det før om flere måneder... Da manden/vi jo er selvstændige og gift...

Vi vil hellere have en lidt for høj trækprocent m.m og så få lidt penge tilbage i skat - det er jo ikke noget vi mærker til dagligt.

Men er spændt på hvordan det ser ud i år... da vi jo er husejer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har manden også udvidet selvangivelse så jeg må også vente til han kan komme ind på sin. Han kan komme ind på den fra i dag så lige så snart han kommer hjem skal jeg ind og kigge den igennem for ham (det overlader han nemlig til mig nu når det er det jeg normalt arbejder med ;) )

Jeg tror vi får penge tilbage, men jeg er lidt nervøs for banken lavede bøvl i den da vi skulle omlægge og frygter de måske har dummet sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er DØD frustreret eftersom vi de sidste 4 år har været på SKAT hvert år for at få hjælp til selvangivelse og hvordan vi slipper ud af det her restskat-helvede og lige lidt hjælper det. I år skal vi finde 15 K i et i forvejen trængt budget. ARGH!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er DØD frustreret eftersom vi de sidste 4 år har været på SKAT hvert år for at få hjælp til selvangivelse og hvordan vi slipper ud af det her restskat-helvede og lige lidt hjælper det. I år skal vi finde 15 K i et i forvejen trængt budget. ARGH!

Hvor er det bare træls for jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER