tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Ej, men helt ærligt! Hvad bilder du dig egentligt ind? Sådan at drysse lus i håret på dem - det gør jo sindsygt ondt, og er på højde med at slå dem jo :rolleyes

:klap :klap :klap

Sikke en lorte x, altså!

Det skal du ikke tænke et eneste sekund på, søde! :kram2 :kiss

Tak søde :kiss

Han prøver virkelig at gøre sig selv hellig og påstår at de har brugt flere tusinde på lusemiddel. Altså jeg ved at Liva kun kan tåle paranix til nøds men han bruger ikke det mærke. Bare fordi han langt om længe er flyttet sammen med damen, så betyder det ikke at han skal prøve at gøre sig bedre end mig. :gal

Jeg gør sandelig mit til at få bugt med det lort, men der er kun så mange timer i døgnet.... bliver tosset, for han prøver også at ringe nu her. Men jeg nægter at tale i tlf så sent, når det bare er fordi han vil skændes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke et fjols Vinnus :kram2 alle børn får lus, også borgmesterens, man kan kun kæmme dem regelmæssigt og behandle hvis de viser sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss

Han prøver virkelig at gøre sig selv hellig og påstår at de har brugt flere tusinde på lusemiddel. Altså jeg ved at Liva kun kan tåle paranix til nøds men han bruger ikke det mærke. Bare fordi han langt om længe er flyttet sammen med damen, så betyder det ikke at han skal prøve at gøre sig bedre end mig. :gal

Jeg gør sandelig mit til at få bugt med det lort, men der er kun så mange timer i døgnet.... bliver tosset, for han prøver også at ringe nu her. Men jeg nægter at tale i tlf så sent, når det bare er fordi han vil skændes

Er de langhårede eller korthårede?

Det er noget skidterras, er det. Det eneste der virkede her, var at kæmme og atter at kæmme; morgen, efter institution og til nat, ugentlig behandling med forskellige midler, men alt det her ved du jo godt.. 

Det nytter jo bare ikke noget, hvis de ikke gør det samme hjemme ved ham. SUK

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et fjols Vinnus :kram2 alle børn får lus, også borgmesterens, man kan kun kæmme dem regelmæssigt og behandle hvis de viser sig.

Nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de langhårede eller korthårede?

Det er noget skidterras, er det. Det eneste der virkede her, var at kæmme og atter at kæmme; morgen, efter institution og til nat, ugentlig behandling med forskellige midler, men alt det her ved du jo godt..

Det nytter jo bare ikke noget, hvis de ikke gør det samme hjemme ved ham. SUK

:kram

Langhåret, meget og tykt.

Vi kæmmer så "kun" en gang pr dag, da det tager 1-1,5 time at kæmme bare Freja, fordi hendes hår er så tykt.

Han tror at de der 15 min behandling er nok og at det slår alt ihjel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langhåret, meget og tykt.

Vi kæmmer så "kun" en gang pr dag, da det tager 1-1,5 time at kæmme bare Freja, fordi hendes hår er så tykt.

Han tror at de der 15 min behandling er nok og at det slår alt ihjel

Det gør det jo slet ikke i langt hår. 

Jo længere håret er, jo mere behandling skal der til - æggene sidder jo også ude i længderne, hvor lusene har det bedst i hovedbunden..

Suk! 

Ville pigerne blive forfærdeligt kede af, at blive klippet i en smart kort-hårs frisure?

Ellers kan man også gå den mindre økologiske vej, og farve deres hår?

Begge dele kan hjælpe helt åndsvagt meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygdom.. Leah har kastet op og været pylret hele dagen, og her til aften fik jeg ondt i maven.. Og nu er jeg også begyndt at kaste op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygdom.. Leah har kastet op og været pylret hele dagen, og her til aften fik jeg ondt i maven.. Og nu er jeg også begyndt at kaste op :(

Der er bare ikke noget værre! :puke Håber det er hurtigt ovre.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, så sov dog baby. Vi stod op for at amme kl 3 og så har hun bare været MEGA vågen lige siden. Hun har bare en fest og der er ingen tegn på hun vil sove endnu. Nu har jeg vækket manden for at han kan hjælpe og jeg vil vædde med at jeg skal høre hele dagen i morgen hvor træt han er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste lovede at tage Leah, hvis jeg vækkede ham..

Forsøgte, men måtte løbe på toilettet - stakkels Leah.

Selv da jeg spurgte om så ikke han ville gøre plads så jeg kunne sidde yderst på sengen, reagerede han bare i søvne. Øv hvor jeg hader det!

Og han snorker MEGA og han bruger ikke sin bideskinne så han skærer også tænder..

Ih hvor er jeg træt af det hele.. Gad virkelig godt bo tættere på noget familie som så kunne tage over eller hjælpe måske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan filan har han båret sig ad med det?! :blink

Den stod på bordet i bryggerset, hvor vi også stiller pap til containerpladsen. Han har nok troet at den skulle smides ud. Jeg har tidligere været ude i vores skraldespand og hente noget af Davids tøj, som var kommet med hjem fra børnehaven i en lille pose - det lå til vask, men han troede at det skulle smides ud :blink

Jeg tror han har fattet at han skal være lidt mere kritisk med hvad han smider ud, eftersom at det potentielt kommer til at koste et par tusinde at erstatte denne gang. Sure penge! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang vild hoste. Den bliver bare værre og værre :boo

Kan jeg ikke få nogle veer istedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det jo slet ikke i langt hår.

Jo længere håret er, jo mere behandling skal der til - æggene sidder jo også ude i længderne, hvor lusene har det bedst i hovedbunden..

Suk!

Ville pigerne blive forfærdeligt kede af, at blive klippet i en smart kort-hårs frisure?

Ellers kan man også gå den mindre økologiske vej, og farve deres hår?

Begge dele kan hjælpe helt åndsvagt meget.

Hårfarvning virker bestemt ikke på når man har lus. Æggene bliver der alligevel og så står man bare der igen. :(

Det har jeg set mange der har gjort i stedet, men det virker bare ikke. Plus Mine piger skal ikke have farvet hår før de er mindst 15. De har sådan noget smukt hår :)

Ja de elsker deres lange hår, så det ville være krise for dem. De blev klippet for snart 4 år siden i en page, fordi skolen netop havde et kæmpe problem med lus :( Det var der vi opdagede at Liva ikke kan tåle det middel der er i.

Hende har vi faktisk oftest kæmmet med alm olie eller balsam.

Jeg gider bare ikke at han skal svine mig til. Specielt når han selv ikke gør noget, men overlader kæmning osv til hans kæreste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårfarvning virker bestemt ikke på når man har lus. Æggene bliver der alligevel og så står man bare der igen. :(

Det har jeg set mange der har gjort i stedet, men det virker bare ikke. Plus Mine piger skal ikke have farvet hår før de er mindst 15. De har sådan noget smukt hår :)

Ja de elsker deres lange hår, så det ville være krise for dem. De blev klippet for snart 4 år siden i en page, fordi skolen netop havde et kæmpe problem med lus :( Det var der vi opdagede at Liva ikke kan tåle det middel der er i.

Hende har vi faktisk oftest kæmmet med alm olie eller balsam.

Jeg gider bare ikke at han skal svine mig til. Specielt når han selv ikke gør noget, men overlader kæmning osv til hans kæreste

Hårfarvning er ikke en kur mod lus, men når man har farvet hår kan lusene ikke så godt li at bo der = mindre chance for at de kommer igen - siges det, jeg har ikke prøvet det. Men har overvejet det når jeg var ved at få spat af Mathilde havde lus med hjem hver 2. uge i perioder. En tidligere lærer fortalte mig hun putter lidt tea tree oil i sit hår og så får hun ikke lus. Jeg ved heller ikke om det stemmer, men det lugter lidt stærkt. Der er mindre riciko for at blive smittet hvis man har opsat hår (knold/fletning el.)

 

Her hjemme bruger vi bare balsam og kam 2 gange om dagen for at komme af med kravlet, og ellers tjekker jeg ca en gang om ugen.

 

Din ex er bare en uvidende hidsigprop og det er jo ikke din skyld de får lus, mere end det er hans eller pigernes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårfarvning virker bestemt ikke på når man har lus. Æggene bliver der alligevel og så står man bare der igen. :(

Det har jeg set mange der har gjort i stedet, men det virker bare ikke. Plus Mine piger skal ikke have farvet hår før de er mindst 15. De har sådan noget smukt hår :)

Ja de elsker deres lange hår, så det ville være krise for dem. De blev klippet for snart 4 år siden i en page, fordi skolen netop havde et kæmpe problem med lus :( Det var der vi opdagede at Liva ikke kan tåle det middel der er i.

Hende har vi faktisk oftest kæmmet med alm olie eller balsam.

Jeg gider bare ikke at han skal svine mig til. Specielt når han selv ikke gør noget, men overlader kæmning osv til hans kæreste

Det skal han helt bestemt ikke, nej!  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette spisnings-noget tager simpelthen livet af mig :boo

Jeg kan godt mærke, at jeg tror ikke helt på at vi gør det rigtige pt. Jeg føler bare at hun får flere dårlige måltider samtidig med at hun bliver sultet... :boo

Nu er det aftalt at vi skal snakke med lægen igen i dag om det reelt er den rette plan.

Nå ja, og så er det nu omkring 99 % sikkert at hun også har fået skoldkopper :boo ihvertfald 2 i rumpen og jeg har også set 2 knopper i hovedbunden... Det hjælper jo ligesom ikke på situationen :boo

Det lyder bare så forfærdeligt det I er igennem. Håber virkelig det kommer noget ordentlig handling ud af at tale med lægen i dag.. ikke mere af det der med at se tingene lidt an først.. det har I da prøvet nu uden bedring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårfarvning er ikke en kur mod lus, men når man har farvet hår kan lusene ikke så godt li at bo der = mindre chance for at de kommer igen - siges det, jeg har ikke prøvet det. Men har overvejet det når jeg var ved at få spat af Mathilde havde lus med hjem hver 2. uge i perioder. En tidligere lærer fortalte mig hun putter lidt tea tree oil i sit hår og så får hun ikke lus. Jeg ved heller ikke om det stemmer, men det lugter lidt stærkt. Der er mindre riciko for at blive smittet hvis man har opsat hår (knold/fletning el.)

Her hjemme bruger vi bare balsam og kam 2 gange om dagen for at komme af med kravlet, og ellers tjekker jeg ca en gang om ugen.

Din ex er bare en uvidende hidsigprop og det er jo ikke din skyld de får lus, mere end det er hans eller pigernes.

Jeg ved godt at hårfarvning ikke er en decideret kur mod lus -men da jeg gik i folkeskolen havde jeg altid lus. Vi prøvede ALLE midler, endda gødning :puke og intet hjalp.

Vi kunne kæmme i evigheder og alligevel havde jeg over 100 lus tilbage.

Da jeg gik i sidste del af 9. Klasse ville jeg gerne være punker/emo og det krævede jo at håret skulle være sort -så jeg farvede det. Og jeg har aldrig fundet en lus på mig siden. Og jeg farver ikke mit hår længere :)

Så der skete hvertfald noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader altså at have en mand der altid er træt. Det var også et problem før vi fik C. Det er lige meget hvor meget han sover.

Han sover i et andet værelse nu og jeg vækker ham normalt aldrig om natten. Og jeg står altid op alene med C og lader ham sove 2 timer mere (i dag sover han fx endnu). Det er også ok hvis han så var taknemmelig og frisk og fuld af overskud resten af dagen. Men det er han overhovedet ikke, han er bare træt. Og så er det alligevel mig der skal finde overskuddet frem og sørge for vi får lavet en masse selvom jeg har været vågen jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af natten og oppe længe før ham.

Tror bare jeg for en gangs skyld gerne ville have et "tak fordi du lader mig sove så meget. Jeg kan godt forstå du er træt, slap du bare af" og at han så tog sig lidt sammen i stedet for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader altså at have en mand der altid er træt. Det var også et problem før vi fik C. Det er lige meget hvor meget han sover.

Han sover i et andet værelse nu og jeg vækker ham normalt aldrig om natten. Og jeg står altid op alene med C og lader ham sove 2 timer mere (i dag sover han fx endnu). Det er også ok hvis han så var taknemmelig og frisk og fuld af overskud resten af dagen. Men det er han overhovedet ikke, han er bare træt. Og så er det alligevel mig der skal finde overskuddet frem og sørge for vi får lavet en masse selvom jeg har været vågen jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af natten og oppe længe før ham.

Tror bare jeg for en gangs skyld gerne ville have et "tak fordi du lader mig sove så meget. Jeg kan godt forstå du er træt, slap du bare af" og at han så tog sig lidt sammen i stedet for!

Det forstår jeg fandme godt du er træt af! <_< Det er vel også dig der er vågen om natten? Jeg synes der er basis for at bede ham komme ind i kampen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader altså at have en mand der altid er træt. Det var også et problem før vi fik C. Det er lige meget hvor meget han sover.

Han sover i et andet værelse nu og jeg vækker ham normalt aldrig om natten. Og jeg står altid op alene med C og lader ham sove 2 timer mere (i dag sover han fx endnu). Det er også ok hvis han så var taknemmelig og frisk og fuld af overskud resten af dagen. Men det er han overhovedet ikke, han er bare træt. Og så er det alligevel mig der skal finde overskuddet frem og sørge for vi får lavet en masse selvom jeg har været vågen jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af natten og oppe længe før ham.

Tror bare jeg for en gangs skyld gerne ville have et "tak fordi du lader mig sove så meget. Jeg kan godt forstå du er træt, slap du bare af" og at han så tog sig lidt sammen i stedet for!

Det lyder da som om han godt kunne bruge nogle flere vitaminer eller et boost af jern eller gising

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygdom.. Det er bare ikke okay at være syg når man er mor! Slet ikke når baby også er syg...

Halvdelen af tiden sidder jeg på toilettet.. Kan virkelig ikke forstå der kan blive ved at komme noget ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som om han godt kunne bruge nogle flere vitaminer eller et boost af jern eller gising

Også min tanke! Jeg ville sende ham til lægen og får dem til at tage nogen blodprøver og se om han er i underskud af noget. Det kan måske være en helt simple ting som en lille pille om dagen der gør at han får mere overskud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader altså at have en mand der altid er træt. Det var også et problem før vi fik C. Det er lige meget hvor meget han sover.

Han sover i et andet værelse nu og jeg vækker ham normalt aldrig om natten. Og jeg står altid op alene med C og lader ham sove 2 timer mere (i dag sover han fx endnu). Det er også ok hvis han så var taknemmelig og frisk og fuld af overskud resten af dagen. Men det er han overhovedet ikke, han er bare træt. Og så er det alligevel mig der skal finde overskuddet frem og sørge for vi får lavet en masse selvom jeg har været vågen jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af natten og oppe længe før ham.

Tror bare jeg for en gangs skyld gerne ville have et "tak fordi du lader mig sove så meget. Jeg kan godt forstå du er træt, slap du bare af" og at han så tog sig lidt sammen i stedet for!

Sådan er min mand også. Faktisk har han ofte mere overskud når han ikke sover mere end de 6 timer...men jeg har konfronteret ham med tingene og så har han sq oppet sig. Og vi har os snakket om vitaminer og lignende så det Sys jeg du skal nævne for din mand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til helvede med den person, der har valgt at smide mit tøj i tørretumbleren nede i vaskekælderen. Fair nok, at man vil være flink, men det her, det gør man simpelthen ikke. Mit silkeundertøj og voksduge er lige til at smide ud og mine sweatere er helt fnuldrede. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til helvede med den person, der har valgt at smide mit tøj i tørretumbleren nede i vaskekælderen. Fair nok, at man vil være flink, men det her, det gør man simpelthen ikke. Mit silkeundertøj og voksduge er lige til at smide ud og mine sweatere er helt fnuldrede. :(

Neeej :o det er bare ikke i orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.