PernilleMaj

Grønt med grønt på

143 indlæg i dette emne

Øv, med en dårlig uge  <_< Men synes det er flot at du trods alt har haft overskud til at træne to gange :) Det er helt klart bedre end ingenting :) Hepper på at det går bedre i næste uge og at oppustethed osv. forsvinder :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Træls med kurset. Det lyder ikke som om, at det har været super spændende? <_< To gange styrketræning er da absolut bedre end ingenting. Cyklede du ikke også frem og tilbage? I så fald synes jeg da ikke, at du behøver at have så dårlig samvittighed :)

Træls at vægten alligevel er steget og taljemålet også. Men der er jo altså nogle naturlige udsving i løbet af cyklus. Jeg bliver selv mega oppustet, endnu mere end sædvanligt, når jeg har menstruation. Du kommer stærkt tilbage i næste uge i stedet - jeg tror på dig :kiss :glad

Det var mere grænseoverskridende end spændende. Og de der grænseoverskridende tiltag som helt sikkert ville skaffe en du job har ikke givet pote - faktisk har de givet afslag, hvilket gør lidt mere ondt, når man nu har bevæget sig rigtig langt væk fra sin comfortzone.

Det var meningen at jeg skulle cykle, men det regnede mandag og jeg ville bare ikke møde op første dag med en nederdel, som havde en kæmpe våd plet bagpå. Da jeg så kom hjem kunne jeg måske hvor smadret en enkelt dag havde gjort mig og at jeg aldrig var kommet hjem på cykel, så jeg endte med at tage bussen hver dag i stedet. Sikkert en rigtig dårlig beslutning vægtmæssigt, men rigtig god i forhold til at have bare lidt energi til resten af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, med en dårlig uge <_< Men synes det er flot at du trods alt har haft overskud til at træne to gange :) Det er helt klart bedre end ingenting :) Hepper på at det går bedre i næste uge og at oppustethed osv. forsvinder :glad

Tak, det håber jeg også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mere grænseoverskridende end spændende. Og de der grænseoverskridende tiltag som helt sikkert ville skaffe en du job har ikke givet pote - faktisk har de givet afslag, hvilket gør lidt mere ondt, når man nu har bevæget sig rigtig langt væk fra sin comfortzone.

Det var meningen at jeg skulle cykle, men det regnede mandag og jeg ville bare ikke møde op første dag med en nederdel, som havde en kæmpe våd plet bagpå. Da jeg så kom hjem kunne jeg måske hvor smadret en enkelt dag havde gjort mig og at jeg aldrig var kommet hjem på cykel, så jeg endte med at tage bussen hver dag i stedet. Sikkert en rigtig dårlig beslutning vægtmæssigt, men rigtig god i forhold til at have bare lidt energi til resten af dagen.

Og når jeg så læser det her, så er det bare virkelig dårlige undskyldninger. Jeg skal vist tage mig lidt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og når jeg så læser det her, så er det bare virkelig dårlige undskyldninger. Jeg skal vist tage mig lidt sammen.

 

Ikke så hård ved dig selv søde :kram2 Hvis der er noget der bare kan suge alt liv ud af mig, så er det altså også sådan noget kursus halløj. Jeg dør en lille smule indeni hver gang <_< Så jeg havde i hvert fald personligt også været tappet for energi.

 

Nu er det heldigvis overstået og foråret og det bedre vejr er snart på vej :yay :wee Så bliver alt lidt bedre og nemmere, tror jeg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det så bare var et almindeligt kursus. Det suger rigtig meget energi at være i selskab med mange mennesker, endnu mere at være i selskab med mange mennesker man ikke kender, og helt voldsomt at skulle stå foran mange mennesker man ikke kender og sælge sig selv/erkende ting om sig selv. + uopfordret at skulle kontakte 5-10 arbejdspladser, bare for at få en sludder om arbejdspladsen uden at det er decideret jobsøgning - bare at netværke. Jeg dur virkelig ikke til det. Men jeg burde tage mig sammen, for jeg ved i sidste ende, at løbeture giver mig mere energi og gør mig glad - altså bagefter, for under er det det værste jeg skal igennem nogensinde.. Hver gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det virkelig godt, jeg har det på præcis samme måde. Jeg bliver helt kvæstet bare ved tanken om at skulle sidde til et personalemøde. Og det er trods alt en lille personalegruppe med folk jeg kender. Og præcis som du siger; det bliver bare værre jo flere mennesker der er generelt og jo flere fremmede også. Alene en familiesammenkomst der tæller mere end lige forældre og bedsteforældre, er som regel nok til at tappe mig for energi og sende mig i seng to døgn efterfølgende <_< Det er sgu hårdt arbejde at være så introvert nogle gange :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tabt 100 gram og 1 cm på to uger... Og jeg har simpelthen fået snacket for meget, så ny plan er skudt i gang. Jeg har aftalt med min mand at jeg ikke rører søde sager, til en start indtil den 18. Hvis jeg falder i skylder jeg ham en kop kaffe i byen. Jeg startede i foregårs og needless to say, men jeg har haft hovedpine de sidste to dage. Så kan jeg lære det kan jeg (eller... det skulle man tro, for det er ikke første gang, men jeg blev fri for sodavand for 1½ år siden, så kan jeg også blive fri for slik og sukker, basta)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det går bedre med hovedpinen! Det er bare så hårdt de første par dage uden sukker! Men du er mega sej! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Den forsvandt heldigvis igen, men hold op, hvor var jeg tæt på at ryge i, i går. Jeg fik afslag på en stilling, jeg troede jeg i det mindste ville komme til samtale på - men niks, bare et rent afslag, så jeg var godt på vej mod dynen og en spand is - bortset fra at vi ikke havde noget. Heldigvis!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt for at du ikke røg i! Nogle gange er det godt man ikke har noget i huset ;) Øv, med stillingen håber der snart kommer noget andet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik vægten i stykker, så der vil ikke komme vægtopdateringer foreløbig, men det er måske også meget godt. Mit ikke-eksisterende vægttab er mega demotiverende, så tror jeg skal fokusere på noget andet end vægten.

Jeg kan sige, at jeg rent faktisk faldt i, torsdag aften, efter at have prøvet med vand, kiks og vindruer, der bare ikke kunne tage trangen, så jeg endte med at spise tre stykker chokolade. Og det synes jeg faktisk var okay. Jeg holdt mig fra det i ni dage.

I dag skal jeg have flødeboller hos en ven, på tirsdag skal jeg i biografen og have popkorn og på fredag skal jeg til fødselsdag, så kan i hvert fald ikke køre en sukkerfri periode igen med det samme, men dagene i mellem de nævnte dage skal være sukkerfri, og efter på fredag vil jeg forsøge at tage en længere periode igen.

Derudover vil jeg gerne have mere fokus på at få spist mine grøntsager, jeg er så dårlig til det, fordi de stadigvæk giver mig ondt i maven, men måske skal jeg prøve mindre mængder flere gange om dagen i stedet? Og så skal jeg virkelig have gang i noget mere motion igen, arbejdsløshed er virkelig en dræber, når man bare sidder foran skærmen og søger efter jobs hele dagen fra man står op til langt ud på eftermiddagen. Jeg skal helt klart blive bedre til at holde en pause og gå en tur.

 

Forhåbentlig vil det hele vise sig at have en positiv indflydelse til når jeg igen får anskaffet mig en vægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået at du kunne holde dig fra det i 9 dage! :respekt  Det lyder som en god plan at tage en periode mere efter de næste par dage :) Synes også der skal være plads til hygge med venner af og til ;)

Har desværre ikke noget godt råd med grøntsagerne, men håber du finder en løsning så du ikke får ondt i maven for det er da ikke holdbart :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mindre opdatering :)

Det er ikke lykkedes mig at holde mig helt væk fra slik efter påsken, men der har da været dage, hvor der ikke er kommet noget indenbords.

Det går bedre med at spise grøntsager. Jeg er ikke helt oppe på 600 gram om dagen, men jeg har fundet ud af at jeg kan spise 200 gram af gangen uden at få ondt i maven.

Og så har jeg fået en ny fancy vægt fra bilka - den man kan få med guldmærker. Jeg har valgt at smække den over på pund, for så at forfølge et nyt vægtmål, der hedder at jeg skal tabe mig 0.25 pund om ugen. Det burde lige være til at overskue og kan forhåbentlig give en del succes'er.

Med til vægten hører også en funktion der måler muskelmasse. Her er et mål at komme op på 34 % som skulle være normalen. Pt ligger jeg på 30 %. Igen har jeg bestemt mig for små succes'er og starter forfra på min vægttræning som ellers har været gået i stå, fordi det simpelthen blev for omfattende. Planen hedder nu 40 (hårde) mavebøjninger og ditto rygbøjninger + to-tre rundgange med håndvægtene.

Så målet for fredag hedder at jeg skal styrketræne hver dag, men ikke mere end det fastsatte, og at jeg skal ned på 179.8 pund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du har fundet en grænse, hvor grøntsagerne ikke giver ondt i maven :)

 

Det er super at holde øje med fedtprocent og muskelmasse og giver et langt bedre og mere retvisende billede (som med centimeter) end den reelle vægt gør. Man kan jo for eksempel godt have taget på i vægt (fordi man har tabt fedt, men opbygget muskelmasse i stedet) og stadig være sundere og se bedre ud, end man gjorde på en lavere vægt. Ligesom man sagtens kan være slank og alligevel have en super usund/dårlig sammensætning af den grund.

 

De almindelige personvægte er dog ikke super præcise og tilregnelige i forhold til at måle den slags. Jeg bruger dog selv funktionen, for jeg tænker, at selvom det umiddelbare resultat måske ikke altid er 100 % præcist og korrekt, så vil en udvikling over tid stadig vise om det går den rigtige vej og det er jo altid brugbart :) 

 

Jeg ligger selv på en aaaalt for høj fedtprocent og lav muskelmasse pt., så glæder mig også til at komme i gang igen og forhåbentlig omarrangere det lidt ;) Var jo ellers begyndt at styrketræne en del inden gravidteten og kunne se nogle positive forandringer, men nu føles det som om, at det hele bare er forsvundet igen i løbet af de sidste ni måneders inaktivitet <_<

 

Hepper for nogle gode resultater fredag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nu heller ikke fordi jeg som sådan vil skrive ned med muskelmasse og fedtmasse, bare konstatere at den ene bevæger sig opad og den anden nedad sådan stille og roligt.

Og tak for hep :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes! Jeg nåede mit mål! Yes! Det har ikke været et stort mål, men jeg nåede det, og det er det der tæller :)

Næste uges mål: 179,6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået med påsken :super Det er altså også svært at holde sig helt væk fra slik i højtiderne..

Det lyder super godt at du har fundet en måde der fungerer med grøntsagerne :) Og respekt for at du får spist 600 gram om dagen :respekt

God idé at se på pund i stedet og flot at du har nået dit første mål :) Nogle gange hjælper det altså at se på noget andet :)

Vidste faktisk ikke det normale var 34%... Så mangler jeg da også lidt endnu ;) Som Alura også siger så er personvægtene nok ikke super præcise med fedt% og muskel%, men man kan helt klart bruge målene til at se om der går fremad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) det er bestemt ikke hver dag jeg når op på 600 gram, men det er i hvert fald målet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har simpelthen haft så travlt de sidste to dage, at jeg ikke har fået hverken vejet eller målt mig. Så satser på at være nede på 179,4 pund på fredag :)

Det er dog ikke gået så godt med at spise grøntsager i denne uge, men fra i morgen regner jeg med at tage revanche :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af, at jeg har cyklet 15+ km både mandag og torsdag og gået hhv. 8 og 10 km tirsdag og onsdag, og været rimelig obs på mit indtag af grøntsager, så har min vægt ikke rykket sig ud af flækken. Jeg tror jeg giver det indtil september og hvis der stadig ikke er sket noget selvom jeg virkelig prøver, så tror jeg simpelthen jeg giver op. Så må jeg arbejde på at slutte fred med min krop, der åbenbart bare vil være overvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor irriterende at der ikke sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøv, kan virkelig godt forstå det ikke er særlig motiverende når der ikke sker noget!

Jeg tænker stadig uanset hvad at det er bedre med motion og grøntsager. Det ER jo altså sundere. Men forstår godt du ikke orker uden resultater. Men hvis du holder ud så skal der da nok være sket noget rod september!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke fordi jeg dropper grøntsager og motion ;) jeg kan virkelig føle en forskel i kroppen nu, alt efter hvad jeg udsætter den for.

Det jeg dropper er håbet om et vægttab, hvor jeg både ville være sundere, se bedre ud og have lettere ved at blive gravid når tid er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER