PernilleMaj

Grønt med grønt på

143 indlæg i dette emne

Min erfaring siger mig i hvert fald, at man hellere skal sætte sig et lidt mindre men realistisk mål. Hvis man sætter barren for højt og skal til at "sulte" sig, så går man bare kold i det.

Pøj pøj med det og god tur mod de 75 kg. :glad  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hepper og tror på dig :hep

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring siger mig i hvert fald, at man hellere skal sætte sig et lidt mindre men realistisk mål. Hvis man sætter barren for højt og skal til at "sulte" sig, så går man bare kold i det.

Pøj pøj med det og god tur mod de 75 kg. :glad :glad

Tak :) jeg fungerer slet ikke med at sulte mig, jeg kan dårligt nok flytte mine måltider et par timer uden at føle at jeg har et kæmpe hul i maven. Så for mig virker det bedst hvis jeg ved hvad jeg gerne må spise masser af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg læst din tråd :) Hepper på at du når de 75 inden fødselsdagen  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker :) Indtil videre går det meget godt igen - selvom alle de grøntsager giver mig vildt ondt i maven :( Jeg satser på det bare er et spørgsmål om tilvænning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber maven snart vænner sig til grøntsagerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg pis! Min vægt siger 79.7 i dag... Det er 100 gram mere end i sidste uge, jamen altså, kunne det ikke i det mindste have været 100 gram til den anden side? I det mindste er det ikke mere.

Taljen er heldigvis blevet lidt mindre, 1 cm for at være specifik, så den er 89.

Jeg tvivler stærkt på at jeg når 75 kg inden fødselsdagen - 5 kg på en uge er vist lige i overkanten.

Jeg fortsætter med mine grøntsager, men jeg har stadig voldsomt ondt i maven af dem. Jeg vil prøve at spise en proteinbar sammen med den jeg får til middag, forhåbentlig hjælper det lidt. Ellers må jeg finde en ny plan i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at taljen er blevet mindre selvom vægten er gået lidt op. Når det ikke er mere kan det måske være cyklus udsvingninger eller væske? Men det er i alle tilfælde ikke særlig meget den er gået op :)

Det er nok lige optimistisk nok med 5 kg på en uge, men du skal nok nå derned bagefter :)

Øv, det lyder ikke rart at du får ondt af grøntsagerne.. Håber det hjælper med proteinbaren, for det er da ikke holdbart i længden..  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være at er cyklusudsving. Den er gået helt bananas efter mit kostskifte. Normalt svinger den mellem 32 og 56 dage og er rimelig kraftig, men siden september er der kun gået 22 dage imellem med en meget lille blødning. Hvis det fortsætter på den måde går jeg nok til læge med det...

Det hjælper helt vildt meget med en proteinbar samtidig med, jeg har ikke haft ondt i maven på den måde siden torsdag! Det er en fantastisk følelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at det bare er det og at vægten er gået ned igen i næste uge :) Vildt at kostskifte kan ændre det så meget  :wacko Godt at høre at det hjælper med proteinbaren  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! Så skete der lidt!

Vægt: 78,6 kg

Talje: 88 cm

Så det har vidst været en god uge, selvom jeg ikke fik tabt 5 kg. Hvilket er helt fint, jeg er bare glad for at det går den rigtige vej. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:pift hvor er det sejt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået :) Det er skønt at det går den rigtige vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt stillestående fra sidste uge, der er simpelthen intet sket - hvilket selvfølgelig er bedre en at det er gået opad.

Jeg opførte mig endda pænt i weekenden, kun et tyndt stykke lagkage og to dåsesodavand fordelt over weekenden.

Til gengæld har det regnet og blæst så meget at jeg har taget bussen i stedet for cyklen to af dagene. Det er nok det der hævner sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er alt for dårlig til at kigge ind i denne del af forum pt. :blush Nok fordi det bare bliver en 'in your face' påmindelse om, hvor meget jeg selv har taget på og hvor lidt jeg orker at gøre ved det lige nu, hver eneste gang. Så er det også bare lettere, at stikke hovedet i sandet altså, tsk tsk :rolleyes

 

Altså grøntsager kan jo godt give rigtig meget luft (og dermed ondt) i maven, især hvis man ikke vant til at spise det i større mængder. Jeg kan godt selv blive vildt oppustet af at spise meget grønt. Jeg tænker også, at det kan være en god idé at få lidt protein sammen med og så ellers rigeligt med væske. Det er vel ikke anderledes end med andre slags fiberrige produkter, der anbefaler man jo også masser af væske, da det eller kan give forstoppelse.

 

Flot med vægten i sidste uge og så må du ikke lade dig slå alt for meget ud af, at der ikke er sket noget i denne uge. Min egen krop har ofte selv reageret med 'hver anden gangs vægttab'. Så den ene uge taber jeg næsten intet og så en del i ugen derefter. Vedholdenhed er nøgleordet og selvom det er i det små, så bliver mange små til et stort resultat i længden, hvis bare man hænger i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går nok Alura :) det er helt fint, at du ikke lige har overskud til at kigge ind.

Jeg skal virkelig huske at spise bare et eller andet ved siden af grøntsagerne. Jeg er efterhånden vant til at spise så mange nu, men fx i går fik jeg kun spist grøntsager til frokost, der gik lige nøjagtig en time og så havde jeg voldsomt ondt i maven.

Jeg har generelt ikke så meget brug for vand i løbet af dagen, men tvinger mig altid til at drikke bare lidt. Men har ikke på noget tidspunkt haft problemer med forstoppelse - heldigvis!

Det der generer mig mest og gør det svært at holde motivationen oppe er netop, at der næsten intet sker. Da jeg forsøgte at tabe mig op til brylluppet røg der kun et kilo efter at jeg havde haft min periode - dvs hver 5 til 6 uge. I det mindste går det bedre denne gang. Jeg tror mit 'problem' ligger i, at mit blodsukker altid har været rimelig stabilt og min krop altid har været vant til meget motion, så jeg har ikke så mange parametre at skrue på, når jeg gerne vil tabe mig, selvom vi snakker om 25-30 kg på sigt. De dage hvor jeg cykler (hvilket er langt de fleste dage på en uge) får jeg i gennemsnit to timers motion 1 1/2 kondi og 1/2 times styrke.

Men ja, jeg skal bare hænge i og se det som en livsstilsændring - ikke en kur, selvom det er det de fleste omkring mig kalder det. (right for jeg har lyst til at leve af sodavand og søde sager - not!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et bedre resultat er det da blevet til i denne uge. Jeg er nu nede på 78,3 kg, så jeg har tabt 400 g på to uger.

Taljen er nået ned på 87 cm og er altså blevet 1 cm mindre på de sidste to uger.

Nu er der ikke så lang tid til jul og kostmæssigt er det en farlig tid at gå i møde - jeg elsker at bage julekager! Men jeg må uddele lidt flere af dem i år end jeg plejer, så jeg ikke ender med selv at spise dem..

Jeg håber, nok utopisk, at jeg kan få lov at ramme 75 kg inden jul og en talje på 84 cm. Jeg tror det ikke, men det skal i hvert fald ikke være fordi jeg ikke har forsøgt hårdt at jeg ikke når det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går nok Alura :) det er helt fint, at du ikke lige har overskud til at kigge ind.

Jeg skal virkelig huske at spise bare et eller andet ved siden af grøntsagerne. Jeg er efterhånden vant til at spise så mange nu, men fx i går fik jeg kun spist grøntsager til frokost, der gik lige nøjagtig en time og så havde jeg voldsomt ondt i maven.

Jeg har generelt ikke så meget brug for vand i løbet af dagen, men tvinger mig altid til at drikke bare lidt. Men har ikke på noget tidspunkt haft problemer med forstoppelse - heldigvis!

Det der generer mig mest og gør det svært at holde motivationen oppe er netop, at der næsten intet sker. Da jeg forsøgte at tabe mig op til brylluppet røg der kun et kilo efter at jeg havde haft min periode - dvs hver 5 til 6 uge. I det mindste går det bedre denne gang. Jeg tror mit 'problem' ligger i, at mit blodsukker altid har været rimelig stabilt og min krop altid har været vant til meget motion, så jeg har ikke så mange parametre at skrue på, når jeg gerne vil tabe mig, selvom vi snakker om 25-30 kg på sigt. De dage hvor jeg cykler (hvilket er langt de fleste dage på en uge) får jeg i gennemsnit to timers motion 1 1/2 kondi og 1/2 times styrke.

Men ja, jeg skal bare hænge i og se det som en livsstilsændring - ikke en kur, selvom det er det de fleste omkring mig kalder det. (right for jeg har lyst til at leve af sodavand og søde sager - not!)

 

Det er vist ikke så meget overskuddet (det er det i hvert fald bare galt med over hele linjen pt. og ikke for dette underforum generelt) som den er gal med, som det er den dårlige samvittighed, der banker mig meget hårdt i hovedet, hvis jeg vover at bevæge mig herned :rolleyes

 

Det er også forbandet svært med motivationen, hvis man ikke føler, at man får noget ud af sit hårde arbejde. Jeg er heller ikke sådan en, der taber mig uden indsats. Jeg har vist aldrig nogensinde formået at tabe mig, uden at tælle kalorier og dyrke stort set daglig motion. Kan ind i mellem godt blive lidt misundelig på dem (min mand for eksempel), som taber sig op til flere kilo, ved bare lige at spise lidt mere rugbrød med leverpostej, frem for pølser og pizza i en uges tid, men uden at tænke synderligt over det eller dyrke ekstra motion for den sags skyld. Sådan fungerer det i hvert fald ikke her <_<

 

Det lyder jo som om, at du får rørt dig rigtig meget, så jeg tænker umiddelbart også, at det må være kosten der skal fokus på. Der skal virkelig meget motion til, for at opveje bare lidt dårlige valg eller lidt for stort indtag hvad kosten angår. Men det lyder så også bare som om, at du har rimelig meget styr på den del :chin: Men ja, så længe det går nedad, uanset om det går langsomt, så går det da den rigtige vej og det er jo en sejr hver gang.

 

Åh, jeg har også glædet mig sådan til at bage julekager i år, især fordi jeg har fået sådan nogle søde kageforme :P Men har også aftalt med mig selv, at jeg må ud og afsætte størsteparten, så de ikke ryger indenbords herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså! Nu har jeg ikke kunne lave mine øvelser, måttet droppe cyklen (i hvert fald nogle dage) og til tider have svært ved at gå. Og jeg aner ikke hvad der er sket?! Jeg har bare røv ondt i lænd og hofter. Kan det gå væk! Jeg vil gerne kunne tage min cykel igen snart, 1 dag i ugen er ikke nok - slet ikke når det også frarøver mig al min fleksibilitet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder ikke særlig rart  :(  Håber det snart bliver bedre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det toppede lige den dag, men er blevet lidt bedre efter at have ladet cykel og træning være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af fødselsdag i weekenden og nærmest ingen træning i denne uge er det alligevel lykkes mig at tabe mig 200 g, ned til 78,1 kg og holde taljen på 87 cm. Det går den rigtige vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt det går den rigtige vej både med vægten og smerterne :glad kunne ikke lige finde ud af at det var din tråd med den nye titel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Ja, jeg tænkte jeg hellere måtte ændre den titel, for den var ikke så retvisende. Med den hastighed jeg taber mig går der i hvert fald halvandet år før jeg er normalvægtig og manden er nok hurtigere klar end det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede ellers lige manden var blevet klar :) men forhåbentlig går der ikke halvandet år før han bliver det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER