PernilleMaj

Grønt med grønt på

143 indlæg i dette emne

Øv, det er så surt med vægtstigning :prik  Håber du føler dig mere motiveret til at komme ud nu når foråret snart kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, det er så surt med vægtstigning :prik Håber du føler dig mere motiveret til at komme ud nu når foråret snart kommer :)

Det håber jeg også. Ellers regner jeg med masser af motion i næste uge, hvor jeg skal jonglere med en projektansættelse som interviewer samtidig med at jeg skal være til møder på jobcentret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kender så godt det med at det er svært at komme ud som arbejdsløs. Især hvis man er vant til at cykle rundt til arbejde og andre ting, hvor man automatisk får sin motion på den måde. Det var præcis det samme med mig. Hvad søger du egentlig arbejde som?

Håber det bliver godt at komme lidt mere afsted i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg søger rigtig mange ting, stillinger inden for marketing primært, men de færreste kender til min uddannelse som markedsføringsøkonom og det lukker virkelig mange døre, selvom jeg beskriver, hvad jeg kan gøre for dem. Ellers almindelig butiksjob, som jeg ikke får, fordi jeg ikke er uddannet inden for butik, regnskabsjob, som jeg ikke får, fordi jeg ikke har arbejdet med de programmer som de bruger, HR-job, som jeg ikke får, fordi jeg ikke har en kandidatgrad og diverse trainee-stillinger, som vi nok bare er for mange der søger.. På et eller andet tidspunkt skal jeg nok få et, spørgsmålet er bare om jeg når at gå ud af mit gode skind (siger jeg efter to uger som arbejdsløs) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg søger rigtig mange ting, stillinger inden for marketing primært, men de færreste kender til min uddannelse som markedsføringsøkonom og det lukker virkelig mange døre, selvom jeg beskriver, hvad jeg kan gøre for dem. Ellers almindelig butiksjob, som jeg ikke får, fordi jeg ikke er uddannet inden for butik, regnskabsjob, som jeg ikke får, fordi jeg ikke har arbejdet med de programmer som de bruger, HR-job, som jeg ikke får, fordi jeg ikke har en kandidatgrad og diverse trainee-stillinger, som vi nok bare er for mange der søger.. På et eller andet tidspunkt skal jeg nok få et, spørgsmålet er bare om jeg når at gå ud af mit gode skind (siger jeg efter to uger som arbejdsløs) ;)

Åh, det lyder bare fuldstændig ligesom mig :rolleyes det er svært når man ikke har en kendt uddannelse og det aldrig lige er den "rigtige" i forhold til hvad de gerne vil have. Håber du finder noget snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder bare fuldstændig ligesom mig :rolleyes det er svært når man ikke har en kendt uddannelse og det aldrig lige er den "rigtige" i forhold til hvad de gerne vil have. Håber du finder noget snart!

Tak :) hvordan er det for dig? Det var noget med at du underviste? I sprog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) hvordan er det for dig? Det var noget med at du underviste? I sprog?

 

Tjo, mit job før barsel var godt nok at undervise flygtninge og indvandrere i dansk. Men jeg bryder mig ikke om at undervise og er heller ikke som sådan uddannet til det. 

Jeg har en kandidat i (hold nu fast) Kultur, Kommunikation og Globalisering - International Migration og Etniske Relationer :D Så altså noget med integration, interkulturel kommunikation osv, men på et mere akademisk niveau. Alle siger at så er det da nemt for mig at få job i disse tider, men nej for jeg er ikke socialrådgiver eller pædagog og det er stort set det eneste der bliver søgt efter i forbindelse med flygtninge. Så jeg aner ikke hvad jeg kommer til at lave efter barsel (og aner heller ikke hvad jeg egentlig vil :D). Så det bliver spændende at se hvad der er at søge til den tid. Sidst jeg skulle søge jobs blev det altid til noget der mindede bare lidt om noget, men der kom aldrig de rigtige stillinger. 

Så jeg forstår virkelig det med at ingen kender til ens uddannelse og man også selv skal prøve på at forklare hvad man egentlig kan (hvilket er svært synes jeg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj det lyder super spændende! Men kan godt se at det kan give nogle udfordringer i forhold til job. Det eneste jeg lige umiddelbart kan tænke på er noget museumsarbejde, men det er jo også meget formidlende. Måske noget projektleder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også. Ellers regner jeg med masser af motion i næste uge, hvor jeg skal jonglere med en projektansættelse som interviewer samtidig med at jeg skal være til møder på jobcentret.

 

Ja så burde der være chancer for at komme ud på cyklen :) Håber hele går op i en højere enhed så du når det hele :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så burde der være chancer for at komme ud på cyklen :) Håber hele går op i en højere enhed så du når det hele :)

Det gjorde det heldigvis :) det kursus de vil have mig på ligger først om to uger, så jeg kan få arbejdet ud af verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op, fik da lige cyklet en 13 km i dag + gået rundt i ca. 1½ time (og stået stille og frosset i ca. lige så lang tid). Det var godt nok mere end hvad jeg har lavet i lang tid af cardio.

Styrketræningen i aften håber jeg på at komme igennem. Fik sat lidt op i går i antal, så det nu hedder:

40 squat

105 mavebøjninger (40 hvor man cykler med benene, resten almindelige)

80 rygbøjninger

4½ sæt af diverse vægtløft med 2 kg i hver hånd. Hvert sæt består af 7 slags løft med 5 af hver.

Jeg skal i hvert fald også cykle onsdag og torsdag, måske fredag ellers vil jeg forsøge at komme ud og løbe igen eller gå en tur hvis det sner. Styrketræningen skal laves hver dag til og med søndag, så tager jeg en pause mandag og starter forfra igen. Mandag og tirsdag får jeg helt sikkert også gået en del. Jeg håber det her sætter lidt skub i tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt for at du har lavet så meget cardio i dag :) Fedt du har sat styrketræningen op :) Håber det er til at komme igennem for dig :) Hmm, skal det sne i weekenden? Det holder da overhovedet ikke  <_< Bliver spændende om det sætter lidt gang i vægttabet igen med al den motion :)   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber den der sne går væk igen, selvom jeg bedre kan lide den end regn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også bedre lide sne end regn, men jeg gider ikke mere vinter! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jeg har da tabt mig... 200 g... Jeg havde ærlig talt håbet på mere. Så jeg håber det bliver mere i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det mindste går det den rigtige vej :) Hepper på at det bliver mere i næste uge :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det helt sikkert :) Og det skal det bare blive ved med - om det så skal tage flere år. Det virker alligevel heller ikke til at min mand bliver klar til børn lige foreløbig, så på den led er der ikke noget der haster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså! Vægtstigning igen! Jeg gider ikke have det! I det mindste er der røget en cm om taljen i løbet af de sidste to uger, men altså. Hvad godt gør muskler hvis de bare er pakket ind i et kæmpe lag fedt?

Jeg ved desværre godt hvor den halter. Så længe jeg er arbejdsløs kommer jeg ikke ud på min daglige cykeltur. Jeg skal virkelig blive bedre til at komme udenfor og lave et eller andet, cykle, gå en tur, whatever! Bare ikke sidde foran skærmen hele dagen og skrive ansøgninger.

 

De gør godt for det, at des mere muskelmasse, des højere er din forbrænding - også når du ikke laver noget :) Plus at det jo også gør en masse godt for ens holdning, kroppens generelle sundhed og robusthed m.m. Jeg kender dog godt til frustrationen over alt det fedt, der sidder udenpå musklerne :rolleyes

 

Træls at vægten ikke er gået så meget ned som du havde håbet på, jævnfør din seneste opdatering, men kan da se at du har fået gang i en hel masse motion og så skal det jo nok komme, så længe kosten også er nogenlunde fornuftig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gør godt for det, at des mere muskelmasse, des højere er din forbrænding - også når du ikke laver noget :) Plus at det jo også gør en masse godt for ens holdning, kroppens generelle sundhed og robusthed m.m. Jeg kender dog godt til frustrationen over alt det fedt, der sidder udenpå musklerne :rolleyes

Træls at vægten ikke er gået så meget ned som du havde håbet på, jævnfør din seneste opdatering, men kan da se at du har fået gang i en hel masse motion og så skal det jo nok komme, så længe kosten også er nogenlunde fornuftig :)

Jeg håber du har ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langsomt men sikkert må være koden for mig :) minus 200 gram endnu en gang og minus en halv cm.

Så ja, langsomt men sikkert, håber jeg. For det skal da helst blive ved med at gå den vej.

Den næste uge regner jeg med at få masser af motion, jeg skal på et jobsøgningskursus, som jeg skal cykle til og fra, så det er ca 15 km om dagen udover min styrketræning. Spændende om det har virket næste fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det er gået nedad - lidt har også ret :yay Krydser fingre for at det er gået endnu mere ned på fredag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langsomt, men sikkert er da super :glad Krydser fingre for at det fortsætter i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit! Det har godt nok været en dårlig uge. Det der kursus har simpelthen drænet mig for energi, så jeg har slet ikke haft overskud til min styrketræning, det der kun blevet til to omgange i løbet af ugen. Derudover har maden de sidste par dage været mega dårlig. Sammenkoblet med at det er den tid på måneden, så er vægten steget med et kilo og taljen med 3 cm, så jeg tror en god del af det er luft og oppustethed. For selvom maden har været dårlig de sidste to dage, så har der ikke været særlig meget af den.

Jeg præsterede i går at lave min aftensmad, tage den ud af ovnen, lige skulle noget hurtigt og så først komme i tanke om maden halvanden time senere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls med kurset. Det lyder ikke som om, at det har været super spændende? <_< To gange styrketræning er da absolut bedre end ingenting. Cyklede du ikke også frem og tilbage? I så fald synes jeg da ikke, at du behøver at have så dårlig samvittighed :)

 

Træls at vægten alligevel er steget og taljemålet også. Men der er jo altså nogle naturlige udsving i løbet af cyklus. Jeg bliver selv mega oppustet, endnu mere end sædvanligt, når jeg har menstruation. Du kommer stærkt tilbage i næste uge i stedet - jeg tror på dig :kiss :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER