PernilleMaj

Grønt med grønt på

143 indlæg i dette emne

Altså det er ikke fordi jeg dropper grøntsager og motion ;) jeg kan virkelig føle en forskel i kroppen nu, alt efter hvad jeg udsætter den for.

Det jeg dropper er håbet om et vægttab, hvor jeg både ville være sundere, se bedre ud og have lettere ved at blive gravid når tid er.

 

Er I egentlig kommet det nærmere, hvornår det er (til det i rødt)? Du nøjes endelig bare med at svare, hvis du har lyst, er bare spændt på dine vegne :) :glad

 

Og jeg hepper fortsat på at vægttabet indfinder sig. Det skal det gøre, når du arbejder sådan for det, basta! Men selv i det tilfælde at det ikke skulle ske, så er sundheden trods alt det vigtigste. Både i forhold til dig selv og kommende baby. Så der er al mulig god grund til at holde fast i de gode vaner, som man får implementeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er slet ikke kommet nærmere, det hedder stadig "når vi får en større bolig", hvilket jeg er enig i, og "når vi får en stabil indtægt" - hvilket jeg et eller andet sted allerede mener at vi har. Jovist, min indtægt hedder dagpenge, men det er da noget. Og han har da også fast job + en masse løst. Vi har altså omkring 15-16.000 udbetalt de fleste måneder..

Sundheden er bestemt også det vigtigste aspekt for mig, derfor vil jeg ikke droppe de sunde vaner, men jeg vil begynde at arbejde mere med mit kropsideal og billede, hvis jeg stadig ikke har tabt mig til september, sådan at jeg også kan få noget ro i hovedet og færre frustrationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis man skulle vente på de helt perfekte omstændigheder, så ventede vi også endnu herhjemme :) Men det værende sagt, så forstår jeg jo virkelig godt behovet for at føle, at tingene er bare nogenlunde på plads inden, for det er jo en stor beslutning at tage og jeg synes også at det er ansvarsfuldt at sørge for, at omstændighederne er i orden først.

 

Hvad skal der til, før I kan flytte for eksempel? Er det fordi at det er svært at finde noget som passer til jeres behov, som samtidig er til at betale? Og herhjemme ville vi jo ikke komme langt for 15-16.000 udbetalt, men vi har jo så desværre også nogle enorme udgifter, som jeg slet ikke fornemmer at I har på samme måde. Og så kan det jo sagtens være fuldt tilstrækkeligt. I sidste ende er det jo rådighedsbeløbet, der betyder noget og ikke indtjeningen. 

 

Hvad arbejdet med kropsideal og -billede angår, så lyder det som en sund tilgangsvinkel, synes jeg. Og også at du vil holde fast i de sunde vaner uanset, for det betyder jo virkelig meget for ens velvære og helbred generelt, ikke kun hvad udseendet angår. Men jeg tror nu nok på, at du skal nå dine mål, så længe de er nogenlunde realistiske i forhold til kropsbygning osv. Ellers vil jeg gerne hjælpe dig med at gå i dybden med det, sammensætningen af både motion og kost, og se om der kan optimeres på noget :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, der skal det til at vi får tilbudt en lejebolig. Vi er blevet skrevet op i to boligforeninger i marts. Det var et valg vi tog, da jeg mod forventning ikke kom i arbejde direkte efter endt uddannelse. Vi havde ellers håbet på at jeg hurtigt fandt job så vi kunne spare op til en udbetaling på et hus. Men nu her efter 4 måneder er der stadig intet job.

Efter at have fået en ny vægt kan jeg konstatere at det er så svært for mig at tabe mig, fordi jeg er gået ud fra at mit kalorieindtag for at holde vægten skulle ligge omkring de 2000. I følge min vægts beregning skal det ligge på under 1600. Det er altså ikke meget, når jeg så skal længere ned for at tabe mig.

Jeg har pt smidt alle lægens anbefalinger om kost ud. De virkede ikke for mig. Så i sidste uge startede jeg på dukan kuren og har pt tabt 4 pund. Så jeg er glad - og mæt! Og har ikke ondt i maven pga grøntsager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, der skal det til at vi får tilbudt en lejebolig. Vi er blevet skrevet op i to boligforeninger i marts. Det var et valg vi tog, da jeg mod forventning ikke kom i arbejde direkte efter endt uddannelse. Vi havde ellers håbet på at jeg hurtigt fandt job så vi kunne spare op til en udbetaling på et hus. Men nu her efter 4 måneder er der stadig intet job.

Efter at have fået en ny vægt kan jeg konstatere at det er så svært for mig at tabe mig, fordi jeg er gået ud fra at mit kalorieindtag for at holde vægten skulle ligge omkring de 2000. I følge min vægts beregning skal det ligge på under 1600. Det er altså ikke meget, når jeg så skal længere ned for at tabe mig.

Jeg har pt smidt alle lægens anbefalinger om kost ud. De virkede ikke for mig. Så i sidste uge startede jeg på dukan kuren og har pt tabt 4 pund. Så jeg er glad - og mæt! Og har ikke ondt i maven pga grøntsager :)

 

Træls med mangel på job :( Håber at enten det eller ledig lejebolig (og da gerne begge dele) dukker op snart :goodluck

 

Hmm, synes at et kalorieindtag på under 1600 lyder lavt? :chin: Med mindre du ikke er så høj altså? Jeg er 165 høj og når min vægt ligger nede omkring 62 kilo (hvor jeg optimalt set gerne vil have den), så skal mit forbrug ligge på omkring 1800 kcal. per dag (for at holde vægten altså, skal jeg tabe mig skal den selvfølgelig nedjusteres en smule) - og det vel at mærke inden jeg medregner eventuel motion. Med min nuværende vægt skal jeg indtage omkring 2500 kcal. per dag, for ikke at tabe mig.

 

Jeg regner mit forbrug ud fra denne beregner og den plejer at være rimelig retvisende, synes jeg. Jeg plejer at indstille køn, alder, vægt (både nuværende og ønsket, for at se forskellen) og højde. Og så stiller jeg ellers kun på det hjul der hedder søvn og indtaster det som jeg mener at jeg sover i gennemsnit. Så giver det et billede af hvad man bør indtage per dag, inden man laver nogen form for fysisk aktivitet. Og så plejer jeg egentlig at holde mig til det tal, eventuelt nedjustere det en smule, og så bare smide fysisk aktivitet oveni alligevel. Så kommer man jo automatisk i underskud. Jeg plejer at undlade at indtaste den fysiske aktivitet, fordi jeg i så fald godt synes at beregneren kan overvurdere forbruget en smule her. 

 

1600 per dag lyder ikke urimeligt hvis det er med vægttab for øje, men jeg bed blot mærke i at du skrev "under 1600 per dag for at holde vægten" og det synes jeg ikke lyder helt rigtigt? :unsure I hvert fald risikerer man nemt at det har en virkning helt modsat den ønskede, hvis man ligger for lavt i indtag og det ville jo være træls.

 

Men super at du har fundet noget, der virker for dig og som gør dig glad og mæt, det er da det vigtigste :) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke særlig høj :lol Jeg er kun 158. Din beregner giver mig 75 kalorier mere som basis for at holde vægten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej men så lyder det også mere rimeligt i mine ører :) Og så kan jeg sagtens forstå hvis du har haft svært ved at tabe dig en hel masse, hvis dit daglige indtag har ligget på 2000, det er nok lige i overkanten så. Med mindre man er meget aktiv i hvert fald :)   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget aktiv tidligere, især når jeg er i arbejde, for cyklen er primært transportmiddel.

Jeg har ikke som sådan talt kalorier, men det er jeg nok nødt til nu. Jeg kan allerede se at bare det at komme over i anden fase af dukankuren gør at jeg tager på igen. Irriterende. Så jeg må bare i gang med at tælle og så sigte efter at ramme 1400 eller deromkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bare super træls at tælle kalorier; jeg er heller ikke fan <_< Men det kan være rigtig godt at gøre en overgang, blot for at få en idé om, hvor meget man egentlig ligger på. Det er i hvert fald min oplevelse at rigtig mange, undertegnede inklusive, har kunnet blive negativt overraskede over præcis hvor meget, det egentlig løb op i. Man skal ikke tælle særlig længe, før man får en rimelig god fornemmelse for, hvad og hvor meget man bør spise. Og det er da surt hvis du skal opleve gentagne frustrationer over en vægt der står stille, hvis svaret er noget så simpelt som at dit indtag måske bare er lidt for højt. Jeg ville prøve i en uges tid til en start og se, om det giver nogen aha oplevelser. Og husk alle de der ting, som man eventuelt går og snacker på i løbet af en dag, de fylder som oftest godt i regnskabet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør de nemlig, men dem fik jeg faktisk fjernet (stort set fuldstændig) sidste år. Der er stadig få dage, men det er virkelig ikke mange, hvor jeg snacker.

For ca. 2 år siden skar jeg også alt væk at flydende kalorier. De kommer primært ind når jeg snacker, da en snack for mig godt kan være en kaffe (af en slags).

 

Jeg har fået målt morgenmad og middagsmad i dag, det er ca. 750 kalorier - så jeg tænker aftensmaden må være synderen og det var egentlig også der den største forskel i indtagelse lå i sidste uge. Men her skal jeg helt sikkert være obs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kørt med at tælle kalorier i et par uger og indtil i sidste uge gik det fantastisk! :D Jeg fik tabt mig halvandet kilo! De røg så på igen i sidste uge - alt det her varme har fået mig til at spise en masse is + jeg har været ude og spise en del gange og selvom jeg har arbejdet meget med at stoppe når jeg var mæt (og ikke når tallerkenen var tom) så har det kostet en del i regnskabet. Men nu har vi ikke flere is - og jeg køber i hvert fald ikke flere! :P

Men jeg er ved rigtig godt mod - på trods af min modstand mod at tælle kalorier, så er det faktisk det der rent faktisk virker, så det vil jeg fortsætte med.

 

Dernæst håber jeg på lidt overskyet vejr, så min allergi kan slappe lidt af og tillade mig nogle cykel- og gåture. Lige pt. har jeg ca. 5 timer midt på dagen, hvor jeg ikke kan mærke den - vel at mærke når jeg er proppet op med tabletter (1 stk), øjendråber og næsespray. Hver morgen til omkring kl. 10/11 nyser jeg og pudser næse konstant - og mine øjne løber i vand hver gang jeg gør en af delene. Det samme gælder om aftenen fra omkring kl. 22. mellem 15 og 22 klør mine øjne og min næse, men det er til at leve med. Det sætter bare mange begrænsninger for min færden udendørs.

 

Med fare for ikke at klare den igen, så vil jeg prøve at sætte mig det mål der hedder, at jeg skal tabe 11 pund (ca. 5 kg) inden august er slut. Det er ca. 1 pund om ugen og hvis jeg lige får styr på mit kalorieindtag igen, så virker det ganske opnåeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået med at tælle kalorier! Selvfølgelig er det lidt ærgerligt at vægten er gået op igen, men er sikker på du nok skal klare det :) Nu har du jo set at det virker :) Det er da godt nok også lidt op ad bakke med den allergi så du ikke kan være så meget også is i varmen.. Men jeg tror du kan nå dit mål :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, tak. Jeg vil i hvert fald forsøge - og allergien går meget bedre i dag bortset fra to kæmpe nyseanfald i morges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der lavet et væddemål med en veninde - hvis jeg ikke taber 5 kg inden 1. September så skylder jeg hende en burger. Det burde være motivation nok ikke at skulle af med de penge ;p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går mega dårligt med kosten pt. efter at have holdt fødselsdag i weekenden med masser af hvide boller og kage :( Og så har jeg virkelig svært ved at blive mæt for tiden.

 

Til gengæld er der blevet aftalt en masse ture rundt om i landet i løbet af sommeren, så jeg kommer ikke til at sidde alt for stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, men det skal nok komme igen :kram Det lyder som en god plan at tage en masse ture i løbet af sommeren :) Det er skønt at komme lidt omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fantastisk med gåture :) Men jeg er så dårlig til at tage mig sammen. Og jeg glæder mig så meget til at vi får muligheden for en hund, for så har jeg bare intet valg :)

(altså jeg vil ikke have hund for at få motion, men det er en god sidegevinst :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt.. Det er heller ikke så spændende at gå selv  ;) Heh, går da ud fra at der er andre grunde til at i vil have hund men det er da helt klart en bonus :) Jeg glæder mig også SÅ meget til vi en gang skal have hund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER