My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Åååååh ja, de første ugers endeløse bleskift.. :rolleyes

Jeg har indtryk af, at amningerne trods alt tager længste tid i starten..? Det giver vel også mening, at det bliver lidt mere effektivt, efterhånden som de øver sig og bliver stærkere :)

3 gange på een vågen periode :lol der er gang i maven må man sige :P

Det giver god mening ja, det håber jeg :goodluck W var bare en lyn hurtig spiser fra starten, hvor N bare virkelig tager sig god tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååååh ja, de første ugers endeløse bleskift.. :rolleyes

Jeg har indtryk af, at amningerne trods alt tager længste tid i starten..? Det giver vel også mening, at det bliver lidt mere effektivt, efterhånden som de øver sig og bliver stærkere :)

De er vildt lang tid om at spise i starten. Min SP sagde det for mange kunne tage op til en time, før de var færdige, men at de efter en måneds tid kunne tømme brystet på 10-15 min og det har helt klart også været oplevelsen her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin var også længe om at spise i starten, men hvis det går langsomt nu, så er vi oppe på 20-30min, hvor han normalt er færdig efter 10-15min :)

Ok det lyder fortrøstningsfuldt! I nat ammede han ca 1,5 time ud af de 2 timer han var vågen :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er vildt lang tid om at spise i starten. Min SP sagde det for mange kunne tage op til en time, før de var færdige, men at de efter en måneds tid kunne tømme brystet på 10-15 min og det har helt klart også været oplevelsen her :)

Hehe vi slår den time :rolleyes

Ej det lyder super godt! Det er liiiiiidt anstrengende at sidde så lang tid i træk hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det lyder fortrøstningsfuldt! I nat ammede han ca 1,5 time ud af de 2 timer han var vågen :O

Han skal nok komme efter det ;) men ja, det er godt nok længe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Overvejer at stoppe med at amme. Min produktion er dalet ret meget på grund af stress i sidste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ville du gerne fortsætte? For så tror jeg godt, at du vil kunne arbejde produktionen op igen. Især hvis du skærer ned på eller helt fjerner mme :)

Jeg ved ikke om jeg orker 'kampen'. Da jeg malkede ud tidligere, var der kun 50 ml, hvor jeg tidligere har kunne malke 150 ml ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej det er jo det man lige må gøre op med sig selv, om man orker :)

Jeg var ikke god til at malke ud, da jeg ammede Theo. Kunne altid kun få meget lidt ud, men når han spiste ved mig flød det fint, og han blev tyk og lækker ^_^ Så jeg ville ikke lægge så meget i det med antal ml ved udmalkning :)

Men du skal jo selvfølgelig vælge det du føler for :kiss

Det er stadig oppe til overvejelse. En lille kamp med mig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nora malkeko klarer det der amning til perfektion :D Sundhedsplejersken var MEGET imponeret over Nohrs vægtøgning, har har nemlig nået sin fødselsvægt allerede! :respekt til mine babser :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jaaa :glad

Lily nåede 100 g over sin fødselsvægt, da hun var 5 dage. Det var rart med en god nyhed ovenpå de 5 dages smertehelvede <_<

Ja det er en god 'belønning'! 300 gram har han så taget på siden fredag :super Han bliver en lille tyksak hvis han ikke passer på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er en god 'belønning'! 300 gram har han så taget på siden fredag :super Han bliver en lille tyksak hvis han ikke passer på :D

Jeg er sq godt misundelig på din mælkebar :p Min er så slidt, at jeg overvejer at købe en brik mme til at dryppe i munden på fugleungen sidst på dagen, hvor hun er umættelig, og jeg er stort set udgået :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i hvert fald også SINDSYGT mange hormoner forbundet i det! Der beder os om at amme, selvom det gør ondt, vi er trætte, det tærrer på egen krop osv.

Jeg fik det kortvarigt lidt psykisk dårligt da jeg stoppede med at amme William.

Tidligere i dag sov Nohr en virkelig god lang lur, så mine bryster (der ikke har fundet et naturligt leje endnu) blev virkelig store og ømme. Jeg fik mega ondt i hovedet og varme kinder, og så snart jeg ammede ham løsnede det igen. Fordi jeg ligesom fik tømt ud.

Men jeg er vidst også hormonbombe uden lige, N har store røde plamager på kroppen og jeg spurgte bekymret på børneafdelingen hvad det var, og det er såmænd fordi han er stopfyldt med mine hormoner :Blush

Åh ja, det med psyken ved ammestop mærkede jeg også ved Anabella :( Det er vildt, hvad de hormoner og mekanismer i kroppen egentlig gør!

Det var dog værst i forbindelse med nedtrapningen, da det gik hurtigt fra 6-7 amninger til 1-2. Håber lidt, at mine hormoner og psyken bedre kan følge med denne gang med blw og stille og rolig nedtrapning v

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sq godt misundelig på din mælkebar :p Min er så slidt, at jeg overvejer at købe en brik mme til at dryppe i munden på fugleungen sidst på dagen, hvor hun er umættelig, og jeg er stort set udgået :rolleyes

Jeg er altså der hvor jeg overvejer at bide i en stofble for ikke at hyle! Shit det gør nuller nas i dag! Fugleungen ligger jo gerne 1-1,5 time kun afbrudt af pusling :O

Nu hvor han har taget så fint på, har jeg besluttet at være lidt mere rundhåndet med brugen af sut. Han er meget glad ved den og vil ellers ligge og sutte på mig konstant han er vågen. Bøllefrø!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, det med psyken ved ammestop mærkede jeg også ved Anabella :( Det er vildt, hvad de hormoner og mekanismer i kroppen egentlig gør!

Det var dog værst i forbindelse med nedtrapningen, da det gik hurtigt fra 6-7 amninger til 1-2. Håber lidt, at mine hormoner og psyken bedre kan følge med denne gang med blw og stille og rolig nedtrapning v

Jeg gik også fra maaaaaange natamninger + putteamning til ammestop, det kunne mærkes! Puha.

Så jeg håber også på en mere glidende overgang denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sq godt misundelig på din mælkebar :p Min er så slidt, at jeg overvejer at købe en brik mme til at dryppe i munden på fugleungen sidst på dagen, hvor hun er umættelig, og jeg er stort set udgået :rolleyes

Du må da lige i gang med boost! Kan du lide hvidtøl? Det giver et godt boost hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sq godt misundelig på din mælkebar :p Min er så slidt, at jeg overvejer at købe en brik mme til at dryppe i munden på fugleungen sidst på dagen, hvor hun er umættelig, og jeg er stort set udgået :rolleyes

PS:

Du ved godt at mælken er tyndere om aftenen og at de derfor naturligt spiser oftere - og at det ikke er fordi der er noget galt, men bare sådan det er, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS:

Du ved godt at mælken er tyndere om aftenen og at de derfor naturligt spiser oftere - og at det ikke er fordi der er noget galt, men bare sådan det er, ikke?

Jeps, men når hun ligger og haler i barmen på mig og skælder ud, så bliver jeg alligevel lidt stresset... Hun må gerne spise ofte, men hun må også godt opføre sig ordentligt i baren <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, men når hun ligger og haler i barmen på mig og skælder ud, så bliver jeg alligevel lidt stresset... Hun må gerne spise ofte, men hun må også godt opføre sig ordentligt i baren <_<

Haha yes! De må opføre sig ordentligt de bøller!

Du må sige til hende, at den står for egen regning hvis ikke der er nok mælk :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må da lige i gang med boost! Kan du lide hvidtøl? Det giver et godt boost hos mig :)

Nyder en til min frokost og spiser mandler o.l. Jeg må forsøge at sove lidt mere, men ellers ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre ved det... Hun spiser kun hos mig, så produktionen burde vel indstille sig selv til et passende niveau :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der amme-te - har det i øvrigt nogen effekt? Jeg har noget stående, men jeg synes, at det smager ret grimt, så jeg har ikke lige dyrket det så meget... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder en til min frokost og spiser mandler o.l. Jeg må forsøge at sove lidt mere, men ellers ved jeg ikke lige, hvad jeg skal gøre ved det... Hun spiser kun hos mig, så produktionen burde vel indstille sig selv til et passende niveau :unsure

Jo, mon ikke :)

Hvis du kan lide cashewnødder, så er det dem der ultimativt har virket bedst hos mig.. Eller den der mælkebombe..

Men sikke en bøllefis, sådan at hive og skælde ud ;)

Edit: ammete virkede for mig, men skulle drikke et par kopper..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER