My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Hvad er der i sådan noget ammete? :unsure

Forskellige urter ;) bedre svar har jeg ik. Mit er købt hos strut.dk. Der ka du evt læse mere om det.

Jeg har ret meget af det, ska jeg sende en lille pose til dig? Mod porto, men det er nærmest kun 7 kr med B-post tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et bestemt mærke...? :rolleyes mit kræver virkelig noget sukker :p

Fra strut.dk ved ik, om der findes forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et bestemt mærke...? :rolleyes mit kræver virkelig noget sukker :p

Jeg har noget fra Matas, jeg godt vil sende til dig, hvis du betaler Porto?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har noget fra Matas, jeg godt vil sende til dig, hvis du betaler Porto?

Det er sødt af dig, men jeg drikker lige, det jeg har :) Det var mere, hvis der bu var en varm anbefaling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der i sådan noget ammete? :unsure

Jeg kan lige tage et billede af listen i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellige urter ;) bedre svar har jeg ik. Mit er købt hos strut.dk. Der ka du evt læse mere om det.

Jeg har ret meget af det, ska jeg sende en lille pose til dig? Mod porto, men det er nærmest kun 7 kr med B-post tror jeg :)

Det må du da gerne :)

Sender lige en PM med min adresse.

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tror måske, at jeg er moden til at forsøge mig med suttebrikker et døgns tid.. Hvis det nu kunne give mine brystvorter ro til at hele op.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tror måske, at jeg er moden til at forsøge mig med suttebrikker et døgns tid.. Hvis det nu kunne give mine brystvorter ro til at hele op.. :chin:

Jeg elskede ammebrikkerne. Jeg brugte dem de første 3-4 uger og hun suttede fint når jeg ikke brugte dem. Nu ammer jeg nærmest ikke mere, men brikkerne gjorde det muligt at det overhovedet lykkes i første omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der i sådan noget ammete? :unsure

Hindbærblade, dildfrø, fennikel, anis, kommen, brændenælde, lucerneurt, timian og mælkeurt. Står der på mit - ikke helt i den rækkefølge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede ammebrikkerne. Jeg brugte dem de første 3-4 uger og hun suttede fint når jeg ikke brugte dem. Nu ammer jeg nærmest ikke mere, men brikkerne gjorde det muligt at det overhovedet lykkes i første omgang :)

Virker bare så besværligt :rolleyes og så er der det med at få tømt og stimuleret brystet ordentligt... Men hvis et enkelt døgn nu lige kunne give såret mulighed for at lukke sig, såeh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte også ammebrik de første 4 uger, da Astrid havde svært ved at få fat. Jeg fik dem langsomt udfaset og bruger dem ikke længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lufttørret også (og sover med bare bryster om natten :rolleyes ), og har brugt lansinoh, forsøgt med e-vitaminsalve mv. Jeg kiggede efter zinktilskud på apoteket i dag, men kunne ikke finde det.

Til gengæld smider jeg straks de suttebrikker ud igen! Av for ind i helvede! Hun tog fat og sugede og av for s**** hvor gjorde det ondt, og da jeg tog hende af, blødte min brystvorte for første gang :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg lufttørret også (og sover med bare bryster om natten :rolleyes ), og har brugt lansinoh, forsøgt med e-vitaminsalve mv. Jeg kiggede efter zinktilskud på apoteket i dag, men kunne ikke finde det.

Til gengæld smider jeg straks de suttebrikker ud igen! Av for ind i helvede! Hun tog fat og sugede og av for s**** hvor gjorde det ondt, og da jeg tog hende af, blødte min brystvorte for første gang :boo

Når du har ammet, så pres forsigtigt lidt mere mælk ud og smør over brystvorten. Lufttør så. Put Lansinoh på. Lad tørre mere. Brug indlæg af silke (og engangs uden på evt).

Jeg bruger disse: http://www.matas.dk/bio-zink-90-tabl jeg har købt i Matas.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover du med bare bryster? Uden at få mælk ud over det hele? Om natten er der mine ammeindlæg er aller tungest :blink

Av Lise det lyder da helt forfærdeligt :( Så aflaster de da slet ikke <_< :kram2

Jeg får skam jævnlig mælk ud over det hele :rolleyes men hvis det kan hjælpe på helingen... Jeg har så indlæg liggende, som jeg putter på det ledige bryst, imens jeg ammer.

Måske jeg gør noget forkert (men jeg prøver ikke igen) - måske skyldes det, at mine sår sidder helt præcist på midten af brystvorten og ikke uden siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det med S's tungebånd? Det lyder altså som om, der er noget galt med teknikken :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det med S's tungebånd? Det lyder altså som om, der er noget galt med teknikken :(

Det er blevet klippet. Jordemoderen på ammeambulatoriet roste hendes teknik bagefter...

De der brikker fejler vist big time for os, fordi hun får fat alt for yderligt med dem på.

Hun tømmer - såvidt jeg kan bedømme - brystet fint.

Jeg tænker, at jeg en periode bliver nødt til at tænde lys om natten og sikre, at hun får ordentligt fat der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du mit svar Lise?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hindbærblade, dildfrø, fennikel, anis, kommen, brændenælde, lucerneurt, timian og mælkeurt. Står der på mit - ikke helt i den rækkefølge.

Åh, bare det ikke smager af kommen, så er jeg glad :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, bare det ikke smager af kommen, så er jeg glad :o

Jeg har sendt teen i selve teposen, så der er indholdsfortegnelse med. Men den er vist på tysk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, bare det ikke smager af kommen, så er jeg glad :o

Mon ikke ingredienserne varierer... Jeg tror også, at det er den kommen, der driller mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sendt teen i selve teposen, så der er indholdsfortegnelse med. Men den er vist på tysk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er blevet klippet. Jordemoderen på ammeambulatoriet roste hendes teknik bagefter...

De der brikker fejler vist big time for os, fordi hun får fat alt for yderligt med dem på.

Hun tømmer - såvidt jeg kan bedømme - brystet fint.

Jeg tænker, at jeg en periode bliver nødt til at tænde lys om natten og sikre, at hun får ordentligt fat der.

Hmm.. Så ved jeg ikke :( har du haft kontakt med en fra LLL?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER