My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg er medlem af en BLW gruppe på facebook og der er flere af deres børn som opfører sig som din, også selvom de er ældre. Så umiddelbart tænker jeg, at hvis hun kun er 7 mdr. korrigeret, så er det okay. Der skal hendes kost jo stadig bestå hovedsaligt af MM/MME :)

Jo jo... men det er stadig lidt svært, når nu Luna bare var en ædedolk fra dag 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo jo... men det er stadig lidt svært, når nu Luna bare var en ædedolk fra dag 1.

Det forstår jeg godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Har brugt ammeindlæg af uld sammen med engangs, og det har holdt brystet varmt

- Hvis brystet er stenhårdt, knudret og varmt skal man tømme det, gerne med en brystpumpe for at undgå brystbetændelse.

- Mælken løber som regel til på dag 3-5, og indtil da er der kun råmælk.

-liggende amning kan redde nattesøvnen! Væn baby og dig selv til det - du vil blive glad for det i længden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere gange oplevet, at uldammeindlæg limer sig fast på brystvorten, formentlig fordi der er kommet lidt mælk ud, og det så har "filtret sig sammen" med uldammeindlægget.

Så når man lige skal amme og stikker hånden ned og river ammeindlægget ud siger det "riitsch" og man sidder helt oppe i loftet. Sindsygt ubehageligt!!! Det skete aldrig med engangsammeindlæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere gange oplevet, at uldammeindlæg limer sig fast på brystvorten, formentlig fordi der er kommet lidt mælk ud, og det så har "filtret sig sammen" med uldammeindlægget.

Så når man lige skal amme og stikker hånden ned og river ammeindlægget ud siger det "riitsch" og man sidder helt oppe i loftet. Sindsygt ubehageligt!!! Det skete aldrig med engangsammeindlæg.

Hehe jeg oplever det modsatte :D Ej ulden har også sat sig fast, men jeg synes engangs er værst. Til gengæld tror jeg ikke, jeg har oplevet det en eneste gang med bambus og heller ikke uld/silke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige pippe og sige at det er så fedt med alle jeres input!! Det var lige det jeg havde i tankerne! Så kan andre også bruge tråden og de gode råd :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet! hvis jeg er heldig, får jeg 5-7 små skefulde i hende.

Hun kan spise majssnacks selv... næsten! hun taber/smider det konstant væk.

Hun vil gerne selv, men hun får bidt klumper af maden hun sidder med, og så får hun det i den gale hals og brækker sig.

Fik hun ikke sonde, som baby?? Læste tilfældigvis en kommentar i en blw gruppe for nyligt, at hendes baby havde haft sonde og havde fået at vide, at det kan give en ekstra følsom brækrefleks. Så måske der er en sammenhæng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik hun ikke sonde, som baby?? Læste tilfældigvis en kommentar i en blw gruppe for nyligt, at hendes baby havde haft sonde og havde fået at vide, at det kan give en ekstra følsom brækrefleks. Så måske der er en sammenhæng :)

Jo det fik hun faktisk længe! -,se det var en oplysning jeg godt kunne ha brugt fra en fagperson for lang tid siden! - der skal jo intet til, før hun gylper og tricker brækrefleksen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik hun ikke sonde, som baby?? Læste tilfældigvis en kommentar i en blw gruppe for nyligt, at hendes baby havde haft sonde og havde fået at vide, at det kan give en ekstra følsom brækrefleks. Så måske der er en sammenhæng :)

Hov det var da nyttig info! :o :tak Gad vide om den smule sonde, som Tulle har fået, kan have været medvirkende til at hun gylper sådan? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik hun ikke sonde, som baby?? Læste tilfældigvis en kommentar i en blw gruppe for nyligt, at hendes baby havde haft sonde og havde fået at vide, at det kan give en ekstra følsom brækrefleks. Så måske der er en sammenhæng :)

Ja den info er da absolut ikke uinteressant!! Laura er også meget sart med mad når hun spiser.. Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd for en helt "grøn" amme-mor som mig :super

Indtil videre går amningen, hvis jeg selv skal sige det, rigtig godt, men gode råd er altid velkomne - hellere forebygge end at behandle som man siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os har Tobias som var/er gylperen og har let til reflux aldrig fået sonde og Mads, som fik sonde da han havde RS, har aldrig gylpet. Så her er der ingen sammenhæng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skulle også være et trick med at prikke en pegefinger ind i brystet på undersiden, sådan lige hvor den brune hud bliver til lys hud (giver det mening? :rolleyes) Jeg ved ikke, om det virker, men jeg blev ofte instrueret i at sidde sådan, da vi fik ammehjælp. :)

Omvendt, har en sp lært mig, at hvis mælken er ved at løbe, og man gerne vil stoppe flowet (hvis man fx har glemt ammeindlæg), så kan man lige "lave dørklokken" i ca. 10 minutter, så stopper det (midlertidigt).

  

Hvad effekt skal det der trick under brystet have? Min umiddelbart tanke er ellers, at man vil stoppe flowet i mælkekanalen ved at trykke undervejs :unsure

Eller hvis baby slipper LIGE når mælken kommer og det sprøjter ud til alle sider og i alle øjne, så er "dørklokken" i et par sekunder også god til at stoppe springvandet ;)

  

Det er ikke imens man ammer, og ikke "hårdt". :) Det skulle øge produktionen. Men jeg kan godt følge at det måske er risikabelt, fordi det omvendt ikke er godt at "klemme" og dermed risikere at bremse produktionen :unsure

  

Ej, jeg forstår overhovedet ik, hvordan det skulle kunne hjælpe? Og hvordan har man lige opdaget det? Ej, sorry, det er selvfølgelig et forsøg værd, hvis man har behovet, men det lyder spøjst i mine ører :D ;)

Kan det være bystkompression der tænkes på?

Det er i hvert en mulighed for at øge mælkeproduktionen og give mere mælk ud når man ammer. Dette skal man gøre mens man ammer.

Man skal tage fat om brystet med tommelfingeren på den ene side og resten af fingrene på den anden side af brystet. Og når baby stopper med at synke kan man prøve at trykke sammen for at presse mælk ud... Det er i hvert fald sådan jeg forstår det...

Man kan læse mere om det: http://ammenet.dk/wiki/brystkompression

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kan vi også sludre herinde om natten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon der er så mange følelser i at amme? Jeg har hele tiden suppleret op med mme, nogle dage bliver der ikke ammet men kun malket ud. Men jeg er virkelig ikke klar til at stoppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan vi også sludre herinde om natten :rolleyes

Haha, jeps :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon der er så mange følelser i at amme? Jeg har hele tiden suppleret op med mme, nogle dage bliver der ikke ammet men kun malket ud. Men jeg er virkelig ikke klar til at stoppe.

Urinstinkt fra da det var den eneste måde at holde sin unge i live på...? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon der er så mange følelser i at amme? Jeg har hele tiden suppleret op med mme, nogle dage bliver der ikke ammet men kun malket ud. Men jeg er virkelig ikke klar til at stoppe.

Tænker de hormoner det sender gennem kroppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon der er så mange følelser i at amme? Jeg har hele tiden suppleret op med mme, nogle dage bliver der ikke ammet men kun malket ud. Men jeg er virkelig ikke klar til at stoppe.

Der er i hvert fald også SINDSYGT mange hormoner forbundet i det! Der beder os om at amme, selvom det gør ondt, vi er trætte, det tærrer på egen krop osv.

Jeg fik det kortvarigt lidt psykisk dårligt da jeg stoppede med at amme William.

Tidligere i dag sov Nohr en virkelig god lang lur, så mine bryster (der ikke har fundet et naturligt leje endnu) blev virkelig store og ømme. Jeg fik mega ondt i hovedet og varme kinder, og så snart jeg ammede ham løsnede det igen. Fordi jeg ligesom fik tømt ud.

Men jeg er vidst også hormonbombe uden lige, N har store røde plamager på kroppen og jeg spurgte bekymret på børneafdelingen hvad det var, og det er såmænd fordi han er stopfyldt med mine hormoner :Blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er svært at holde mig vågen! Jeg sidder og bliver ved med at nikke med hovedet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er svært at holde mig vågen! Jeg sidder og bliver ved med at nikke med hovedet :rolleyes

Jeg må også sidde ret op og ned i dag - ikke noget med at læne lig tilbage og hænge, så falder jeg sq i søvn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også sidde ret op og ned i dag - ikke noget med at læne lig tilbage og hænge, så falder jeg sq i søvn :rolleyes

:ditto Det hjalp dog med en omgang pusling, hvor barnet selvfølgelig pruttede to gange efter jeg ellers havde proklameret at vi var færdige! Og nu tilbage på ammepinden!

Jeg kunne altså godt bruge at N var lynspiser som W, fremfor disse timelange amninger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Det hjalp dog med en omgang pusling, hvor barnet selvfølgelig pruttede to gange efter jeg ellers havde proklameret at vi var færdige! Og nu tilbage på ammepinden!

Jeg kunne altså godt bruge at N var lynspiser som W, fremfor disse timelange amninger!

Åååååh ja, de første ugers endeløse bleskift.. :rolleyes

Jeg har indtryk af, at amningerne trods alt tager længste tid i starten..? Det giver vel også mening, at det bliver lidt mere effektivt, efterhånden som de øver sig og bliver stærkere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin var også længe om at spise i starten, men hvis det går langsomt nu, så er vi oppe på 20-30min, hvor han normalt er færdig efter 10-15min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER