babyboy

veer - hvornår og hvordan?

19 indlæg i dette emne

Hejsa .. Jeg tænker meget på hvordan veer kan føles og hvornår og hvordan de starter .

Ku godt tænke mig hvis nogle ville dele af deres erfaringer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er 117 forskellige måder de kan starte på og lige så mange måder de føles på, men kan sige at du er ikke i tvivl når du først har dem ;)

For mig sad de foran og meget langt nede. Det føltes som om der var en alien dernede med mange og meget skarpe tænder der bed meget hårdt!!

Bid dig selv i armen så hårdt du kan - gang denne smerte med 100 og stop den så ned under dit skamben. AAAAVVV!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 117 forskellige måder de kan starte på og lige så mange måder de føles på, men kan sige at du er ikke i tvivl når du først har dem ;)

For mig sad de foran og meget langt nede. Det føltes som om der var en alien dernede med mange og meget skarpe tænder der bed meget hårdt!!

Bid dig selv i armen så hårdt du kan - gang denne smerte med 100 og stop den så ned under dit skamben. AAAAVVV!!!

HA HA .. ej unskyld Stikan men du er så sjov :lol

Dog har du helt ret :) jeghar hørt rigtig mange forksellige oplevelser af veer.

mine sad i også foran og trak nedad, somom der var en der prøvede at rive mit underliv ud.

har hørt en anden sige det var som at få skåret benet af med en sløv sav samtidig med man fik trukket en visdomstand ud :) det kan jeg dog ikke sætte mig helt ind i :D

uanset hvad vil du ikke være i tvivl når først veerne er der , og du må huske på at selvom det gør rigtig ondt er det en god smerte, for hver ve du får er du tættere på din lille bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 117 forskellige måder de kan starte på og lige så mange måder de føles på, men kan sige at du er ikke i tvivl når du først har dem ;)

For mig sad de foran og meget langt nede. Det føltes som om der var en alien dernede med mange og meget skarpe tænder der bed meget hårdt!!

Bid dig selv i armen så hårdt du kan - gang denne smerte med 100 og stop den så ned under dit skamben. AAAAVVV!!!

:lol

Mine veer sad begge gange i lænden og trak ned, så det føles som om ungerne var på vej ud af det forkerte hul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine veer kunne mærkes mest i lænden, men også foran...

Det var som mens smerter x 100.

Du er ikke i tvivl om det, hvis det er veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine veer startede som en små-kilden omme i lænden....de var regelmæssige fra starten og så tog den kilden bare til i styrke og forvandlede sig til voldsommere og voldsommere smerter....

Du er ikke i tvivl når du får veer...de gør så ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos mig startede de omme i lænden og trak så om for an som elastikker.. Det var svært at finde ro i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, tror det kommer meget an på hvor høj en smertegrænse du har. For mig havde jeg plukkeveer lige indtil vandafgang hvor de slog fuldstændig over og blev noget så grumme og onde.

Kan desværre ikke beskrive for dig hvordan de føles, men ONDT gør de og man er ikke i tvivl som de andre siger. Mine sad i lænden og hev nedad samt maven blev hård som en sten. Vigtigt er at huske på at trække vejret for det kan føles som om al luft bliver slået ud, som hvis man bliver ramt af en bold på brystet/ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik så veer i uge 29. og jeg vidste sg ikke det var rigtige veer! ;) Men mine føltes som om, nogle pustede luft ind i maven på mig- alt for meget luft. Når ballonen så var spændt, var der sådan en nivende og krampende smerte af kortede eller længere varighed. Jeg havde så fornøjelsen af at have veer on/off de efterfølgende 6-7 uger indtil livmoderen til sidst stod af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik så veer i uge 29. og jeg vidste sg ikke det var rigtige veer! ;) Men mine føltes som om, nogle pustede luft ind i maven på mig- alt for meget luft. Når ballonen så var spændt, var der sådan en nivende og krampende smerte af kortede eller længere varighed. Jeg havde så fornøjelsen af at have veer on/off de efterfølgende 6-7 uger indtil livmoderen til sidst stod af ;)

Ouch din stakkel. Ligger din FB herinde eller? Bliver da nysgerrig og vil gerne læse den.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge mine børns fødsler har veerne siddet i lænden og ellers var jeg mest plaget af at maven blev så stenhård. Veer behøver ikke nødvendigvis være voldsomt smertefulde, det var mine ihvertfald ikke. Faktisk vil jeg sige at de føles lidt som om du har mavekramper som hvis man har en omgang diarre. <_<

Begge mine unger er født uden smertestillende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig var det som menstrustions smerter i begyndelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ouch din stakkel. Ligger din FB herinde eller? Bliver da nysgerrig og vil gerne læse den.

:kram

Det gør den ikke :blush

Har ikke fået nollet mig sammen endnu- skulle jo liiige komme mig over det først :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine startede også som mens smerter. Jeg kunne ikke forstå hvorfor de panodiler ikke hjalp for jeg havde da haft mens smerter som var langt værre :D

De rigtige veer er svære at beskrive. Mine sad også nederst i maven og trak om i lænden (dog ikke så slemt omme i ryggen). Veen starter stille og roligt så man når at forberede sig på smerten, så bygger den sig op og gør mere og mere ondt for derfter at stilne af igen. Lige som at gå op ad en bakke og nedad igen :P Smerten føles murrene, nivende og "spændt". Det var ikke en pludselig og skærende smerte mere rolig og stille.

Det der hjalp mig meget i de første timer var et vådt viskestykke i en skraldepose. Den blev varmet i mikroovnen (mange gange ;) ) og så holdte jeg den på maven mens jeg trampede og pustede mig gennem lejligheden haha.

Jeg synes at ve smerterne var til at holde ud, specielt da jeg jeg ankom på fødegangen 10 cm åben og fik lattergas ;) Tilgengæld synes jeg at preseveerne var frygtelige :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ouch din stakkel. Ligger din FB herinde eller? Bliver da nysgerrig og vil gerne læse den.

:kram

NU har jeg lavet en. Den ligger HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine sad i lænden og gjorde egentlig ikke rigtig ondt i starten ( der havde jeg haft vandafgang hjemme ) så jeg tænkte at hvis det er veer og det ikke gør mere ondt, hvad piver kvinderne så for :badgirl MEN !! Jeg blev langt klogere, for pludselig tog de voldsomt til i styrke og så var jeg bestemt ikke så kæphøj mere.. Det gjorde vanvittigt ondt i lænden og jeg kunne hverken gå eller stå.. Så jeg var bestemt heller ikke i tvivl. Så nej, som de fleste andre så rigtigt skriver, er man ikke i tvivl..

Hvornår er det du har termin ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa .. Jeg tænker meget på hvordan veer kan føles og hvornår og hvordan de starter .

Ku godt tænke mig hvis nogle ville dele af deres erfaringer? :)

Du er bestemt ikke i tvivl overhovedet når den første ve kommer :) jeg var lige som dig og da jeg fik min første ve var jeg bestemt ikke i tvivl.. det er ligesom et jag i maven, mere end mens smerter. ihvertfal ved mig. Ja jag i maven mærkes det som om. det er meget forskelligt hvordan de starter mine startede kl. ca. 19.30 en mandag aften. efter jeg havde lavet mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sammentrækninger fra om morgenen - det gjorde slet ikke ondt, maven blev bare hård... Det tog langsomt til i styrke og kl. 22 ringede vi ind på FG, er kunne jeg stadig holde det ud og tælle veerne selv men det kunne da mærkes.. Gik i bad kl. 23 og hvor vandet gik og så tog det ellers fart.. Jeg ved ikke om jeg syntes ondt er den følelse jeg sidder med nu, ens krop tog bare over og gjorde alt muligt og jeg skulle bare hænge på. Følte det trak meget i maven.. Havde stort set ingen ve-pause under udvidelsesveerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin den 24 april .. tror at slimproppen røg her igår .. bare der ville ske noget inden for et par uger, kan ik holde til mere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER