Fister

Købe hus i Københavns omegn. Hjælp!

56 indlæg i dette emne

Bor i Rødovre. Bor i et fredeligt villakvarter men stadig helt i centrum. Det er cykelafstand til Kbh (vist 8 km til Rådhuspladsen eller sådan noget) :). Vi flyttede hertil for 2 år siden og er rigtig glad for det. Grønne områder og Rødovre laver rigtig mange aktiviteter for børn :) og rigtig godt shopping center ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor også i Rødovre!

Jeg var rimelig skeptisk i starten, men min mand er herfra og vi fik ret tilfældigt vores første lejlighed herude. Og jeg har måtte sande her er ret dejligt! :D så vi har lige købt hus herude :yay

Fordele ved Rødovre i min optik:

Ift at være omegnskommune får man ret meget hus for pengene

Cykelafstand til indre by (jeg cykler hver dag til Rigshospitalet)

Lille kommune, som prioriterer børnefamilier.

Grønt, og ikke for meget trafik.

Stadig ret gode shopping muligheder (centeret er godt, og hyggeligt)

Tæt på større veje, så man kommer nemt omkring.

Da kommunen er ret lille er de "dårlige" områder meget små, og oftere boligblokke end egentlige områder. Men af gode områder jeg kender kan nævnes: området mellem jyllingevej/tæbyvej og tårnvej/rødovrevej, området langs volden mellem roskildevej og jyllingevej, området ved Damhussøen mellem jyllingevej og Roskildevej. Området omkring Brandholmsalle ned mod Rødovre parkvej. Islev er også meget hyggeligt, men så kommer man et stykke fra "selve byen" og man kommer tættere på større veje. Generelt kan jeg anbefale at tage ud og lytte for at undgå at komme for tæt på større veje.

Haha som bonusinfo kan jeg lige give, at Rødovre er den kommune folk i mindst grad flytter fra igen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de gode svar. Rødovre er hermed inde i varmen, 1000 tak for den meget præcise gennemgang af 'gode' områder. Det er lige præcis dér jeg kommer til kort. Hvad med skoler/institutioner? Er der noget man skal holde sig fra?

Min mand har faktisk spillet for Avarta i flere år, også været træner, så vi har nogle gode referencer til byen. Der har bare ikke lige været noget hus som sprang i øjnene, men nu vil jeg holde et mere vågent øje.

Jeg hører stadig gerne flere erfaringer:) god påske til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de gode svar. Rødovre er hermed inde i varmen, 1000 tak for den meget præcise gennemgang af 'gode' områder. Det er lige præcis dér jeg kommer til kort. Hvad med skoler/institutioner? Er der noget man skal holde sig fra?

Min mand har faktisk spillet for Avarta i flere år, også været træner, så vi har nogle gode referencer til byen. Der har bare ikke lige været noget hus som sprang i øjnene, men nu vil jeg holde et mere vågent øje.

Jeg hører stadig gerne flere erfaringer:) god påske til jer

Det var så lidt :) vi er ihvertfald glade for Rødovre :)

Jeg har ikke selv hørt om nogle sådan decideret ringe institutioner. For flere år siden skulle man holde sig fra Valhøj skole fordi de havde optag fra kærrene (socialt belastet), men skoledistrikterne er ændret, så de er blevet mere fordelt, og alt havd jeg har hørt tyder på Valhøj skole nu er rigtig god med fokus på idræt. Det er den vi hører til nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte hus i Rødovre i november og er også glade for at bo her :) Synes Louisef nævner nogle gode ting.

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg og havde svært ved at forlade den fantastiske by ;) Men vi bor faktisk kun 10 min. i bil fra mit barndomshjem på Frederiksberg, så det er jo ikke så galt ;) Og når man lige smutter over grænsen, så kan man pludselig få et hus til nogle helt andre penge, selvom der kun er få km forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan melde ind, at jeg er blevet rådet Herlev i forhold til instit. og skoler - af en veninde der er psykolog og har været inde over f.eks PPR osv. :) Det er lige min tilføjelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Hillerød eller Hørsholm?

Eller er det for langt ude? Eller Bagsværd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bagsværd er også godt, men det er dyrere end Herlev, Rødovre og Hvidovre og ligger mere på niveau med Søborg, Lyngby og Virum prismæssigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor også i Rødovre!

Jeg var rimelig skeptisk i starten, men min mand er herfra og vi fik ret tilfældigt vores første lejlighed herude. Og jeg har måtte sande her er ret dejligt! :D så vi har lige købt hus herude :yay

Fordele ved Rødovre i min optik:

Ift at være omegnskommune får man ret meget hus for pengene

Cykelafstand til indre by (jeg cykler hver dag til Rigshospitalet)

Lille kommune, som prioriterer børnefamilier.

Grønt, og ikke for meget trafik.

Stadig ret gode shopping muligheder (centeret er godt, og hyggeligt)

Tæt på større veje, så man kommer nemt omkring.

Da kommunen er ret lille er de "dårlige" områder meget små, og oftere boligblokke end egentlige områder. Men af gode områder jeg kender kan nævnes: området mellem jyllingevej/tæbyvej og tårnvej/rødovrevej, området langs volden mellem roskildevej og jyllingevej, området ved Damhussøen mellem jyllingevej og Roskildevej. Området omkring Brandholmsalle ned mod Rødovre parkvej. Islev er også meget hyggeligt, men så kommer man et stykke fra "selve byen" og man kommer tættere på større veje. Generelt kan jeg anbefale at tage ud og lytte for at undgå at komme for tæt på større veje.

Haha som bonusinfo kan jeg lige give, at Rødovre er den kommune folk i mindst grad flytter fra igen :lol

 

Nu bor jeg i Rødovre (Mariehøj), men selvom jeg bor i kommunen er det ikke lykkedes mig at finde ud af hvor de "dårlige" områder er henne. Kan du prøve at løfte sløret for det? (Er jo nok ikke særlig belastede områder når jeg har boet her i 2 år og ikke synes at have fundet dem)  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bor jeg i Rødovre (Mariehøj), men selvom jeg bor i kommunen er det ikke lykkedes mig at finde ud af hvor de "dårlige" områder er henne. Kan du prøve at løfte sløret for det? (Er jo nok ikke særlig belastede områder når jeg har boet her i 2 år og ikke synes at have fundet dem) :rolleyes

Haha de er som sagt også nærmere boligblokke end egentlige kvartere. Men kærrene nede omkring grænsen til Hvidovre/ved vestbadet (nørrekær etc), og så er Carlsro også en boligblok som er beboet af socialt udfordrede. Men altså vi havde før en lejlighed på Skanderupvej ret tæt på Carlsro, og der var ingen problemer, så det er nok hvordan man definerer det. Der er jo ikke en masse ballade, bare lidt flere (godmodige) alkoholikere mm.

mariehøj er et super område :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Hillerød eller Hørsholm?

Eller er det for langt ude? Eller Bagsværd?

Jeg er fra Hillerød og min mand fra Kokkedal, og vi har ikke rigtigt lyst til at 'vende hjem'. Ellers tror jeg begge er helt fine byer, det er bare for barndomshjems-agtigt for os, og vores nærmeste bor der heller ikke længere. Bagsværd er lidt lissom Herlev for os. Muligheder men ikke noget der rigtigt trækker. Endnu :)

Tak stadig for jeres bud! Vi veksler hele tiden imellem fornuft og mavefornemmelse; så tænker vi at tage til åbent hus i Herlev og dagen efter så er der alligevel en følelse af, at det ikke lige er os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede på lejlighed ved siden af Rødovre station, men den blok havde et lidt dårligt ry. Nu kan jeg selvfølgelig ikke længere huske hvad området hedder. Men en meget høj bygning lige ved siden af stationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede på lejlighed ved siden af Rødovre station, men den blok havde et lidt dårligt ry. Nu kan jeg selvfølgelig ikke længere huske hvad området hedder. Men en meget høj bygning lige ved siden af stationen.

Rebæk søpark måske? Ligger lige ved Rødovre st., men går da vidst under Hvidovre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha de er som sagt også nærmere boligblokke end egentlige kvartere. Men kærrene nede omkring grænsen til Hvidovre/ved vestbadet (nørrekær etc), og så er Carlsro også en boligblok som er beboet af socialt udfordrede. Men altså vi havde før en lejlighed på Skanderupvej ret tæt på Carlsro, og der var ingen problemer, så det er nok hvordan man definerer det. Der er jo ikke en masse ballade, bare lidt flere (godmodige) alkoholikere mm.

mariehøj er et super område :D

Mariehøj er hygge, med en del ældre mennesker ;-)

Og kender da de andre steder, men ikke nogen jeg har tænkt videre over :-) eller jo måske området ved svømmehallen lidt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mariehøj er hygge, med en del ældre mennesker ;-)

Og kender da de andre steder, men ikke nogen jeg har tænkt videre over :-) eller jo måske området ved svømmehallen lidt:-)

Hvor ligger der en svømmehal? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rebæk søpark måske? Ligger lige ved Rødovre st., men går da vidst under Hvidovre :-)

Lige nøjagtig! Glemmer aldrig den ene lejlighed det bare var så ulækker med fyldte kaffekopper på bordet og opvask i køkkenet... Ikke lige måden at sælge sin lejlighed på! Nå, det var vist lidt off topic ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg boede på kollegium i rebæk søpark i sin tid, og der er ikke særlig hyggeligt og ja lidt ligesom de andre steder jeg nævnte, men da det ligger i Hvidovre (Rødovre st ligger ved overgangen til Hvidovre), tog jeg det ikke med.

Svømmehallen (Vestbadet) ligger ved Nørrekær tæt på krydset mellem Roskildevej og Tårnvej. Der er også en i Islev, men den er vist ikke så offentlig mere, men mere til foreninger. Vestbadet er en ret stor svømmehal med babybassin mm.

Hvilken del af Rødovre bor du i, LilleMi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg boede på kollegium i rebæk søpark i sin tid, og der er ikke særlig hyggeligt og ja lidt ligesom de andre steder jeg nævnte, men da det ligger i Hvidovre (Rødovre st ligger ved overgangen til Hvidovre), tog jeg det ikke med.

Svømmehallen (Vestbadet) ligger ved Nørrekær tæt på krydset mellem Roskildevej og Tårnvej. Der er også en i Islev, men den er vist ikke så offentlig mere, men mere til foreninger. Vestbadet er en ret stor svømmehal med babybassin mm.

Hvilken del af Rødovre bor du i, LilleMi?

Nåå jeg kender godt Vestbadet :D Tænkte ikke lige at det var Rødovre :chin: Men det er det vel egentlig. Jeg har kun været i deres udendørsbad, da jeg var lille.

Vi bor i Nyagerkvarteret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå jeg kender godt Vestbadet :D Tænkte ikke lige at det var Rødovre :chin: Men det er det vel egentlig. Jeg har kun været i deres udendørsbad, da jeg var lille.

Vi bor i Nyagerkvarteret :)

Så bor vi nok rimelig tæt :D vi bor ned til volden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bor vi nok rimelig tæt :D vi bor ned til volden

Ej det er sjovt! Det tager os 2 min. at gå derned :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ligger der en svømmehal? :)

Vestbadet :) Er på grænsen mellem Rødovre og Brøndby, så syd/vestlige Rødovre:) 

 

 

Så ikke at du havde fået svar:)

 

 

Men sjovt at der alligevel bor så mange babyklar piger i Rødovre:). 

Redigeret af Carcassonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kig syd for kbh frem for nord for kbh. Offentlig transport er som regel bedre og "det samme" hus koster nemt 500000 mindre. Vi har selv købt hus i Greve kommune. Vi har valgt at bo i en landsby med god skole og gode indkøbsmuligheder. Flyttede i øvrigt fra Islands brygge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvidovre syd lige ved grænsen mod Valby er godt, dvs. Strandmarkskvarteret og Risbjergkvarteret, bl.a. Det er hyggelige villakvarterer, flere steder med lukkede veje. Skolene skal være gode, institutionerne ligeså.

Det ligger tæt på Kbh c (7-8 km), tæt på s-tog (10 min til Hovedbanegården), tæt på natur i form af Valbyparken, Kystagerparken (fredet naturområde med strand, lystbådehavn og kælkebakke/udsigtspunkt) etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale at tage til en masse åben hus i alle mulige kvarterer. Det var sådan, vi sporede os ind på området. Vi var i Vanløse, Hvidovre, Rødovre, Ballerup, Vallensbæk, Valby, Skovlunde, Søborg osv. Det gav os en bedre fornemmelse af de forskellige områder, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Herlev og er super glad for det. Så glad for det at vi har besluttet at vi kun vil kigge på nyt hus i Herlev.

 

Vi bor lige nu i et UNIK-119 rækkehus. Et type rækkehus som ikke deler væg med naboerne. Rumfordelingen i husene er super og man har forskellige muligheder for at udvide. Selve haven er ikke særlig stor (grunden er omkring 500) men hele området med unik-119 husene er fyldt med legepladser og det ligger tæt ved mosen.

 

Herlev er delt op i forhold til hvor det er godt at bo og hvor det er knap så godt at bo så man skal være lidt opmærksom. 

 

Derudover kan jeg da lige tilføje at Herlev er en af de kommuner i Danmark der bruger flest penge på børn og unge. Kommunen gør meget for at lave aktiviteter for børn og unge og mange fritidsaktiviteter er gratis hvor i andre kommuner skal man betale.

 

Vi har haft kigget på hus mange steder men det der i sidste omgang gjorde udfaldet for os var da vi kiggede på et hus i Birkerød hvor hvis man blot kiggede på institutionsplads skulle vi betale 60.000 kr. mere om året. DET ER FANDME MANGE PENGE!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER