Fister

Købe hus i Københavns omegn. Hjælp!

56 indlæg i dette emne

Jeg bor i Herlev og er super glad for det. Så glad for det at vi har besluttet at vi kun vil kigge på nyt hus i Herlev.

Vi bor lige nu i et UNIK-119 rækkehus. Et type rækkehus som ikke deler væg med naboerne. Rumfordelingen i husene er super og man har forskellige muligheder for at udvide. Selve haven er ikke særlig stor (grunden er omkring 500) men hele området med unik-119 husene er fyldt med legepladser og det ligger tæt ved mosen.

Herlev er delt op i forhold til hvor det er godt at bo og hvor det er knap så godt at bo så man skal være lidt opmærksom.

Derudover kan jeg da lige tilføje at Herlev er en af de kommuner i Danmark der bruger flest penge på børn og unge. Kommunen gør meget for at lave aktiviteter for børn og unge og mange fritidsaktiviteter er gratis hvor i andre kommuner skal man betale.

Vi har haft kigget på hus mange steder men det der i sidste omgang gjorde udfaldet for os var da vi kiggede på et hus i Birkerød hvor hvis man blot kiggede på institutionsplads skulle vi betale 60.000 kr. mere om året. DET ER FANDME MANGE PENGE!!!!!

Hvordan kan det være med 60.000 kroner mere? Mener du 6000? Altså ved godt der er forskel men altså da ikke så meget? Det er jo 5000kr/måned, så meget koster selve pladsen jo ikke engang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan kan det være med 60.000 kroner mere? Mener du 6000? Altså ved godt der er forskel men altså da ikke så meget? Det er jo 5000kr/måned, så meget koster selve pladsen jo ikke engang?

Sorry det var også en fejl. Det var inkl alt det andet kommunale fis (ejendomsskat, værdiskat mv)

Institutionen var omkring 1500 dyrere om måneden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry det var også en fejl. Det var inkl alt det andet kommunale fis (ejendomsskat, værdiskat mv)

Institutionen var omkring 1500 dyrere om måneden ;)

Nåååå ok- haha ja så kan jeg bedre forstå det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig rigtigt glad for jeres indlæg. Vi er stadig ved at tænke og søge, men vi kan bruge jeres indspark rigtigt meget. 

Herlev er ikke udelukket, og vi har været meget tæt på at kigge på hus der, men lå bare aftenen inden med en fornemmelse af, at vi måske var blevet lidt for ivrige og ikke rigtigt var Herlev'ere. Jeg ved ikke hvorfor; det er lidt fjollet - tror bare der var lidt for mange kompromiser ift. flere ting. Og det kan sagtens være vi ender dér, vi vil bare hellere afprøve andre muligheder først.

Kommunen som sådan ser i hvert fald glimrende ud og vi har flere bekendte som bor der:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Vallensbæk strand (2665) (2625 Vallensbæk), og vi elsker det! Det tager ca 20 min med toget ind til byen. Vi har 5 min gang ned til vandet. Der er gode indkøbsmuligheder. Og så er vi rigtig glade for dagplejen, vi har ikke rigtigt erfaring med børnehave og skole endnu, men DR på sagen :) Men Vallemsbæk DP er vidst nok den (eller en af dem) DP med bedst forældrerilfredshed i landet.

Vallensbæk er en meget lille kommune, vidst omkring 13.000 indbyggere. Men det er en meget sund kommune! Derfor den ikke er blevet slået sammen med nogen af de omkringliggende. Iøvrigt kaldes den "den grønne Ø i det røde hav", hvis du går op i politik :) Men de konservative har styret det i...? Altid???

Her er nærmest intet socialt boligbyggeri, det er meget meget lidt.

Her er rigtig mange lækre villakvarterer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi ikke flytte tilbage til Danmark før jeg er færdig med studiet, men da vi overvejede det sidst så vi på:

Herlev, Skovlunde, Vallensbæk strand og Solrød strand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER