mtune

Vaskepulver

18 indlæg i dette emne

Vi har været hjemme hos mine forældre i dag

Og så skal jeg som regel lige kværne reklamerne igennem nu vi ikke får dem selv... Og så falder jeg over et tilbud på vaskepulver.. 3 kg.. Men på pakken står der at det kun rækker til 30 maskiner... Jeg var i chok, bruger folk virkelig så meget i hver vask??

Det er jo det samme jeg ser i tv-reklamerne, især dem for Vanish, jeg korser mig hver gang..

Herhjemme bruger vi vaskepulver fra Amway og 2 et kvart kilo har vi i mere end 6 måneder.. Vi har en 7 kg's maskine og jeg bruger en kaffeske fra Tupperware pr maskine.. Og har aldrig problemer med at mit tøj ikke er rent.. Faktisk kan jeg tydelig se hvis jeg har kommet en ske med top i maskinen for så synes jeg ikke alt sæben er vasket ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger ca. en dl. pr. vask og ifølge pakken og den måleske der er med bruger jeg for lidt ift. vandets hårdhed (tror vist vi skal bruge 1½ dl. men nu passer det med det bæger jeg har liggende og tøjet bliver fint rent :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg skal prøve at veje den mængde jeg bruger... For ifølge reklamen skal man bruge 100 gram vaskepulver pr maskine man vasker... Jeg tror måske jeg bruger 10-15 gram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca ½ dl vil jeg tro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 spsk med top pr. vask.

Det er en del mindre end hvad der står på pakken m.h.t. dosering men når tøjet bliver rent så hvorfor bruge mere ???.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger heller ikke så meget. Vil skyde på, at det bliver til ½ dl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 spsk med top pr. vask.

Det er en del mindre end hvad der står på pakken m.h.t. dosering men når tøjet bliver rent så hvorfor bruge mere ???.

helt enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ske til det, som inder holder ca. en ½ dl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg måler ikke som sådan, hvor meget jeg bruger, men det er vel ca 1 dl. men je´g synes også 100 gram lyder af meget. jeg kommer sådan til at tænke på, om så alt det pulver bliver skyllet ud af tøjet igen, og om ikke det kommer til at sidde og kradse. Nogle af de ældre jeg kom ved i min elevtid, de ville bruge meget vaskepulver, og det var dem, som altid klagede over deres hud var for tør, og det kløede. måske en sammenhæng?, og hvad med miljøet???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger flydende neutral. og jeg bruger heller ikke det der står. Men måske ca ½-1 dl. Jeg måler ikke af men hælder bare i.

Vi har tidligere brugt pulver men lige meget hvor lidt eller meget jeg puttede i efterlod det altid hvide mærker på tøjet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet på fabrik hvor vi lavede vaskepulver, og mener at man skulle bruge omkring 20- 25 g pulver pr vask ;)

Folk bruger tit alt for meget, her rækker pulveret betydeligt længere end det der står på pakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha.. jeg har ingen ide.. jeg hælder bare i så jeg synes det passer.. men vil også tro vores pakker rækker længere end det der står..

Det vel ligesom tabs til opvasken.. der halvere vi jo også .. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger en ½ dl pr vask, for jeg bruger et dl bæger til at øse op med, så derfor ved jeg det :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger flydende Änglemark, jeg bruger ikke lige så meget som de anbefaler bag på flasken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger flydende vaskemiddel... men jeg bruger knap halvdelen af hvad der står på pakken.... Og har stadig rent tøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de der 8 kg kasser vaskepulver fra Neutral... Jeg bruger mindre end hvad der står på pakken ang doseringen... Den holder mindst et halvt år mener jeg.. Har egentlig ikk holdt øje med hvor længe den holder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger ssådan en ske fra vanish til at måle vaskepulver af med

bruger det uden parfume fra netto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt efter hvor meget tøj jeg putter i maskinen bruger jeg 50-90 ml pulver (har en vaskebold med målestreger på). Det er hvad de anbefaler på pakken, men måske skulle jeg skrue lidt ned?

Vi bruger Änglemark fra Kvickly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER