Guest baby2011

Cola under graviditet ??

22 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt her sidst i min graviditet at savne pepsi max noget så grusomt :blush :blush Jeg har derfor prøvet at google det, men meningerne er jo flere end der er sand i Sahara..

Men hvad er jeres holdning til cola/pepsi under graviditet ??

Jeg må nok indrømme at der er røget en dåse max ned i ny og næ, men ud over det drikker jeg slet ikke kaffe, the, rødvin og jeg ryger ikke, så bilder mig selv ind, det er ok at drikke med måde..

Men hvad har i gjort ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg snupper også et glas cola i ny og næ. Ligesom alt det andet man skal holde sig væk fra, så tror jeg også at det her drejer sig om at det kan være skadeligt hvis man har et overforbrug af cola.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blush jeg drikker nu altså pepsi max hver dag.... Og en kop the i ny og næ....

Men jeg kan ikke lide kaffe, og holder mig helt fra cigaretter og alkohol :)

Selv sundhedsstyrelsen siger jo at det er ok at drikke 3 kopper kaffe om dagen... Og det overfører jeg lidt til colaen ;)

Jeg tror du skal gøre hvad din samvitighed byder dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak spandevis af pepsi max inden jeg blev gravid :blush Og drikker som sagt hverken kaffe eller the, så tror nu heller ikke det skader det helt store..

Men er lidt dygtig til, at tage alle de forskellige meninger til mig omkring koffein under graviditet :)

Så nu vil jeg nyde en dåse max til min aftensmad, helt uden dårlig samvittighed :bunny

Gad vide hvor meget man skal drikke hver dag før det skader...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm man kan da ikke have et overforbrg af cola :badgirl

Alt med måde så skal det nok gå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak spandevis af pepsi max inden jeg blev gravid :blush Og drikker som sagt hverken kaffe eller the, så tror nu heller ikke det skader det helt store..

Men er lidt dygtig til, at tage alle de forskellige meninger til mig omkring koffein under graviditet :)

Så nu vil jeg nyde en dåse max til min aftensmad, helt uden dårlig samvittighed :bunny

Gad vide hvor meget man skal drikke hver dag før det skader...

Jeg drak også RIGTIG meget pepsi-max før jeg blev gravid... (og tidligere drak jeg coca-cola... tabte 10 kg ved at skifte til pepsi max :P )

Jeg drikker nok 2 dåser om dagen nu... og jeg tror ikke det skader min søn... Det er jo stadig en begrænset mængde... Og ikke værre end 3 kopper kaffe vil jeg mene :)

Men det er så forskelligt hvordan man har det med alle "reglerne".... og jeg tror det er vigtigt at man begrænser alt det der kan være skadeligt, uden at blive hysterisk med det... Alt med måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har læst for et lille stykke tid siden at man skulle holde sig fra light sodavand under gravidet da det kunne med fører at man gik i fødsels før tid men og det er rigtig ved jeg ikke meget nye undersøgelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak også en dåse om dagen ca da jeg var gravid og tror også man skal tage alting med måde.

jeg er dog nu stoppet med at drikke light produkterne pga. Aspertam som der er i light.

Er virkelig i chock over det forfærdelige stof det lader befolkningen indtage.

Prøv at google det.. efter jeg har læst om det stof vil jeg hellere drikke mindre og så drikke det rigtige cola

Her tænker jeg ikke kun på baby men på mit eget helbred

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det blevet bevist at Aspertam kan give for tidlig fødsel ?? Min JM sagde nemlig at de var igang med at undersøge det, men der var ikke kommet noget endeligt omkring det endnu :)

Jeg må lige se om jeg tør google det :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved jeg faktisk ikke, lige den bivirkning er jeg ikke faldet over, men rigtig mange andre grusomheder :(

selvfølgelig tør du det :D så nupper du bare en pepsi istedet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak også cola da jeg var gravid :)

Efterhånden kan du jo nærmest ikke leve mens du er gravid, hvis du skal følge alle de "regler" der er :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det blevet bevist at Aspertam kan give for tidlig fødsel ?? Min JM sagde nemlig at de var igang med at undersøge det, men der var ikke kommet noget endeligt omkring det endnu :)

Det er der intet der tyder på.

Det var en undersøgelse fra Statens Seruminstitut der lod til at vise en overhyppighed af for tidlig fødsel hos kvinder der drak store mængder light-sodavand, men for det første kunne der ikke vises nogen statistisk signifikant overhyppighed ved et indtag på under en liter om dagen, for det andet, og dette er det væsentligste, kunne der ikke findes nogen overhyppighed ved selv et stort indtag af ikke-karbonerede light-læskedrikke (altså light-produkter uden kulsyre), ganske som der heller ikke var noget ved sukker-sodavand.

Med andre ord var det kun ved kombinationen af et meget stort indtag af læskedrikke med både kulsyre og kunstigt sødemiddel, der var noget at se overhovedet. Dette antyder kraftigt at det ikke som sådan er læskedrikindtaget, men andre bagvedliggende faktorer der ligger bag.

Konklusionen på rapporten var at intet kunne konkluderes, hverken for eller imod, og at der var behov for nye undersøgelser, hvis problemstillingen skulle afklares. Undersøgelsen havde søgt at tage hensyn til visse mulige faktorer som indkomst og samlet kalorieindtag, men ikke ting som faktisk kostsammensætning. Et godt bud er at det er hér der skal ledes.

Ja, jeg læste faktisk i undersøgelsen i stedet for at lade mig nøje med mediernes fremstilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der intet der tyder på.

Det var en undersøgelse fra Statens Seruminstitut der lod til at vise en overhyppighed af for tidlig fødsel hos kvinder der drak store mængder light-sodavand, men for det første kunne der ikke vises nogen statistisk signifikant overhyppighed ved et indtag på under en liter om dagen, for det andet, og dette er det væsentligste, kunne der ikke findes nogen overhyppighed ved selv et stort indtag af ikke-karbonerede light-læskedrikke (altså light-produkter uden kulsyre), ganske som der heller ikke var noget ved sukker-sodavand.

Med andre ord var det kun ved kombinationen af et meget stort indtag af læskedrikke med både kulsyre og kunstigt sødemiddel, der var noget at se overhovedet. Dette antyder kraftigt at det ikke som sådan er læskedrikindtaget, men andre bagvedliggende faktorer der ligger bag.

Konklusionen på rapporten var at intet kunne konkluderes, hverken for eller imod, og at der var behov for nye undersøgelser, hvis problemstillingen skulle afklares. Undersøgelsen havde søgt at tage hensyn til visse mulige faktorer som indkomst og samlet kalorieindtag, men ikke ting som faktisk kostsammensætning. Et godt bud er at det er hér der skal ledes.

Ja, jeg læste faktisk i undersøgelsen i stedet for at lade mig nøje med mediernes fremstilling.

Tak for svaret :kram2

Jeg tænker også at hvis det er så pokkers farligt ville både læger og jordemødre da vide det og der er ikke én gang jeg er blevet anbefalet at holde mig fra light produkter eller koffien for den sags skyld. Hverken hos Jm eller lægen..

Og jeg er helt enig i, at man snart ikke kan leve hvis man skal forholde sig til alle de regler om fødevarer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker Cola... jeg kan ikke lade være..

Jeg kan godt drikke 1 dåse om dagen (ikke hver dag, men næsten), men forbyder mig selv at drikke mere end det.

Drikker alm. pepsi eller coca cola, men har dog også drukket lidt pepsi max, da vi løb tør for alm. i en lille periode.

Kan bedst li alm. og så er der jo også det med light sodavand, hvor jeg tænker at det nok er bedst at holde igen med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alting med måde... Sådan er det jo med alt efterhånden... Jeg drak alm. cola under min graviditet med Lærke, ikke i voldsomme mængder, men ca et glas om dagen. (Dog kun i de sidste 4 måneder, for indtil da kunne jeg slet ikke have smagen af cola what so ever!) Så jeg vil sige ALTING MED MÅDE.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man nu heller ikke drikker cola når man er gravid :blink Det har jeg godt nok aldrig hørt om.

Nu har jeg aldrig drukket meget sodavand, men har da drukket cola mens jeg var gravid, med begge unger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en jungle med alt det man "må" og "ikke må", når man er gravid. Jeg er med på, at der er nogle ting, der er noget møg at indtage og andet, som man helst bør jf. Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Derudover må den enkelte jo finde ud af, hvad man har lyst til uden at få dårlig samvittighed. Min mand og jeg var ude at spise den anden dag, og jeg bad om en gennemstegt bøf. Da den så kom og var blodig klagede jeg og bad om kylling istedet, da jeg ved, at jeg vil have det siddende i baghovedet, at der er en risiko for, at barnet får skader, hvis moren spiser råt kød.

Cola Zero er min foretrukne sodavand, men i forvejen har jeg et princip om ikke for meget sodavand, da det for mig er sådan en hygge-ting, som hører til fx i weekenden eller til fest/hygge. Det har jeg ikke lavet om på under min graviditet. I går spiste vi hos mine forældre og der drak jeg nok omkring ½ flaske 1½ liter - nu drikker jeg så først noget igen næste weekend (bortset fra at man jo bliver totalt cola-tørstig af at skrive om det :rolleyes ).

Så: alt med måde og efter hvad DIN samvittighed har det godt med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min samvittighed siger mig, at jeg godt kan og må drikke min max hver dag hvis det skulle være :rolleyes :rolleyes Jeg er slet ikke fanatisk.. Kun med rygning og alkohol..

Men jeg ville rigtig gerne vide hvor meget man skal drikke før det skader baby og hvordan skader det ? Har læst noget med deres indlæring, men er der nogle der ved det helt præcis.. Det gælder jo for meget indtag af koffein..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det lige man ikke må drikke cola??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det lige man ikke må drikke cola??

Fordi cola indeholder koffein og man må helst ikke indtage mere end 3-4 kopper kaffe om dagen og har læst mig fremtil det svarer til én liter cola...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi cola indeholder koffein og man må helst ikke indtage mere end 3-4 kopper kaffe om dagen og har læst mig fremtil det svarer til én liter cola...

Hvis det kun er pga. koffeinen, så skulle man hvis godt kunne drikke en cola om dagen, hvis man vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at du ikke tager skade af en cola om dagen, så længe man ikke overdriver sit forbrug... Som med alt andet er det "ALT med MÅDE"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER