Hoptimisten

Jordmor har hvordan fungere det?

16 indlæg i dette emne

Hej Jeg er nu 9 uger og 2 dage henne. Jeg har ikke hørt fra en Jordmor eller omkring  dato for min nf scanning. Mon det er normalt eller er der noget galt? skal man selv kontakte nogen eller hvordan? kender ikke lige til hvordan det helt foregår.

 

Håber i kan hjælpe:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at der nogle steder hvor man selv skal kontakte dem. Prøv evt at kigge på det hospitals hjemmeside du skal føde i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal selv booke tid til NF scan på det hospital hvor du skal føde - i hvert fald i region hovedstaden. Men du skal også have taget blodprøve dertil som helst tages ved fulde 9 uger, enten hos egen læge eller hospitalet.

Jordemor- der plejer man at få et brev. Mener første besøg er efter NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i Region Midt får du besked via e-boks. Jeg fik besked i torsdags, hvor jeg var 9+2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i region syd, så får du alle tider pr brev.

Men har du været ved din egen læge? For det er dem der ska sende papirerne til sygehuset, som så kalder dig ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Region Sjælland skal du selv bestille tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i region Nordjylland. Ja jeg har været ved lægen. Det er derfor det undre mig. i det vi lavede blev jeg spurgt om jeg ville have den scanning så tænker jo at jeg burde hører fra dem. men nu må vi se. tak for jeres svar:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor også i Nordjylland.

Du skal nok få en tid til NF scanning nu du har været ved 1 lægebesøg. Det går automatisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i Region Midt får du besked via e-boks. Jeg fik besked i torsdags, hvor jeg var 9+2 :)

Camils, jeg bor også i Region Midt. Nu skriver du at du fik besked i e-boks, var det til NF eller til jordemoder? (jeg går nemlig og venter spændt, men er også kun 9+0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i region Nordjylland. Ja jeg har været ved lægen. Det er derfor det undre mig. i det vi lavede blev jeg spurgt om jeg ville have den scanning så tænker jo at jeg burde hører fra dem. men nu må vi se. tak for jeres svar:)

Du får besked pr brev fra sygehuset om en tid til NF, nu var jeg først ved lægen i uge 10+1 og fik en tid til NF hvor jeg var i 12+6 (hvor lang tid der gik inden brevet kom kan jeg ikke lige huske) der gik lidt længere tid inden brev fra jordemoder kom, men var først ved jordemoder første gang da jeg var i 17+6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får besked pr brev fra sygehuset om en tid til NF, nu var jeg først ved lægen i uge 10+1 og fik en tid til NF hvor jeg var i 12+6 (hvor lang tid der gik inden brevet kom kan jeg ikke lige huske) der gik lidt længere tid inden brev fra jordemoder kom, men var først ved jordemoder første gang da jeg var i 17+6.

Jeg bord os i Nordjylland og har været til scanning og jordemoder i Aalborg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen. Jeg må lige finde tålmodigheden frem så:) er bare fordi det er svært at koordinere med job med mange møder så skal gerne vide det i god tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har hørt, kan du godt risikere at få besked en uges tid før først. Men du har jo også helt til 13+6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Jeg er nu 9 uger og 2 dage henne. Jeg har ikke hørt fra en Jordmor eller omkring  dato for min nf scanning. Mon det er normalt eller er der noget galt? skal man selv kontakte nogen eller hvordan? kender ikke lige til hvordan det helt foregår.

 

Håber i kan hjælpe:)

 

Efter 1.lægebesøg fik jeg alle mine kommende tider på e-boks, men der gik lige 1½ uge :-) Det var i region midt  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camils, jeg bor også i Region Midt. Nu skriver du at du fik besked i e-boks, var det til NF eller til jordemoder? (jeg går nemlig og venter spændt, men er også kun 9+0)

Det var 'kun' til NF. Jeg har ikke fået tid til jordemoder endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det sker automatisk, men er ikke sket noget fordi lægen ikke havde sendt mine papir ind. MEN de bliver sendt nu så skulle jeg snart få besked. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER