Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Jeg har været ved jordemoder i dag, og alt så fint ud, og Lillebror vejer 3 kg, måske 3,2 :) Han ligger med hovedet ned, og det står ikke helt fast, men tæt på, så jeg skal ikke lægge mig ned hvis vandet går :)

Næste tid ved jordemoderen er om 14 dage, hvor jeg er 39+4. Den tid håber jeg bliver aflyst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kan jeg også råbe en slags BAAAARSEEELLL! Jah. Og de 5 etcs'er er på kontoen, så det er egentlig en befrielse. Vildt underligt at slette 2 ugers forelæsninger fra sin kalender og se alle de tomme dage...Det er faktisk meget rart.

 

Og så er det også underligt at have en dato for næste scanning, hvor der jo egentlig er en rimelig sandsyndlighed for at jeg bliver sat i gang. Altså, det dér med at have en dag på...weird.

 

Jeg var lige forbi Hvidovre på vej hjem fra RUC i dag. Lillebror har været underligt stille i halvandet døgns tid. Jeg HAR mærket ham, bare meget sjældnere og på en helt anden måde. U-energisk og ikke så stærkt. Og da han så var helt stille f.eks. i går aftes, hvor han plejer at bokse rundt og heller ikke gjorde noget væsen af sig hele formiddagen i dag ringede jeg ud på fødegangen, og de synes lige jeg skulle komme forbi. Så det gjorde jeg. Der var den smukkeste hjertelydskurve, som faktisk var helt perfekt (både på rytme og hvordan den fulgte hans aktivitet, som der trods alt var noget af omend lidt sløvt). Det var simpelthen den sødeste og varmeste unge jordemoder, som tog SÅ godt hånd om mig. Hun talte med en læge, og de synes jo at målingen var superflot, men at hans størrelse taget i betragtning, så synes de jeg skal komme igen mandag til den samme test. Så de følger simpelthen så fint op. Åh for en lettelse og jeg føler mig bare tryg omkring det. Hun sagde også flere gange, at jeg virkelig bare skulle ringe, hvis jeg synes det føltes forkert i løbet af weekenden. Det er lidt eftertænksomt....jeg føler mig glad og rolig omkring det hele, men hvor er det bare en vigtig oplevelse at føle sig imødekommet. Det har vist påvirket mig mere end jeg måske har villet være helt ved, at min sidste graviditet blev tacklet så dumt oveni at jeg var så syg med stress sidste gang. Hurra for denne her gang ! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg også råbe en slags BAAAARSEEELLL! Jah. Og de 5 etcs'er er på kontoen, så det er egentlig en befrielse. Vildt underligt at slette 2 ugers forelæsninger fra sin kalender og se alle de tomme dage...Det er faktisk meget rart.

 

Og så er det også underligt at have en dato for næste scanning, hvor der jo egentlig er en rimelig sandsyndlighed for at jeg bliver sat i gang. Altså, det dér med at have en dag på...weird.

 

Jeg var lige forbi Hvidovre på vej hjem fra RUC i dag. Lillebror har været underligt stille i halvandet døgns tid. Jeg HAR mærket ham, bare meget sjældnere og på en helt anden måde. U-energisk og ikke så stærkt. Og da han så var helt stille f.eks. i går aftes, hvor han plejer at bokse rundt og heller ikke gjorde noget væsen af sig hele formiddagen i dag ringede jeg ud på fødegangen, og de synes lige jeg skulle komme forbi. Så det gjorde jeg. Der var den smukkeste hjertelydskurve, som faktisk var helt perfekt (både på rytme og hvordan den fulgte hans aktivitet, som der trods alt var noget af omend lidt sløvt). Det var simpelthen den sødeste og varmeste unge jordemoder, som tog SÅ godt hånd om mig. Hun talte med en læge, og de synes jo at målingen var superflot, men at hans størrelse taget i betragtning, så synes de jeg skal komme igen mandag til den samme test. Så de følger simpelthen så fint op. Åh for en lettelse og jeg føler mig bare tryg omkring det. Hun sagde også flere gange, at jeg virkelig bare skulle ringe, hvis jeg synes det føltes forkert i løbet af weekenden. Det er lidt eftertænksomt....jeg føler mig glad og rolig omkring det hele, men hvor er det bare en vigtig oplevelse at føle sig imødekommet. Det har vist påvirket mig mere end jeg måske har villet være helt ved, at min sidste graviditet blev tacklet så dumt oveni at jeg var så syg med stress sidste gang. Hurra for denne her gang ! :D

Tillykke med barsel! :glad Og hurra for tomme dage i kalenderen :yay

 

Sikke noget med doven lillebror, men hvor ER jeg dog glad for, at du havde sådan en god oplevelse på Hvidovre. Hurra, for denne her gang :D :super

 

Hvornår har du tid til scanning og hvorfor ender den måske med igangsættelse? Hvad er det jeg har misset? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min slimprop ved at gå - crazy :D

 

Godt JM-besøg i går, hvor lillesøster blev vurderet til stadig at have god plads, stå fast med hovedet og veje lige knap eller lige omkring 3000g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min slimprop ved at gå - crazy :D

Godt JM-besøg i går, hvor lillesøster blev vurderet til stadig at have god plads, stå fast med hovedet og veje lige knap eller lige omkring 3000g :)

Oooh slimprop! Nu er det i sandhed oktober.

Jeg skal scannes torsdag d. 22 igen fordi de holder øje med vægten. Det ser ud til at han ikke rigtigt vokser helt som man ku forvente, så hvis han er under de famøse 22% fra gennemsnittet, så vil de overveje at sætte mig igang. Måske er det min moderkage som bliver sløv her til sidst, og når han jo ellers ser sund og rask ud, ka man vist ligesågodt få ham ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooh slimprop! Nu er det i sandhed oktober.

Jeg skal scannes torsdag d. 22 igen fordi de holder øje med vægten. Det ser ud til at han ikke rigtigt vokser helt som man ku forvente, så hvis han er under de famøse 22% fra gennemsnittet, så vil de overveje at sætte mig igang. Måske er det min moderkage som bliver sløv her til sidst, og når han jo ellers ser sund og rask ud, ka man vist ligesågodt få ham ud.

Ja, det er nu alle de lækre detaljer kommer :D

 

Jeg havde godt fanget at han er lille, men havde misset, at de måske vil sætte dig igang til næste scanning. Jeg håber han holder sin kurve og selv bestemmer hvornår han vil ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ogs mig:) jeg tror han kommer inden.

Og ja, de fede detaljer. Nogen glæder sig så meget til jul at de (vi) har en juletråd. Måske BK også mangler en slimprop-tråd...forventningens glæde ska man ikk kimse af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: jeg har vist heller ikke været klar i mæglet omkring igangsættelse. Sku lige tygge lidt på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ogs mig:) jeg tror han kommer inden.

Og ja, de fede detaljer. Nogen glæder sig så meget til jul at de (vi) har en juletråd. Måske BK også mangler en slimprop-tråd...forventningens glæde ska man ikk kimse af

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: jeg har vist heller ikke været klar i mæglet omkring igangsættelse. Sku lige tygge lidt på det.

Det forstår jeg godt! Er ked af de bekymringer du skal igennem men hvor er det fedt at der er nogle gode proffesionelle denne gang.

Det er helt vildt så vigtig anerkendelse er i så følsomme situationer!

Jeg oplevede selv den positive side af sundhedsvæsenet efter vendingen i mandags. Det gør altså at jeg lige falder lidt ned på bekymrings barometret. Og har også gjort mig ret ok med at forløbet måske bliver et andet end drømmescenariet.

Omvendt optrappede den dårlige kommunikation i sidste uge hele bekymrings delen helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg terminsdagen og min slimprop gik tilmed i morges. Tror det bliver snart, men har også gået til modningsakupunktur hos Helle Ella på Christianshavn siden uge 37. Sidst missede jeg jo min planlagte hjemmefødsel og blev sat igang 42+0. Men det sker ikke denne her gang. Juhuuuuuu!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg terminsdagen og min slimprop gik tilmed i morges. Tror det bliver snart, men har også gået til modningsakupunktur hos Helle Ella på Christianshavn siden uge 37. Sidst missede jeg jo min planlagte hjemmefødsel og blev sat igang 42+0. Men det sker ikke denne her gang. Juhuuuuuu!!!!

Uh spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har præcis en uge til termin i dag, og de sidste par dage har jeg haft nogle ekstra kraftige plukveer, og i går aftes var der nogle der gik i lænden, men det blev desværre ikke til mere, såååå her er jeg bare : kom nu!!! Alt er vasket og klar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ klar. Kom nu bare knægt! Det er utroligt så utålmodig man kan blive af halvanden dags barsel. Egentlig er det jo bare weekend...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også allerede utålmodig, og der er stadig 10 dage til termin - og sidst gik jeg 12 dage over, så der går nok laaang tid endnu <_< Men jeg er vildt utålmodig, og synes egentlig godt bare hun må komme ud nu! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 38+1 og er egentlig klar, men synes godt hun må vente til tidligst på onsdag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor klar er i til fødsel???

Næsten klar ... ;) Jeg mangler lige at sy rib og knapper i hans køredragt, som han skal på hjem fra sygehuset ;)

... Og pakke fødselstaske!

Satser på at få de par småting gjort i morgen :)

Men mentalt tror jeg stadig jeg er på "Fååååck, det er jeg da ikke klar til"-stadiet :D

Og jeg gik 10 dage over sidst, så eftersom jeg er i 38+0 i dag, er der jo nok laaaang tid til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så klar!!!

Troede det måske ville blive idag, men intet er sket på trods af slimprop og lidt mensmurren. Nu bliver jeg helt bekymret for, om jeg en gang til skal til at gå lang tid over. Men har bestilt endnu en gang akupunktur i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre i alle er ca samme sted som mig :p

Til at hun kommer er jeg faktisk klar! Vi fik sengen i dag så den skal jo lige vaskes og så skal jeg have en ny madras i.

Og så skal jeg lige have taget mavebilleder imorgen - det er alligevel smartest mens maven stadig er der :lol ellers er taskerne pakket, hjemmet klar, planer for hvor storesøster skal være er klar, hendes weekend taske er pakket. Selebase til autostol er i bilen osv.

Fødslen er dog mit hænge parti - er ikke heeeelt klar :( jeg skal lige have bekræftet at hun stadig vender som hun skal før jeg kan sætte mig mentalt op til fødslen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå ja - min krop gider ikke mere! I dag har jeg haft halsbrand, kastet op (hjælper SLET ikke på halsbrand) og jeg er træt som et ondt år.

Pruster, stønner, skal tisse konstant, har svært ved at få vejret indimellem, vågner hver gang jeg skal vende mig i sengen. Er stiv og øm, tyk og rund og helt igennem ynkelig :p så min krop vil også gerne snart slippe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå ja - min krop gider ikke mere! I dag har jeg haft halsbrand, kastet op (hjælper SLET ikke på halsbrand) og jeg er træt som et ondt år.

Pruster, stønner, skal tisse konstant, har svært ved at få vejret indimellem, vågner hver gang jeg skal vende mig i sengen. Er stiv og øm, tyk og rund og helt igennem ynkelig :P så min krop vil også gerne snart slippe ;)

Ja, også min. Har ellers haft det så fint. Men det var som om, det at runde terminsdagen lidt tog pusten fra mig, og nu er jeg bare træt med træt på. Skal tisse hele natten, er tung og øm, og føler bare det er på tide, at min krop skal være min igen.

 

Hvornår skal du scannes igen, Majs? Eller skal de bare mærke, at hun stadig ligger som hun skal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, også min. Har ellers haft det så fint. Men det var som om, det at runde terminsdagen lidt tog pusten fra mig, og nu er jeg bare træt med træt på. Skal tisse hele natten, er tung og øm, og føler bare det er på tide, at min krop skal være min igen.

Hvornår skal du scannes igen, Majs? Eller skal de bare mærke, at hun stadig ligger som hun skal?

Åh ja - og jeg har altså først termin den 29 og det virker bare så uoverskueligt langt ude i fremtiden :prik igang sættelse er nok først den 10 november :o det er frygteligt langt ude i fremtiden!

På onsdag skal jeg ind til JM og få en vurdering på hvordan hun ligger. Er hun i tvivl bliver jeg jo nok sendt til scanning.

Jeg ved snart ikke - jeg synes hun stadig mosler godt rundt og synes ikke noget er logisk når jeg mærker på maven :chin: så det bliver spændende.

Men jeg er faktisk pt rimelig afklaret med de 3 scenarier der er. Jeg har bare snart brug for at vide om jeg skal til at forholde mig til sædefødsel og/eller KS. Eller om jeg får chancen for vandfødsel som er lidt en drøm :)

Jeg skal nok opdatere herinde når jeg har fået svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har hørt fra dino123 de sidste par dage? Følger jo lidt med herinde når der nu er flere bk-tvillinger på vej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er i 39. uge, er det rigtig dumt at tabe en hel æske synåle på gulvet ...!

Det er RET besværligt at sidde og samle dem op med så stor en mave :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER