Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Åhha, det sygdomshalløj huer mig mindre, end jeg regnede med :(

Jeg er kommet til at tænke på at hvis jeg føder i denne uge, så bliver det højst sandsynligt farmor, der skal passe Liv, for det bliver jo minimum ½ døgn, hun skal passes, og for at hun ikke skal frem og tilbage, så er det nemmest, at hun bliver der hele tiden. Det betyder så også, at hun skal sove der ... Hun har aldrig sovet ude før, derfor mener jeg, hun ville være mest tryg ved mine forældre, som hun kender bedst - og som kender hende bedst. Farmor har heller aldrig passet hende før. Kæresten mener sagtens, det er muligt. Det ER det da også, men jeg mener bare Liv vil være mest tryg ved mine forældre, især hvis hun f.eks. bliver ked af det.

Åhh har bare lyst til at sætte mig til at tude lige nu :boo

:kram det forstår jeg virkelig godt! Selvfølgelig går det og det ER kun 1 dag/nat og hun får det garanteret som blommen i et æg og ingen varige men eller noget. Men derfor vil man jo gerne de er trygge :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram det forstår jeg virkelig godt! Selvfølgelig går det og det ER kun 1 dag/nat og hun får det garanteret som blommen i et æg og ingen varige men eller noget. Men derfor vil man jo gerne de er trygge :kram2

 

Tak  :kiss Kunne slet ikke sove i går, og tårerne trillede også med mellemrum, og sidder stadig på lur :(

 

Hun kommer til at hygge sig, jeg er bare stadig nervøs for nogle småting, som forstår farmor hvad hun siger, hvad hvis hun er ked af det ...

Det skal nok gå - men jeg kan ikke lade være med at håbe, at det alligevel kommer til at passe med en dag, hvor mine forældre kan tage hende  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Kunne slet ikke sove i går, og tårerne trillede også med mellemrum, og sidder stadig på lur :(

Hun kommer til at hygge sig, jeg er bare stadig nervøs for nogle småting, som forstår farmor hvad hun siger, hvad hvis hun er ked af det ...

Det skal nok gå - men jeg kan ikke lade være med at håbe, at det alligevel kommer til at passe med en dag, hvor mine forældre kan tage hende :oops

:kram

Hvor gammel er det nu hun er?

Mie er klart en bedstefars (farfar) pige, men det bliver mine forældre der tager hende fordi de er tættest på (300m mod 20 km ;) ). Hun er da heldigvis super glad og tryg begge steder og vi har nået at have hende på overnatning hos mine forældre og så har vi også fået "øvet" spontan pasning, da vendingen tog 6,5 time pga komplikationer så mine forældre måtte træde til.

Men bedstefar kender bare Mie 1000 gange bedre og har altid været ham der passede. Så det har også været lidt blandet for mig at indstille mig på. Men det lå lige til højrebenet og vi har vidst det længe så vi har jo nået at øve og indstille os på det. Og mine forældre har virkelig gjort en indsats, og Mie ved at når lillesøster kommer så skal hun hjem til mormor, så det er blevet ok og jeg er tryg. Men hvis det havde været helt spontant, så ville jeg også have ondt i maven :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum bum.... vente vente og vente lidt mere. Nu er jeg nået 41+3, og skal til første tjek på Hvidovre i morgen. Vi vil dog ikke sættes igang foreløbig, da vi så ikke kan føde hjemme længere. 

Jeg var til endnu en gang akupunktur igår, og jordemoderen sagde, jeg var så moden, som man kan blive. Næsten 4 cm åben og meget lidt livmoderhals. Min kæreste er bange for, at det kommer til at gå rigtig hurtigt denne her gang, når nu vi har skåret de første mange timer af fødslen vha modningen. 

Jeg fik også hindeløsning nr. 2 igår, og havde en del mensmurren resten af dagen, så troede næsten at noget var igang. Men idag er der ro på igen.

 

Ih altså.... synes jeg har gjort mit for at gå i spontan fødsel denne gang (inklusiv brugt 3000 kr på akupunktur) så det ville bare være så surt, hvis det ikke sker.

 

KOM NU LILLE BABY!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs: Hun er lige fyldt 3 år.

Det går, selvfølgelig gør det dét. Jeg håber bare ikke, jeg kommer til at spekulere for meget på det under fødslen ...

Kan man ikke bestille veer, der starter om natten/tidligt om morgenen, afsted til sygehuset først på formiddagen, føde nogle timer senere, og så hjem til aften, så vi selv kan putte Liv :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lia: Jeg håber snart der sker noget, så du kan få den hjemmefødsel, du gerne vil have :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lia: Jeg håber snart der sker noget, så du kan få den hjemmefødsel, du gerne vil have :bd :bd

Tak... også mig. Og jeg vil som du også gerne bestille veer tidlig morgen og føde mens min pige er i børnehave, så mormor kan hente og de begge kan møde lillebror for første gang om eftermiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum bum.... vente vente og vente lidt mere. Nu er jeg nået 41+3, og skal til første tjek på Hvidovre i morgen. Vi vil dog ikke sættes igang foreløbig, da vi så ikke kan føde hjemme længere. 

Jeg var til endnu en gang akupunktur igår, og jordemoderen sagde, jeg var så moden, som man kan blive. Næsten 4 cm åben og meget lidt livmoderhals. Min kæreste er bange for, at det kommer til at gå rigtig hurtigt denne her gang, når nu vi har skåret de første mange timer af fødslen vha modningen. 

Jeg fik også hindeløsning nr. 2 igår, og havde en del mensmurren resten af dagen, så troede næsten at noget var igang. Men idag er der ro på igen.

 

Ih altså.... synes jeg har gjort mit for at gå i spontan fødsel denne gang (inklusiv brugt 3000 kr på akupunktur) så det ville bare være så surt, hvis det ikke sker.

 

KOM NU LILLE BABY!!!!

Åh, det lyder da ellers som om det kan være any minute, nu!

Jeg håber sådan for dig, at du får din hjemmefødsel!

 

Kom så, lille baby :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum bum.... vente vente og vente lidt mere. Nu er jeg nået 41+3, og skal til første tjek på Hvidovre i morgen. Vi vil dog ikke sættes igang foreløbig, da vi så ikke kan føde hjemme længere. 

Jeg var til endnu en gang akupunktur igår, og jordemoderen sagde, jeg var så moden, som man kan blive. Næsten 4 cm åben og meget lidt livmoderhals. Min kæreste er bange for, at det kommer til at gå rigtig hurtigt denne her gang, når nu vi har skåret de første mange timer af fødslen vha modningen. 

Jeg fik også hindeløsning nr. 2 igår, og havde en del mensmurren resten af dagen, så troede næsten at noget var igang. Men idag er der ro på igen.

 

Ih altså.... synes jeg har gjort mit for at gå i spontan fødsel denne gang (inklusiv brugt 3000 kr på akupunktur) så det ville bare være så surt, hvis det ikke sker.

 

KOM NU LILLE BABY!!!!

 

Åh jeg håber for dig at det snart går i gang!!  :bd  :bd

 

Nu skal vi også snart have nogle flere oktoberbabyer! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JM 39+3.

Alt fint, vægtskøn 3.600g og SF på 40. Hun tjekkede mig også indvendig (det er så første gang jeg har prøvet det) og noget har alt den murren og alle plukkeveerne alligevel gjort, for der er kun 1,5cm livmoderhals tilbage og jeg er 1-2cm åben. 

 

Kom så, lillesøster! I dag er en god dag at blive født! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hephep til alle. Vi vil ha' babyer!!!!

 

Her er det jo "den dag vi alle taler om", fordi det ville passe så sjovt, at knægten kom 20. oktober, hvor oldefar + onkel har fødselsdag. Det er vel at mærke på samme side, og i Mortens familie får man 2 drenge og så en pige (hvis man får flere børn). Hvis lillebror kom i dag, vil oldefar have fødselsdag samme dag som både sit barnebarn og oldebarn, som begge er dreng nr. 2. Oh the faith...der sker ikk' en skid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs: Hun er lige fyldt 3 år.

Det går, selvfølgelig gør det dét. Jeg håber bare ikke, jeg kommer til at spekulere for meget på det under fødslen ...

Kan man ikke bestille veer, der starter om natten/tidligt om morgenen, afsted til sygehuset først på formiddagen, føde nogle timer senere, og så hjem til aften, så vi selv kan putte Liv :oops

Åh det ville være nemt :D

Jeg tror ikke der er meget hjerne kapacitet til andet end smerte håndtering ;) men ellers så få farmor til at sende billeder til din mand han kan vise dig. Min mor er super god til at sende videoer og billeder af stjerneglad pige det hjælper på bekymringerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hephep til alle. Vi vil ha' babyer!!!!

Her er det jo "den dag vi alle taler om", fordi det ville passe så sjovt, at knægten kom 20. oktober, hvor oldefar + onkel har fødselsdag. Det er vel at mærke på samme side, og i Mortens familie får man 2 drenge og så en pige (hvis man får flere børn). Hvis lillebror kom i dag, vil oldefar have fødselsdag samme dag som både sit barnebarn og oldebarn, som begge er dreng nr. 2. Oh the faith...der sker ikk' en skid....

Ha ha :D men en sjov historie hvis det var.

Her var det den 18 fordi begge mine nevøer har fødselsdag den 11 og min storesøster og jeg er begge født 29 maj, så min mor synes det var nemt med den 18 som Mie :rolleyes

Men mon ikke de selv bestemmer fødselsdag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det ville være nemt :D

Jeg tror ikke der er meget hjerne kapacitet til andet end smerte håndtering ;) men ellers så få farmor til at sende billeder til din mand han kan vise dig. Min mor er super god til at sende videoer og billeder af stjerneglad pige det hjælper på bekymringerne.

 

Det var dagens joke :lol

 

Ej, min svigermor er så absolut ikke it-mindet ;) Hun er nærmest bange for sin computer og jeg tror faktisk ikke hun har en mobil  :chin:

 

Computeren har hun kun, fordi hun "skal" pga. bank, medicinbestilling osv. - og tror egentlig at min kæreste hjælper hende hver gang, selvom hun nu har boet alene i ca. 5 år (hvor svigerforældrene blev skilt).

 

Min mor og søster sender også jævnligt billeder, når de passer Liv, det er lidt hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er 40+2 i dag, og jeg har lige været til tjek og vægtscanning ved min mors veninde, der er jm. Den lille har det fint og vejer 3551g i forhold til scanning. Indvendig er der ikke mere livmoderhals, men jeg er tilgengæld helt lukket, og hovedet står så højt at hun ikke engang kan nå mine hinder. På Kolding bliver man tilbudt hindeløsning 41+0, så det er på søndag, men grunden til at jeg besøgte jm i dag, er at min krop ikke har taget godt imod hindeløsning før, så nu kan jeg bedre se på søndag om min krop er kommet det længere selv, så jeg siger ja, eller om jeg ikke er en dyt længere og så er det bedre og vente 3 dage mere på en rigtig igangsætning. Megen jeg kan jo også nå at gå i fødsel selv.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dagens joke :lol

Ej, min svigermor er så absolut ikke it-mindet ;) Hun er nærmest bange for sin computer og jeg tror faktisk ikke hun har en mobil :chin:

Computeren har hun kun, fordi hun "skal" pga. bank, medicinbestilling osv. - og tror egentlig at min kæreste hjælper hende hver gang, selvom hun nu har boet alene i ca. 5 år (hvor svigerforældrene blev skilt).

Min mor og søster sender også jævnligt billeder, når de passer Liv, det er lidt hyggeligt :)

Ha ha :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er 40+2 i dag, og jeg har lige været til tjek og vægtscanning ved min mors veninde, der er jm. Den lille har det fint og vejer 3551g i forhold til scanning. Indvendig er der ikke mere livmoderhals, men jeg er tilgengæld helt lukket, og hovedet står så højt at hun ikke engang kan nå mine hinder. På Kolding bliver man tilbudt hindeløsning 41+0, så det er på søndag, men grunden til at jeg besøgte jm i dag, er at min krop ikke har taget godt imod hindeløsning før, så nu kan jeg bedre se på søndag om min krop er kommet det længere selv, så jeg siger ja, eller om jeg ikke er en dyt længere og så er det bedre og vente 3 dage mere på en rigtig igangsætning. Megen jeg kan jo også nå at gå i fødsel selv.....

Det var da en dejlig størrelse baby. Hvis du gerne vil have baby længere ned i bækkenet, kan jeg kun anbefale at sidde lidt på hug hver dag. Det hjalp virkelig godt her. Krydser fingre for, at du også snart går i fødsel og er glad for, at jeg ikke er den eneste, der er gået over termin nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en dejlig størrelse baby. Hvis du gerne vil have baby længere ned i bækkenet, kan jeg kun anbefale at sidde lidt på hug hver dag. Det hjalp virkelig godt her. Krydser fingre for, at du også snart går i fødsel og er glad for, at jeg ikke er den eneste, der er gået over termin nu.

Hvad er din plan egentlig? Skal du sættes i gang eller venter du lidt endnu og håber på hjemmefødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min slimprop er gået (igen) her til morgen. 

Jøsses, hvor er jeg beriget med en masse action, uden der sker noget som helst af virkelig betydning! :rolleyes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg også termin, og lillesøster er stadig i maven <_< Altså helt ærligt, hvad venter hun egentlig på?? Kom så ud, frøken!

Nu har jeg været til vandgymnastik, og så vil jeg tage hjem og slappe af, nu hvor jeg alligevel ikk skal bruge dagen på at føde :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg også termin, og lillesøster er stadig i maven <_< Altså helt ærligt, hvad venter hun egentlig på?? Kom så ud, frøken!

Nu har jeg været til vandgymnastik, og så vil jeg tage hjem og slappe af, nu hvor jeg alligevel ikk skal bruge dagen på at føde :rolleyes

Tillykke med terminsdag (eller hvad man nu siger ;)) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg også termin, og lillesøster er stadig i maven <_< Altså helt ærligt, hvad venter hun egentlig på?? Kom så ud, frøken!

Nu har jeg været til vandgymnastik, og så vil jeg tage hjem og slappe af, nu hvor jeg alligevel ikk skal bruge dagen på at føde :rolleyes

Max 12 dage tilbage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder hos JM og venter! Hvor stor chance er der for at man kan tigge sig til igangsættelse? :p :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder hos JM og venter! Hvor stor chance er der for at man kan tigge sig til igangsættelse? :p :lol

:lol så har du sq et godt snakketøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol så har du sq et godt snakketøj ;)

Så godt var det ikke :lol

Men hey baby vender rigtig :yay

Og så skal jeg have taget blodprøver imorgen, pga kløe - men jeg er faktisk så forfærdelig at håbe på dårlige tal, selvom jeg tvivler STÆRKT, men hvis der er dårlige tal er der en ende på graviditeten lige om hjørnet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER