Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

J har ikke fattet at det er vintertid - han sover endnu plejer ellers at stå op 7:30 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak LeneLN, mama Lou og Maria.

Jeg tror vi aflyser brunch. Vi har ikke sovet siden 2.30-ish og Leonora er virkelig ked. Ved ikke om hun har ondt :unsure

Hvordan ved I andre om det er tænder? Hun spiser sin havregrød. Må man give noget hvis det er tænder?

Nu er Filippa lige vågnet og har haft uheld i sengen - ikke vores dag i dag :(

Ej hvor skod... :kram

Håber at dagen vender og bliver go alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram SDB :kiss

Manden synes vi skal tage afsted og få lidt voksentid. Jeg er lidt splittet. Leonora har fået morgenmad og virker ok men lidt træt nu. Kan ikke finde ud af hvad jeg vil. Hun er jo ikke syg. Hader de her dilemmaer :(

EDIT: tak for tip om creme. Ved jo ikke om det er tænder men eftersom hun ingen har er det jo en sandsynlig mulighed. Tænkte om man må give Panodil eller det er for voldsomt? Lige nu virker hun jo også glad nok.

Hvis hun virker glad lige nu ville jeg ikke give noget. Men ellers giver jeg også Panodil hvis de pylrer meget. For synes det er synd hvis de har ondt. Det er jo svært at vide.

Rigtig god tur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak igen, SDB, LeneLN og TinaKp :kiss Altid dejligt at kunne læsse af herinde.

Humøret hos mig er lidt bedre nu det er lyst og solen skinner. Er på vej i bad for vi tager afsted og får et par timers partid (håber ikke vi kun kommer til at snakke børn ;))

Leonora er stadig glad og tilfreds så ? til hvad der skete i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J har ikke fattet at det er vintertid - han sover endnu plejer ellers at stå op 7:30 ;)

Fantastisk :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tumlepigen - jeg håber at i får en rigtig hyggelig dag hvor i forhåbentlig får mulighed for at tænke på lidt andet end jeres børn - og ellers er det altså også ok - de fylder jo meget i vores liv de små guldklumper.

Det er jo ikke altid at man får mulighed og tid til at få snakket om dem i hverdagen.

Man kan også købe noget der hedder gummedråber du kan smøre på, og noget natur-noget der hedder camomilla comp, som sku være rigtig godt og beroligende (det er noget min kst terapeut anbefaler)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej tumle hvor er det træls for jer :( øv med aflyst brunch, tissen igennem og pyller pige.

Da Mies første to tænder brød igennem (jep vi tager dem 2 ad gangen ;) ) var jeg på apoteket og spørge. Så der købte jeg noget xylocain 2% creme som er smerte og kløestillende. Det smurte jeg et meget tyndt lag direkte på gummerne. Og det hjalp virkelig meget.

M har også haft to urolige nætter her i weekenden, og når girlys T også har sovet dårligere end vanligt - tænker jeg også om det lige er tigeren der giver et sidste bid fra sig inden den smutter om et par dage. Den har jo ellers kun vist sig (omend grumt) i starten af springet. - haha men det er mit håb om at det bare er derfor vi har Hart max klynke mus som vågner konstant.

Håber snart I får ro på i hjemmet og noget søvn :kram

Jeg tænkte også på tiger - vi har stadig 21

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg kan snart ikke holde til mere. C har ikke sovet ret godt de sidste 2 døgn og hun bruger det meste af tiden på at græde hysterisk. Især om natten. Det er næsten umuligt for mig at trøste hende, ved ikke hvad jeg skal gøre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en herinde der kan låne mig en baby? Bare sådan i eftermiddag?

Jeg kan altså ikke vente mere, det kan jeg bare ikke :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg kan snart ikke holde til mere. C har ikke sovet ret godt de sidste 2 døgn og hun bruger det meste af tiden på at græde hysterisk. Især om natten. Det er næsten umuligt for mig at trøste hende, ved ikke hvad jeg skal gøre :(

Har du indtryk af at hun er sulten, har ondt i maven, eller lignende? Hvor gammel er det hun er nu? Måske det er appetitspring?

Stort :kram hvertfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg kan snart ikke holde til mere. C har ikke sovet ret godt de sidste 2 døgn og hun bruger det meste af tiden på at græde hysterisk. Især om natten. Det er næsten umuligt for mig at trøste hende, ved ikke hvad jeg skal gøre :(

Er I lige startet på d-dråber? da vi gjorde det skete det samme for M - hun kunne simpelthen ikke tåle dem!! så da vi skiftede mærke hjalp det helt vildt og der var ikke noget efterfølgende.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en herinde der kan låne mig en baby? Bare sådan i eftermiddag?

Jeg kan altså ikke vente mere, det kan jeg bare ikke :kuller

Du må gerne låne Albert en dag ;) Jeg kan smide ham af i Benløse og tage et par timer i outlet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne låne Albert en dag ;) Jeg kan smide ham af i Benløse og tage et par timer i outlet :D

Det lyder som en deal! Og så shopper du kage vi kan gumle sammen bagefter :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne låne Albert en dag ;) Jeg kan smide ham af i Benløse og tage et par timer i outlet :D

Jeg kan smide Alfred i puljen også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du indtryk af at hun er sulten, har ondt i maven, eller lignende? Hvor gammel er det hun er nu? Måske det er appetitspring?

Stort :kram hvertfald

Jeg kan slet ikke finde ud af hvad der er i vejen. Det er ikke til at se de normale signaler fordi hun bare græder så meget lige gyldigt hvad. Jeg har dog haft indtryk af at det er noget med maven og nu ved jeg ikke mere. Jeg har tænkt på appetitspring for det eneste der gør hun ikke græder er at ligge ved brystet men jeg synes ikke hun virker sulten egentlig. Men jeg har alligevel givet hende rigtig meget at spise i dag og nu føler jeg ikke jeg har meget mere mælk :( tænker bare det er for tidligt til appetitspring hun er kun 2,5 uge så det burde først være sidst i næste uge..

Tak for kram. Jeg ved ikke hvordan jeg skal klare natten og dagen i morgen alene når manden skal arbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I lige startet på d-dråber? da vi gjorde det skete det samme for M - hun kunne simpelthen ikke tåle dem!! så da vi skiftede mærke hjalp det helt vildt og der var ikke noget efterfølgende.

:kram

Vi startede med d dråber i onsdags. Og det har fra fredag hun begyndte at være pylret og have svært ved at sove lange lure, men det er først i nat og i dag hun er blevet helt utrøstelig. Har godt tænkt på om det kunne være dråberne. Det kan da være vi skal prøve nogle andre - men hvilke?

Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke finde ud af hvad der er i vejen. Det er ikke til at se de normale signaler fordi hun bare græder så meget lige gyldigt hvad. Jeg har dog haft indtryk af at det er noget med maven og nu ved jeg ikke mere. Jeg har tænkt på appetitspring for det eneste der gør hun ikke græder er at ligge ved brystet men jeg synes ikke hun virker sulten egentlig. Men jeg har alligevel givet hende rigtig meget at spise i dag og nu føler jeg ikke jeg har meget mere mælk :( tænker bare det er for tidligt til appetitspring hun er kun 2,5 uge så det burde først være sidst i næste uge..

Tak for kram. Jeg ved ikke hvordan jeg skal klare natten og dagen i morgen alene når manden skal arbejde

Det er bare SÅ svært når de små græder, særligt når de ikke er ældre :(

Hmm, sut virker heller ikke vel? Hvis det måske var lidt tryghed hun fik ud af brystet..

Jeg kan huske J lå enormt meget ved brystet da han var den alder - det var jo der jeg endte med at give flaske, fordi han simpelthen lå ved brystet, græd eller gik i "koma" fordi han var udmattet af en af de første ting. Men han tog så heller ikke godt nok på - så han fik ikke nok ved mig.. Har du en vikle? Den er guld værd for de små når de ikke ka finde ro..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med d dråber i onsdags. Og det har fra fredag hun begyndte at være pylret og have svært ved at sove lange lure, men det er først i nat og i dag hun er blevet helt utrøstelig. Har godt tænkt på om det kunne være dråberne. Det kan da være vi skal prøve nogle andre - men hvilke?

Tak for kram :)

Vi giver lactocare. Det vigtige er at undgå dem med kokosolie i.. Der er to på mit apotek hvertfald, hvor der anden olie i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan smide Alfred i puljen også :D

Og så køber du OGSÅ en kage :sandie

(... ok måske jeg snart skulle spise aftensmad :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare SÅ svært når de små græder, særligt når de ikke er ældre :(

Hmm, sut virker heller ikke vel? Hvis det måske var lidt tryghed hun fik ud af brystet..

Jeg kan huske J lå enormt meget ved brystet da han var den alder - det var jo der jeg endte med at give flaske, fordi han simpelthen lå ved brystet, græd eller gik i "koma" fordi han var udmattet af en af de første ting. Men han tog så heller ikke godt nok på - så han fik ikke nok ved mig.. Har du en vikle? Den er guld værd for de små når de ikke ka finde ro..

Sut virkede i starten men ikke rigtigt længere. Vi har en vikle men jeg synes ikke den har været den store succes endnu. Men måske skal vi blive ved med at prøve med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sut virkede i starten men ikke rigtigt længere. Vi har en vikle men jeg synes ikke den har været den store succes endnu. Men måske skal vi blive ved med at prøve med den.

J kan godt blive meget vred af at komme i viklen.. Men han falder altid til ro - der går max 10 min.

Har i prøvet bare at svøbe? I dynen fx?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J kan godt blive meget vred af at komme i viklen.. Men han falder altid til ro - der går max 10 min.

Har i prøvet bare at svøbe? I dynen fx?

Okay, det kan godt være jeg lige skal give det lidt tid med viklen og se om hun falder til ro. Hun er nemlig heller ikke hvad for at komme i den! Det virker nogle gange at svøbe hende. Lige nu er hun da faldet lidt til ro i dynen, men det er ikke altid godt nok.

Tak for råd, jeg synes godt nok det er hårdt lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så køber du OGSÅ en kage :sandie

(... ok måske jeg snart skulle spise aftensmad :lol )

Det kan du dælme tro! Vi må aldrig gå ned på kage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det kan godt være jeg lige skal give det lidt tid med viklen og se om hun falder til ro. Hun er nemlig heller ikke hvad for at komme i den! Det virker nogle gange at svøbe hende. Lige nu er hun da faldet lidt til ro i dynen, men det er ikke altid godt nok.

Tak for råd, jeg synes godt nok det er hårdt lige nu!

Jeg kan så godt sætte mig ind i det. De første uger er fantastiske ja - men også så sindssygt hårde. Det kom bag på mig.

Det er en ringe trøst nu - men det bliver bedre, det lover jeg dig. Du lærer hende bedre at kende for hver dag der går og kan skelne gråd ifht hvad hun vil. Sørg for at udnyt din mand når du kan - en halv time for sig selv gør underværker for overskuddet. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en deal! Og så shopper du kage vi kan gumle sammen bagefter :kiss

Deal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.