jullemulle84

kønsskanning jeg er helt lost

8 indlæg i dette emne

ja jeg har så været til en kønsskanning i dag, og det viste en dreng.  jeg er bange for at blive misforstået for han er velkommen her, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, så jeg prøver at forklare mig alligevel.

 

i min familie har vi kun været piger, mine søskende er piger, og de har selv kun fået piger.. og jeg har selv fået to piger, og jeg har været ovenud lykkelig hver gang.. Mentalt havde jeg forberedt mig på en pige mere, og så vidste jeg jo præcis hvordan det hele skulle gøres, såsom at pynte hår, pænt tøj og kjoler, samt lege med barbie og polly pocket, og hvad mine tøser nu ellers leger med...

 

denne gang er jeg lost, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, ingen i min familie har drengebørn, jeg aner ikke hvad jeg skal lege med ham, og det skræmmer mig at jeg ikke aner hvad jeg skal og ikke skal.. sådan noget som at lege krig og huler, og andet udendøres tam tam er slet slet ikke mig, og det har mine piger heldigvis ikke gjort det i..

 

samtidig tænker jeg allerede nu, hvordan mon han bliver når han bliver større... min store pige er 11 og går i 4. klasse, og jeg kan ærlig talt ikke ret godt snuppe de drenge der går i hendes klasse, de både sparker og slår og har et ganske frygteligt sprog, de gange jeg har været på skolen hvor de ikke er klar over de bliver observeret, kan de simpelthen være så stride ved dem der er mindre.. og det skræmmer mig, hvad nu hvis den dreng jeg får, bliver sådan?

 

jeg har svært ved at finde glæden rigtig frem lige nu, og det er bare så svært når jeg ved at alle andre forventer at man bare skal være lykkelig.

 

jeg håber de af jer der læser dette ikke dømmer mig, og evt bare kan komme med lidt positivt, jeg måske ikke selv har tænkt over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der med at du ikke er til at lege krig og bygge huler - det gør vel heller ikke noget, for det har han vel far til så?

 

Mht de ældre drenge, så er det vel en del af deres opdragelse at de opfører sig sådan. Hvis du ikke synes det er ok, så ved din dreng det vel også godt. Desuden kan piger dæleme også være stride - og nok endnu mere end drenge kan. Så jeg tror såmænd ikke der er særlig stor forskel på drenge og piger, mht at være stride overfor hinanden.

 

Det er ikke meningen at en mor skal kunne alt i verden, så at du ikke lige ved hvordan man leger "drenge-lege", er da også ok. Det skal han nok få opfyldt med far og vennerne, tænker jeg?

 

Han kommer da til at få det som blommen i et æg, med alle de dejlige piger der kommer til at tage sig af ham og være moderlige overfor ham. Mors dreng :)

Tænk bare hvor meget han kommer til at lære dig og dine piger. Drenge kan noget helt andet end piger kan, og det er mindst lige så fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro på.. Der er masser af hyggelige ting at lave med en dreng.

Min dreng er 2 år og vi leger med legekøkken, kaffestel, perleplader, tegner, klippe klistre, bager, danser og synger, og meget andet..:-) man behøver ikke lege krig og bygge huler:-) bare fordi man har en dreng. Ønsker dig held og lykke-det er fantastisk at have en dreng..og mht til irriterende drenge som dem på din datters skole, så handler det jo bare om at du opdrager dit barn ordentligt..ligegyldigt om det er en dreng.. Eller en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg kan godt relatere en lille smule til det, du skriver, dog måske i mindre grad og så i øvrigt fra den anden side af: Jeg skal have en pige, og selvom jeg glæder mig meget, så kan jeg altså godt føle mig lidt på udebane!

Jeg kender kun til at have en lille dreng, jeg fatter HAT af kjoler og endnu mere hat af hårpynt (jeg kan lave en hestehale - that's it), jeg synes Bratz og Monster High er frygteligt, jeg gruer allerede nu for konfirmationen (jeg synes konfi kjoler er ALT for korte!), og jeg er liiiiiidt lurevoren ved, hvordan det bliver at have en teenagepige :shooter :unsure

Men det bliver godt! Og jeg er taknemlig over at få lov at prøve at få både en dreng og en pige :loveshower Og vi skal nok lære det ukendte :kram2

Og hvem ved, måske går jeg en drengepige og du får en tøset dreng? :D

Jeg kender flere meget høflige og "pæne" søde store drenge. Så det findes i hvert fald ;)

Mht. lege så hitter superhelte og Star wars HELT VILDT herhjemme :D Min søn sover altid med sin elskede spiderman dukke, og alt med batman er bare accepteret (selv tandbørsten!). Traktorer og biler og busser og motorcykler er også spændende. Og så leger vi alt muligt fuldstændigt kønsneutralt, såsom at bygge togbaner eller duplo, spille musik på hans lille klaver, male og tegne, tumle på bobles, udklædning, lave mad i legekøkkenet, osv.. Og så er min dreng også stadig rigtig glad for sin "baby" (= dukke) og lyserøde dukkevogn ;)

Så det behøver bestemt ikke at være krig og mudder alt sammen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bygger forresten også huler, men det havde jeg slet ikke tænkt var en drengeting? :unsure Huler er da max hyggelige! Det legede jeg også som barn, og regner da bestemt med at lillesøster skal bygge huler også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten er drenge og piger jo ens i opdragelse og hvad de leger med. Og senere ja så er det jo bare biler i stedet for dukker, og efter cars og playns er kommet, er der suber søde biler og flyvere. Det kommer lige så stille, så du skal nok nå at følge med.

Her er ynglings legetøjet lige nu, et fly og hans kaffemaskine. :D

Det værste ved at have en dreng er nok at deres tøj er så kedeligt i forhold til pigers. Og lidt svære at sy selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres fantastiske input, det har bestemt givet mig lidt mere mod :-) i forhold til det med konfirmation og piger, så har jeg allerede på forhånd besluttet at min store pige absolut ikke må få en kort kjole som dem der er såkaldt "in" lige nu, jeg synes de korte kjoler strider alt for meget mod traditionen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dreng som i DRENG. Der skal leges vildt og voldsomt så ofte som muligt. Glem alt om lege man kan sidde ved et bord og hygge sig med. Han har heldigvis en far som kan opfylde de behov, men hvis jeg havde været alene med ham, så må jeg indrømme at det havde været svært.

 

Nu venter vi en pige og jeg håbet altså ikke hun bliver ALT for tomboy. Mor her har nemlig et behov for at lege pigelege, sætte hår, lakere negle osv :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER