Balloneventyr

Akut scanning - sat tilbage i tid. Så er det i dag

67 indlæg i dette emne

:lovebk

Jeg var til akut scanning i går aftes, hvor vi sådan håbede på at se hjerteblink. Jeg troede, at jeg var i 7+6. Vi kunne ikke rigtig se noget - muligvis en lille lys prik. Blommesækken så fin ud, men hun målte og mente jeg kun var 5 uger henne - senere sagde hun 5+ et eller andet. Men så er det vel uge 6?

Så skulle vi da gerne kunne se noget mere? :unsure

Jeg er ret nervøs for at den er gået i stå derinde, men jeg har ømme bryster, kvalme og føler mig ret meget gravid.

Ja, jeg ved ikke rigtig, hvad jeg egentlig vil med denne tråd. Jeg er bare så nervøs, det er ikke længe siden, at jeg aborterede spontant. Og jeg kan ikke lige få de uger til at passe sammen med min cyclus, som godt nok var mens på 11 dage, men med start 4 december (måske først ordenlig start 8 december), og en ægløsningsperiode 22-28 december.

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ingen, der kan love dig noget... Men en uge fra eller til betyder meget for, hvad der er at se på en skanning i starten...

Jeg krydser fingre for dig.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du scannes igen? Håber bare det er fordi du har haft sen ÆL..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak begge to. Jeg har egentlig bestilt en tryghedsscanning på onsdag, men den flytter jeg nok. Det kan jo godt være min første cyklus efter aborten opfører sig anderledes end normalt. Det håber jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad sagde hende der scannede dig udover at du ikke var så langt, som du troede?

Jeg blev selv sat 11 dage tilbage og baby er fin. Og der er stor forskel på hvad man kan se på scanningen i de forskellige uger - de udvikler sig så hurtigt i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en afbrudt samtale. Hun sagde vel egentlig bare at hun ikke kunne fortælle så meget. At jeg var så kort henne at man ikke kan se noget, men at jeg ikke var i gang med at abortere. Jeg er nervøs for at det er fordi den ikke længere er i udvikling, at den er gået i stå i uge fem og ikke fordi jeg kun er i uge fem. Hvis det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåja og så det hun sagde med at jeg var i uge fem, men hun kunne ikke sige plus hvor meget. Er det så ikke uge seks?

Tror egentlig bare jeg blev mere forvirret af den scanning, fordi der ikke var tiden. De havde pisse travlt og prøvede lige at presse mig ind i skemaet for at give ro på, men det har altså haft den modsatte virkning, selvom det var super sødt at de ville, ja så sidder jeg mere som et spørgsmålstegn i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hun siger, du er i uge fem, men ikke kan sige eks 5+3, betyder ikke at du er i uge 6. Du er i sjette uge, men 5+? ..

Det er bare så svært at sige i starten. Da jeg var til terminsscanning blev jeg sat omkring en uge tilbage til uge 8+? maks 9+0. De kunne ikke sige det mere præcist, fordi det var så tidligt.

Når det er første cyklus efter en abort kan den jo også opføre sig helt tosset i forhold til normalt, så det kan sagtens være at din æl har ligget langt senere, end du troede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Emilie. Det er så dejligt med svar her i tråden :-)

Ok yes; i sjette uge - og det vil vel sige at æl skulle have været for Ca 4 uger siden, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Emilie. Det er så dejligt med svar her i tråden :-)

Ok yes; i sjette uge - og det vil vel sige at æl skulle have været for Ca 4 uger siden, ikke?

Jo et sted mellem 2 og 3 uger siden afhængig af hvor langt i sjette uge, du er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo et sted mellem 2 og 3 uger siden afhængig af hvor langt i sjette uge, du er :)

Ok. Det passer desværre ikke med 2-3 uger siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Det passer desværre ikke med 2-3 uger siden.

Har du testet for æl da?

Edit: hov nok nærmere 3-4 uger.. influenzaramt ammehjerne :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du 100% på din ÆL, for det er meget normalt at blive flyttet lidt tilbage (og nogle frem) men oftest læser man at folk rykkes lidt tilbage fordi ÆL har lagt senere end de troede.

Der er heller ikke meget at se ved en scanning i 6. uge. En uge er meget vigtig her i starten, i forhold til størrelse osv.
Blev selv scannet i 8+ uden på maven, og der var fin hjerteblink og fin reje. Men det er jo også 2 ugers forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er (heldigvis) ikke helt sikker på min æl denne gang, da testen ikke var helt op og ringe før den blev svagere igen, og jeg så tænkte, at den havde været der, men kan jo netop være den kom lidt senere. Bare vildt hvis den har været over 24 +

Det har jeg ikke prøvet før, men jeg håber.

Og ja en uge fra eller til betyder jo alverden med hjerteblink. Jeg har bare læst at man skulle kunne se det fra 5+5, men gad vide om det ikke også kan

være forskelligt... samtidig har jeg også mange symptomer, så der er ikke andet for end at jeg nu må prøve at tænke positivt og væbne mig med tålmodighed. Somom det ikke var svært i forvejen, hæh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er (heldigvis) ikke helt sikker på min æl denne gang, da testen ikke var helt op og ringe før den blev svagere igen, og jeg så tænkte, at den havde været der, men kan jo netop være den kom lidt senere. Bare vildt hvis den har været over 24 +

Det har jeg ikke prøvet før, men jeg håber.

Og ja en uge fra eller til betyder jo alverden med hjerteblink. Jeg har bare læst at man skulle kunne se det fra 5+5, men gad vide om det ikke også kan

være forskelligt... samtidig har jeg også mange symptomer, så der er ikke andet for end at jeg nu må prøve at tænke positivt og væbne mig med tålmodighed. Somom det ikke var svært i forvejen, hæh

Jeg har læst at man med sikkerhed kan se hjerteblink ved 7+0, men har ikke sat sig så meget ind i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt flere sige at det er fra 6+ at man kan være heldig at se blink. Men man siger gerne at det er 7+0 for at være sikker på at man kan se blink.

I mine graviditeter har jeg set blink 6+4 og 5+3 ved indvendige scanninger og blev rykket 2-3 dage frem ved nf.

Men husk at de små er forskellige og nogle vokser hurtigere end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare for at give lidt ro.

Som alle andre siger er det meget svært at se noget til de meget tidlige scanninger. Og meget svært at sige hvor langt man er.

Da jeg var i uge 7+6 (egen beregning) var jeg til en trygheds scanning, fordi jeg sidste gang mistede i uge 7. Jeg kunne se det lille hjerteblink, men stort set ikke andet. Scannings jordmoderen mente ud fra de mål hun kunne tage at jeg kun var i uge 6+2 når hun målte baby. Og måske 6+6 når hun målte livmoderen. Altså 1-1,5 uge tilbage.

Da jeg så var til NF, blev terminen kun rykket 2 dage tilbage. Hvilket ville sige, at jeg var 7+4 (ifølge NF) ved trygheds scanningen.

(Håber at alle mine tal giver mening ;) )

Men vil bare sige, at du skal væbne dig med tålmodighed. Det er meget svært at se størrelsen på sådan en lille bebs i de tidlige uger. Det er jo mm de vokser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved 1. graviditet som gik til grunde blev jeg scanner 7+, hjertet var ikke begyndt at slå og det var alt for småt. Vi gav det en uge og så slog hjertet omend langsomt. En uge senere var det forbi. Og det så bare ikke normalt ud. Det kunne selv jeg se. Blommesækken var ujævn og havde en mærkelig facon. Så hvis det i øvrigt har set normalt ud hos dig, så tror jeg sådan set også det er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. Vi så ikke hjertet slå, men resten så fint ud, så vi må bare vente og håbe på, at det slår til næste scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Håber at der er fint hjerteblink næste gang

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak diazbebs :-) Det skal der bare være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for et blink. Men hvis de kan se at der er et foster og en blommesæk lyder det jo godt. Ved min første spontane abort så de til scanningen kun en blommesæk, så babyen havde forladt bygningen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for et blink. Men hvis de kan se at der er et foster og en blommesæk lyder det jo godt. Ved min første spontane abort så de til scanningen kun en blommesæk, så babyen havde forladt bygningen :-(

:-( Var blommesækken også ujævn i kanten?

De sagde ikke noget om et foster 100%

Der var en lysende prik, min mor var dog med (og har også scannet flere gravide) og er sikker på at den lille prik er fosteret, så ja det er positivt. Jeg kunne bare godt have brugt lægens ord for det :-)

Nu er jeg ved at få målt hcg niveauet, hvis det er steget, så er alt jo umiddelbart som det skal være. Jeg får svar i morgen.

I dag har jeg kvalme af h til, så jeg går ud fra alt er som det skal være.

Men jeg er selvfølgelig meget nervøs alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for krydsede fingre! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER