ZahraT

Planlægning og at ramme plet... Hjælp?

25 indlæg i dette emne

Hej dejlige damer.

Da jeg er ude for denne måned, vil jeg gerne planlægge min næste cyklus.

Synes jeg har været uheldig med at ramme plet selvom jeg har testet med ÆL tests. Men problemet ligger nok nærmere i at vi kun får hygget os to gange omkring ÆL, 2-3 dage før og omkring ÆL før at manden så er heeeeelt udmattet og har brug for minimum 4-5 dages pause for at samle kræfter igen. Det er jo så lidt problematisk ift ÆL.

Hvad gør I og hvordan planlægger man mest optimalt? Er det normalt at kunne dyrke sex hver 2. -3. dag omkring ÆL?

Hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os har det også været lidt hårdt at skulle knalde hver dag på kommando i en uge (min ÆL har ikke altid været pålidelig). Jeg synes, du skal spørge din mand, hvad han helst vil. Det kunne være hver 2.-3. dag lige omk ÆL eller noget helt andet. Hvis det er ham, der 'lider' mest under 'knaldning-på-kommando', så synes jeg, at det i høj grad skal være op til ham at hjælpe med en god løsningsmodel, så I ikke kører surt i det.

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har som regel :hump hver 2. Dag i omkring en uge før ÆL og indtil 2-3 dage efter ÆL :). Nogle gange også mere hvis lysten har været der, så det ikke kun er babymaking på kommando :)

Måske skal han slet ikke vide hvornår du har ÆL? Vil det gøre det lettere og mere attraktivt for ham?

Mht. At ramme plet, så kan man jo ikke gøre andet end have sex omring ÆL- så er resten op til naturen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fortalt Sune hvornår jeg har haft ÆL for vi bestemte på forhånd at det skulle være dejligt og kærligt at lave børn og ikke sur pligt... Tror vi har sexet 1-2 gange omkring ÆL, kan ikke bruge æl-test pga min PCOS, så har taget det ud fra ÆL-slim og hvad jeg ellers har kunnet mærke.... Sidste cyklus havde vi kun sex 1 gang, men ramte plet og lige nu er der en lille ært der er ved at sætte sig godt fast derinde :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt women Pro log.

Den kommer med et rigtig godt gæt på hvornår ÆL ligger, og jo flere cykluser du taster ind med æl slim, jo mere nøjagtig blir den.

Min mand kan heller ikke :hump hver dag. Men leger selv når vi ikke :hump

Så i den sidste cyklus fik jeg et mindre flip, hvor jeg direkte spurte om ikke han ville have en baby.

Og bad ham om hjælp til at vi kunne sexse mere omkring ÆL. Uden at han ødelagde det, ved håndarbejde.

Han lavede en sædcelle vagt plan (har lige fundet den, og syntes det er sjovt. :p ) hvor der stod hvornår vi skulle :hump 3 gange. 1 før, på ÆL og 1 efter æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det at vi havde minimum sex 1 gang hver dag,i hele ugen for ægløsning var, også et par dage efter, for at være sikker, og vi ramte plet begge gange vi prøvede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu gør jeg ikk meget for at finde ud af hvornår æl ligger præcist. men vi har den aftale at sex ikke skal blive til en pligt, for så vil vi mindste geisten til sex. så vi :hump ca. hver 2.-3. dag. nogle gange oftere andre gange går der længere tid. men Jeg synes det er vigtigt at jeg ikk tvinger min kæreste til sex...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har det også været lidt svært at komme op på mere end hver 3. dag i ÆL-perioden. Det blev rigtig hurtigt usexet og uromantisk at skulle sexe "på kommando" og af "pligt", så vi mistede faktisk begge lidt lysten  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres besvarelser! 

 

Hold da ferie, hvis jeres mænd kan gøre det hver dag- hver anden dag, så må de da have meget styrke ift. min mand? Min mand bliver helt udmattet og siger: Så ikke mer sex før om 2 uger! Altså han bliver fysisk udmattet efter at have kommet og så kan han SLET ikke efter 2-3 dage. Problemet er slet ikke lysten. Han ville ønske han kunne, men afviser det fordi han bliver så udmattet. (Han er mig ikke utro hvis nogen af jer skulle tænke det) er sammen med ham 24/7 haha.

 

er det så normalt at kunne performe hver dag - hver 3. dag? altså er det min mands fysiske helbred der er nedsat? hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres besvarelser! 

 

Hold da ferie, hvis jeres mænd kan gøre det hver dag- hver anden dag, så må de da have meget styrke ift. min mand? Min mand bliver helt udmattet og siger: Så ikke mer sex før om 2 uger! Altså han bliver fysisk udmattet efter at have kommet og så kan han SLET ikke efter 2-3 dage. Problemet er slet ikke lysten. Han ville ønske han kunne, men afviser det fordi han bliver så udmattet. (Han er mig ikke utro hvis nogen af jer skulle tænke det) er sammen med ham 24/7 haha.

 

er det så normalt at kunne performe hver dag - hver 3. dag? altså er det min mands fysiske helbred der er nedsat? hmm...

Jeg synes det lyder lidt voldsomt hvis han skal have 2 uger fri bagefter med mindre i har gang i de helt store gymnastiske udfoldelser (sorry), er han generelt i god form?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det grundet den fysiske aktivitet, han bliver udmattet, eller selve orgasmen?

Jeg synes det lyder ret vildt - herhjemme kan han sagtens flere gange samme dag, også indenfor få timer. Han har squ aldrig behov for pause! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder lidt voldsomt hvis han skal have 2 uger fri bagefter med mindre i har gang i de helt store gymnastiske udfoldelser (sorry), er han generelt i god form?

Ej jeg synes også det lyder helt vildt? Er han overvægtig? :unsure

Altså sex kan vel sagtens nøjes med at tage max 10 min., så SÅ udmattende burde det vel ikke være?

Ellers må han sgu lægge sig på ryggen, og så må du op og gøre arbejdet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det lyder lidt bekymrende. Har han altid haft det sådan? ,

Min mand har brug for udløsning hver dag (på den ene eller anden måde).

Hvis han ikke min får det minimum hver anden dag, bliver han helt "urolig".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand får orgasme stort set hver dag på den ene eller anden eller tredje måde ;) Jeg tænker, at hvis han ikke kan holde til sex mere end hveranden uge, så er der noget helt galt, enten fysisk eller psykisk. Som flere andren også skriver, kan de fleste mænd flere gange i træk, så du bør bestemt finde ud af, hvad der er galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det lyder lidt bekymrende. Har han altid haft det sådan? ,

Min mand har brug for udløsning hver dag (på den ene eller anden måde).

Hvis han ikke min får det minimum hver anden dag, bliver han helt "urolig".

Wow det lyder så også lidt voldsomt hvis man skal have udløsning for at fungere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det lyder så også lidt voldsomt hvis man skal have udløsning for at fungere ;-)

 

Hmm .. både og.. læser altså at det er normalt at gå uden sex i flere dage så ville ikke kalde det psykisk. Men fysisk er det måske nu når han ikke kan holde til at dyrke det store. Altså det sker da at vi dyrker sex eller han kommer ved handjob med tre dages mellemrum - problemet er at når vi dyrker baby sex vil vi begge gerne gøre det med tid og kærlighed indbalndet. kan være det er det, der slår ham ud fordi det tager tid? Ærligt øsnker jeg heller ikke at det bare bliver et hurtigt-fix eller uden at tage tid for det er jo hygge og noget specielt der kommer ud af det. Skulle bare høre om der var en løsning til at kunne gøre det med jævne mellemrum uden at det skal gå ud over æl eller helbredet?

 

I var ved at gøre mig ordentlig bekymret.. Men ja ærligt, så synes jeg også, som Camilla siger, at det lyder da også bekymrende hvis jeres mænd har brug for at komme hver dag eller hver 3 for at undgå at blive urolige? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er sikkert, efter han er kommet, kan han ikke komme mere for den dag. Det letter da også mit arbejde HAHA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm .. både og.. læser altså at det er normalt at gå uden sex i flere dage så ville ikke kalde det psykisk. Men fysisk er det måske nu når han ikke kan holde til at dyrke det store. Altså det sker da at vi dyrker sex eller han kommer ved handjob med tre dages mellemrum - problemet er at når vi dyrker baby sex vil vi begge gerne gøre det med tid og kærlighed indbalndet. kan være det er det, der slår ham ud fordi det tager tid? Ærligt øsnker jeg heller ikke at det bare bliver et hurtigt-fix eller uden at tage tid for det er jo hygge og noget specielt der kommer ud af det. Skulle bare høre om der var en løsning til at kunne gøre det med jævne mellemrum uden at det skal gå ud over æl eller helbredet?

 

I var ved at gøre mig ordentlig bekymret.. Men ja ærligt, så synes jeg også, som Camilla siger, at det lyder da også bekymrende hvis jeres mænd har brug for at komme hver dag eller hver 3 for at undgå at blive urolige?

Jeg synes bestemt at man skal gøre det med nærhed og kærlighed..... Ved han hvornår du har ÆL? Tænker at det måske kan spille ind at han simpelthen er så opmærksom på at det er vigtigt at han bruger så meget mere energi? Når nu han godt kan lidt mere når der ikke er baby inde i billedet... bliver han også så færdig når han dyrker sport og andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm .. både og.. læser altså at det er normalt at gå uden sex i flere dage så ville ikke kalde det psykisk. Men fysisk er det måske nu når han ikke kan holde til at dyrke det store. Altså det sker da at vi dyrker sex eller han kommer ved handjob med tre dages mellemrum - problemet er at når vi dyrker baby sex vil vi begge gerne gøre det med tid og kærlighed indbalndet. kan være det er det, der slår ham ud fordi det tager tid? Ærligt øsnker jeg heller ikke at det bare bliver et hurtigt-fix eller uden at tage tid for det er jo hygge og noget specielt der kommer ud af det. Skulle bare høre om der var en løsning til at kunne gøre det med jævne mellemrum uden at det skal gå ud over æl eller helbredet?

I var ved at gøre mig ordentlig bekymret.. Men ja ærligt, så synes jeg også, som Camilla siger, at det lyder da også bekymrende hvis jeres mænd har brug for at komme hver dag eller hver 3 for at undgå at blive urolige?

Min mand skal ikke have orgasme hver dag for at undgå at blive urolige, men fordi vi begge har lyst. Jeg får også næsten dagligt, og ville ikke gøre det anderledes, så længe vi begge har lyst til det på den måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det lyder så også lidt voldsomt hvis man skal have udløsning for at fungere ;-)

Det var måske et forkert ord at bruge. Primært er det jo fordi han (eller vi) har lyst.

Synes jeg kender en del fyre som mener de er ved "eksploderer", hvis der er gået flere dage, hvor de ikke har haft mulighed for udløsning. Har oplevet det på camping eller sommerhustur med mine drengevenner.

Synes også selv jeg kan mærke på min krop hvis der er gået længere tid mellem sex end jeg plejer og tænker drenge kan mærke det mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt at man skal gøre det med nærhed og kærlighed..... Ved han hvornår du har ÆL? Tænker at det måske kan spille ind at han simpelthen er så opmærksom på at det er vigtigt at han bruger så meget mere energi? Når nu han godt kan lidt mere når der ikke er baby inde i billedet... bliver han også så færdig når han dyrker sport og andet?

Ja han ved godt hvornår jeg har ÆL, for han vil gerne vide det og være ekstra opmærksom på kærlighed og gøre det på den rigtige måde tihi.. Men ja han bliver også totalt udmattet efter sport mm. Tror det må være hans fysiske helbred den så svigter lidt på? hmm.. 

Nogle råd? Udover lægebesøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han ved godt hvornår jeg har ÆL, for han vil gerne vide det og være ekstra opmærksom på kærlighed og gøre det på den rigtige måde tihi.. Men ja han bliver også totalt udmattet efter sport mm. Tror det må være hans fysiske helbred den så svigter lidt på? hmm.. 

Nogle råd? Udover lægebesøg?

Ja så tror jeg det er alm dårlig form, men synes alligevel at du skal sende ham en tur til lægen så han kan få et tjek, selvom man er i almindelig dårlig form skal man helst ikke blive så flad (tænker jeg, er ikke læge) spiser i generelt sundt og motionere? Det kan jo også forbedre chancen for at I får gevinst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så tror jeg det er alm dårlig form, men synes alligevel at du skal sende ham en tur til lægen så han kan få et tjek, selvom man er i almindelig dårlig form skal man helst ikke blive så flad (tænker jeg, er ikke læge) spiser i generelt sundt og motionere? Det kan jo også forbedre chancen for at I får gevinst :-)

 

Jaja vi motionerer og spiser sundt, men det er også blevet en del bedre nu. Altså det kan godt ske med 2 dages mellemrum men kun to gange i træk, så er det det. Men vi har allerede været til lægen og de siger, der ikke er noget i vejen med ham, bare motionere mere. Hmm.. Må se om ikke jeg kan få ham til at motionere mere :)

 

Men ift. at ramme plet så er der flere af jer der snakker om at bruge apps mv til at beregne ÆL. Jeg bruger også WomanLog, men har læst at det ikke er samme tidspunkt hver måned man har ÆL. Så er det ikke lidt at skyde i blinde at tro at man har æl på 14. dagen? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er det.

Jeg finder bedst ÆL med temperaturtagning og ÆL-test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er det.

Jeg finder bedst ÆL med temperaturtagning og ÆL-test :)

 

:ditto  Fuldstændig enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER