Nitzen1987

Ipren (smertestillende)

16 indlæg i dette emne

på pakken står der at man ikke må tage det de sidste tre måneder af graviditeten....

JEg havde en træls hovedpine i går, så jeg tog to ipren indenjeg gik i seng, normalt ville jeg tage Panodil, men det vil jeg ikke i tilfælde af at jeg er gravid (selvom jeg nu ikke tror at jeg er gravid)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må ikke tage de smertestillende med I.

Så nej desværre.

kun panodil og pinex.

Eller ja, det må man jo vist heller ikke tage mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dog tror jeg ikke at der kan være sket noget allerede nu, hvis du er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man må jo ikke en gang tage Panodil og Pamol mere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det må man gerne.. det er en generel misforståelse.

Tag og læs anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen så vil i se at man gerne må tage et par panodiler 'indimellem'..

MEN..

man må ikke tager max dosis dvs. 4x2 pr dag i en længere periode.

Og.. ipren, ibuprofen osv skal du holde dig HELT fra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det må man gerne.. det er en generel misforståelse.

Tag og læs anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen så vil i se at man gerne må tage et par panodiler 'indimellem'..

MEN..

man må ikke tager max dosis dvs. 4x2 pr dag i en længere periode.

Og.. ipren, ibuprofen osv skal du holde dig HELT fra..

Jamen der var da en masse fremme i medierne i efteråret om at Panodil kunne forårsage testikel misdannelser hos fostret, hvis man ventede en dreng.... SÅ forstår jeg bare ikke, hvorfor Ipren må skrive på bagsiden at man må tage dem frem til sidste trimester af graviditeten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det var fremme i medierne, men der blev også sagt at det hvis man tog en eller to, så skadede det ikke...

Det var vist mere hvis man tog mange panodiler i løbet af graviditeten...

Jeg har også altid hørt at man skal holde sig fra Ipen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der var da en masse fremme i medierne i efteråret om at Panodil kunne forårsage testikel misdannelser hos fostret, hvis man ventede en dreng.... SÅ forstår jeg bare ikke, hvorfor Ipren må skrive på bagsiden at man må tage dem frem til sidste trimester af graviditeten :unsure

Og derfor anbefaler jeg så at du læser hvad sundhedsstyrelsen siger.. det er dem som er eksperterne.

Medierne har jo en tendens til at vise og fortælle om det negative/skræmmende.. så det eneste at gøre hvis du vil ha de rigtige informationer er at tjekke op hos sundhedsstyrelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Glowin du må gerne tage panodil men ikke Ipren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panodil må du godt tage et par af engang i mellem.

Ipren er vigtig at du ikke tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er den "lykkelige indehaver" af et piskesmæld, plus jeg jo blev opereret i foden forleden, og der har alle læger sagt, at der intet sker hvis der bare holder mig til Panodil - dog må jeg som andre siger ikke tage højdosis. Jeg har været bange for, at det ville nedsætte fertiliteten, også ville jeg også gerne have noget at forholde mig til når vi forhåbentlig engang står med II, og svaret var som sagt at Panodil var okay - med omtanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den her artikel giver meget god forklaring på det hele. Der står panodil og lign. i min. mængde og ingen andre piller. Ipren og lign. må man ikke tage da det kan give hjertemisdannelse og lign.

Inden jeg vidste at jeg var gravid kom jeg til at tage en bonyl (strækkere end Ipren) pga. smerter. Jeg snakkede med lægen og hun sagde hvis det var én jeg havde taget var der minimal risiko for at der skete noget, men jeg måtte endelig ikke tage flere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre i at man gerne må tage Panodil/Pinex, som indeholder paracetamol, men ikke Ipren.

Jeg var selv syg forleden nat og havde kun Ipren i huset, så jeg ringede til det apotek der havde døgnvagten, for at spørge om der skete noget ved at tage 2 Ipren. Det frarådede hun mig, og sagde at jeg i stedet skulle købe Panodil/Pinex, så jeg måtte sende min stakkels kæreste ud at lede efter panodiler midt om natten. Ham fandt dem heldigvis :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger man ikke alt med måde, jeg har været til lægen i forbindelse med de 2 reoler i ryggen.

Men der sagde min læge at man ikke under nogen omstændigheder måtte tage noget unden at rådføre sig med lægen.

Jeg havde haft diarre i 3 dage og trængte til ro niksen biksen ingenting jeg spurgte i forbindelse med med smerter i ryggen

niksen biksen. Hun sagde der var kommet flere beviser der understøtter den anden undersøgelse.

men jeg bad desværre ikke om en artilkel så har desværre ikke noget bevis

Men jeg tror altså ikke personligt at der kan ske noget som helst så længe det ikke er høje mængder hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe man ikke tager panodil i vilde doser og kun hvis det virkelig er "slemt", så tror jeg ikke på at der kan ske noget.

Jeg tog selv 2 panodiler, da jeg var syg i januar for at få lidt nattesøvn.

Men jeg synes det er vildt at det sådan er kommet frem, der må da være mange drenge/mænd derude med misdannelser så, hvis det sådan holder stik.

Ipren, ibumetin osv.. alt med I. ja der står på at man må tage dem.. hvilket jeg bestemt ikke forstår.

For ja, de kan skabe misdannelser hos fosteret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk lige haft et par dage med hovedpine.

Jeg ringede til lægen onsdag og hørte mig for.

Han sagde at jeg rolig kunne tage et par pinex jeg måtte bare ikke få mere end 4*1 gram om dagen, og kun få dage, hvis det fortsatte skulle jeg kontakte ham igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER