Guest

September termin smalltalk

2,021 indlæg i dette emne

Min kæreste spurgte lige idag, da vi snakkede i telefon, hvad vi egentlig mangler udover det puslebord vi skal ud og hente her i ugen.

Så jeg skal lige ha gennemgået alle ting og se hvad der egentlig mangler.

Ved at vi mangler en madras til tremmesengen udover det er jeg faktisk blank.

Vildt alt det de bette nus skal ha :)

Lav en liste her på tråden eller et start et emne op så kunne vi se om der mangler noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååååh jeg mangler vildt mange ting synes jeg! 

 

Er der nogen der ved hvad der er bedst manuel eller aut. brystpumpe?

 

Er totalt nervøs for den der amning, fordi ALLE åbenbart får brystbetændelse i vores familie, så vil være på den sikre side, og ha brystpumpe, ammebrikker, sutteflasker, modermælkserstatning osv. liggende lige ved hånden hvis tingene ikke går efter mit hoved :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lav en liste her på tråden eller et start et emne op så kunne vi se om der mangler noget :)

 

Rigtig god idé!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da dejligt for jeres børn med så lidt alders forskel. Det vil de have meget gavn af, ligesom søskende.

Ja, hvis vi så bare boede lidt tættere på hinanden, så vi kunne se hinanden oftere.. Men de er lige flyttet til Køge og vi bor i Holstebro, så der er knap 3 1/2 timer imellem os :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvis vi så bare boede lidt tættere på hinanden, så vi kunne se hinanden oftere.. Men de er lige flyttet til Køge og vi bor i Holstebro, så der er knap 3 1/2 timer imellem os :(

Øv hvor er det ærgerligt. Men så er der diverse ferie de kan se hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at hører. Har du det stadig så dårligt? Har det lidt på samme måde... Har haft det dårligt så længe nu. Men syntes at det var lidt bedre i ferien, så glæder mig til barsel. Er stoppet med jernpiller og det hjælper på kvalmen men gør så jeg er mere træt.

Jeg føler mig nogen gange som en omvandrende journal over graviditetsgener, det er som om de aldrig rigtig stopper, der kommer bare flere og flere og det lyder sgu efterhånden lidt hyperkonder-agtigt når folk spørger hvordan det går selvom alt jo bliver undersøgt og dokumenteret.....

Jeg havde håbet på at det ville give et større overskud når jeg gik på ferie, men det virker desværre lidt modsat, min JM mener at det er fordi jeg stædig som jeg er har trukket kroppen lige til grænsen før ferien fordi jeg bare ville gennemfører modulet osv og nu bliver jeg "straffet" for det fordi kroppen "får lov" til at reagere på det pres den er udsat for....

Så alt i alt er stort set alle de planer jeg havde om ting jeg lige kunne fixe og få styr på her de sidste måneder udsat på ubestemt tid, min mor kommer herover ca 1 gang om måneden og aflaster lidt og vi fokusere pt på at få de midlertidige babyting på plads, så må hendes rigtige værelse vente til overskuddet vender tilbage, der går jo alligevel noget tid før hun skal bruge det fordi hun i starten skal sove nede i kælderen hos os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lav en liste her på tråden eller et start et emne op så kunne vi se om der mangler noget :)

Det var faktisk en go ide :)

Skal bare lige tage mig sammen og få kigget posen igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også mit overskud er faldet drastisk i ferien. De sidste par dage har jeg været nødsaget til en eftermiddagslur, som så er blevet til 1,5-2,5 time! Som om trætheden fra 1. Trimester er vendt tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også mit overskud er faldet drastisk i ferien. De sidste par dage har jeg været nødsaget til en eftermiddagslur, som så er blevet til 1,5-2,5 time! Som om trætheden fra 1. Trimester er vendt tilbage lige et spørgsmål angående strækmærker. Jeg har for et par måneder siden pludselig fået UTROLIGT mange strækmærker på maven, selvom jeg har smurt maven en gang om dagen med noget mave creme fra en kosmetolog. Har idag købt biooil, som skulle kunne forhindre flere + gøre dem jeg har fået lidt pænere. Nogen der har erfaring med biooil? Eller andre gode tips/mærker som hjælper?

Det er meget normalt på det her tidspunkt af graviditeten at være så træt. Jeg sover selv nogle lange eftermiddagslure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så de damer... Der er tilbud på stofbleer, og baby og junior dyner i Bilka :-) (OG baby sengetøj)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så de damer... Der er tilbud på stofbleer, og baby og junior dyner i Bilka :-) (OG baby sengetøj)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også mit overskud er faldet drastisk i ferien. De sidste par dage har jeg været nødsaget til en eftermiddagslur, som så er blevet til 1,5-2,5 time! Som om trætheden fra 1. Trimester er vendt tilbage lige et spørgsmål angående strækmærker. Jeg har for et par måneder siden pludselig fået UTROLIGT mange strækmærker på maven, selvom jeg har smurt maven en gang om dagen med noget mave creme fra en kosmetolog. Har idag købt biooil, som skulle kunne forhindre flere + gøre dem jeg har fået lidt pænere. Nogen der har erfaring med biooil? Eller andre gode tips/mærker som hjælper?

Jeg har førhen prøvet biooil.

Det gav intet resultat.

Brugte endda hele bøtten.

Jeg er af den tro at enten så får du dem, ellers gær du ikke og uanset creme eller olier.

Jeg har bare valgt at smøre med creme der har e vitamin i sig.

Så må vi se.

Indtil videre er jeg sluppet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have min baby ud til mig nu.

Syntes jeg har ventet længe nok nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også mit overskud er faldet drastisk i ferien. De sidste par dage har jeg været nødsaget til en eftermiddagslur, som så er blevet til 1,5-2,5 time! Som om trætheden fra 1. Trimester er vendt tilbage lige et spørgsmål angående strækmærker. Jeg har for et par måneder siden pludselig fået UTROLIGT mange strækmærker på maven, selvom jeg har smurt maven en gang om dagen med noget mave creme fra en kosmetolog. Har idag købt biooil, som skulle kunne forhindre flere + gøre dem jeg har fået lidt pænere. Nogen der har erfaring med biooil? Eller andre gode tips/mærker som hjælper?

 

Yes! Det har jeg... 

 

Fik ligepludselig strækmærker, som i ud af det blå, og rigtig mange :-(

Har smurt og smurt med alt muligt. Kom så i tanke om at jeg som barn havde rigtig mange grimme ar efter skoldkopper, hvor min mor smurte "Maria Treben, morgenfruesalve på" og de gik væk.

 

Købte den samme salve, og smurte på mine strækmærker... Siden har jeg ikke fået flere, og dem der er begynder at blive mindre tydelige :-)

 

Så det kan jeg i hvert fald anbefale, bare et ordentligt lag, en gammel t-shirt over, og så er det trængt ind i huden om morgenen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er en meget meget dårlig idé at læse om gravide der mister sent i graviditeten :-/

Det sætter godt nok tankerne og bekymringerne i gang.

Typisk mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved, hvor længe sådan en lille en, normalvis sover ved siden af ens seng?

 

Min søster fortalte nemlig at hun havde haft sine ved siden af sengen i 2!!! ÅR!!! :-O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er en meget meget dårlig idé at læse om gravide der mister sent i graviditeten :-/

Det sætter godt nok tankerne og bekymringerne i gang.

Typisk mig

Man skal generelt undgå alle negative historier der har med graviditet og babyer af gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved, hvor længe sådan en lille en, normalvis sover ved siden af ens seng?

Min søster fortalte nemlig at hun havde haft sine ved siden af sengen i 2!!! ÅR!!! :-O

Min søn lå på samme værelse i et halvt år.

Og det var kun pga vi boede i en 2 værelses lejlighed.

Så lige så snart vi flyttede i hus, fik han sit eget værelse.

For os er det vigtigt at være et par også, og det er lidt svært når bebs er i samme værelse.

Så jeg tænker at efter et par mdr så ryger han ind ved siden af.

Hans værelse er heldigvis lige ved siden af vores, så det blir intet problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn lå på samme værelse i et halvt år.

Og det var kun pga vi boede i en 2 værelses lejlighed.

Så lige så snart vi flyttede i hus, fik han sit eget værelse.

For os er det vigtigt at være et par også, og det er lidt svært når bebs er i samme værelse.

Så jeg tænker at efter et par mdr så ryger han ind ved siden af.

Hans værelse er heldigvis lige ved siden af vores, så det blir intet problem

Det synes jeg godt nok også lyder noget mere fornuftigt. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved, hvor længe sådan en lille en, normalvis sover ved siden af ens seng?

 

Min søster fortalte nemlig at hun havde haft sine ved siden af sengen i 2!!! ÅR!!! :-O

Det kommer ikke til at ske her...

Ligeså snart at han bare sover nogenlunde igennem så ryger han ind på sit eget værelse :)

Så må jeg rende det længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer ikke til at ske her...

Ligeså snart at han bare sover nogenlunde igennem så ryger han ind på sit eget værelse :)

Så må jeg rende det længere :)

 

Jeg synes godt nok også den der model med at skulle sove så længe ved siden af dobbelt sengen skriger lidt for meget Curling-mor, til at det er noget jeg vil tage i brug ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig nogen gange som en omvandrende journal over graviditetsgener, det er som om de aldrig rigtig stopper, der kommer bare flere og flere og det lyder sgu efterhånden lidt hyperkonder-agtigt når folk spørger hvordan det går selvom alt jo bliver undersøgt og dokumenteret.....

Jeg havde håbet på at det ville give et større overskud når jeg gik på ferie, men det virker desværre lidt modsat, min JM mener at det er fordi jeg stædig som jeg er har trukket kroppen lige til grænsen før ferien fordi jeg bare ville gennemfører modulet osv og nu bliver jeg "straffet" for det fordi kroppen "får lov" til at reagere på det pres den er udsat for....

Så alt i alt er stort set alle de planer jeg havde om ting jeg lige kunne fixe og få styr på her de sidste måneder udsat på ubestemt tid, min mor kommer herover ca 1 gang om måneden og aflaster lidt og vi fokusere pt på at få de midlertidige babyting på plads, så må hendes rigtige værelse vente til overskuddet vender tilbage, der går jo alligevel noget tid før hun skal bruge det fordi hun i starten skal sove nede i kælderen hos os

Øv du har os været hårdt ramt! Kender godt det med at folk omkring ikke forstår. Jeg har heller ikke lyst til at svare på hvordan jeg har det, for når jeg svarer så kan jeg godt se de tænker hypokonder! Din jordemor har helt ret. er sikker på det kommer når kroppen har fået lov at reagere. Jeg er stoppet med at tage jernpiller. Det har hjulpet mig rigtig meget. Jeg kan bare ikke overkomme kvalmen hvis jeg tager dem.

Håber du snart får dage hvor du kan nyde det hele :) Ellers kommer hun heldigvis snart :)

Kram herfra:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg gået på barsel og det har jeg fejret med at hente en masse gratis babybokse :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er en meget meget dårlig idé at læse om gravide der mister sent i graviditeten :-/

Det sætter godt nok tankerne og bekymringerne i gang.

Typisk mig

Ej det er ikke smart. Kender selv til det og engang i mellem griber frygten mig. Men indtil videre har jeg jo mærket liv hverdag og det er det man skal gå efter. Mor ved bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg gået på barsel og det har jeg fejret med at hente en masse gratis babybokse :) :loveshower

 

EJ hvor sjovt, jeg har lavet præcis det samme i dag :-P 

 

Fik du nogen gode nogen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER