Guest

September termin smalltalk

2,021 indlæg i dette emne

Jeg fik min til 450 :) eller svigermor gav den som en forsinket fødselsdagsgave..

Hvor er der sødt af svigermor :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det egentlig gået op for jeres bedre halvdele at det er lige om lidt de skal være far? :)

M er mere og mere begyndt at snakke om det.

f.eks. ringer han hjem forleden for at spørge om noget med pasning når den tid kommer fordi ham og kollegaen var kommet ind på det.

 

Min bedre halvdel, er i gang med bogen "far på færde" 

Og her til morgen klokken 09.00 ringede interflora på døren, med blomster, og et meget meget sødt kort om hvor meget han glæder sig til at vi skal være en lille familie, så jeg tror sgu det er ved at være gået op for ham :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig gået op for jeres bedre halvdele at det er lige om lidt de skal være far? :)

M er mere og mere begyndt at snakke om det.

f.eks. ringer han hjem forleden for at spørge om noget med pasning når den tid kommer fordi ham og kollegaen var kommet ind på det.

 

Min mand er dagligt nede for lige at snakke med maven. Og så er han virkelig også med inde over, hvad vi mangler og hvad han synes vi skal have. Han har virkelig været god i alt det her  :7himmel

 

Min bedre halvdel, er i gang med bogen "far på færde" 

Og her til morgen klokken 09.00 ringede interflora på døren, med blomster, og et meget meget sødt kort om hvor meget han glæder sig til at vi skal være en lille familie, så jeg tror sgu det er ved at være gået op for ham :-)

 

Hvor sødt med blomsterne! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det egentlig gået op for jeres bedre halvdele at det er lige om lidt de skal være far? :)

M er mere og mere begyndt at snakke om det.

f.eks. ringer han hjem forleden for at spørge om noget med pasning når den tid kommer fordi ham og kollegaen var kommet ind på det.

 

Jeg tror det ikke.. vi snakker om det men han syntes stadig det er uvirkeligt... men det må jo snart komme.

Hvor henne. Ikke engang i dba kan kan jeg finde så billigt.

jeg har købt den på gul og gratis.

 

Min bedre halvdel, er i gang med bogen "far på færde" 

Og her til morgen klokken 09.00 ringede interflora på døren, med blomster, og et meget meget sødt kort om hvor meget han glæder sig til at vi skal være en lille familie, så jeg tror sgu det er ved at være gået op for ham :-)

åh hvor fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at være rigtig rigtig fustreret. eg er RH negativ, og derfor skal de tage en blodprøve for at finde ud af om jeg skal have en anti D indsprøjtning. 

Først "glemmer" min egen læge lige blodprøven, et finder de ud af på jordemodercenteret, og jeg bliver sendt ned for at få taget blodprøven. 

Så ringer de 14 dage senere fra jordemodercenteret, og siger de er kommet til at tage en forkert blodprøve og jeg skal have taget igen, dagen inden jeg skal på ferie. Jeg spørger så om, jeg skal have sprøjten imens jeg er på ferie, og jeg får svaret, "Tjaaahh det må vi lige finde ud af". 

Da jeg skal have taget blodprøve for anden gang, bliver der taget 2 "sæt" det ene til min egen læge, det andet til jordemodercenteret. (for det er åbenbart umuligt at snakke sammen, læge og jordemoder)

 

Nå, jeg ringer så til jordemoder centeret fra Færøerne af, for at forhøre mig om hvad jeg skal gøre. Så er de taget på ferie indtil d. 20.07!!!!!!

Og min egen læge ved ikke hvad blodprøven siger!!

 

Så var jeg til 3. lægeundersøgelse, onsdag. Der vidste lægen det heler ikke, og sagde at det var jordemodercenterets ansvar, og ikke noget han skulle tage sig af! (og det er så den 3. afløser hos lægen jeg har været til siden jeg blev gravid, for det er åbenbart også umuligt at have den samme læge igennem gravditeten) 

 

Derudover nåede han også at pointere at mit maveskind da sprækkede en del (TAK!! det har jeg slet ikke lagt mærke til) 

 

Nå men her kommer problematikken.. Det er ikke noget problem at være RH negativ ved første graviditet, der kan ikke ske noget før ved selve fødslen. (blodet kan potentielt blandes) 

Det har jeg gået og trøstet mig selv med i et godt stykke tid nu.

MEN nu er jeg jo så kommet i tanke om, at jeg da jeg var yngre fik en abort...

Hvad så nu, kan virkelig ikke finde hoved og hale i om det er farligt for ham eller ej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at være rigtig rigtig fustreret. eg er RH negativ, og derfor skal de tage en blodprøve for at finde ud af om jeg skal have en anti D indsprøjtning. 

Først "glemmer" min egen læge lige blodprøven, et finder de ud af på jordemodercenteret, og jeg bliver sendt ned for at få taget blodprøven. 

Så ringer de 14 dage senere fra jordemodercenteret, og siger de er kommet til at tage en forkert blodprøve og jeg skal have taget igen, dagen inden jeg skal på ferie. Jeg spørger så om, jeg skal have sprøjten imens jeg er på ferie, og jeg får svaret, "Tjaaahh det må vi lige finde ud af". 

Da jeg skal have taget blodprøve for anden gang, bliver der taget 2 "sæt" det ene til min egen læge, det andet til jordemodercenteret. (for det er åbenbart umuligt at snakke sammen, læge og jordemoder)

 

Nå, jeg ringer så til jordemoder centeret fra Færøerne af, for at forhøre mig om hvad jeg skal gøre. Så er de taget på ferie indtil d. 20.07!!!!!!

Og min egen læge ved ikke hvad blodprøven siger!!

 

Så var jeg til 3. lægeundersøgelse, onsdag. Der vidste lægen det heler ikke, og sagde at det var jordemodercenterets ansvar, og ikke noget han skulle tage sig af! (og det er så den 3. afløser hos lægen jeg har været til siden jeg blev gravid, for det er åbenbart også umuligt at have den samme læge igennem gravditeten) 

 

Derudover nåede han også at pointere at mit maveskind da sprækkede en del (TAK!! det har jeg slet ikke lagt mærke til) 

 

Nå men her kommer problematikken.. Det er ikke noget problem at være RH negativ ved første graviditet, der kan ikke ske noget før ved selve fødslen. (blodet kan potentielt blandes) 

Det har jeg gået og trøstet mig selv med i et godt stykke tid nu.

MEN nu er jeg jo så kommet i tanke om, at jeg da jeg var yngre fik en abort...

Hvad så nu, kan virkelig ikke finde hoved og hale i om det er farligt for ham eller ej...

Puha noget forstyrret møg.

Godt at de har styr på det ;-)

Ifølge min jordmoder, er det først ved næste graviditet at der kan komme problemer.

Det skulle slet ikke have indvirkning på denne.

Jeg har fået sprøjten, men syntes dog at det var spild af tid hvis det først er ved næste barn, for skal ikke have flere.

Men aner ikke om det nu også passer at det først er ved næste , for min første jordmoder nævnte også dét med at blande blod ikke var godt hvis vi har forskellige blodtyper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha noget forstyrret møg.

Godt at de har styr på det ;-)

Ifølge min jordmoder, er det først ved næste graviditet at der kan komme problemer.

Det skulle slet ikke have indvirkning på denne.

Jeg har fået sprøjten, men syntes dog at det var spild af tid hvis det først er ved næste barn, for skal ikke have flere.

Men aner ikke om det nu også passer at det først er ved næste , for min første jordmoder nævnte også dét med at blande blod ikke var godt hvis vi har forskellige blodtyper.

 

Jamen problemet ligger mere i aborten, for så er det jo reelt set ikke første graviditet, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at være rigtig rigtig fustreret. eg er RH negativ, og derfor skal de tage en blodprøve for at finde ud af om jeg skal have en anti D indsprøjtning. 

Først "glemmer" min egen læge lige blodprøven, et finder de ud af på jordemodercenteret, og jeg bliver sendt ned for at få taget blodprøven. 

Så ringer de 14 dage senere fra jordemodercenteret, og siger de er kommet til at tage en forkert blodprøve og jeg skal have taget igen, dagen inden jeg skal på ferie. Jeg spørger så om, jeg skal have sprøjten imens jeg er på ferie, og jeg får svaret, "Tjaaahh det må vi lige finde ud af". 

Da jeg skal have taget blodprøve for anden gang, bliver der taget 2 "sæt" det ene til min egen læge, det andet til jordemodercenteret. (for det er åbenbart umuligt at snakke sammen, læge og jordemoder)

 

Nå, jeg ringer så til jordemoder centeret fra Færøerne af, for at forhøre mig om hvad jeg skal gøre. Så er de taget på ferie indtil d. 20.07!!!!!!

Og min egen læge ved ikke hvad blodprøven siger!!

 

Så var jeg til 3. lægeundersøgelse, onsdag. Der vidste lægen det heler ikke, og sagde at det var jordemodercenterets ansvar, og ikke noget han skulle tage sig af! (og det er så den 3. afløser hos lægen jeg har været til siden jeg blev gravid, for det er åbenbart også umuligt at have den samme læge igennem gravditeten) 

 

Derudover nåede han også at pointere at mit maveskind da sprækkede en del (TAK!! det har jeg slet ikke lagt mærke til) 

 

Nå men her kommer problematikken.. Det er ikke noget problem at være RH negativ ved første graviditet, der kan ikke ske noget før ved selve fødslen. (blodet kan potentielt blandes) 

Det har jeg gået og trøstet mig selv med i et godt stykke tid nu.

MEN nu er jeg jo så kommet i tanke om, at jeg da jeg var yngre fik en abort...

Hvad så nu, kan virkelig ikke finde hoved og hale i om det er farligt for ham eller ej...

hold da op.... Håber at alt er som det skal. er træls når der er rod i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til suprise babyshower! Det var bare totalt hyggeligt. Pyntet op, gaver og alt muligt. Føler mig så heldig:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har liget været til suprise babyshower! Det var bare totalt hyggeligt. Pyntet op, gaver og alt muligt. Føler mig så heldig:) 

 

Årh hvor sødt :-D Håber du fik nydt det i fulde drag :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har liget været til suprise babyshower! Det var bare totalt hyggeligt. Pyntet op, gaver og alt muligt. Føler mig så heldig:)

Er spor ikke misundelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor sødt :-D Håber du fik nydt det i fulde drag :-D

 

 

Er spor ikke misundelig

11748773_10207188725814275_952928622_n.j

 

det var bare så fint :) så var der små stjerne hvor de skrev hilsner til baby på, som jeg først må læse når han er født. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11748773_10207188725814275_952928622_n.j

 

det var bare så fint :) så var der små stjerne hvor de skrev hilsner til baby på, som jeg først må læse når han er født. :loveshower

Årh!! Hvor sødt  :yay

Og sikke en god idé med hilsnerne :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11748773_10207188725814275_952928622_n.j

 

det var bare så fint :) så var der små stjerne hvor de skrev hilsner til baby på, som jeg først må læse når han er født. :loveshower

Nå hvor sødt. Det var en god ide med stjernerne. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor fint med babyshower - det lyder som nogle gode veninder, du har ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Officielt barsel på næste fredag.

Shit, tiden er gået hurtigt.

Gid den næste tid ville gå lige så hurtigt.

Er klar til at poppe bebs ud.

Meget klar  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor fint med babyshower - det lyder som nogle gode veninder, du har ^_^

Ja er virkelig heldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Officielt barsel på næste fredag.

Shit, tiden er gået hurtigt.

Gid den næste tid ville gå lige så hurtigt.

Er klar til at poppe bebs ud.

Meget klar  :kuller

uhh det lyder da dejigt :) Jeg er ikke helt klar til han skal ud endnu. Skal lige have styr på de sidste ting :) men går på barsel næste torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh det lyder da dejigt :) Jeg er ikke helt klar til han skal ud endnu. Skal lige have styr på de sidste ting :) men går på barsel næste torsdag :)

Arh jeg er nu heller ikke klar mht hans værelse. Men min krop er klar ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner virkelig ikke hvad den bandit laver inde i maven, men hold da op hvor han bokser. Han prøver vidst at komme ud gennem skindet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner virkelig ikke hvad den bandit laver inde i maven, men hold da op hvor han bokser. Han prøver vidst at komme ud gennem skindet ;-)

Sådan har jeg os haft det i dag. Han har sparket så meget jeg er helt øm... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 vagter tilbage og så kalder barslen :-) jaaaaahhh.. På den ene side er det underligt, for mentalt rykker jeg meget på jobbet lige nu og jeg elsker de store udfordringer jeg bakser med hver dag, men fysisk trænger jeg til ro og til at kunne nyde en daglig middagslur.

Lillepigen mosler også voldsomt her og det føles som om hun ikke har plads nok, og hun skal jo gerne fordoble sin vægt -næsten da :-o

Jeg synes det er svært ift. Tøj. Hvor meget har I klar? Og hvor meget tror I man skal have? Tænk hvis baby er lillebitte eller omvendt en rigtig kraft Karl og så står man med for meget i str.50? Skøre spørgsmål ja, men som førstegangsfødende er man en smule uviden, hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har jo haft den idé fra start af at jeg skulle hvertfald ikke mangle noget tøj til bebs.

Men må indrømme at jeg er kommet lidt på andre tanker i de her dage. 

Det betyder ikke noget hvis vi mangler tøj.

Det er jo ikke værre end at manden eller andre kan tag en tur i byen og købe lidt ekstra indtil man selv har energi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige hvad angår str 50

Har jeg vidst kun et enkelt sæt.

Hellere lidt for stort end for småt, mener jeg i hvert fald.

Bukser og bluser kan jo smøres op. Dog ville jeg helst have at bodyerne passer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at lave en liste over de sidste småting jeg mangler at købe og vil nu til at søge på termometre til febermåling. Hvad har I købt? Et originalt til numsen eller et af de mere moderne? Jeg har nemlig så svært ved at vurdere, hvad der er bedst de nye skulle ikke være så præcise nemlig.

Send gerne et link, hvis I har en god ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER