jeanette33

17 mdr dreng begyndt at kysse på munden

15 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Sagen er den at vores 17 mdr. Er begyndt at kysse os på munden hvilket jo bare er skønt, da jeg så afleverede ham i dagpleje i dag og skulle sige farvel sagde hans DP om mor ikke må få et mys og da han stod i nærheden af hende gav han så hende et mys og bagefter da jeg spurgte igen fik jeg så et.. Giver de bare kys til hvem som helst i den alder .. Har jo sådan med når det er kys på munden vil jeg gerne det kun var min kæreste og jeg? Er der andre der oplever dette? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han kan ikke skelne mellem hvem der er rigtige og forkerte at kysse - for ham er det bare en leg eller en måde at vise kærlighed/ omsorg, og så kan han se, at dem han kysser bliver glade for det.

Jeg ville ikke prøve at lære ham, hvem man må kysse og hvem man ikke må, det tror jeg ikke han er gammelt nok til at forstå.

Hvis det er et problem for jer, så ville jeg tage den med DP eller hvem der nu ellers beder om kys, for de kan bedre forstå det. Selv om det er positivt, at han er så glad for at være der, at han ikke er bange for at udtrykke det, kan det godt være grænseoverskridende, at hun beder om kys fra ham. Jeg synes sagtens i kan sige til hende, at han er i en periode, hvis han kysser alle han godt kan lide, men at i gerne så, at det blev begrænset til kun at være jer, eller i hvert fald sådan, at andre ikke opfordrede til det.

Med tiden skal han nok lære, at der er forskel på hvad man gør med mor og far, og hvad man gør med andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstaa dig, men det er helt naturligt, synes jeg ogsaa.... 

 

Kan du bede hende om at spoerge om et kindkys? 

 

Eller laere ham fingerkys  :loveshower Noah laenge delt fingerkys ud og det er bare verdens soedeste, saa folk smelter jo helt  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikk forvente at en på 17 mdr kan skelne hvem han må kysse eller ej. Han er jo ikke så gammel og det er nu hel normal opførelse. Må han så heller ikk gi mys til de andre børn i dp eller til mormor?

Men hvis det er et stort problem, så må i jo prøve at snakke med dp om det. Hun kan evt gøre det til kindkys eller fingerkys. Vores dp lærer børnene det sidste og den blir brugt hyppigt ved farvel i dp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener faktisk, at Lola Jensen anbefaler at kys på munden er reserveret til mor og far, og at man så beder andre voksne om at lade være med at spørge/takke nej :) Såvidt jeg husker, lægger hun op til at bedster evt kan være på kindkys, og at resten er på kram.

Hvorfor hun anbefalet sådan, kan jeg så ikke lige huske :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener faktisk, at Lola Jensen anbefaler at kys på munden er reserveret til mor og far, og at man så beder andre voksne om at lade være med at spørge/takke nej :) Såvidt jeg husker, lægger hun op til at bedster evt kan være på kindkys, og at resten er på kram.

Hvorfor hun anbefalet sådan, kan jeg så ikke lige huske :chin:

 

Jeg kan egentlig godt foelge hende, hvis det er, men det er rent intuitiivt... Altsaa her er det ikke et problem, fordi Noah mest sender fingerkys og ellers nysser paa kind, naar det er andre end mig og M. Han moesser i hvert fald farmor paa kinden og siger til hende, at han kysser godt  :lol

 

Det er derfor, jeg foreslog fingerkys og saa at DP kan laere ham kindkys. Det er jo ok at bede om det, synes jeg, og kan sagtens goeres uden at traede nogen over taeerne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke vild med at William kysser andre end mig og J. Jeg bryder mig slet ikke om at andre spørg (heller ikke bedster), men heller ikke at han bare gør det.

Men det vigtigste omkring kys, kram og sådan noget - er at jeg på ingen måde vil have det skal være en tvang, som mange synes er ok (i min omgangskreds). NEJ han skal ikke gi et kys som tak for gave, NEJ han SKAL ikke kramme som tak/Hej/farvel/whatever. Jeg synes altid man bør have ret over egen fysiske handlinger. Også overfor mor og far, jeg tvinger heller ikke til kram og kys til mig.

Men nu er jeg også en af de (åbenbart få) dansker der HADER at det er normen at man krammer til højre og venstre - lad da være tænker jeg! Altså det er sådan helt basalt super grænseoverskridende for mig at kramme Gud og hver mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke vild med at William kysser andre end mig og J. Jeg bryder mig slet ikke om at andre spørg (heller ikke bedster), men heller ikke at han bare gør det.

Men det vigtigste omkring kys, kram og sådan noget - er at jeg på ingen måde vil have det skal være en tvang, som mange synes er ok (i min omgangskreds). NEJ han skal ikke gi et kys som tak for gave, NEJ han SKAL ikke kramme som tak/Hej/farvel/whatever. Jeg synes altid man bør have ret over egen fysiske handlinger. Også overfor mor og far, jeg tvinger heller ikke til kram og kys til mig.

Men nu er jeg også en af de (åbenbart få) dansker der HADER at det er normen at man krammer til højre og venstre - lad da være tænker jeg! Altså det er sådan helt basalt super grænseoverskridende for mig at kramme Gud og hver mand.

Meget enig! Bortset fra at jeg selv er lidt af en krammer :blush Men helt enig i, at børnene ikke skal presses til kys/kram/whatever!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg er selv mest til kindkys/-kram-agtige hilsener med knap så intime bekendtskaber - store omfavnelser har jeg det ikke så rart i :)

Anyway, der står en masse i indlæggene om at lade være med at bede andres børn om kys/kram - jeg forstår det nu slet ikke som, at DP bad TS' søn om et kys. Det var (som jeg læser det) mor, der skulle have haft, men DP der fik, fordi hun stod nærmest.

Min søn er 17 måneder, og han skelner i hvert fald ikke på den måde imellem, hvem der får kys. Han er ikke typen, der er overalt hos alle, men hvis han er tryg og glad, så er det tilfældigt, om man får kys eller kram eller anden nus :) Det er nu okay med mig - og de knap så nære vil nok alligevel betakke sig for et stort vådt tumlingekys iblandet vintersnot ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var nemlig at DP sagde om han ikke kunne give er mys til mor .. Og så lavede han trutmund til hende og hun gav ham så et mys på munden.. Går da ikke ud fra han tror hun er hans mor ;) så som nogle andre har sagt er han vel ikke gammel nok til at forstå hvad et kys betyder og giver det da han vel ser glæden hos os han giver.. :) syntes som nogle også har nævnt at hun burde vende kinden ..

Og nej det har ikke noget at gøre med ingen andre må få kys af vores søn, men DP er jo altså heller ikke familie! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var nemlig at DP sagde om han ikke kunne give er mys til mor .. Og så lavede han trutmund til hende og hun gav ham så et mys på munden.. Går da ikke ud fra han tror hun er hans mor ;) så som nogle andre har sagt er han vel ikke gammel nok til at forstå hvad et kys betyder og giver det da han vel ser glæden hos os han giver.. :) syntes som nogle også har nævnt at hun burde vende kinden ..

Og nej det har ikke noget at gøre med ingen andre må få kys af vores søn, men DP er jo altså heller ikke familie! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg er selv mest til kindkys/-kram-agtige hilsener med knap så intime bekendtskaber - store omfavnelser har jeg det ikke så rart i :)

Anyway, der står en masse i indlæggene om at lade være med at bede andres børn om kys/kram - jeg forstår det nu slet ikke som, at DP bad TS' søn om et kys. Det var (som jeg læser det) mor, der skulle have haft, men DP der fik, fordi hun stod nærmest.

Min søn er 17 måneder, og han skelner i hvert fald ikke på den måde imellem, hvem der får kys. Han er ikke typen, der er overalt hos alle, men hvis han er tryg og glad, så er det tilfældigt, om man får kys eller kram eller anden nus :) Det er nu okay med mig - og de knap så nære vil nok alligevel betakke sig for et stort vådt tumlingekys iblandet vintersnot ;)

Eller som Vitus, der forleden slikkede mig på munden med en tunge fuld af tvebak! Eeeeiiiuuuh! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bryder os ikke om at vores børn kysser andre på munden end os, så vi har bedt familie osv om at vende kinden til, når Lise kommer for at kysse. Det har fungeret ganske glimrende og folk har været forstående :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvert fald intet underligt i, at han gør det. :)

Jeg går nu ikke så meget op i hvem Theodor kysser på munden. Jeg synes heller ikke man kan stille generelle "regler" op for det, ala Lola Jensen - men hun lever jo selvfølgelig af at lave tommelfingerregler ;)

Hvem et barn (og en voksen for den sags skyld) kysser på munden, er jo en kultur- og familiebestemt sag. Jeg kunne sagtens forestille mig mine søskende give Theodor et kys på munden. Det ville jeg på ingen måde finde underligt eller forkert. Vi er en kysse familie. Jeg selv kysser både min mor, søster og bror på munden. Ikke at det er et must hver gang vi ses, men det er helt naturligt noget der sker med jævne mellemrum. Min søsters drenge har jeg også altid kysset på munden. Nu er de så 14 og 9 år, så de er ikke så villige længere ;) Men det er jo ikke anderledes end at jeg selv har haft en periode, hvor jeg ikke ville kysse min mor.

Hvis du ikke har det godt med, at din søn kysser søn dagplejer på munden, så er det sådan det er. Det tror jeg da også hun vil have forståelse for.

Jeg synes heller ikke Theodor skal kysse pædagogerne i vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu næsten bare hvor man nævner ordet mys så står han klar med trutmund .. ;) men nu var det jo sådan han i det øjeblik stod nær DP da hun sagde mor mor ikke skulle have et mys og så stak han trutmunden frem mod hende da han går jeg ud fra hørte ordet mys for som sagt regner jeg da ikke med han tror hun er hans mor :) men så længe det er familie syntes jeg ikke som sådan det er et problem men nu er DP jo ikke familie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER