melon

jeg er simpelthen så skuffet over

14 indlæg i dette emne

Hej piger

Sagen er den at min mand har 1 søster og to brødre.

Han søster havde arrangeret en middag igår hos min mands kusine (kusinen er på alder med min svigermor og de har altid været veninder), hvor Søster og min mands ene bror samt forældre også var inviteret med.

Vi var ikke inviteret og fra min mands mor vidste vi bare at det kun var dem der skulle ned og spise ikke at hans søskende skulle med.

Sagen er jo så den at vi skal låne en dvd af min svigermor, festen ligger lige midt imellem os så de tager den med og vi henter den der og bliver meget overraskede over at alle er der (undtagen den ene bror)

Jeg er simpelthen SÅ skuffet og ved jo at det ikke er den eneste gang det er sket. I sommers holdt hans bror klædudfest og de eneste der ikke var invitret var min mad og jeg, her var alle andre søskende med.

Vi inviterer altid alle min mands søskende med til ungernes fødselsdag og også vores egne, og de kommer for det meste lige forbi en times tid...

Nu er det jeg tænker om jeg skal reagere (det har jeg faktisk lyst til og min mand deler min holdning og støtter mig, men orker ikke mere familie rod) eller skal jeg lade det være?

Jeg kan bare mærke på mig selv at jeg bliver irriteret i hendes selskab og ligesom trækker mig fra samtalerne, og måske har hun det på den samme måde? jeg ved det faktisk ikke. Vores børn er glade for hende og hendes kærest e har været pædagogmedhjælper i de to stores fritidshjem så de kender ham og er meget glade for ham også.

Så piger, hjælp mig med at få sænket blodtrykket og øget humøret igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først et kæmpe kram til dig.

For det er bare ikke sjovt at føle sig vraget.

Men du skriver jo selv at du ikke nyder hendes samvær, og måske har hun det på samme måde.

Og derfor ville jeg bare syntes det var super at jeg ikke skulle deltage i en fest hvor jeg alligevel ikke havde lyst til være der.

Til vores bryllup valgte vi min moster og hendes mand fra, af den simple grund at vi bare ikke kan holde dem ud.

Og hendes mand ville helt klart ødelægge hele festen hvis han fik noget at drikke derfor undlod vi.

Her hos os invitere vi ikke folk som vi ikke ahr lyst til at være sammen med(pånør svigermor hmm).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, den er faktisk lidt svær synes jeg

Du skriver selv at DU ikke nyder hendes selskab - mon hun nyder dit selskab? Gær hun ikke er der jo ikke nogen grund til at invitere?

Jeg tror dog at jeg havde taget tyren ved hornet, ringet pænt på hendes dør og bedt om en lille snak for at finde ud af hvor I står i forhold til hinanden... Det er jo slet ikke sikkert at hun ser tingene på den måde du gør, det kan være en misforståelse!

Jeg ville tage en snak med hende om grunden til I ikke var inviteret - det fremfor at gå og 'mukke' i krogene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan godt forstå at du er skuffet

men tror bare ikke altid man skal kunne med ens svigerinder

har selv 2 af slagsen og den ene kunne jeg kvæle uden at generer mig

men kan jo være hun har det som dig,så er det da rart at slippe for hinandens selskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at jeg ikke nyder hendes selskab gør det jo ikke nemmere for min mand at føle sig vraget af familien og det er nok der det ligger ....

Synes det er så synd, for jeg ville godt nok være ked hvis min familie valgte mig fra.

Jeg har valgt ikke at gre noget ved det, igår blev jeg bare SÅ skuffet, fordi jeg først troede det var kusinen der valgte os fra (og fred være med det), men at det var min svigerinde der havde valgt gæstelisten og at svigermor (som jeg elsker højt) ikke sagde noget heller (og sikkert ikke gør for ikke at komme i klemme).

SÅ Problem Solved

Det bunder jo nok også i at min svigerinde aldrig har taget hensyn til at vi har små børn. Da hun holdt fødselsdag sidste år blev vi inviteret til spisning fredag kl 19.00 og det er sgu for sent for ungerne. Desuden bliver der aldrig dækket op til dem hjemme hos sviger (hun bor hjemme endnu), for de kan jo bare sidde i stuen og spise. Og jeg vil da gerne have mine unger med ved bordet.

Synes bare vi selv tager hensyn til vores venner og familie med små børn....

NÅ ikke mere brok....

Kan I have en dejlig dag, det får jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først :kram

Jeg har selv 3 søskende, halvsøskende, men har nu aldrig ment at det var en dum ting, jeg lærte dem for alvor at kende for 4 års tid siden og i starten var vi alle pot og pande, men pludseligt blev jeg heller ikke inviteret med til noget, fik den kolde skulder og fik ikke deres nye mobilnumre hvis de skiftede. Det blev lidt værre fra min ældste lillesøsters side da jeg ventede mig første gang, dengang var hun 18 år, og kort tid efter jeg havde født giftede hun sig og der var jeg ikke inviteret med. Da jeg så ventede mig anden gang, blev hendes kolde væremåde endnu værre.

Jeg er aldrig inviteret med til fødselsdage mere eller bare hyggeaftner, intet mere.

Jeg blev træt af det, tog tyren ved hornene og spurgte hvad der var galt, intet var svaret................. !! og nej vores forhold er ikke blevet bedre og nu er hun flyttet til Jylland uden at efterlade en adresse. Hun spolerede mit forhold til den mindste lillesøster ved hver gang jeg havde en aftale med hende, så lavede hun også en med hende og påstod at hun havde den først, og begyndte at græde og spille offer, så den mindste tog hjem til hende.

Jeg er nået til det punkt, at jeg ikke gider spilde tid på hende og dem da min lillebror er hoppet på den vogn også. ivet er for kort til at være træt af det, jeg har prøvet at finde ud af problemet, menfik aldrig svar. Nu går jeg videre med livet og så må ungerne undvære deres mostre og onkel.

Det var ikke for at spamme din tråd, men jeg forstår dig udmærket og har selv mærket det på egen krop.

Jeg fik det bedre efter at have prøvet at finde ud af problemet, for så havde jeg da i det mindste prøvet på at gøre vores forhold bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om man nyder hinanden selskab eller ej, så gør man da ikke sådan overfor familie.

Jeg ville da blive stik idiot, hvis en af mine søskende havde arrangeret fest og ikke engang

inviteret os med, når alle de andre søskende var.

Jeg kan godt forstå at i er sure over det, for det er da en skidt holdning at ha til familien.

Jeg ville fortælle dem det. - helt sikkert.

Jeg oplevede sidste år, at min brors daværende kæreste holdt en fest for en masse piger.

og hun inviterede ikke mig, selvom jeg faktisk så hende som en slags veninde og altid inviterede hende

med til mine fester. Vi snakkede sammen flere gange i ugen, jeg ordnede hendes hår, og der havde aldrig været det mindste.

Blev så ked af det og skuffet - Festen blev så aflyst og jeg sagde så til hende hvordan jeg havde det.

Hun stak mig så en løgn, som jeg greb hende i med det samme.

og ellers brugte hun en undskyldning om at hun vidste ikke om jeg var klar til det endnu (Det var 5mdr efter vi mistede)

Og så fik hun ellers hele turen.. det endte da også med at hun blev ked af det og godt kunne se hvorfor jeg

var skuffet over hende... jeg blev så inviteret til den næste fest, men takkede pænt nej.

Nu skal det så også siges at pigen er en, som ikke har så mange brikker at flytte med, så alt skal skæres ud i pap.

og en anden ting..

jeg har en svigerinde, som jeg nogle gange ikke kan udstå..

hun er altid så sur og kan virkelig bringe folk med i hendes dårlige humør.

Men.. jeg kunne ikke drømme om ikke at inviterer dem pga. det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu kommer jeg jo med en familie hvor jeg har 6 halvsøskende og engang troede jeg fuldhjertet på at vi alle kunne mødes uden problemer. Men det kan vi ikke. Og mange af disse søskende har såret mig på et plan hvor tilgivelsen var noget nær en umulighed. Derfor gad jeg ikke holde fester og invitere nogen af dem. Men min ældste storesøster sagde. Du skal da bare invitere dem du har lyst til. Du er ikke forpligtiget til at invitere andre. Der er også ting du ikke er inviteret med til.

Så det gjorde jeg. Kunne godt mærke at særligt en søster var ked af af at hun ikke blev inviteret med. Men hun ødelagde min 30 års fødselsdag. Til min 40 års fødselsdag turde jeg ikke invitere hende. Jeg var bange for at hun ødelagde alt. Men tænkte så at nu var vores farmor død og det betød for min søster at hun ikke havde noget familie at besøge. Så derfor valgte jeg at invitere hende med og det gik forbandet godt ! Det er jeg glad for. Men der er stadig nogen jeg ikke inviterer. Til min 40 års dag var der 3 søskende med og ikke de andre 3.

Jeg tænker at du skal lade være med at invitere svigerinden med til jeres børnefødselsdag næste gang. Bare for at lære hende hvad du tænker! Det ville jeg gøre. Og når alle så undrede sig, så kunne du jo sige at du gerne ville se hende, men at hun vist ikke gad jer og så ville du jo ikke tvinge hende. Så lægger du det hele på hendes skuldre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der ikke synes det er mærkeligt at man ikke altid er inviteret med til alt. Jeg har godt nok kun en lillebror, men vi laver da tit noget med familien, hvor det kun er den ene der er med. Jeg har små børn, min bror bor alene og har godt nok en kæreste, men lever et helt andet liv end mig og min lille familie. Vi tager på ferie hvor vi alle er med, eller hvor det kun er det ene hold der er med og det har jeg og min bror det fint med. Ingen af os føler os forbigået.

Synes det ville være noget andet, hvis I bevidst blev holdt udenfor og det er måske den følelese du sidder med? Måske er det sandt, men det kan måske også bare være at de vil holde en børnefri aften. Men er det ikke også OK? Til mit bryllup var der også mange der var sure over man ikke måtte have børn med. Kunne bare ikke se vores fest kunne blive som jeg gerne ville have den, hvis der havde været masser af små børn med. Og at holde fødselsdag kl 19 synes jeg ikke er unfair, hvis det er det fødselaren ønsker. Så må man jo evt. have en babysitter eller vælge at blive hjemme. På den anden side må fødselaren så også vide, at der kan være nogle der ikke kan komme med netop på grund af dette.

Jeg skiver ikke dette for at såre dig og måske er det rigtigt at de ikke kan lide Jer, men tror bare man skal passe på med at blæse en storm op for noget der bygger på formodninger om, hvad de synes om Jer. Måske er de bare et andet sted i livet. Det betyder vel ikke de ikke holder af Jer og Jeres børn. Håber I får reddet trådene ud.

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo ikke første gang det sker. Og vi har da al respekt for at de gerne vil have en børnefri aften, men vi får jo aldrig muligheden for at skaffe en babysitter, for det vil vi da rigtig gerne...

Jeg syne ikke jeg blæser en storm op, denne gang var bare den ene gang det føltes for meget.

Måske skulle jeg ikke have oprettet indlægget, men denne gang var vi bare ekstra kede af endnu engang at blive holdt udenfor.

Al respekt for at folk vælger ikke at ville have børn til at ødelæegge deres fest, fred være med det. Og ja de er da et andet sted i livet lige nu, men jeg kunne stadig aldrig drømme om ikke at invitere dem når de engang har små børn og vores endelig er store og nemmere... Vi er alle forskellige, og igen al respekt, JEG blev bare ked af det.

Mht til at invitere til spisning kl 19 hvorfor er det ikke i orden som forældre at være ærgelige over IGEN at blive valgt fra pga børnene? Hvorfor er det ikke i orden at være ked af at der aldrig bliver dækket op til ungerne når svigerinden er med? Jeg ved at hun ville blive super ked af at opleve det samme når hun selv engang skal være mor og jeg vil i hvert fald IKKE sætte hende i den situation .

Enige bliver vi ikke, storm i et glas vand eller ej. JEG vil ikke vælge nogen fra pga deres børn. Og så er vi da selvfølgelig kede af det hvis det "bare" er fordi hun ikke kan lide os...

Min kusine inviterede engang min mand og jeg og vores ældste datter på dengang 6 år til hendes søns konfirmation, vores to yngste var ikke inviteret og begrundelsen var at der ikke var nogen på deres alder og at så passede det med maden. Vi takkede pænt nej, og igen kunne jeg aldrig finde på at vælge et eller flere børn fra ud af en søskende flok...

Nu ikke mere fra mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan sagtens følge dig Pia

for i min mands familie er alt på hans yngste søsters principper

hvilket så også har resulteret i at vi i dag er uvenner med hende

og at vi desværre ikke har kontakt med mandens forældre,da de tror på alt hvad hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

Vil først lige sige at jeg netop ikke skrev mit indlæg for at gøre dig ked af det. Og jeg kender da også godt det med at man føler sig forbigået. Men når det så er sagt, så læste jeg dit indlæg som om at det byggede på følelser. Altså at du følte at de ikke kunne lide Jer. Måske ved de slet ikke det er et problem for Jer. Før jeg fik børn, tænkte jeg altså heller ikke meget over om det jeg holdt var egnet for børn eller ej.

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige læse ud fra det du skriver om de andre søskende også har børn eller det kun er jer?

Hvis det kun er jer, så tror jeg ikke at de fravælger jer bevidst / planlægger fest så sent at i ikke kan komme pga. ungerne / lade være med at dække op til ungerne for at genere, men at de simpelthen er et helt andet sted end du er.

At hun måske ikke inviterer jer fordi i flere gange har takket nej (fordi det var for sent) og nu ikke ser nogen grund til at invitere mere for i siger alligevel bare nej.

Måske tror hun at i ikke gider være sammen med hende? Hvis du ikke har fortalt hvorfor det er i ikke er kommet de andre gange (at der ikke er dækket op / at det er for sent mv).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ikke meldt fra de gange hun har inviteret selvom tidspunkt m.m ikke har passet, men vi bliver som sagt bare kede af at der ikke bliver taget hensyn til at der er børn i familien.

Vi er de eneste med børn af min mads søskende.

Jeg ved at det ikke er fordi hun ikke kan lide os, (vi har dog ikke så meget til fælles med hende min mand og jeg) men sikkert bare fordi hun er de år yngre og ikke tænker så meget over det. Det ændrer bare ikke på at vi bliver kede af at blive valgt fra. Det har jo også noget at gøre med at vi ikke selv ville "opføre" os sådan selv eller har gjort det da vi var dem i vennekredsen uden børn...

Hanne: Jeg bliver ikke ked af det du skriver, jeg giver bare udtryk for at det har gjort os kede af det... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER