tazdiginez

Hvad er pinligt at købe?

82 indlæg i dette emne

Jeg er nysgerrig: Hvad fik bølgerne til at gå højt i den anden debat?

Snakken drejede ind på buræg vs øko.. Og så at der var nogen der dømte overvægtige der købte slik og folk der købte buræg. Og så var der dømt popcorn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snakken drejede ind på buræg vs øko.. Og så at der var nogen der dømte overvægtige der købte slik og folk der købte buræg. Og så var der dømt popcorn ;)

Hehe ÆG alligevel, det havde jeg sgu ikke overvejet :D Men tjaeh, min ryg er da også rankere, når jeg køber øko (og dansk for den sags skyld), men jeg ville nu alligevel ikke kigge skævt til, hvis andre købte buræg.

Og slik købte jeg altså også før jeg blev overvægtig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nysgerrig: Hvad fik bølgerne til at gå højt i den anden debat?

Der var en der nævnte, at vedkommende dømte andres køb og specielt hvis folk købte buræg :rolleyes

 

Det var ikke særlig rar læsning. Der var MANGE fordømmelser og jeg må ærligt indrømme, at jeg følte mig en smule ramt - og jeg havde ikke engang skrevet i debatten før! 

Det var grimt med grimt på og virkeligt personligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiritus? Hvorfor det?:)

Fordi jeg ofte har barnevogn med når jeg handler ind :) og for den sags skyld også børn.

Det er yderst sjældent jeg køber den slags, fordi jeg ikke tåler det ret godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg ofte har barnevogn med når jeg handler ind :) og for den sags skyld også børn.

Det er yderst sjældent jeg køber den slags, fordi jeg ikke tåler det ret godt.

Jeg synes faktisk også det er pinligt at købe spiritus/alkohol i visse tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en der nævnte, at vedkommende dømte andres køb og specielt hvis folk købte buræg :rolleyes

Det var ikke særlig rar læsning. Der var MANGE fordømmelser og jeg må ærligt indrømme, at jeg følte mig en smule ramt - og jeg havde ikke engang skrevet i debatten før!

Det var grimt med grimt på og virkeligt personligt :(

Altså det siger da mere om ægge-dømmeren, end ægge-køberen, synes jeg :D Og det må da blive anstrengende at handle, hvis man har det sådan ;)

Men fred være med det da, sådan har vi alle vores ting, vi ikke bryder os om...

Men væmmeligt, at det skulle udvikle sig til at folk talte så grimt til hinanden, det er sgu ikke i orden :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det siger da mere om ægge-dømmeren, end ægge-køberen, synes jeg :D Og det må da blive anstrengende at handle, hvis man har det sådan ;)

Men fred være med det da, sådan har vi alle vores ting, vi ikke bryder os om...

Men væmmeligt, at det skulle udvikle sig til at folk talte så grimt til hinanden, det er sgu ikke i orden :prik

Det var virkelig fordømmende. Debatter der bliver tit til mudderkastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var virkelig fordømmende. Debatter der bliver tit til mudderkastning.

Ærgerligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå..

Jeg synes egentligt ikke at der er noget der er pinligt at købe.

Jeg synes der er ting der er meget personlige og når det så smækkes på kassebåndet, så kan jeg godt føle mig lidt blottet.

 

Det er ting som kondomer, bind og graviditets-teste.

Jeg handler lokalt hvilket betyder, at de mennesker jeg ser i køen, ofte er de samme. Det er nogen jeg ser hver dag, om det er i forretningen, hos dagplejeren, i børnehaven eller bare på vejen. Så ser jeg dem hver dag og hilser på dem.

Når jeg så smækker bind, teste eller kondomer på båndet, så er det grænseoverskridende for mig, fordi jeg "deler" noget yderst personligt og intimt.

Ikke at folk ikke må vide, at jeg bløder og dyrker sex med min mand - det må de da gerne.. Det er bare faktummet at det er noget dybt personligt i vores hjem og derfor lidt grænseoverskridende at dele med omverdenen.

 

Noget jeg kan være betænkelig ved, er hvis min kurv er fyldt med usunde ting eller hvis jeg klokken 5 minutter i luk, kommer afsted for at købe noget guf.

Eller hvis J og jeg handler sammen om morgenen inden han tager på arbejde - den liste består ofte af: 3-4 energidrikke, 2x 2 l. colaer, cigaretter og smertestillende. 

Det er nok det eneste tidspunkt, hvor jeg kan stå og tænke "gad vide hvad ekspedienten tænker"... 

De ved jo ikke at J er cola-holiker og at energi-drikkene er vores kaffe på en dårlig morgen. :P

 

Men ja.. Der er ikke så meget jeg bliver pinlig over, når jeg handler ind.

Jeg tænker nok bare mere over sammenhængen af mine varer, og hvad ekspedienten tænker..

 

Efter tråden i det andet forum, kommer jeg nok i et stykke tid, til at tænke over hvad ANDRE også tænker om mine køb, desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå..

Jeg synes egentligt ikke at der er noget der er pinligt at købe.

Jeg synes der er ting der er meget personlige og når det så smækkes på kassebåndet, så kan jeg godt føle mig lidt blottet.

Det er ting som kondomer, bind og graviditets-teste.

Jeg handler lokalt hvilket betyder, at de mennesker jeg ser i køen, ofte er de samme. Det er nogen jeg ser hver dag, om det er i forretningen, hos dagplejeren, i børnehaven eller bare på vejen. Så ser jeg dem hver dag og hilser på dem.

Når jeg så smækker bind, teste eller kondomer på båndet, så er det grænseoverskridende for mig, fordi jeg "deler" noget yderst personligt og intimt.

Ikke at folk ikke må vide, at jeg bløder og dyrker sex med min mand - det må de da gerne.. Det er bare faktummet at det er noget dybt personligt i vores hjem og derfor lidt grænseoverskridende at dele med omverdenen.

Noget jeg kan være betænkelig ved, er hvis min kurv er fyldt med usunde ting eller hvis jeg klokken 5 minutter i luk, kommer afsted for at købe noget guf.

Eller hvis J og jeg handler sammen om morgenen inden han tager på arbejde - den liste består ofte af: 3-4 energidrikke, 2x 2 l. colaer, cigaretter og smertestillende.

Det er nok det eneste tidspunkt, hvor jeg kan stå og tænke "gad vide hvad ekspedienten tænker"...

De ved jo ikke at J er cola-holiker og at energi-drikkene er vores kaffe på en dårlig morgen. :P

Men ja.. Der er ikke så meget jeg bliver pinlig over, når jeg handler ind.

Jeg tænker nok bare mere over sammenhængen af mine varer, og hvad ekspedienten tænker..

Efter tråden i det andet forum, kommer jeg nok i et stykke tid, til at tænke over hvad ANDRE også tænker om mine køb, desværre :(

Lige præcis det sidste har faktisk også påvirket mig. Sådan er det desværre med social angst, men netop den tråd "beviste" de tanker jeg tit har når jeg handler (hvilket ikke altid er nemt at gøre med angst), nemlig at nogle folk dømmer rigtig hårdt baseret på hvad folk køber :(

Selvfølgelig vidste jeg at folk kigger, men den fordømmende tone, den overraskede mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stjerneligeglad...

Var ikke klar over at nogle kunne finde på at flippe ud over buræg og har aldrig købt en graviditetstest i et supermarked...

På apoteket derimod sender jeg gerne manden - og har også givet ungerne skyld for fodvorterne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i hvordan det må være, når man bor i et lille samfund, hvor man kender alle man støder på. Dér ville jeg nok også have lidt flere mistænkeligheder i forhold til nu, hvor jeg bor i København. Her er det jo virkelig sjældent at man ser den samme person to gange, og hvis man gør så husker man det sgu nok ikke alligevel.

 

Vi handler stort set kun fra nemlig lige pt, så på dén måde er der ingenting der er pinligt at købe, for jeg har ikke varerne før jeg står med dem hjemme i mit køkken :)

 

Men jeg er godt nok også overrasket over hvordan nogle kan blive personlige og få skænderier ud af sådan et banalt spørgsmål. Men ja - det siger nok meget mere om dømmeren, end den dømte som Barbamama sagde ;)

Og ned med dem der dømmer!!  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis det sidste har faktisk også påvirket mig. Sådan er det desværre med social angst, men netop den tråd "beviste" de tanker jeg tit har når jeg handler (hvilket ikke altid er nemt at gøre med angst), nemlig at nogle folk dømmer rigtig hårdt baseret på hvad folk køber :(

Selvfølgelig vidste jeg at folk kigger, men den fordømmende tone, den overraskede mig.

Sådan nogle tråde viser ikke andet end, at der findes papnakker derude :kiss Det er da nogle sørgelige små typer, der står der og får deres lille kick ved at snage og rynke på næsen af andres indkøb <_<

Jeg registrerer seriøst aldrig, hvad de andre køber - kun hvor meget, og det er ikke af interesse, det er bare en vurdering af hvor længe, jeg skal stå i kø :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle tråde viser ikke andet end, at der findes papnakker derude :kiss Det er da nogle sørgelige små typer, der står der og får deres lille kick ved at snage og rynke på næsen af andres indkøb <_<

Jeg registrerer seriøst aldrig, hvad de andre køber - kun hvor meget, og det er ikke af interesse, det er bare en vurdering af hvor længe, jeg skal stå i kø :P

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligeglad. Og jeg er ligeglad med hvad andre køber. Det blander jeg mig ikke i. Men jeg kan få lange pa..... af folk der aldrig lægger den der dims på båndet efter deres vare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand synes det er vildt pinligt at bestille en lille fadøl, i hans verden er det noget af det mest umandige der findes. Han er dog heller ikke begejstret for at smide bind og tamponer i kurven hvis han er alene afsted, men gør det dog hvis jeg beder om det. Men hvis jeg vil have en lille fadøl, så må jeg op og bestille, det kan jeg ikke få ham til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand synes det er vildt pinligt at bestille en lille fadøl, i hans verden er det noget af det mest umandige der findes. Han er dog heller ikke begejstret for at smide bind og tamponer i kurven hvis han er alene afsted, men gør det dog hvis jeg beder om det. Men hvis jeg vil have en lille fadøl, så må jeg op og bestille, det kan jeg ikke få ham til.

Haha :D Hos os drikker min mand mest cosmopolitan og andre.... lidt feminine drinks, hvor jeg drikker fadøl :D

Så jeg bestiller ofte til ham, og han bestiller til mig, og så bytter vi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle tråde viser ikke andet end, at der findes papnakker derude :kiss Det er da nogle sørgelige små typer, der står der og får deres lille kick ved at snage og rynke på næsen af andres indkøb <_<

Jeg registrerer seriøst aldrig, hvad de andre køber - kun hvor meget, og det er ikke af interesse, det er bare en vurdering af hvor længe, jeg skal stå i kø :p

:ditto (og så kan jeg blive misundelig, hvis de har fundet noget bedre slik end mig :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :D Hos os drikker min mand mest cosmopolitan og andre.... lidt feminine drinks, hvor jeg drikker fadøl :D

Så jeg bestiller ofte til ham, og han bestiller til mig, og så bytter vi!

Haha var på cafe med min mand fornyligt, og jeg er jo ret synligt gravid, alligevel insisterede den uge pige på at sætte fadøllen foran mig og vanillechai- latten foran min mand, han så ud som om han var ved at dø! Ved ikke helt om min gravide mave ligner en fadølsvom...

Og sidder nu og glæder mig helt vildt til drengene kommer ud, for ih hvor jeg fik lyst til en fadøl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er pinligt at købe noget. Men vil dog heller købe graviditetstest i et større supermarked end i den lokale kiwi hvor alle naboer kommer.

Og så har en kassedame på et tidspunkt givet med nedsættende bemærkning fordi jeg købte cola og fryse pizza klokken fem minutter i luk. Ikke fedt når man er overvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er virkelig ubehøvlet og uprofessionelt, når kasseekspedienten kommenterer ens indkøb :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er pinligt at købe noget. Men vil dog heller købe graviditetstest i et større supermarked end i den lokale kiwi hvor alle naboer kommer.

Og så har en kassedame på et tidspunkt givet med nedsættende bemærkning fordi jeg købte cola og fryse pizza klokken fem minutter i luk. Ikke fedt når man er overvægtig.

Det havde (eddermame) udløst en mail med en klage til chefen, hvis jeg havde oplevet det :klap :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er virkelig ubehøvlet og uprofessionelt, når kasseekspedienten kommenterer ens indkøb :angry

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er virkelig ubehøvlet og uprofessionelt, når kasseekspedienten kommenterer ens indkøb :angry

Enig! (Men omvendt helt ok, når de roser fine ting, man køber :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk det var lidt "mærkeligt" at købe graviditetstesten sidst i Føtex. Ikke fordi der var noget i det men fordi jeg følte folk gloede. Så ja lidt pinligt.

Sådan har jeg også haft det- mærkeligt nok :blink Og samtidig være bange for at NOGEN man kendte så det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER