tazdiginez

Hvad er pinligt at købe?

82 indlæg i dette emne

Hæmoride creme!!! Har kun købt det en gang og var ved at dø - men nu tror jeg faktisk ikke det vil gøre mig så meget.

Jeg har intet problem med bind, kondomer eller buræg - og hvis kurven er fyldt med guf så er det fordi jeg har lyst til guf og det må folk tænke om hvad de vil ;)

Jeg regristrerer ikke hvad andre køber, eller jo ser det jo, men ikke noget der bidder fast medmindre det er tydeligt at de fx skal holde fest eller har købt 10 af den samme vare, det sidste ofte fordi jeg så tænker "hvorfor så jeg ikke det tilbud" :D

Men hvad andre tænker det rører mig ikke. Jeg kan godt tænke "gad hvide hvad folk forestiller sig jeg skal nu" men det er en for-sjov tanke mere end en der har indflydelse på mit humør eller indkøb!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha ej sorry jeg kan godt finde på at kigge undrende på folk det køber buræg :D synes det er så synd, men altså jeg ville aldrig sige noget og jeg er sq ikke hellig på alle områder så det er nok ikke fair, det indrømmer jeg gerne :)

Vil ikke sige jeg er flov over bind mm men synes heller ikke det er det sjoveste at ligge på båndet. Har dog selv arbejdet bag kassen i mine yngre dage og man tænker seriøst ikke over det... Jo jeg bemærkede dem der købte kondomer, men mest fordi de var så flove :D og så var jeg selv kun 17/18 år ;)

Blev sq flov på apoteket efter min fødsel. Jeg skulle have noget creme jeg skulle smøre mit ar mellem skeden og anus (ja jeg fik en 3. Grads bristning gennem numsen ;) ) til når vi skulle have sex. Apoteket var propfyldt og damen bag skranken blev ved med at spørge ind til hvad jeg skulle bruge det til og kunne ikke få mig til at sige det haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du da oplevet det?! :blink

Jeg synes det var lidt pinligt at købe Movicol og hun spurgte om det var den til børn og jeg måtte sige:'nej, den til voksne' :rolleyes

Hverken bind/ttamponer eller kondomer rører mig (jeg tror så faktisk kun jeg har købt een pakke kondomer i mit liv ;) )

Ja, ofte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ofte!

Ej, det er da for mærkeligt :blink Hvad siger de? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er da for mærkeligt :blink Hvad siger de? :unsure

Jamen nogle er forargede og siger du tænkte ikke på, at der skal være til andre også. Eller snakker "diskret" med den de handler sammen med fx det var godt nok meget kødpølse, tror du det er det eneste de lever af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligeglad. Og jeg er ligeglad med hvad andre køber. Det blander jeg mig ikke i. Men jeg kan få lange pa..... af folk der aldrig lægger den der dims på båndet efter deres vare!

:ditto  Og folk der ikke sætter deres indkøbskurv tilbage i stablen, men lader den stå på den der hylder......  :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For en del år tilbage var jeg i kasselinjen i en Føtex, vi fik af vide ved oplæring, at vi ikke måtte kommenterer eller omtale det kunderne købte. Jeg bliver den dag i dag, så irriterende, hvis nogle kasse assistenter kommenterer kundernes køb. De skal passe deres job, sige goddag og farvel og sende kunderne videre med et smil. That it is ;)

Bare et pip herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er sgu nok en af de der æggefanatikere.... men jeg ville sgu da aldrig kommentere på at nogen lagde buræg i indkøbskurven...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle engang stå for indkøbene til en festuge for min søsters teaterforening - der skulle købes to kasser billig-øl i Fakta hver dag i halvanden uge. DET var pinligt! Kassedamerne så mere og mere medlidende ud den første uge, så blev de medlidende blikke afløst af afsky. Da jeg kom tilbage en uges tid efter festugen var slut (og kun købte danskvand til mig selv, sagde en af dem ved gud: "Jeg er glad for, du har fået noget hjælp". Jeg kunne have gravet mig ned.... Jo mere man forsøger at forklare sig, jo mere tror de jo man lyver....

 

Engang købte jeg 10 pakker Libresse fordi de var på tilbud. Kvinden bag mig begyndte at brokke sig ret demonstrativt over, at der nok ikke var flere tilbage nu, og at der altid var nogen, der skulle hamstre. Da jeg havde betalt vendte jeg mig og gav hende en af pakkerne og sagde: "Værsgo, jeg har på fornemmelsen, du får brug for dem her en af de kommende dage...". Hun blev pænt flov.

 

Ellers er der ikke rigtigt noget, jeg synes er flovt. Jeg holder mig i øvrigt til Babyklar nu, har prøvet et par andre fora og har bestemt ikke lyst til at være med, hvor der er så aggressiv stemning. De kvinder er værre end en racekattegruppe på Facebook...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, jeg hader virkelig også dem der ikke sætter dimsen op.. Og de der ikke flytter kurven!

 

Jeg har oplevet en, der havde sat sin FYLDTE kurv, i kurvedimsen, mens min kurv stod på hyldetingen.. Da jeg så har lagt mine varer op på båndet, kan jeg jo ikke flytte min kurv op i stakken.. Jeg betaler, og damen kommer sine varer op på båndet, og da jeg har betalt, siger hun højt "Ja, så fjerner jeg lige din kurv for dig" :klap

Jeg svarede så tilbage at "det var da også det mindste du kunne gøre" og smilte til hende. Ih, hvor blev jeg sur! Tænk sig at være så flabet, når det var hendes kurv der gjorde jeg ikke kunne sætte min op!

 

 

Jeg kigger faktisk ikke over hvad folk køber.. Dog kan jeg godt kommentere hvis folk køber meget af noget.. Fx så jeg en fyr, der havde vognen fyldt med energidrik.. Stod bag ham i køen, og var FÆRDIG af grin, da han smed en pakke kondomer op på båndet, kiggede på kassedamen og sagde "ja, man skal jo holde sig i gang".. Det var SÅ klasse :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst den debat der refereres til og jeg kunne aldrig drømme om at kommentere hvad andre køber eller kigge mærkeligt i deres retning. Men skal da blankt erkende, at jeg bliver ked af det, hvis jeg ser nogen hive en bakke buræg ned i kurven. På hønsenes vegne. Jeg synes at de forhold de dyr lever under er dyrplageri og i strid med dyreværnsloven og da dyrevelfærd ligger mig meget på sinde - ja, så gør det mig altså ked af det. Synes ikke at det gør mig til en papnakke eller idiot, at jeg har empati for dyrene og bekymrer mig om deres ve og vel :)

 

Og så bryder jeg mig heller ikke om at købe kondomer eller graviditetsrelaterede ting som teste, kosttilskud eller lignende. Eller når jeg har for meget junk i indkøbsvognen. Er rigtig glad for at jeg har et par kaniner og en hamster, der elsker grønt. Så kan man altid købe lidt ind til dem på de dårlige dage. En masse broccoli og et par kilo gulerødder kan få selv den værste junkvogn, til at tage sig nogenlunde tilforladelig ud :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er pinligt at købe noget. Men vil dog heller købe graviditetstest i et større supermarked end i den lokale kiwi hvor alle naboer kommer.

Og så har en kassedame på et tidspunkt givet med nedsættende bemærkning fordi jeg købte cola og fryse pizza klokken fem minutter i luk. Ikke fedt når man er overvægtig.

 

Synes det er virkelig ubehøvlet og uprofessionelt, når kasseekspedienten kommenterer ens indkøb :angry

 

Manden og jeg var engang i 7eleven for at købe en fransk hotdog, hvor til ekspedienten kigger på os med et hævet øjenbryn og siger: "Det sætter sig lige på hjerteklapperne, det der!" :o

 

Vi har også siddet på en asiatisk restaurant og bestilt fire mindre (syntes vi i hvert fald) retter til deling, hvorefter den lille søde petite servitrice kommenterede på mængden af mad vi bestilte og senere stod og fniste meget indiskret over selv samme med sin medservitrice :angry

 

Og at en kassemedarbejder sammen med lederen af vores lokale Netto, kommenterede da jeg købte godt ind under et tilbud på Pepsi Max og beskyldte mig for at være grunden til, at de altid løb tør for Pepsi Max i butikken :blink  (så bestil dog et større parti hjem for pokker, der er sgi næsten heller aldrig noget når jeg er der, nå)

 

Jeg hader det vildt og inderligt, når folk kommenterer hvad jeg køber og/eller spiser. Og så har de da bare forsvindende lille forretningssans altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige uddybe, at jeg synes det er helt fair og superfint at have en holdning til æg :) Og også helt fint at sende en kærlig tanke til hønsene. Det jeg mente var, at jeg synes, det er strengt at dømme folk (især åbenlyst) for at købe buræg. Man kender jo ikke den person der handler, eller deres grunde eller pengepung. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige uddybe, at jeg synes det er helt fair og superfint at have en holdning til æg :) Og også helt fint at sende en kærlig tanke til hønsene. Det jeg mente var, at jeg synes, det er strengt at dømme folk (især åbenlyst) for at købe buræg. Man kender jo ikke den person der handler, eller deres grunde eller pengepung. :)

 

Jeg vil heller ikke sige at jeg dømmer folk. Men eftersom jeg har en mening om emnet, jamen så har jeg jo per automatik også en holdning til deres valg, det kan jo ikke rigtig undgås. Men at jeg er uenig i deres valg og ville ønske at de valgte anderledes, betyder jo ikke at jeg tænker dårligt om dem som person :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke sige at jeg dømmer folk. Men eftersom jeg har en mening om emnet, jamen så har jeg jo per automatik også en holdning til deres valg, det kan jo ikke rigtig undgås. Men at jeg er uenig i deres valg og ville ønske at de valgte anderledes, betyder jo ikke at jeg tænker dårligt om dem som person :)

Præcis :) Der er forskel på at få øje på noget i en kurv og tænke "Det der ville jeg ikke købe", og så at tænke "De er godt nok nogle idioter, at de køber det der" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regel går jeg ikke op i, om det er pinligt, hvad der ligger i kurven, men det er primært, når jeg handler til usund binge (eller gæster, for folk kan jo ikke se forskel), at jeg kan have det lidt skidt med indholdet. Jeg har nogle elever, der arbejder i supermarkeder, og der vil jeg nok være ekstra obs på, hvad jeg har i kurven, hvis de skal scanne mine varer, men det er ikke så tit, jeg render ind i dem. Jeg tror, at jeg vil blive lidt flov over frysepizza og skod-færdigmad, hvis jeg handler med baby (og i det hele taget har jeg mest rank ryg, når der er sunde ting i kurven). På samme måde synes jeg heller ikke, det er sjovt, at min chef bor på min vej og jævnligt kommenterer, når hun har set mig gå forbi deres hus, så hvis jeg har været forbi pizzariaet kan jeg godt finde på at gå en omvej bare for at min chef ikke skal følge med i, at jeg spiser usundt den aften :rolleyes

 

Nåh jo, jeg havde en god periode inden i månederne op til jeg blev gravid, hvor jeg skar kraftigt ned på usunde sager, og hvor manden plagede mig om aftenen for at gå i netto og hente flødeboller til ham. DET syntes jeg ikke var fedt. Jeg ville jo gerne gøre noget for ham (han har da også hentet slik til mig nogle gange), men næsten dagligt at skulle hente slik og det så ikke engang er til en selv og i øvrigt ikke skulle købe andet....DET synes jeg er ufedt (og egentlig også ret undergravende for min lyst til at spise fornuftigt)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg var engang i 7eleven for at købe en fransk hotdog, hvor til ekspedienten kigger på os med et hævet øjenbryn og siger: "Det sætter sig lige på hjerteklapperne, det der!" :o

 

Vi har også siddet på en asiatisk restaurant og bestilt fire mindre (syntes vi i hvert fald) retter til deling, hvorefter den lille søde petite servitrice kommenterede på mængden af mad vi bestilte og senere stod og fniste meget indiskret over selv samme med sin medservitrice :angry

 

Og at en kassemedarbejder sammen med lederen af vores lokale Netto, kommenterede da jeg købte godt ind under et tilbud på Pepsi Max og beskyldte mig for at være grunden til, at de altid løb tør for Pepsi Max i butikken :blink  (så bestil dog et større parti hjem for pokker, der er sgi næsten heller aldrig noget når jeg er der, nå)

 

Jeg hader det vildt og inderligt, når folk kommenterer hvad jeg køber og/eller spiser. Og så har de da bare forsvindende lille forretningssans altså.

 

Åhhh, hvor jeg hader sådan noget. Som meget overvægtig har jeg været nogenlunde forskånet, men jeg har enkelte gange haft ubehagelige oplevelser, fx. med at gå og spise en is, hvor en eller anden random tabertype (og det var han virkelig) kigger nedsættende på mig og siger "den der har du da vist ikke brug for". Tak for lort. Nej, muligvis havde jeg ikke brug for den, men han kunne sgu da ikke vide, om jeg i en hel måned havde levet mega sundt og trænet og gav mig lov til at synde med en enkelt is. Jeg blander mig heller ikke i hans øl-og hashforbrug...og lur mig om ikke vi alle godt ved, om vi "har godt af" noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige uddybe, at jeg synes det er helt fair og superfint at have en holdning til æg :) Og også helt fint at sende en kærlig tanke til hønsene. Det jeg mente var, at jeg synes, det er strengt at dømme folk (især åbenlyst) for at købe buræg. Man kender jo ikke den person der handler, eller deres grunde eller pengepung. :)

Præcis!

Det var mig med papnakke-kommentaren ;) og jeg mener ikke, at man ikke må have en holdning til æg - men at sætte sig til doms over andres indkøb, der jo afhænger af deres situation, holdninger, økonomi osv., det synes jeg sq, at er noget mærkeligt noget.

Jeg synes i det hele taget, at man skal være tilbageholdende med at interessere sig uopfordret for, hvad fremmede mennesker foretaget sig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis!

Det var mig med papnakke-kommentaren ;) og jeg mener ikke, at man ikke må have en holdning til æg - men at sætte sig til doms over andres indkøb, der jo afhænger af deres situation, holdninger, økonomi osv., det synes jeg sq, at er noget mærkeligt noget.

Jeg synes i det hele taget, at man skal være tilbageholdende med at interessere sig uopfordret for, hvad fremmede mennesker foretaget sig :p

Nu køber vi konsekvent buræg, vi har simpelthen ikke råd til andet, hvis vi skal have æg. Men hvis øko-æg kostede det samme, ville jeg uden tvivl købe dem i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

Jeg er altså også en af dem der kigger undrende på burægindkøb. Hvis der kun er buræg tilbage køber jeg dem simpelthen ikke. Men kunne aldrig drømme om at kommentere at andre gør det.

 

Selv synes jeg at glidecreme og hæmoroideprodukter er pinlige. Også lidt hårkur til hårtab efter fødslen.

 

Er i sidste graviditet blevet frarådt at købe en energidrik i netto af kassedamen.

Hallo- Det var til min mand! Jeg blev ret flov og sur det for der følte jeg mine grænser var blevet overskredet fordi jeg følte behov for at retfærdiggøre mig selv.

Kom til at tænke på at jeg købte juleøl i Føtex i fredags til min mand og der kunne jeg faktisk godt se det sjove i at jeg stod længe og overvejede hvilken jeg skulle tage med hjem til ham.. Det kan have set lidt stødende ud. :oops .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså også en af dem der kigger undrende på burægindkøb. Hvis der kun er buræg tilbage køber jeg dem simpelthen ikke. Men kunne aldrig drømme om at kommentere at andre gør det.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten var jeg også liiiiiidt flov da vi både fik leveret grønt og kød ved døren, for det betød jo at vi aldrig handlede det + vi altid stor indkøber mel/gryn/konserves når det er på tilbud = vi handlede kun slik, ost, ketchup og sådan andre småting. Det var lidt mærkeligt ALDRIG at have grønt i kurven.

Apropros buræg, så køber vi æg fra en vi kender - fordi vi ved at hønsene har det rigtig rart der (eller øko i butikkerne). Men de æg vi køber der, får vi i buræggebakker. Og helt ærligt, jeg er faktisk lidt flov over at andre mennesker ser de her bakker, jeg får jo helt lyst til at forklare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle engang stå for indkøbene til en festuge for min søsters teaterforening - der skulle købes to kasser billig-øl i Fakta hver dag i halvanden uge. DET var pinligt! Kassedamerne så mere og mere medlidende ud den første uge, så blev de medlidende blikke afløst af afsky. Da jeg kom tilbage en uges tid efter festugen var slut (og kun købte danskvand til mig selv, sagde en af dem ved gud: "Jeg er glad for, du har fået noget hjælp". Jeg kunne have gravet mig ned.... Jo mere man forsøger at forklare sig, jo mere tror de jo man lyver....

Engang købte jeg 10 pakker Libresse fordi de var på tilbud. Kvinden bag mig begyndte at brokke sig ret demonstrativt over, at der nok ikke var flere tilbage nu, og at der altid var nogen, der skulle hamstre. Da jeg havde betalt vendte jeg mig og gav hende en af pakkerne og sagde: "Værsgo, jeg har på fornemmelsen, du får brug for dem her en af de kommende dage...". Hun blev pænt flov.

Ahaha :Haha Det er en klasse kommentar! :super :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke noget jeg synes er specielt pinligt at købe, men da jeg havde studiejob i hjemmeplejen og hele 4 gange var nede i den samme netto og købe ind (gerne varer som stuvet spinat, tarteletfyld på dåse og gammel dansk) ville jeg ønske at vi ikke kørte med vores private tøj.... 4. gang valgte jeg med vilje den lange kø for at undgå at komme til den samme ekspedient, og så havde de skiftet kasse så han flækkede af grin og sagde at jeg altså godt måtte få hans nummer når nu jeg storkede ham sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten var jeg også liiiiiidt flov da vi både fik leveret grønt og kød ved døren, for det betød jo at vi aldrig handlede det + vi altid stor indkøber mel/gryn/konserves når det er på tilbud = vi handlede kun slik, ost, ketchup og sådan andre småting. Det var lidt mærkeligt ALDRIG at have grønt i kurven.

Apropros buræg, så køber vi æg fra en vi kender - fordi vi ved at hønsene har det rigtig rart der (eller øko i butikkerne). Men de æg vi køber der, får vi i buræggebakker. Og helt ærligt, jeg er faktisk lidt flov over at andre mennesker ser de her bakker, jeg får jo helt lyst til at forklare.

Jeg køber også æg af en bekendt, hvor vi jo så afleverer æggebakkerne tilbage. Jeg må også indrømme, at er der burægbakker i mellem, så ryger de ud og ikke tilbage til hende - jeg vil ikke risikere at få dem en anden gang igen. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER