Nitzen1987

Hvilket vaskemiddel bruger I?

40 indlæg i dette emne

Manden og jeg har lige haft en diskussion om vaskemidler, da han åbenbart ikke mener, at jeg bruger det rigtige :rolleyes

Så afledt af vores diskussion vil jeg gernr vide, hvilket vaskemiddel i bruger og hvorfor. Hvad vægter I højest ift. Astma- og allergimærket, miljømærkninger eller noget helt andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger som regel Rema1000 flydende til kulørt vask.

Det er uden parfume. Astma-allergi mærket, svanemærket, billigt. Jeg vil ikke bruge det til hvid vask for der er vist de der blegemidler i, og det er lidt for krads.

Vi kan også finde på at bruge Anglamark hvis det er på tilbud. Jeg bruger Anglamarks til uld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vaskeriets. Det er aa og svanemærket og fra samme producent som neutral, men det er ikke neutral. Jeg ved faktisk ikke mere om det :chin:

Jeg vægter at det er parfumefrit, og at det er billigere end hvis vi køber sæbe selv (en maskine koster nemlig det samme på vores vaskeri, uanset om man bruger deres eller egen sæbe).

Hvis vi havde egen vaskemaskine så ville allergi/miljø og økonomi også være de vigtigste faktorer. Jeg er for evigt færdig med at vaske i parfume. Men hvad jeg ellers lige ville fokusere på, det ved jeg ikke :chin:

Hvad synes din mand da er det rigtige? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Rema1000 eget mærke der er allergi mærket. Felix har lidt allergi og da dette fungerer kunne jeg ikke drømme om at skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flydende neutral bruger vi.

Jeg tåler ikke parfume i diverse sæber/vaskemiddel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral og Änglamark. Det er afgørende for mig, at der ikke er parfume i og jeg går efter Astma- og allergiforbundets mærke.

Jeg bruger Irmas Tusindfryd til uld, men det er fordi det lige var på tilbud - det kunne ligeså godt være Änglamark.

På hvilken måde er I uenige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral. Og eddike som erstatning for skyllemiddel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min mand og datter har allergier og børne eksem. Så vi bruger kun Neutral da det er den de kan tåle

Og så kun den flydende da jeg oplevede at pulveret nogen gange sad i tøjet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral eller anglemark - hvad der nu lige er på tilbud og så eddike hvis vi har tøj der lugter meget af røg eller sved. Det gør vi fordi jeg har parfume allergi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Levevis pulver/flydende sæbe og sonnet til uld og silke. Det SKAL være uden parfume og Svanemærket. Jeg kan slet ikke holde ud, at være i nærheden af nogen, som vasker med parfume - bliver helt "hudløs" på mine slimhinder i næse og hals. Vi bruger ikke skyllemiddel.. Vi køber kun den til kulørt tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker vores tøj i Ariel Sensitiv eller Neutral (en sjælden gang änglemark - handler ikke så tit i Kvickly), lidt afhængig af hvad der er på bud, når jeg køber. Begge mærker er mærket med den blå krans fra Astma og Allergi forbundet. Ariel er ikke svanemærket som Neutral og manden mener, at det betyder at der er hormonforstyrrende stoffer i Ariel Sensitiv. Så han mener det er mere "sikkert" (i mangel af bedre ord) at bruge Neutral

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg vasker vores tøj i Ariel Sensitiv eller Neutral (en sjælden gang änglemark - handler ikke så tit i Kvickly), lidt afhængig af hvad der er på bud, når jeg køber. Begge mærker er mærket med den blå krans fra Astma og Allergi forbundet. Ariel er ikke svanemærket som Neutral og manden mener, at det betyder at der er hormonforstyrrende stoffer i Ariel Sensitiv. Så han mener det er mere "sikkert" (i mangel af bedre ord) at bruge Neutral

Jeg mener at svanemærket betyder, at det er skånsomt for miljøet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Biotex, det eneste jeg ikke slår ud af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at svanemærket betyder, at det er skånsomt for miljøet.

Primært, ja :)

http://www.ecolabel.dk/da/blomsten-og-svanen

Umiddelbart vil jeg sige forskellen må være, at der er parfume i Ariel (går jeg ud fra?) og det er der ikke i Neutral?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i øvrigt er det da nemt at finde en liste over hormonforstyrrende stoffer og sammenholde med indholdsfortegnelsen på Ariel? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger neutral herhjemme. Og det er fordi det er det eneste manden kan tåle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid Neutral :)

Tænker det samme som FruNielsen og Susanne om svanemærket - Det må kunne Googles ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flydende neutral for at undgå parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger altid noget der er Astma allergi mærket & Svanemærket.. Min tidligere chef (jeg arbejdede med vaskepulver), sagde at det bedste mærke i forbindelse med "sundt" vaskepulver faktisk er Svanemærket, men jeg har det nu alligevel bedst med også at købe det med den blå krans.. Men der kan jo altid være noget i som man reagerer på.. Ligesom økologi i forbindelse med vaskepulver, cremer osv. ikke er en sikkerhed for om man kan tåle det (fordi de godt må bruge økologisk parfume), så kan man nok aldrig vide sig helt sikker på der ikke kunne komme en reaktion..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger neutral. Plejer at fylde lageret op, når det er på tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger det her:

d6bcT3r.jpg

Min svigermor bestiller en mega sæk hjem af gangen... det er super godt, miljøvenligt og uden en masse fyldstoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primært, ja :)

http://www.ecolabel.dk/da/blomsten-og-svanen

Umiddelbart vil jeg sige forskellen må være, at der er parfume i Ariel (går jeg ud fra?) og det er der ikke i Neutral?

Der må vel ikke være parfume i, hvis den er mærket med Astma- og allergiforbundets blå krans?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Th bruger det fra Linds uden parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER