Guest brun

Bedste årstid at føde på?

21 indlæg i dette emne

Hej

Til de af jer, der har flere børn, hvilken årstid/måned, synes I, er at foretrække?

Jeg har selv et forårsbarn og et efterårsbarn, og jeg synes, det var hårdt at gå med stor mave i juli, så jeg foretrækker foråret. På den anden side, var det svært at vide om forårs-baby'en havde for meget tøj på, da det blev varmt.

Hvad med vinter/sommer og hvad foretrækker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes det var fantastisk at få Frederic i april, der var godt vejr, og vi kunne tage derfra i barnevogn (boede i gåafstand fra sygehuset) Det var så romantisk.. Men meget varmt på stuen.. Kan huske jeg var næsten nøgen hele tiden for kunne ikke holde til at have tøj på.. Nu fødte jeg ikke Victor, men hold op det var træls altid at skulle putte ham i så meget tøj før vi kunne tage nogle steder + man altid skulle tage det af når man kom frem igen..

Så jeg hører til at have børn når der er varmt.. + det giver en kølig graviditet :) Skal vi have flere, så stræber vi efter at det bliver et maj/juni barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hver årstid har sine fordele, men hvis jeg tænker på barnet så synes jeg helt klart at maj - september er de bedste måneder at have fødselsdag i. Så er der nemlig godt med tid til jul :)

Her i huset har K fødselsdag 6. januar og P 4. februar og de er begge MEGET trætte af at have fødselsdag så tæt på jul. Både fordi der er mange måneder mellem fødselsdag og jul uden gaver, det er svært at finde på gaver lige efter jul hvor de jo har fået alt hvad de ønskede men også fordi alle de ting de får er 'vinterprægede'.

P har f.eks. aldrig fået en smuk sommerkjole i gave og K aldrig et kæmpe vandgevær - det må de så selv spare op til og købe (eller gemme fødselsdagspengene).

X har fødselsdag i juli og det er perfekt ift. afstand til jul - og så er vejret altid så godt at vi kan sidde i haven i stedet for at mase familien ind i vores alt for lille hus (og de 20 drenge i klassen der kommer til fødselsdag!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg Tobias fra april og Annika fra november. Da de var babyer, der var det da nemmest med Tobias, han skulle ikke have så meget tøj på som Annika skulle.

Men hver årstid har fordele og ulemper ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille blev født den sidste dag i juli 2006 og det var hamrende varmt og ulideligt at være gravid, så det ville jeg gerne undgå igen.. Men nu er det fedt vi kan holde hendes fødselsdag i haven og det (næsten) altid er dejlig varmt :loveshower Den eneste ulempe er at hun aldrig får lov at holde fødselsdag i skolen eller børnehaven - ihvertfald ikke på dagen :) Sidste år holdte de hendes fødselsdag 3 uger efter hun oprindeligt havde..

Vores nummer to kommer til april og det synes jeg jo bare er et perfekt tidspunkt :loveshower :loveshower

Jeg selv har fødselsdag i december og har egentlig aldrig tænkt over det er en irreterende måned, men kan godt se der er laaaangt mellem gaverne :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har jo ingen børn, men kan kun tale for mig selv, for jeg fylder år lige midt i indrustriferien, hvilket altid har betydet at man ikke kunne holde fødselsdag på selve dagen, fordi der er aldig nogle hjemme, folk er altid taget på ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg er selv et sommer barn, og elsker det :loveshower man kan hygge udenfor, grille osv, passer fint. Hvis alt går vel, skal jeg føde til okt, det passer mig godt. :) men ville være glad for hvilken som helst tidspunkt, bare alt er vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj/juni må være perfekte. Så er det dejligt vejr og de næste mange år med børnefødselsdage kan forgå ude/i haven.

Leo er fra 16. januar hvilket er fantastisk nok i sig selv. Vi må desværre dele børnefødselsdage op i 2, fordi vi ikke kan være ude.

Jeg har prøvet at dække op ude i haven til svigermor. Hun bliver så kold og vrissen :)

Venligst

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at dække op ude i haven til svigermor. Hun bliver så kold og vrissen :)

:respekt :lolhit

Jeg har jo termin i den sidste halvdel af juli.. så må indrømme jeg er RET spændt på hvordan det bliver - Både Morten og jeg er 'varme' så mon ikke vi også får et varmt barn.. dét bliver så interessant mht. påklædning.

Vi talte dog lige igår om at vi skal ha' købt sådan et mini bassin, som kan fyldes med isterninger og som jeg kan sidde med fødderne i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj/juni må være perfekte. Så er det dejligt vejr og de næste mange år med børnefødselsdage kan forgå ude/i haven.

Leo er fra 16. januar hvilket er fantastisk nok i sig selv. Vi må desværre dele børnefødselsdage op i 2, fordi vi ikke kan være ude.

Jeg har prøvet at dække op ude i haven til svigermor. Hun bliver så kold og vrissen :)

Venligst

Martin

:lol haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj/juni må være perfekte. Så er det dejligt vejr og de næste mange år med børnefødselsdage kan forgå ude/i haven.

Leo er fra 16. januar hvilket er fantastisk nok i sig selv. Vi må desværre dele børnefødselsdage op i 2, fordi vi ikke kan være ude.

Jeg har prøvet at dække op ude i haven til svigermor. Hun bliver så kold og vrissen :)

Venligst

Martin

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn er fra 8. Januar, 24. Juni og 14. Oktober, så vi har en god spredning.

Hvad er bedst? Hm... Det er noget skod at have fødselsdag d. 8. januar, men skulle også først været kommet til verden i slutningen af februar. Bortset fra det, så har der ikke, for mig, været noget favorittidspunkt, men det er rigtigt, at det kan være meget varmt at være højgravid i juli og august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg Marts/april og juli barn, og jeg vil helt klart fortrække forår, da jeg synes det var vildt hårdt at slæbe rundt på den kæmpe vom i juli mdr :blush

Mht til fødselsdag, ville det selvfølgelig være dejligt om de alle fyldte år i f.eks juni, så man kunne ha børnehaven hjemme så de kunne være ude, men sådan skulle det ikke lige være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores er fra sidst i marts og der rammer vi engang imellem påsken, det er ret hyggeligt, og vi har da også prøvet at det kunne lade sig gre at være i haven.

Den mellemste er fra sidst juli og det er desværre i sommerferien og her har vi prøvet at vejret IKKE var til havefest.

Den ældste er fra oktober lige i uge 42 og igen uden mulighed for at være ude eller holde på dagen pga ferien...

Er selv fra september og synes egentlig det er den optimale måned at holde fødselsdag i....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en fra Marts og en fra Juli, der er marts for mig nok at foretrække, der var hedebølge da jeg fødte Alma og jeg kunne næsten ikke holde ud at have tøj på på hospitalet

For begge børn er jeg dog glad for det var i forår/sommer, tror jeg ville syntes det var alt for hårdt at sidde oppe og amme om natten i bælgravene mørke og kulde, i juli var der dejligt lyst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Martin fra august og det var ulidligt at være højgravid i varmen <_< Men det var skønt at kunne gå hjem med ham i barnevognen fra hospitalet, han skulle ikke have vold meget tøj på når vi skulle nogen steder.

Denne gang får jeg et februarbarn og det har været meget mere behageligt at være gravid denne gang :) Der er mere tøj der skal på barnet denne gang når vi skal ud, men foråret og varmen ligger lige om hjørnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille blev født den sidste dag i juli 2006 og det var hamrende varmt og ulideligt at være gravid, så det ville jeg gerne undgå igen.. Men nu er det fedt vi kan holde hendes fødselsdag i haven og det (næsten) altid er dejlig varmt :loveshower Den eneste ulempe er at hun aldrig får lov at holde fødselsdag i skolen eller børnehaven - ihvertfald ikke på dagen :) Sidste år holdte de hendes fødselsdag 3 uger efter hun oprindeligt havde..

Vores nummer to kommer til april og det synes jeg jo bare er et perfekt tidspunkt :loveshower :loveshower

Jeg selv har fødselsdag i december og har egentlig aldrig tænkt over det er en irreterende måned, men kan godt se der er laaaangt mellem gaverne :P :P

Helt det samme her til det røde.- fødte dog i juli 2008...

og det var frygteligt at være gravid i den varme sommer. og virkelig slemt at ligge på sygehuset i 5 dage uden AC og træk fra vinduerne.

Men ja, det er skønt at man kan fejre fødselsdag i haven.. :)

og helt enig i at April er et skønt tidspunkt at ha termin.

og det ser endda ud til at jeg undgår at få så meget vand i kroppen, som jeg havde med min datter pga. varmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min krop har helt klart syntes bedst om ikke at være gravid hen over sommeren.

Men lige mht hvornår det er bedst at føde, så er jeg fuldstændig ligeglad - tror ikke mine fødsler har været forskellige pga månederne de er foregået i ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoooold da op hvor jeg glæder mig til at være højgravid i juni/juli :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et barn fra 20. juni og et fra 18. maj nu har jeg ikek prøvet andet men ville klart fortrække et forårs/sommerbarn næste gang også.

Kan slet ik forestille mig hvor hård det må være at være højgravid om sommeren, syntes maj/juni måned var slem nok.

En anden fordel jeg ser ved forårs/sommerbarn er at der er langt til virus sæsonen starter så de små får lov at vokse sig store inden alt det sygdoms ræs går løs (i de fleste tilfælde)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra 12. april og en fra 31. maj. Dejlige måneder at gå i møde sammen med en lille ny.

Drømmer om at jeg en dag får et efterårsbarn, da jeg selv er oktoberbarn og manden er novemberbarn.

Kan dog ikke helt sættte mig ind i, at der er en årstid som er bedre end en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER