Solvej99

Hvor og hvordan blev jeres bryllup fejret?

67 indlæg i dette emne

Vi holdte et vinterbryllup :biglove

Vi blev viet i den lille kirke min mands storebror er begravet, så kunne han være "med" - jeg har aldrig mødt ham men han fylder i min mands families liv så der var ingen tvivl om valg af kirke. Det var faltisk "enten DEN kirke eller rådhus" vi tror nemlig ikke på Gud og syntes det er lidt forkert st få en kirkelig velsignelse så, men det andet aspekt fyldte mere.

Jeg blev ført op af min far og en kvindelig præst viede os.

Festen blev holdt i et forsamlingshus pyntet med lyseblå, hvid, sølv, Lærke grene og grankogler. Lysene på bordet var "sne lys".

Vi fik buffet og desserten var en blå bryllups kage med is krystaller og et pingvin brudepar som kransekagefigur.

Vi sov på hotel og dagen efter kørte ud og lagde min brudebuket på min svogers grav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt et meget traditionelt, og meget personligt kirkebryllup.

Vi blev gift i en lille hvid lansbykirke, hvor mine forældre også var blevet gift, og holdt festen hjemme hos mine forældre i deres gildesal. 

Fordi det blev holdt "privat" havde vi jo haft måneder til at gå og finpudse, og gå enormt meget i detaljer med ALT.

Det helt var bare så perfekt for os... Åh en vidunderlig dag altså :wub Får stadig kuldegysninger ved at tænke på vores JA i kirken... ELSKER den mand!! :loveshower

Faktisk var der en af gæsterne som ringede til lokal-avisen og fortale om vores bryllup, og så kom der en journalist ud og lavede en artikel med billeder og alt muligt efterfølgende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh - jeg er jo ret noerdet omkring bryllupper efterhaanden og elsker stadig at se brudekjoler paa TV  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

Vi blev gift hernede i Italien i Portico, viet af en katolsk praest i den "fine" af vores to landsbykirker. Stort set alle mine veninder kom herned og hele min familie og vi var 134 personer fra 15 nationer til vielse og fest. Min far foerte mig op og i kirken bad vi fadervor paa dansk og sang "Dejlig er Jorden". Kirken har ikke noget orgel, men vi havde en harpe og en violin, der spillede saa smukt, at jeg virkelig skulle tage mig sammen for ikke at hyle. Det samme da alle de danske stemmer satte igang sammen med mig og min veninde, da vi sang for ved salmen :)

 

Gaesterne gik ned i hotellets have til en aperitivo, mens vi fik taget billeder og harpe og violin blev fragtet derned for at spille videre. Vi kom derned og skaalede og havde en virkelig dejlig afslappet stund. Vores fest blev holdt oppe i en stoerre have i overste "etage" af vores landsby. Vi havde buffet med masser af mad, en bar og et band, saa det var en dejlig fest med lidt danske taler, indslag, bryllupskage by himself, fyrvaerkeri, dans og spumante :7himmel

 

Dagen efter spiste vi brunch med de danske/overnattende gaester og aabnede gaverne. Det gav mening, fordi det er meget dansk at aabne gaver foran sine givere og fordi italienerne alliegevel ikke medbringer gaver til brylluppet, men giver dem foer via oenskeliste i butik eller indbetaling til vores bryllupsrejsekonto i rejsebureauet. Det var en god maade at afslutte en skoen bryllupsweekend paa  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdte et rigtig smukt efterårsbryllup i oktober sidste år.

Vi blev viet i Tårnby Kirke af den bedste præst. Han bragte virkelig humor og glæde ind i vores vielse og gjorde lidt "grin" med mig, fordi jeg er en rigtig "liste-type", som havde skrevet en lang seddel med spørgsmål til mødet med ham  :D Og så havde han lige luret sig til at jeg havde sorte støvler under min kjole istedet for fine små stiletter som mange har. Det var fantastisk  ^_^

 

Efter vielsen kørte min mand og jeg ned til Kastrup Søbad og fik taget billeder, mens resten af gæsterne tog til festlokalet, hvor der stod slikbuffet klar til dem.

Så hyggede vi ellers bare med god mad, fantastisk humør hos alle, og vi fik så meget ros for at man bare kunne mærke kærligheden fra os og til gæsterne og mellem min mand og jeg  :blush

Da vi havde spist mad og bryllupskage, og det "officielle" var overstået, havde vi inviteret vores venner til at komme og holde abefest med os, så der blev danset til den lyse morgen.

Så tog vi på Hilton og overnattede, spiste læææækker morgenbuffet og så overraskede min mand mig med massage  :glad

 

Da vi tog hjem derfra, havde vi hele dagen til at tage os god tid til at åbne gaver fra alle vores gæster og læse deres sjove hilsner på gæstebogs-kort  :wub

 

Det var den BEDSTE dag!!

post-9401-0-24229400-1408107551_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i en kæmpe stor (synes jeg i hvert fald :blush), smuk, gammel kirke og holdt fest på et lille slot (eller herregård om man vil, men de kalder sig slot og det passede lige til mine prinsessedrømme :P), der ligger i den park, som vi har udsigt til fra vores altan. Så vi kan stort set kigge ned, hvor vi fik taget billeder og har altid let ved at komme forbi, hvis vi går en tur :kuller

Det var et ret traditionelt bryllup, vi var knap 50 (inkl en masse børn!), og der var band, så vi dansede til langt ud på natten. En virkelig skøn dag :kuller

Jeg har desværre ikke så mange billeder fra dagen på min mobil, men her kan man da se parken og slottet lidt i baggrunden, og så dynes jeg bare, det er et dejligt billede :kuller:

8KYUG1j.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i Jesus Kirken (Valby), holdte reception på sognegården og fest i Moltkes Palæ :)

En fantastisk dag, men også rigtig hård for mig - var gravid med Johan, havde kastet op i døgndrift i flere uger. Skulle bruge så meget energi på at holde igen, da vi ikke havde fortalt det til andre end vores forældre/søskende og vi ikke ønskede, at dele det på vores bryllupsdag - vi klarede at holde det hemmeligt, det kostede mig så også 4 dage i sengen, hvor jeg kun sov og kastet op..

FH4S0EO.jpg

zv6ZJaL.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til alle jer der deler. Bliv endelig ved :)

Har også fundet nogle af jer på bryllupsklar, hvor der jo er masser af billeder :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i Jesus Kirken (Valby), holdte reception på sognegården og fest i Moltkes Palæ :)

En fantastisk dag, men også rigtig hård for mig - var gravid med Johan, havde kastet op i døgndrift i flere uger. Skulle bruge så meget energi på at holde igen, da vi ikke havde fortalt det til andre end vores forældre/søskende og vi ikke ønskede, at dele det på vores bryllupsdag - vi klarede at holde det hemmeligt, det kostede mig så også 4 dage i sengen, hvor jeg kun sov og kastet op..

FH4S0EO.jpg

zv6ZJaL.jpg

Den kender jeg :) Min farmor og farfar hørte til den kirke.

Det lyder hårdt for dig :kram2 Men hold da op du var smuk :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, kan ikke få lov at qoute <_<

Smukke billeder fra jeres bryllupper :biglove Og sjovt at høre om de forskellige måder at holde det på :)

Lone, sjovt at se dig som brud nu jeg kender dig - smuk kjole :kram2

Om vores bryllup:

Vi blev gift i landsbykirken, hvor vi bor (er tilflyttere). Festen holdt vi på Dragør Badehotel med 32 gæster til klassisk middag. Bryllupskagen spiste vi, da vi kom derud efter vielsen.

Vi overnattede der sammen med nogle af gæsterne og spiste morgenmad sammen dagen efter.

Dejlig dag trods møgvejr :kuller

LilleMi: jeg findes også på bryllupsklar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh - jeg er jo ret noerdet omkring bryllupper efterhaanden og elsker stadig at se brudekjoler paa TV :loveshower :loveshower :loveshower

Vi blev gift hernede i Italien i Portico, viet af en katolsk praest i den "fine" af vores to landsbykirker. Stort set alle mine veninder kom herned og hele min familie og vi var 134 personer fra 15 nationer til vielse og fest. Min far foerte mig op og i kirken bad vi fadervor paa dansk og sang "Dejlig er Jorden". Kirken har ikke noget orgel, men vi havde en harpe og en violin, der spillede saa smukt, at jeg virkelig skulle tage mig sammen for ikke at hyle. Det samme da alle de danske stemmer satte igang sammen med mig og min veninde, da vi sang for ved salmen :)

Gaesterne gik ned i hotellets have til en aperitivo, mens vi fik taget billeder og harpe og violin blev fragtet derned for at spille videre. Vi kom derned og skaalede og havde en virkelig dejlig afslappet stund. Vores fest blev holdt oppe i en stoerre have i overste "etage" af vores landsby. Vi havde buffet med masser af mad, en bar og et band, saa det var en dejlig fest med lidt danske taler, indslag, bryllupskage by himself, fyrvaerkeri, dans og spumante :7himmel

Dagen efter spiste vi brunch med de danske/overnattende gaester og aabnede gaverne. Det gav mening, fordi det er meget dansk at aabne gaver foran sine givere og fordi italienerne alliegevel ikke medbringer gaver til brylluppet, men giver dem foer via oenskeliste i butik eller indbetaling til vores bryllupsrejsekonto i rejsebureauet. Det var en god maade at afslutte en skoen bryllupsweekend paa :loveshower

Et af de BK-bryllupper jeg husker tydeligst :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i en kæmpe stor (synes jeg i hvert fald :blush), smuk, gammel kirke og holdt fest på et lille slot (eller herregård om man vil, men de kalder sig slot og det passede lige til mine prinsessedrømme :P), der ligger i den park, som vi har udsigt til fra vores altan. Så vi kan stort set kigge ned, hvor vi fik taget billeder og har altid let ved at komme forbi, hvis vi går en tur :kuller

Det var et ret traditionelt bryllup, vi var knap 50 (inkl en masse børn!), og der var band, så vi dansede til langt ud på natten. En virkelig skøn dag :kuller

Jeg har desværre ikke så mange billeder fra dagen på min mobil, men her kan man da se parken og slottet lidt i baggrunden, og så dynes jeg bare, det er et dejligt billede :kuller:

8KYUG1j.jpg

Og din profil glemte man heller ikke sådan lige. Tror aldrig jeg har hørt om en der prøvede SÅ mange brudekjoler :P Men du var smuk i din marengs kjole :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i Jesus Kirken (Valby), holdte reception på sognegården og fest i Moltkes Palæ :)

En fantastisk dag, men også rigtig hård for mig - var gravid med Johan, havde kastet op i døgndrift i flere uger. Skulle bruge så meget energi på at holde igen, da vi ikke havde fortalt det til andre end vores forældre/søskende og vi ikke ønskede, at dele det på vores bryllupsdag - vi klarede at holde det hemmeligt, det kostede mig så også 4 dage i sengen, hvor jeg kun sov og kastet op..

FH4S0EO.jpg

zv6ZJaL.jpg

Hvor var du smuk :wub Du må ikke have været ret langt henne? Du ser i hvert fald ikke babytyk ud som jeg gjorde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, kan ikke få lov at qoute <_<

Smukke billeder fra jeres bryllupper :biglove Og sjovt at høre om de forskellige måder at holde det på :)

Lone, sjovt at se dig som brud nu jeg kender dig - smuk kjole :kram2

Om vores bryllup:

Vi blev gift i landsbykirken, hvor vi bor (er tilflyttere). Festen holdt vi på Dragør Badehotel med 32 gæster til klassisk middag. Bryllupskagen spiste vi, da vi kom derud efter vielsen.

Vi overnattede der sammen med nogle af gæsterne og spiste morgenmad sammen dagen efter.

Dejlig dag trods møgvejr :kuller

LilleMi: jeg findes også på bryllupsklar ;)

Jeg har fundet dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i den kirke min mand er døbt og konfirmeret i. Tvilum kirke der er en gammel klosterkirke.

Festen blev holdt på Føla, der er Smukfest administrationsbygning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI blev gift 15-02-13 på Århus rådhus, hvor vi havde min mor + hendes mand, min morfar + hans kone, mine ene storesøster og min svigerfar med (min anden søster og min svigermor kom ikke) - såå var vi på Rådhus Kafeen og få frokost og derefter tog vi ellers på weekend ophold bare os to.

 

Den 15-02-14 blev vi så kirkeligt velsignet i den kirke hvor jeg er døbt og konfirmeret på Samsø, hvorefter vi holdt bryllupsfest med 50 gæster, med reception, lækker mad og hygge samt fest hele natten, alle gæster overnattede og vi fik fælles brunch dagen efter med alle gæsterne hvor vi åbnede gaver - og fejrede min fødselsdag :loveshower

 

Det var en super dejlig helt nede på jorden fest lige som vi drømte om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift 10-11-12 i Bølling landsbykirke. Smuk dag, med lidt tåge i det fjerne!

Og Luna blev døbt samme dag. (6 Uger)

Vi holdt en skøn fest i byens forsamlingshus.

Fik hovedret fra Slagter Kirkeby i Skjern.

Forret havde min "farmor" stået for og desserten var kaffe og kage.

Blev gift i petroliumsblå kjole og Mads havde matchende slips på :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift i Seest kirke, min mand er opvokset i Seest og kirken var lille og hyggelig som den i min egen hjemby...og festen blev holdt i forsamlingshus hvor der var personale til det hele...vi var knap 50 personer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih nu vil jeg også giftes (igen)!

 

Sikke smukke billeder i flasher, super inspirerende. Det er sjovt at læse hvad i hver især har gjort for at få jeres helt personlige præg på bryllupsdagen.

 

Jeg blev gift engang, i en mere perfekt/romantisk verden hvor man lever lykkeligt til sine dages ende ville jeg snart kunne ha fejret min 19 års bryllupsdag  :o Men trods vi kun nåede at være gift 3 år er det stadig en dag jeg mindes med smil, den var helt perfekt og lige efter vores temperament. Vi blev gift i Viborg Domkirke, hvor jeg engang var korsanger, derfor kom koret også helt ekstraordinært og sang for os. Reception og fest for venner og familie blev holdt på min mors arbejdsplads i nærheden. Jeg havde selv syet min kjole i broderet silke og tyl, gommens tøj var lejet, maden var hjemmelavet på forhånd, mine forældre gav hovedretten og vinen, resten var på budget, men lækkert alligevel: Tunsalat med små flyt, roastbeef og hjemmelavet is, og min veninde havde selv lavet en simpel bryllupskage med marcipanroser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et af de BK-bryllupper jeg husker tydeligst :loveshower

 

:kiss  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift 030813 i Botanisk have i Kbh, ved den store trappe foran Palmehuset. Receptionen holdt vi i en privat lille del af haven vi havde lejet, ved Observatoriet. Vi havde bagt macarons og der var mousserende vin og frugt. Vejret var fantastisk og vores gæster sad på tæpper på græsset.

Festen blev holdt i Søofficerernes lokaler i Søkvæsthuset på Christianshavn. Kunne godt blive gift igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø spillede forøvrigt saxofon da jeg skulle gå op til min mand. Han startede med den klassiske "here comes the bride.." som han så mixede med Darth Vaders melodi. Det var genialt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift i den lokale kirke, og bagefter holdte vi reception i sognegården. Under vielsen havde vi en fyr til at spille guitar og synge 2 sange, det var så smukt! Vi endte med at blive 150 til receptionen! Vi havde bare sagt til folk at de var velkomne, så det var meget overvældende at så mange ville deltage i vores bryllupsdag :biglove

Efterfølgende fløj vi i helikopter hjemme fra vores have til Sørup Herregård hvor festen skulle holdes. Det var en overraskelse fra min mand, hvilket jeg burde have gættet eftersom en af hans venner ejer helikopteren ;) Vi startede med at flyve over fodbold banen i byen hvor vi bor, hvor min mand havde skrevet en hilsen til mig på plænen :) Vi var 54 til festen, som var skøn med mange dejlige taler og indslag. Især mine 3 søskende som sang en dejlig sang de selv havde skrevet til os. Vi har efterfølgende fået den indspillet, fordi den bare var SÅ god :wub

Vi holdte fest til langt ud på natten, og de fleste gæster overnattende på stedet. Næste dag var der fælles brunch - og tømmermænd ;)

Det var en fantastisk dag, gid vi skulle gøre det hele igen! Det var næsten så overvældende på dagen, at jeg slet ikke kunne rumme det og min mand var så glad at han tudede hele tiden ;)

Og iøvrigt så elsker jeg at være gift! Med de op og nedture der nu følger med, så elsker jeg fornemmelsen der sidder dybt i maven på mig, nemlig at vi to har valgt hinanden resten af livet med alt hvad det indebærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i Skive kirke. En stor, smuk kirke i røde mursten, som blev valgt ud af at det er Skive garnisions kirken - altså der kasernen kommer. Min mand er soldat - sjovt nok ;)

Vi holdt fest på Hestehave herregård. Omkring 50 gæster. Fokus på god mad, som kom fra Sallingsund Færgekro. Meget traditionelt og så alligevel ikke.

Det var fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i mine forældres have med nærmeste familie som publikum og min kusine sang et par sange akkompagneret af en fyr, der spillede guitar. Det var SKØNT :) Herefter holdt vi reception på mit arbejde for omkring 90 mennesker og efterfølgende fest og middag for 53.

 

post-6112-0-76982200-1408269183_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk 2 års bryllupsdag i dag :wub wub

Vores bryllup var også fantastisk :loveshower

Vi blev viet i Frederiksberg Slotskirke og efterfølgende holdt vi fest for 80 personer i Cirkelordenens selskabslokaler også på Frederiksberg :loveshower

Her er lidt billeder.. Elsker at mine søde elever overraskede mig med at møde op :7himmel

oPTmnwD.jpg

M7iSGQH.jpg

jaEQTkf.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER