Diamanten

Tes uge 24

111 indlæg i dette emne

Hmmm ok. Jeg har æg helt af mig selv, men min mands soldater er lidt få- derfor vil de give mig hormoner næste gang, hvis det heller ikke lykkes her anden gang med IUI... lidt scary, for så kommer der pludselig ti at være 2-3 æg i stedet for ét... hvorfor jeg helst undgår det, af frygt for tvillinger/det der er vildere!! Haha 

 

Så girls- håber, virkelig, at der er gevinst denne gang :bed

 

Har præcis de samme tanker. Jeg laver også æg selv (går jeg i hvert fald ud fra med semi-regelmæssig cyklus (svinger op til 6 dage), og positive ÆL test i stort set alle cyklus). Problemet her er også mandens soldater, der har lav mobilitet.

Derfor havde jeg også håbet, at det ikke var nødvendigt med hormonstimulering. Synes nemlig også, at det er super skræmmende med udsigten til tvillinger!!! :o :o  Men så tænker jeg på, at det jo handler om at øge sandsynligheden for at blive gravid, og sandsynlighed for tvillinger er alligevel ret lav. Overordnet er det vist sådan, at der er ca 84% sandsynlighed for ingen graviditet, ca 14% sandsynlighed for graviditet med et barn, og ca 2% sandsynlighed for tvillingegraviditet ved hvert IUI forsøg.

 

Men ihhh, hvor jeg dog krydser fingre for, at det lykkes denne gang!! :goodluck :goodluck

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har præcis de samme tanker. Jeg laver også æg selv (går jeg i hvert fald ud fra med semi-regelmæssig cyklus (svinger op til 6 dage), og positive ÆL test i stort set alle cyklus). Problemet her er også mandens soldater, der har lav mobilitet.

Derfor havde jeg også håbet, at det ikke var nødvendigt med hormonstimulering. Synes nemlig også, at det er super skræmmende med udsigten til tvillinger!!! :o :o  Men så tænker jeg på, at det jo handler om at øge sandsynligheden for at blive gravid, og sandsynlighed for tvillinger er alligevel ret lav. Overordnet er det vist sådan, at der er ca 84% sandsynlighed for ingen graviditet, ca 14% sandsynlighed for graviditet med et barn, og ca 2% sandsynlighed for tvillingegraviditet ved hvert IUI forsøg.

 

Men ihhh, hvor jeg dog krydser fingre for, at det lykkes denne gang!! :goodluck :goodluck

 

 

Vi krydser og krydser! Haha

 

Præcis det samme med manden min her- manden har mellem 7-10 millioner soldater, MEN det er måske kun 2-4 mill. der rent faktisk bevæger sig i den rette retning, som lægen siger :/

derfor vil de bruge hormon næste gang, hvis det ikke lykkes denne gang: så er der mere at 'ramme' efter hahaha

 

Men blev bare vildt nervøs, da lægen han blev ved med at sige- "du skal bare vide, at risikoen for tvillinger bliver meget højere end ellers"... og når jeg kigger rundt på deres vægge (som er fyldt med babybilleder), er der en deeeel tvillinger...  :blink

 

Er du ikke blevet scannet? Der kan de jo se dine æg, slimhinde, passager etc.

Kender til en, der producerede æg, men hvor 'passagen' ikke funkede- det fandt de altså først ud af, da de fik det tjekket

 

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det håber jeg os der er :) Jeg fik også nogle små stikkende fornemmelser i den ene side af underlivet i går aftes. det varede kun et par minutter, så man kan da håbe det måske var ægget der fik sat sig godt fast der :)

Så kan det vel være et positivt tegn hvis du ikke har nogle symptomer nu og du plejer at have det ? :)

 

Tjaaaa- det kan man håbe på. Er dog efterhånden ret ligeglad med 'symptomer', da de vist aldrig helt passer haha

Jeg håber til det sidste- ville være så dejligt, men tror ikke helt på det mere, må jeg indrømme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi krydser og krydser! Haha

 

Præcis det samme med manden min her- manden har mellem 7-10 millioner soldater, MEN det er måske kun 2-4 mill. der rent faktisk bevæger sig i den rette retning, som lægen siger :/

derfor vil de bruge hormon næste gang, hvis det ikke lykkes denne gang: så er der mere at 'ramme' efter hahaha

 

Men blev bare vildt nervøs, da lægen han blev ved med at sige- "du skal bare vide, at risikoen for tvillinger bliver meget højere end ellers"... og når jeg kigger rundt på deres vægge (som er fyldt med babybilleder), er der en deeeel tvillinger...  :blink

 

Er du ikke blevet scannet? Der kan de jo se dine æg, slimhinde, passager etc.

Kender til en, der producerede æg, men hvor 'passagen' ikke funkede- det fandt de altså først ud af, da de fik det tjekket

 

:rolleyes

 

Der er også viiildt mange tvillingefotos der, hvor vi går (Trianglen) - man bliver let lidt bange!! :unsure

 

Jo, er blevet vandscannet (HSU), hvor alt var fint, god passage etc. Er også blevet scannet til behandling 3 gange, og alt var som det skulle være, tyk slimhinde etc. Fik bare at vide første gang, vi var til konsultation, at problemet godt kunne være, at jeg ikke havde ægløsning, når jeg nu havde så lange cyklusser (gennemsnitlig 35 dage, varierer oftest fra 32-38 dage). Spurgte så, om man godt kunne have positive ÆL test og så ingen ÆL? Og det mente lægen ikke, at man kunne. Så er egentligt ikke bekymret for mig, hehe, har trods alt fået positiv ÆL test i 15 ud af 17 cyklus de sidste par år. Og så lange er mine cyklusser da heller ikke, når jeg læser herinde :)

 

Har forresten givet mit indre testmonster lov til at teste i morgen (3+0). :whistling  Jeg ved godt, at jeg ikke kan se noget endnu, men jeg vil rigtig gerne se, om Ovitrellen er ude af kroppen. Hvis den er det, så vil jeg senere bedre kunne stole på en positiv test. Ovitrellen skulle være ude efter 10 dage i følge indlægssedlen, og i morgen ville det så være 8,5 dage siden, hehe. Derudover ved jeg, at jeg ikke kan vente med at teste til 4+0. Det giver mig aaaaaaaalt for lang tid til at gå og spekulere og håbe. I vores tidligere gør-det-selv forsøg, har det klart fungeret bedst for mig at teste lidt før tid. Så er jeg nemlig forberedt på, at den nok bliver negativ, og så bliver skuffelsen klart mindre, når mens kommer. Jeg ved godt, at risikoen for at fange en bio er større, men det tager jeg med (måske fordi jeg aldrig har prøvet det).

 

Ihh altså, hvor er det crazy, hvor meget dette baby projekt fylder i hovedet.... :P Tak for BK!! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har præcis de samme tanker. Jeg laver også æg selv (går jeg i hvert fald ud fra med semi-regelmæssig cyklus (svinger op til 6 dage), og positive ÆL test i stort set alle cyklus). Problemet her er også mandens soldater, der har lav mobilitet.

Derfor havde jeg også håbet, at det ikke var nødvendigt med hormonstimulering. Synes nemlig også, at det er super skræmmende med udsigten til tvillinger!!! :o :o Men så tænker jeg på, at det jo handler om at øge sandsynligheden for at blive gravid, og sandsynlighed for tvillinger er alligevel ret lav. Overordnet er det vist sådan, at der er ca 84% sandsynlighed for ingen graviditet, ca 14% sandsynlighed for graviditet med et barn, og ca 2% sandsynlighed for tvillingegraviditet ved hvert IUI forsøg.

Men ihhh, hvor jeg dog krydser fingre for, at det lykkes denne gang!! :goodluck :goodluck

Vi fik af vide at der er 32 % chance for graviditet og 15 % hvis du prøver helt alm derhjemme og i begge er sunde og raske :) så det er alligevel en fordobling af chancen ved iui :) mener der stod at chancen for tvillinger var 5-7 %.. Så ikke så store

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par dage har jeg fået utrolig ondt nederst i min lænd, sådan en rigtig skarp "brændende" smerte.. Det var så slemt i går at jeg kom til vagtlægen, hvor han sagde at han kunne ikke finde ud af hvad det kunne være andet end en mulig graviditet og hormonerne blødgør mine led så meget at jeg får så mange smerter når jeg går eller står i noget tid. 

I dag er jeg så også begyndt at blive lidt øm ved lysken, så jeg håber da jeg i slutningen af denne uge kan teste positivt :)

Måtte bare lige ud med det. :)

Spændende :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmer om en ny lille baby, men tror ikke på noget. Nu må vi se hvad tiden viser...

 

Spændende med alle jer i behandling. Håber den er der, så I slipper for yderligere forsøg :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik af vide at der er 32 % chance for graviditet og 15 % hvis du prøver helt alm derhjemme og i begge er sunde og raske :) så det er alligevel en fordobling af chancen ved iui :) mener der stod at chancen for tvillinger var 5-7 %.. Så ikke så store

 

Graviditetschancen er i hvert fald større ved IUI end derhjemme :) Derudover varierer den sikkert meget med alder, mandens svømmere etc. Jeg har støttet mig til disse tal: http://www.trianglen.dk/insemination---iui.html Vi fik at vide, at der var ca 17% sandsynlighed ved hvert forsøg, og dette giver ca 40% sandsynlighed ved 3 forsøg. Det synes jeg egentlig er ret godt :) :) Uh, det er så spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også viiildt mange tvillingefotos der, hvor vi går (Trianglen) - man bliver let lidt bange!! :unsure

 

Jo, er blevet vandscannet (HSU), hvor alt var fint, god passage etc. Er også blevet scannet til behandling 3 gange, og alt var som det skulle være, tyk slimhinde etc. Fik bare at vide første gang, vi var til konsultation, at problemet godt kunne være, at jeg ikke havde ægløsning, når jeg nu havde så lange cyklusser (gennemsnitlig 35 dage, varierer oftest fra 32-38 dage). Spurgte så, om man godt kunne have positive ÆL test og så ingen ÆL? Og det mente lægen ikke, at man kunne. Så er egentligt ikke bekymret for mig, hehe, har trods alt fået positiv ÆL test i 15 ud af 17 cyklus de sidste par år. Og så lange er mine cyklusser da heller ikke, når jeg læser herinde :)

 

Har forresten givet mit indre testmonster lov til at teste i morgen (3+0). :whistling  Jeg ved godt, at jeg ikke kan se noget endnu, men jeg vil rigtig gerne se, om Ovitrellen er ude af kroppen. Hvis den er det, så vil jeg senere bedre kunne stole på en positiv test. Ovitrellen skulle være ude efter 10 dage i følge indlægssedlen, og i morgen ville det så være 8,5 dage siden, hehe. Derudover ved jeg, at jeg ikke kan vente med at teste til 4+0. Det giver mig aaaaaaaalt for lang tid til at gå og spekulere og håbe. I vores tidligere gør-det-selv forsøg, har det klart fungeret bedst for mig at teste lidt før tid. Så er jeg nemlig forberedt på, at den nok bliver negativ, og så bliver skuffelsen klart mindre, når mens kommer. Jeg ved godt, at risikoen for at fange en bio er større, men det tager jeg med (måske fordi jeg aldrig har prøvet det).

 

Ihh altså, hvor er det crazy, hvor meget dette baby projekt fylder i hovedet.... :P Tak for BK!! :tak

 

Arh samme sted vi får behandling- så du forstår godt min terror- og hans ekkoende stemme med "forhøjet risiko for tvillinger... tvillinger... tvillinger..."- og så gik man ud og på alle vægge er der klistret tvillinger fra gulv til loft...

Hahahaha

 

Ikke, at jeg har noget imod tvillinger, men både graviditet, fødsel (ISÆR fødsel) og generelt den første tid efter skræmmer mig fra vid og sans!!! Hvis der så pludselig er tale om tvillinger, så ved jeg snart ikke... læg risikoen for komplikationer oveni mht. tvillinger, og så har man skræmt al liv ud af mig! Haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmer om en ny lille baby, men tror ikke på noget. Nu må vi se hvad tiden viser...

 

Spændende med alle jer i behandling. Håber den er der, så I slipper for yderligere forsøg :goodluck

 

Tak  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh samme sted vi får behandling- så du forstår godt min terror- og hans ekkoende stemme med "forhøjet risiko for tvillinger... tvillinger... tvillinger..."- og så gik man ud og på alle vægge er der klistret tvillinger fra gulv til loft...

Hahahaha

 

Ikke, at jeg har noget imod tvillinger, men både graviditet, fødsel (ISÆR fødsel) og generelt den første tid efter skræmmer mig fra vid og sans!!! Hvis der så pludselig er tale om tvillinger, så ved jeg snart ikke... læg risikoen for komplikationer oveni mht. tvillinger, og så har man skræmt al liv ud af mig! Haha

 

Hahaha, ja der er virkelig tvillinger over det hele. Og har faktisk også spottet nogle trillingebilleder :o

 

Tror fødslen kan være OK, eller rettere de fleste jeg kender med tvillinger har fået planlagt kejsersnit. Det der skræmmer mig mest er hvor hårdt det vil blive. Har hørt at tvillinger aldrig sover samtidig, og hvis de gør, så vækker den ene den anden etc. Kender flere tvillinger forældrepar, der er gået fra hinanden i løbet af de første 2-3 år. Derudover kunne jeg godt tænke mig at opleve at få et barn to gange. Altså at opleve at have et spædbarn, en baby der tager sine første skridt, skolestart og alt muligt andet. Hvis man får tvillinger, så bliver alt jo 'overstået' på en gang-

 

Men OK, det er nok lidt forkælet at tænke sådan. :blush  Men man må vel gerne håbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :goodluck

Ja meget.. Jeg har os i dag haft svage mens smerter, men tør bare næsten heller ikke håbe på for meget.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet totalt bombederet med bumser <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet totalt bombederet med bumser <_<

Øv! Hahaha :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet totalt bombederet med bumser <_<

 

Øv! Men det er måske et godt tegn....? :huh Min hud bliver også super påvirket af hormoner, hvilket er ret irriterende!! Men hvis det er de gode hormoner, der er i spil, så tager vi jo det med :)

 

Har taget en test her til morgen, som var total negativ. Så det må betyde, at Ovitrellen er ude af kroppen, juhuu :) Har stadig en uge til officiel testdag, men nu kan det da være, jeg lige tager en lille snydetest i løbet af weekenden, hehehe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - stikker lige hovedet indenfor, og ønsker jer alle sammen super meget held og lykke med projekt baby :)

Her er der ingen symptomer what so ever. Men det er nok meget godt. Man bliver kule skør af alle de små tegn griner...

 

Jeg kigger nok ind igen når det er ved at være tid. Testdag den 14.

 

Sender en masse  :bd og krydser fingre for jer alle.

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - stikker lige hovedet indenfor, og ønsker jer alle sammen super meget held og lykke med projekt baby :)

Her er der ingen symptomer what so ever. Men det er nok meget godt. Man bliver kule skør af alle de små tegn griner...

Jeg kigger nok ind igen når det er ved at være tid. Testdag den 14.

Sender en masse :bd og krydser fingre for jer alle.

Knus

Tak :)

Åha der er lang tid til mandag lige nu!

Regner ikke med noget, men man ved jo aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, jeg har testet positivt i dag  :loveshower

Det er så mega vildt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, jeg har testet positivt i dag :loveshower

Det er så mega vildt..

Stort tillykke! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, jeg har testet positivt i dag  :loveshower

Det er så mega vildt.. 

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, jeg har testet positivt i dag  :loveshower

Det er så mega vildt.. 

 

WOW!! Hvor fedt!! Kæmpe tillykke. :loveshower :yiepie

 

Fantatstisk måde at kickstarte 'test uge 24' på! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen :D 

Hvor er det bare vildt at det endelig er lykkedes nu  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa, jeg har testet positivt i dag :loveshower

Det er så mega vildt..

Stort tillykke! Jeg testede positivt i tirsdags og er idag 4+3. Det er så stort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen :D

Hvor er det bare vildt at det endelig er lykkedes nu  :loveshower

 

Hvor længe havde I prøvet? :)    (undskyld, hvis du allerede har skrevet det et sted)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Jeg testede positivt i tirsdags og er idag 4+3. Det er så stort

 

Tillykke :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER