mg87

meget utilfreds baby

9 indlæg i dette emne

Hej

Min søn på 13 dage har de sidste dage været næsten utrøstelig. Han plejer at have afføring i næsten hver ble, men det sidste døgn har der ikke været noget. Han får modermælk, men suppleres med mme. Det eneste der kan trøste ham er bryst eller flaske. Jeg har prøvet at massere hans mave, cykle med benene, stikke termometer bag i osv. Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af hvad jeg ved så skal de have afføring hver dag når de er på modermælkserstatning.. Men ja nu ammer du jo også i mens :s

Har du prøvet evt. At drikke noget urtete? Det er både godt for din og den lilles mave. Og så spis evt. Noget der giver let afføring (det går jo i mælken). Hvis der så stadig ikke sker noget ville jeg kontakte sundhedsplejersken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud er også at han simpelthen har ondt i maven. En skefuld sukkervand har hjulpet her, eller bare kogt vand på en ske. Ellers ville jeg kontakte sp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn havde "forstoppelse" i den alder.. Jeg drak sveskejuice - det virker afførende og går i mælken..

Et andet tip kunne være at sætte ham i en slynge. Det er en god stilling for maven + plus dine bevægelser.. Det virker både beroligende og er godt for mavsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sygehuset fortalte sygeplejerskerne mens vi var der i forbindelse med fødslen og at få gang i amningen, at babyer der ammes godt må gå mange dage imellem hver afføring. På modermælkserstatning må de dog helst have afføring en gang i døgnet.

Så lidt afhængigt af hvad jeres barn får mest af, må det måske være et sted midt imellem?

Vi fik dog en pjece omkring nyfødtes afføring og hvordan farve, konsistens og hyppighed ændres. Og omkring 12-13 dage sker der i den pjece en ændring, hvor de må have det væsentligt sjældnere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar og gode råd.

 

Lige en update herfra.

 

Min søn fik, efter aftale med SP lactulose. Men efter nogle dage, havde det fortsat ikke hjulpet, så da han en eftermiddag bare blev ved og ved med at græde / skrige af smerte, pressede, trak benene op under sig osv, ringede jeg til vagtlægen, som satte lactulose dosisen op og sagde jeg skulle give ham panodil stikpille. Efter nogle timer virkede det, og der kom gang i systemet igen. Han får stadig lactulose, men vi er ved at trappe ned. 

Det hjalp på afføringen og det kan tydeligt mærkes på ham, men han har stadig mange lange skrigeture, særligt om aftenen. SP mistænker han måske har kolik. Jeg synes dog det er lidt svært at konkludere, da han lige har været igennem alt det med maven, og fortsat får lactulose. 

Krydser fingre for det ikke er kolik, det er SÅ synd for ham.

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aw det er bare så hårdt, når ens lille har det sådan :( Alle kræfter bliver sat ind på at finde ud af, hvad der forårsager det. Rigtig meget held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet at tage en tur forbi en kiropraktor eller en kranio sakral terapeut for, at se om der sidder noget og driller? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar og gode råd.

Lige en update herfra.

Min søn fik, efter aftale med SP lactulose. Men efter nogle dage, havde det fortsat ikke hjulpet, så da han en eftermiddag bare blev ved og ved med at græde / skrige af smerte, pressede, trak benene op under sig osv, ringede jeg til vagtlægen, som satte lactulose dosisen op og sagde jeg skulle give ham panodil stikpille. Efter nogle timer virkede det, og der kom gang i systemet igen. Han får stadig lactulose, men vi er ved at trappe ned.

Det hjalp på afføringen og det kan tydeligt mærkes på ham, men han har stadig mange lange skrigeture, særligt om aftenen. SP mistænker han måske har kolik. Jeg synes dog det er lidt svært at konkludere, da han lige har været igennem alt det med maven, og fortsat får lactulose.

Krydser fingre for det ikke er kolik, det er SÅ synd for ham.

Jeg vil foreslå zoneterapi samt have ham i en ringslynge. Det er så beroligende og hjælper rigtig meget. Så har du også armene fri og kan lave andre ting, mens han putter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER