bebsen

Må jeg se dit kejsersnitar?

15 indlæg i dette emne

skal have planlagt kejsersnit om 1 uge meget mod min vilje, men har ikke noget valg desværre. 

Jeg er primært ked af at skulle gå glip af en "rigtig" fødsel med veer og selv kunne presse mit barn til verden, men derudover er jeg også lidt træt af at skulle have et operationsar bagefter.

 

Tror det er fordi jeg aldrig rigtig har set et kejsersnitar in real life...

Må jeg se jeres? Tænker I over det her efter fødslen og er det noget, I er generet af (fysiske smerter eller bare kosmetisk?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er ikke lige et sted hvor jeg kan tage billede...

Men jeg har ingen fysiske smerter længere efter KS. Det havde jeg de første par måneder, men nu mærker jeg intet til det. Jeg er ikke ked af arret, for det minder mig blot om den dag min søn kom til verden.

Jeg har aldrig været glad for min mave, så om der kom et ar eller ej har ikke betydet det store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker overhovedet ikke over mit ar mere. Det tog lang tid før at alle smerter ved bestemte bevægelser var væk, men ikke noget der har hæmmet mig i min hverdag. Jeg kan dog ikke lave nogle bestemte mavebøjninger uden at mærke den.

Mit ar er rigtig pæn og det får mindre og mindre farve jo længere tid der går. Men jeg tager ikke et billede!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det fint med mine kejsersnit. Jeg har fået et akut kejsersnit og et planlagt kejsersnit. Det var nu engang den vej mine børn skulle ud som var sikrest for både dem og mig.

 

Jeg mærker ikke specielt meget til det, det klør lidt engang imellem, men det gør ikke ondt.

 

Det er et pænt ar, det var det ikke efter det akutte kejsersnit, det skulle gå lidt stærkt, men det rettede de op på ved det planlagte så det blev pænt. Der har de jo bedre tid.

 

Et billede tager jeg nu ikke af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige mulighed for at tage et billede, men har slet ikke et problem med mit ar, da det er rigtig fint.

Og så er det da den fedeste "mor-tatovering" man kan få, jeg er blot stolt af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne se mit ar efter aks. Billedet er fra i sommers, næsten et år efter fødslen.

 

post-2598-0-14050600-1393771169_thumb.jp

post-2598-0-54040100-1393771185_thumb.jp

post-2598-0-54665400-1393771208_thumb.jp

 

Elsker i øvrigt udtrykket "mor-tatovering" :) Er heller ikke specielt ked af mit ar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input piger.

Helt ok, hvis I ikke har lyst til at vise jeres maver her. Var bare nysgerrig og synes det ofte hjælper at få sat billeder på hvad man kan forvente.

 

@malouski: tusind tak for dine billeder. Det er virkelig blevet super flot og sikke en flad og flot mave du har! Du har bestemt heller ingen grund til at være ked af dit ar. Håber mit bliver ligeså flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej du må gerne se et billede af mit ar hvis det kan hjælpe, det er dog med buksemærker og dårligt taget ;)

93gtZF6.jpeg

Jeg har lige taget billedet nu og det er ikke engang 6 uger siden. De røde prikker er fra agraffer (clips) efter kort tid kan de ikke ses længere (fik også kejsersnit sidste gang)..

Jeg er bestemt ikke ked af mit ar og det sidder så lavt at det ikke engang kan ses i bikini. Jeg mærker ikke noget særligt til mit ks, men må dog max løfte 10 kg og må ikke træne mave endnu, må man efter 8 uger. Det 1 døgn gør det meget ondt, det næste er også hårdt, men så går det lynhurtigt fremad. Efter 2 uger mærkede jeg ikke noget særligt til det... Bare skriv hvis du har flere spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også taget et billede.

Mit er 1,5 år gammelt og de tog sig ekstra tid, for at det skulle blive pænt.

post-3096-0-02961100-1393785061_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit kejsersnitar er ti år gammelt. Det er blot en hvid streg på huden. Vandret som de øvrige. Det sidder så lavt at almindelige hipstere dækker det. Og jeg er ikke generet af det.

Mit har en tendens til at bule en smule ud ovenover arret. Men det er fra akut kejsersnit, og jeg tror kirurgen i farten fik snørret det lidt ekstra sammen i den ene side. Det har ændret sig væsentligt med årene til det bedre. De første to-tre år var jeg mindre glad for det. Man kunne ane det under trusserne pga. Den bulende facon. Men i mindst 5 år har jeg ikke tænkt over det og synes egentligt ikke det gør det længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager lige et billede, når jeg kommer hjem - jeg har ingen særlige gener :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hehe, jeg er ikke så teknisk - de skulle kun have været ét billede...;-) Arret er 8 1/2 måned gammelt - ooooog vender på hovedet på billedet - altså, sorry:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med dit kejsersnit? Og hvad siger du til dit ar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også kejsersnit da jeg fik vores første datter, og jeg har ingen gener, det sidder rigtigt langt nede helt nede i bikini-linien så man kan slet ikke set det, det klør lidt engang imellem men det er også det eneste gene og det er ikke noget synes jeg, og mit er snart 7 år gammelt. Jeg vil altså heller ikke lige tage billede af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER