Heidi0601

Spørger lige herinde også

11 indlæg i dette emne

Sagen er den, at da vi blev gift i 2009 fik vi et hjemmelavet "gavekort" på et weekendophold på et hotel i Kolding med noget spa/ wellness behandling med i opholdet. "Gavekortet" var lavet som en mappe med udprintede oplysninger om hotellet og oplysninger om de forskellige behandlinger man kunne få (hvorfor de ikke havde købt et rigtig gavekort ved jeg ikke).

Da vi skulle på sommerferie ret kort tid efter brylluppet ville vi ikke benytte opholdet med det samme, så den er blevet lagt i en skuffe i stuen sammen med en masse billeder fra brylluppet.

I går sad vi så og snakkede om, at vi jo da egentligt havde det "gavekort" som vi aldrig havde fået brugt, men samtidig vidste vi ikke lige, om man efter knap 2 år kan komme og "kræve" en gave, som giverne måske også selv har glemt alt om...? Morten mener det er god pli ikke at bringe op nu efter alt den tid, mens jeg mener, at det ikke kan skade at lufte for giverne, at vi er faldet over "gavekortet" og så høre hvad de siger nu.

Hvad siger i? Er der en forældelsesfrist?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ville spørger giverparret om gaven stadig var gældende, hvis det er et par, som er i vores indercirkel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes da også godt, at I kunne spørge forsigtigt til det... I kunne jo sige at de havde været gemt lidt væk og at I egentlig havde glemt alt om det, men så havde fundet det her den anden dag... Hvis nu de havde været et rigtigt gavekort ville der have været 5 års gyldighed på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig gælder det da stadig.

Det kan ligefrem være, at giverne bliver glade, for måske har de troet, at deres gave ikke faldt i god jord, eftersom I ikke har indløst den endnu.

Så god tur til Kolding :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig gælder det da stadig.

Det kan ligefrem være, at giverne bliver glade, for måske har de troet, at deres gave ikke faldt i god jord, eftersom I ikke har indløst den endnu.

Så god tur til Kolding :loveshower

:ditto

Er helt enig med Ki.... Jeg ville nok som giver, være en lille smule skuffet hvis "gavekortet" aldrig blev indløst... Det er jo en bryllupsgave fra dem, og de har endda gjort en masse ud af at lave mappe med info og sådan... i stedet for bare at komme med et alm kedeligt gavekort :blush

Og måske har de netop lavet gavekortet selv, fordi de ikke ville have der skulle være nogen "udløbsdato" ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær synes jeg. På en måde er jeg enig med din mand, men er også enig med de andre ;)

Men det blev du jo ikke klogere af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok synes det var lidt "pinligt" at komme knap 2 år efter og sige at nu vil i gerne indløse det. Men det afhænger nok af hvor godt I kender det andet par.

Har I aldrig snakket om at I ikke har fået indløst det endnu? Virker mærkeligt hvis de ikke har spurgt om hvorfor i ikke har brugt det eller om I ikke snart skal afsted.

Hvis i kender dem godt så ville jeg sige at nu benyttede i jer af gaven - hvis de stadig havde lyst til at give den. Så måtte de selv bestemme om det stadig var gældende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes ikke det er spor pinligt, selvfølgelig bør det gælde endnu, de kan jo ikke regne med i lige kan smide alt hvad i har i hænderne for at tage afsted, og nu har i tid :)

jeg ville også personligt som gave giveren blive ked af hvis parret aldrig bad om at få deres gavekort indløst, da jeg ville føle jeg så havde været til bryllup uden gave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt problematikken, men jeg tror også jeg ville gå ud fra at det stadig er gældende. Og så sige noget med, "at nu har I endelig tid lyst og overskud til at tage på weekendtur, så I ville lige høre om I må indløse det fine gavekort vi fik af jer?"

Men er det nogle, I ikke ser længere, så ville jeg også droppe det. Men er det nogen i jeres "vedligeholdte" vennekreds, så kan det nemt ske at vennerne vil blive lidt skuffede over, hvis I aldrig indløser det. Og hvis det er i 2009 I blev gift, så er det altså ikke SÅ lang tid siden igen - gavekort holder altså i lang tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er nogen I ikke snakker med længere, så vil jeg lade det gå i glemmebogen. Er det et vennepar der stadig holder ved, så ville jeg bestemt bringe det op, og sige at nu var I klar til at tage afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er nogen I ikke snakker med længere, så vil jeg lade det gå i glemmebogen. Er det et vennepar der stadig holder ved, så ville jeg bestemt bringe det op, og sige at nu var I klar til at tage afsted

:ditto :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER