190987

Hvilken str??

17 indlæg i dette emne

Hej alle..

Jeg er gået i gang med at købe tøj o.s.v til baby men kan ikke helt finde ud af størrelserne så håber i kan hjælpe..

Hvad str strømper bruger de som nyfødt?

Har i brugt str 50 eller springer i direkte i 56?

Og hvilken str bruger i, i hjelme/huer som nyfødt?

Knus mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nu kan jeg ikke huske det hele... Men vi sprang ihvertfald str 50 i tøj over, da de alligevel vokser så lynende hurtigt i starten at de jo næsten ikke når at bruge hver str i ret lang tid. Og det var ikke fordi hun svømmede voldsomt i str 56.

Strømper og huer kan jeg ikke huske hvad str hed... Tror bare jeg gik efter "str. nyfødt" eller det mindste på hylden :P ofte står der også alder på tøjet udover str, så vil der stå 0-1 mdr fx.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede i 56, men det holdte kun en uge og så røg han i 62. Han var så også 57 cm lang ved fødslen.

Huer: tog bare str nyfødt. De var så for små til min basse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede i str 50 og det var også helt rigtigt for han svømmede i str 56.

Hvis man vælger at have tøj i str 50 så lad vær med at købe for meget for de bruger det ikke så længe. Felix havde hans i 3 uger gør han kom i str 56.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak :) hvad str brugte i, i strømper da de blev født? :) er det dem der hedder 15 eller er det for stort? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vær lige Obs på især strømpebukser!

der er altså nogle mærker, hvor de er gigantiske! BL.a. Melton.

min datter er 16mdr. Og bruger 86 i tøj nu. Alle hendes stømpebukser er str. 74/80. - har faktisk først langt nogle væk i str 62 her for nylig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal også huske at butikkerne jo har åbent efter fødslen også ;) så jeg ville nok personligt nøjes med at købe tøj i str 56 (og ikke for meget) og så kan man altid sende manden ned og købe lidt tøj i str 50 efter fødslen, hvis det viser sig at man har fået en meget lille fis :wub

Lise var 50 cm lang ved fødslen og passede fint str 56.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak :) hvad str brugte i, i strømper da de blev født? :) er det dem der hedder 15 eller er det for stort? :)

Der er kæmpe forskel på babyers fodstørrelse, så det er rigtig svært at svare på... Men det er deromkring. Jeg mener de hedder str 13-15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sled str 50 helt op.

Og det selv om vi havde rimelig meget i str 50.

Han brugte det i knap 4 mdr.

Men vi fik også en lille bebs med hjem. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt str 50 i 3-6 uger til mine unger, som var mellem 50-51 cm/3300-4100g ved fødslen, dvs rimelig gennemsnitlige, jeg syns det er rart at ha noget tøj der passer, men det behøver ikke være så meget i den str, og man kan sagtens arve eller købe brugt da det overhovedet ikke blir slidt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt strømper i str. 10-12 til den første tid fra H &M. De er ret små og fine i det.

Hvis fødderne er tynde,så kan de være meget store i str. 13-15. Hvis det er en ordentlig basse, så går det nok.

Som Haarup havde jeg også en minibaby med hjem. Dog brugte vi str. 56 et par måneder, og 62 meget længe.vi startede i str. 42 for præmature den første måned, men det skal man altså ikke købe på forhånd for tilfældets skyld :-D så brugte vi str. 50 to måneder og 56 2 måneder, og 62 i mindst 4 måneder tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt 56 til vores. I min mands familie (ham selv og hans søskende samt hans niece) brugte de str. 50 ved fødslen, hvor jeg selv om mine brødre skulle direkte i en 62. Så vi er gået på kompromis og satser på en 56 - også af den grund at jeg ikke er særlig stor :) Sokkerne har jeg købt i en 10/12 som i H&M's sortiment går under "newborn". Men jeg ved ikke om det er helt skævt.

 

Som andre i tråden har sagt, hvis bebs er meget lille, må de kommende bedsteforældre have en størrelse 50 med, når de kommer på barselsbesøg  :P

 

Jeg kender dog din forvirring, jeg synes heller ikke det er nemt med de størrelser der... Slet ikke når svigerforældrene himler af mig over at jeg tror en 50 er for lille, hvor min veninde og mor absolut ikke tror en 50 er realistisk  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte str 50 længe! Men nu blev hun også født før tid, og var 46 cm. Men udover det, så syntes jeg det er rart med tøj der passer, og babyer er jo også nogle små 'krøllede' nogen den første tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok købe et par bodys og 2 par bukser i str 50 og så ellers nøjes med 56... Hvis det skulle vise sig at være en meget lille en kan i jo altid købe mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en del 50 selvom Olivia var stor. 3960 og 53 cm. Jeg ville også bare købe lidt i str. 50, for syntes om mange af de andre skriver at det var dejligt med noget hun kunne passe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var 3890 og 52 cm. Han brugte 50 i et par uger og derefter 56 i en måneds tid.

Jeg ville købe lidt i 50, men ikke så meget. Løber du tør, kan baby jo sagens bruge 56 mens du får vasket :) Jeg synes også det er rart at tøjet passer og ikke er alt for stort, især når de er så små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot kom aldrig i str 50 - han var 54 cm og vejede 4420 gram ved fødslen :P Men vi havde købt et par ting i str 50, og hvis han skulle bruge den str ville Rasmus smutte i H&M efter mere af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER