Guest

Godnatsang?

22 indlæg i dette emne

Jeg mener der har været en tråd om det tidligere, men jeg kan simpelthen ikke finde den, så nu kommer der en mere! :)

Vi skal i gang med et putteritual til drengebarnet, og jeg vil gerne have en godnatsang med, men hvilken?? Hvad synger I for jeres små? Det behøver ikke være de klassiske børnesange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er all klassisk og synger "solen er så rød mor" og i krisetider også "elefantens vuggevise"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentlig lavet et putteritual hvor sang indgik, men det blev overflødig, da Theodor begyndte at falde i søvn ved flasken.

 

Men i går sang jeg for Theodor, da han var helt oppe at køre og ikke vil tage godnat flasken. Han lå bare i mine arme mens jeg sang, han faldt til ro og ville så godt tage flasken. :wub

 

 

Anyways.. Når behovet er der, synger vi "Lille Lise" men skifter Lise ud med Theo ;) Ellers bruger vi også "Jeg er en glad lille cowboy". Sidstnævnte bruger vi til alt faktisk :P Det er bare et spørgsmål om at ændre tempoet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som godnatsang bruger vi elefantens vuggevise.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som godnatsang bruger vi elefantens vuggevise.. :)

Samme her! Ellers kan far godt finde på at synge noget han selv opdigter på kendt melodi, eller en eller anden popsang... Han er ikke så god til at huske de børnesange. Her den anden dag begyndte han at synge "Dancing queen" til vores søn :lol Det virkede dog udmærket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand synger hver aften nu lukker sig mit øje for min mave :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger nogle gange Blob's vuggevise (fra min søsters børn) og "Pjerrot sagde til månen" - det er dem jeg kan huske teksten på nemlig :lol min mand har et lidt større og vekslede repertoire :) elsker når han synger "under stjernerne" for Andrea :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til hvert af mine børn valgt 1-2 sange som jeg sang ofte mens jeg var gravid og fra de blev født, som ligesom er "deres" sang(e), så dem synger jeg også som godnatsange

 

Alexander: Jeg ved en lærkerede

Melissa: Mariehønen + Jeg er en glad lille cowboy

Mathilde: Solen er så rød mor + Jeg ved en lærkerede

Lilly: Jeg en gård mig bygge vil + Hist hvor vejen slår en bugt

 

Jeg syns bare man skal vælge en sang (eller to) man godt selv kan li at synge og så gøre sin stemme så rolig og kærlig man kan når man synger, så kan faktisk næsten alt bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder lige i et nostalgisk øjeblik og husker at min mor sang Solen er så rød mor for mig, og hun hadede Den lille Ole med paraplyen (den er også svær at synge) fordi i den sku børn være artige og det syns min mor bestemt ikke man sku være :D Men jeg elskede at kigge på den side i "Dig og Mig og Vi to" med de to sange på.

 

Min farmor sang Lille Poul ser ud på solen (tror jeg den hedder?) når hun puttede mig. Og min mormor ku faktisk overhovedet ikke synge, men hun sang alligevel, jeg ved bare ikke hvad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger 3 i øjeblikket: Elefantens vuggevise, Buster (af Nanna) og Godnat fra Krummernes jul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi synger "jeg samler på de små børns smil", "jeg er træt og går til ro" eller "fald til ro" (lavet på brahms vuggevise).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger lidt forskelligt. Men kan rigtig godt lide "Hør den lille stær". Og også elefantens vuggevise med en kokosnød i stedet for niggerdreng som rangle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Gry vælger selv at vi skal synge fingersangen, og i stedet for at synge goddag, goddag, goddag. synger vi godnat, godnat godnat.

Men hun er jo så også lidt ældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange gode ideer! :D De sidste par dage har jeg nynnet for ham (er SÅ elendig til at huske tekster! ;)), og det synes han vist er meget hyggeligt.. Måske det ikke betyder så meget endnu, men vil rigtig gerne have indkorporeret en fast sang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en papegøje fra Amerika... den fungerer til alt.

 

... og da han var helt lille baby, var det kun Elvis Presley, især "Are you lonesome tonight", der duede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Solen er så rød mor sang jeg meget da hun var baby. Senere blev det til "kald det kærlighed" som var en sang min morfar sang for mig og mine søstre som børn - han er her ikke mere så sangen betyder meget for mig, og i starten kunne jeg slet ikke synge den uden at græde. (Og tårerne triller også nu når jeg skriver det)

Men Ayah falder altid til ro når jeg synger den :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefantens vuggevise inden seng og Solen er så rød, nær han ligger der:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den er altså også skøn... Den sang min farmor for mig da jeg var barn. Jeg ville også have haft den som en mulig godnatsang hvis jeg vel og mærke kunne synge den uden at græde :lol

Samme her ;) grunden til, at det er manden, der synger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sang der altid får Dicte til at falde til ro er "papegøjen fra Amerika" - den er hun helt vild med!

Hver aften til puttetid synger vi "solen er så rød mor" mens vi går rundt og lader hende bøvse efter natflasken, og efterhånden er hun begyndt at putte hovedet på skulderen af os lige så snart vi begynder at synge den :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger Kim Larsens "Dengang da jeg var lille". Ikke særlig godnat-agtig, men jeg synes den er god og sønnike kan godt lide den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi veksler mellem Elefantens vuggevise, Solen er så rød mor og Jeg ved en lærkerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER