FruSchmidt

hvornår fortæller i det?

17 indlæg i dette emne

Uha jeg kan ik lade være med, at fortælle min store søster det her den 23 januar, når hun kommer til danmark ( hun normalt bor i england ) og vi er meget tætte.. så derfor giver jeg hende en ramme hvor der står.

 

Du kan ikke med det samme
få billedet til denne ramme
men i efteråret dette år
du et dugfrisk billede får

for når september måned er omme
så vil storken komme....

 

Resten af familien får de det først af vide i marts måned, på samme måde, hvis jeg da kan holde mund så længe hihi :)

 

 

( Jeg har det første lægebesøg den 5 feb, samt lave journal.. iihhh hvor jeg glæder mig )

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk allerede fortalt det til vores nærmeste familie :) Vi har en privat Photostream som vi deler med vores nærmeste, og der lagde vi et billede op af Clare med et skilt hvor der stod "Jeg skal være være storesøster, til september" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk allerede fortalt det til vores nærmeste familie :) Vi har en privat Photostream som vi deler med vores nærmeste, og der lagde vi et billede op af Clare med et skilt hvor der stod "Jeg skal være være storesøster, til september" :)

Årh hvor godt :) Havde overvejet en tshirt til os hver hvor den ene stod dad loading og anden planing my escape men så kom jeg på det med billederammen :)

Var de ikke bare helt vildt ? ringede de så til jer eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det til mine forældre på min fars fødselsdag d10/2 harket bøgerne "morfar fortæl" og "mormor fortæl" så må vi se om de kan regne det ud. Det er deres første barnebarn så jeg er spændt på deres reaktion

Mandens forældre får det først at vide i marts måned (de har 5 børnebørn så de har prøvet det hele et par gange efterhånden)

Søskende tager vi som det kommer

Og vennerne får det først nyheden efter NF.

Min chef ved det allerede da jeg frygter sygdom i forbindelse med kvalme o.lign. Hun var SÅ glad på vores vegne og meget taknemmelig for at jeg allerede har meldt det ud til hende. Mine andre kollegaer får det at vide efter NF

Så kom jeg vist hele vejen rundt.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er vist styr på det...

Jeg har sådan lyst til at fortælle dem alle det, men går ikke vil vente lidt endnu lige udover min søster ;).. vi mistede desværre vores mor til kræften den 9 dec sidste år :( så det er rart at komme med en god og dejlig nyhed :) :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Årh hvor godt :) Havde overvejet en tshirt til os hver hvor den ene stod dad loading og anden planing my escape men så kom jeg på det med billederammen :)

 

Var de ikke bare helt vildt ? ringede de så til jer eller hvordan?

 

Jo, det var de da, men det var nu alligevel ikke det samme som første gang, der kom det mere som en overraskelse. Nu har vi jo allerede en, så folk var ikke helt ligeså vilde som første gang, ligeså glade tror jeg, men ikke ligeså overraskede, så reaktionen blev mere afdæmpet denne gang :)

 

 

Min svigermor er i øvrigt min chef, så der er ikke så meget der, hun fik det jo at vide sammen med familien ;)

Venner og bekendte får det først at vide efter veloverstået NF-scanning. Sidst lagde vi bare et billede på Facebook af scanningsbilledet, tror vi gør det samme denne gang, det fungerede ganske fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ dårlig til at holde min kæft om sådan nogle ting, så jeg har allerede sagt det til en del mennesker :rolleyes såsom et par naboer og henne i Lises vuggestue. Nå ja og til min mødregruppe :P de spørger jo hver gang vi mødes om jeg er blevet gravid endnu, så det blev jeg jo nødt til at fortælle!

Sagde det til min chef i onsdags (som blev glad på mine vegne), og vil sige det til min mor og søster, når de kommer til min fødselsdag på søndag. Mandens forældre får det at vide weekenden efter, når vi skal hjem og besøge dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ dårlig til at holde min kæft om sådan nogle ting, så jeg har allerede sagt det til en del mennesker :rolleyes såsom et par naboer og henne i Lises vuggestue. Nå ja og til min mødregruppe :P de spørger jo hver gang vi mødes om jeg er blevet gravid endnu, så det blev jeg jo nødt til at fortælle!

Sagde det til min chef i onsdags (som blev glad på mine vegne), og vil sige det til min mor og søster, når de kommer til min fødselsdag på søndag. Mandens forældre får det at vide weekenden efter, når vi skal hjem og besøge dem.

 

Ej hvor dejligt jeg er ikke den eneste der har SÅ svært ved at holde mund hihi :) vi har lavet lidt om på det at måske mandens mor allerede får det af vide først i feb fordi der har vi bestilt en ts ved en privatklinik UPS kunne ik lade være når man nu har muligheden og 600 kr er jo godt give ud alligevel ik?? ( prøver jeg at bilde mig selv ind ) 

 

Tænker i hele tiden du er ik gravid og hver gang jeg skal tisse tænker jeg nu kommer mit mens nok men der kommer ik noget selv om jeg har testet positiv med clear blue og strimmeltest så kan jeg ik lade være med at tænke måske man skulle teste en gang mere hehe men manden siger self er du da gravid når den siger det og du bløder jo ik så må det være gode tegn.. ÅRH alle de tanker.. :) UPS lidt mere end bare at svare tilbage sorry.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ dårlig til at holde min kæft om sådan nogle ting, så jeg har allerede sagt det til en del mennesker :rolleyes såsom et par naboer og henne i Lises vuggestue. Nå ja og til min mødregruppe :P de spørger jo hver gang vi mødes om jeg er blevet gravid endnu, så det blev jeg jo nødt til at fortælle!

Sagde det til min chef i onsdags (som blev glad på mine vegne), og vil sige det til min mor og søster, når de kommer til min fødselsdag på søndag. Mandens forældre får det at vide weekenden efter, når vi skal hjem og besøge dem.

Nå ja, og jeg siger det til mine kolleger på mandag :rolleyes da jeg alligevel skal fejre min 30 års fødselsdag kan de lige så godt få alle de gode nyheder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt jeg er ikke den eneste der har SÅ svært ved at holde mund hihi :) vi har lavet lidt om på det at måske mandens mor allerede får det af vide først i feb fordi der har vi bestilt en ts ved en privatklinik UPS kunne ik lade være når man nu har muligheden og 600 kr er jo godt give ud alligevel ik?? ( prøver jeg at bilde mig selv ind ) 

 

Tænker i hele tiden du er ik gravid og hver gang jeg skal tisse tænker jeg nu kommer mit mens nok men der kommer ik noget selv om jeg har testet positiv med clear blue og strimmeltest så kan jeg ik lade være med at tænke måske man skulle teste en gang mere hehe men manden siger self er du da gravid når den siger det og du bløder jo ik så må det være gode tegn.. ÅRH alle de tanker.. :) UPS lidt mere end bare at svare tilbage sorry.. :)

Nej jeg er slem til den slags og mega utålmodig :P men ser heller ikke den store grund til at vente, man forventer jo ikke at der skal ske noget og man kan også få en abort senere i graviditeten eller finde ud af ved NF eller MD at der er noget galt med barnet - så jeg ser ikke den store forskel i bare at sige det med det samme kontra at vente så lang tid som muligt. Desuden ville jeg jo nok have fortalt det alligevel hvis jeg havde været gravid og fået en abort, for at de kunne forstå hvorfor jeg måske pludselig var så underlig og mut på arbejdet (eller sygemeldt).

 

Mht det sidste du skriver, så er det faktisk lidt sjovt med mig, for jeg oplevede ikke denne tvivl i min første graviditet. Der var jeg bare helt høj og ovenud lykkelig. Jeg fik det at vide fra lægen, da jeg var inde for at blive tjekket for blærebetændelse og da jeg så spurgte, hvornår man så for alvor kunne regne med det eller om det var helt sikkert, så fortalte hun mig at er man gravid, så er man gravid. Der er ingen forskel på hvor tidligt det er, du er stadig gravid. Og det holder du ikke lige op med at være, risikoen for at noget går galt er lille og hvorfor skulle du tro at noget skulle gå galt? Så der følte jeg mig nok beroliget og sikker i min sag (der kom da også en lille pige ud af det :P).

Men her anden gang har jeg "bare" testet positiv herhjemme og pludselig er følelsen en anden. Jeg VED jeg er gravid (drønede også til lægen og fik en sød sygeplejeske til at bekræfte det på trods af at hun sagde hjemmetest var lige så god som deres :P), men alligevel ligger den grimme tvivl og nager, og jeg kigger lige nervøst på papiret, hver gang jeg er på toilettet. Det er fjollet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har allerede en bule på maven så jeg ved ikke helt om vi kan holde det hemmeligt til efter NF men nu må vi se ;-)

Jeg har sagt det på min arbejdsplads da jeg er sygeplejerske og gerne vil passe lidt på mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min kæreste havde "glemt" at han ikke er hjemme på min fars fødselsdag valgte vi at køre forbi her til aften og give dem bøgerne "morfar/mormor - fortæl" de blev SÅ glade har aldrig set dem sådan. Ej hvor var det fedt gid man kunne glæde sin familie sådan hver dag <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har allerede en bule på maven så jeg ved ikke helt om vi kan holde det hemmeligt til efter NF men nu må vi se ;-)

Jeg har sagt det på min arbejdsplads da jeg er sygeplejerske og gerne vil passe lidt på mig selv.

Hvor langt er du henne? Er SÅ misundelig på din bule ;-) bare det var mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også TOP-dårlig til at holde min mund, så næsten alle mine nærmeste venner + min søster har vidst det længe. Er 8+3 i dag og havde en vellykket tidlig scanning med fint hjerteblink, så nu tør vi godt fortælle det til vores forældre også. Vi har inviteret dem på middag om en uge, det er på min fødselsdag. Vi overvejer lidt bare at sætte et par babyfutter på bordet og se, hvem der først bemærker dem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forresten også sagt det til min nærmeste chef og to nærmeste kollegaer, fordi jeg er virkelig slemt plaget af kvalme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg godt se, vi ikke er så slemme med at sige det tidligt.

 

Er sat til 29/9 indtil videre, så jeg er i 7. uge. Vi regner med at fortælle forældre og svigerforældre det i weekenden, da jeg skal have lavet vandrejournal den 24. og der skal jeg vide noget om familiernes sygdomshistorier. Alle andre (med undtagelse af én veninde) får det først af vide i 12. uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sat til 17. september, indtil videre ved kun de nærmeste veninder det. Nu var nakkefoldsscanningen er overstået, er det dog blevet mere virkeligt og vi regner med snart at fortælle familien det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER