Pumpkins

Sidde uden bøjle?

16 indlæg i dette emne

Hvornår tog i bøjlen af højskolen?

Vi har en trip-trapstol, og jeg synes efterhånden det er lidt bøvlet at sætte hende ned i stolen og skulle hive hende op. Men jeg er i tvivl om det er for tidligt at lade hende sidde uden bøjle? (Og for farligt?)

Hun sidder fint i sofa og lænestol, kravler forsigtigt ned og er aldrig faldet ned. Men der er hun jo heller ikke vant til at der er noget, der holder hende på plads :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad gør de i vuggestuen? Måske hun har prøvet at sidde uden bøjle der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør de i vuggestuen? Måske hun har prøvet at sidde uden bøjle der.

Så vidt jeg ved sidder hun med bøjle der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi tog den af da hun var 14 måneder, mest fordi hun ville rejse sig hele tiden. Det forsvandt da bøjlen kom af.

I dagpleje har hun faktisk stadig bøjle på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores knejt sidder på trip trap uden bøjle. Han er 1 år og 3 mdr. og bøjlen blev fjernet her i efterårsferien. Han begyndte at kravle op og udover bøjlen. Og da han uden problemer klarer trapper op og ned, var og er det mest sikkert at han selv kan kravle op og ned af stolen.

De første (mange) gange stod vi ved siden af, men nu siger vi bare at han skal sætte sig ind, og så er han klar på nul komma fem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Tror Johan var omkring 1 år, da vil pillede bøjlen af hans stol.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix fik sin bøjle af, da han var godt 1 år. Da de havde pilt den af i vs var der ingen grund til, at han havde den på herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog den af i starten af oktober og der har han været 15 mdr.

Fra starten kravlede han selv op uden problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget vores af idag da Tobias begyndte at kravle op over bøjlen. Han er 17 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oprettede en tråd om det samme på et tidspunkt - den er HER  :)

 

Vi tog bøjlen af efter den tråd, så Anna var 14½ måned (dvs. PRÆCIS samme alder som Karla har nu - pudsigt!) og der har ingen problemer været. Jeg spurgte en af pædagogerne i VS til råds også og hun sagde det var meget forskelligt hvornår de kunne skifte. Det afgørende var, at de skulle sidde helt stabilt og måtte slet ikke have tendens til at falde sammen og skubbe numsen fremaf og så skulle de have respekt for at man kunne falde ned - det er nogen børn længere om at erkende end andre ;)

 

Jeg synes det lyder som om I sagtens kan tage den af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at hun har spist sit sidste måltid med bøjle herhjemme :D nu må vi se hvordan det går i morgen :)

Hun sidder ikke og skubber numsen frem, og hun har generelt rigtig godt styr på det der med ikke at falde ned.

Tak for de gode besvarelser :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået med morgenmaden? :)

 

Lise fik også sin bøjle af da hun var omkring 1 år. Hun klarede det super fint fra starten og er aldrig faldet ned. Hun kravler selv op og ned, så det har hun helt styr på. Hvis hun rejser sig op, siger jeg bare meget bestemt til hende at hun skal sætte sig ned, og så gør hun det (7-9-13) - eller også kravler hun bare ned selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik faktisk rigtig fint. Hun var helt stolt og sad helt uden problemer :biglove

Hun var dog en smule skuffet over at skulle ned igen :D 

 

 

Jeg tror ikke hun kan kravle op selv endnu, for benpladen er forholdsvist højt oppe. Men det tager vi, når det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det gik godt! :loveshower

 

Lise gjorde det at hun greb fat bagest om kanten på selve sædet og trak sig op i armene så hun kunne få knæet op på benpladen og så kom op på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det gik godt! :loveshower

Lise gjorde det at hun greb fat bagest om kanten på selve sædet og trak sig op i armene så hun kunne få knæet op på benpladen og så kom op på den måde.

Det samme gjorde Silje, det var derfor vi tog bøjlen af, fordi hun kravlede op men ikke kunne komme på plads på sædet når bøjlen var der, tænkte det var mere farligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har luret med her inde og i dag kom bøjlen af, der var ikke noget at gøre. Lilly har i et stykke tid kunnet klatre op i sin tripp trapp stol, men nu prøver hun også at sætte sig ned, og med den brede plastik bøjle i de nye stole ja så fik hun simpelthen sat sig i klemme med begge ben i et hul og vi kunne næsten ikke få hende op uden at gøre skade. Er spændt på hvordan hun sidder til måltiderne fremover, men hun har styr på at klatre op uden bøjlen også, ingen problemer der og hun syns det var nyt og festligt :D

 

Vi har en tripp trapp sele til stolen som vi har brugt i lang tid, for at kunne vende ryggen til uden at hun endte oppe på spisebordet, så den tror jeg faktisk vi fortsætter med at bruge lidt endnu, også uden bøjle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER