Susanne

Bøjlen af Trip Trap hvornår?

12 indlæg i dette emne

Ja, ganske simpelt spørgsmål: Hvornår tog I bøjlen af Trip Trap-stolen?

Det er ved at være besværligt at sætte Anna i stolen og hun vil rigtig gerne selv kravle rundt på den, men jeg kan ikke finde ud af om det er alt for tidligt at tage bøjlen af? Hun skubber sig stadig væk fra bordet og vil det gå galt eller vil hun hurtig lære, at der ikke er nogen bøjle til at gribe hende? :unsure

Kom med vise ord! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med da vi har samme problematik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er et halvt år siden vi tog den af, så det passer meget godt med den alder Anna har nu... Det var i vs de startede med det, så kan desværre ikke give dig nogen pædagogiske tricks :P Men Leo elskede selv at kunne kravle op. Vi skulle lige være lidt opmærksomme på hvordan han sad i starten og at han ikke hoppede for meget rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog den af for tre-fire måneder siden mener jeg det var hvis ikke det er længere tid siden.

Vi tog den af fordi hun netop begyndte at kravle rundt og lege på stolen. Vi synes det blev for farligt at have den på. Til at starte med skubbede hun stadig stolen ud og rejste sig men hun stoppede egentlig hurtigt. Hun er faldet ned to gange og det er ikke sjovt når det sker, men hun ville være faldet mere hvis vi ikke havde fjernet den.

Hun skubber stadig engang ud af og rejser sig men det er mere kontrolleret nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh vi har samme problematik her... jeg har hørt forskellige ting, så jeg kan heller ikke finde ud af det :wacko Nogen har fortalt mig at så snart de kan rejse sig i stolen og prøver at kravle op, skal man tage bøjlen af. Men har også hørt et andet sted fra, at man ikke tager bøjlen af førend de kan sidde pænt selv og forstå at man slår sig hvis man falder ned osv... Jeg tror dog måske at det er det første der er det rigtige, da det er noget med at de kan sidde fast med benene og komme slemt til skade hvis de rejser sig og falder ned med bøjlen på.

Jeg må så indrømme at Lise er helt umulig og rejser sig konstant helt op at stå på sædet af stolen og jeg har stadig bøjlen på... Jeg kan ikke rigtig forestille mig hvordan det skal lykkes mig at få hende til at blive siddende på stolen uden bøjlen, sådan som hun kravler rundt over det hele. Vi lader bare være med at gå fra hende, men sidder ved siden af hele tiden og er klar til at sætte hende ned igen hver gang hun prøver at rejse sig.

Men måske man bare skulle springe ud i det og prøve at fjerne bøjlen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal sidde stabilt. Felix var godt 1 år da de fjernede den i VS og så tog vi den også af herhjemme. De skal nok lære bøjlen mangler. Nu er jeg ikke bange for om de slår dem for de er jo dejlig bløde stadig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at det lyder som om jeg ikke er helt galt på den, når jeg overvejer om det er tid til at fjerne den - I er super! :yay

Åh vi har samme problematik her... jeg har hørt forskellige ting, så jeg kan heller ikke finde ud af det :wacko Nogen har fortalt mig at så snart de kan rejse sig i stolen og prøver at kravle op, skal man tage bøjlen af. Men har også hørt et andet sted fra, at man ikke tager bøjlen af førend de kan sidde pænt selv og forstå at man slår sig hvis man falder ned osv... Jeg tror dog måske at det er det første der er det rigtige, da det er noget med at de kan sidde fast med benene og komme slemt til skade hvis de rejser sig og falder ned med bøjlen på.

Jeg må så indrømme at Lise er helt umulig og rejser sig konstant helt op at stå på sædet af stolen og jeg har stadig bøjlen på... Jeg kan ikke rigtig forestille mig hvordan det skal lykkes mig at få hende til at blive siddende på stolen uden bøjlen, sådan som hun kravler rundt over det hele. Vi lader bare være med at gå fra hende, men sidder ved siden af hele tiden og er klar til at sætte hende ned igen hver gang hun prøver at rejse sig.

Men måske man bare skulle springe ud i det og prøve at fjerne bøjlen...

Anna sidder ligeså fint og prøver aldrig at rejse sig, så det er egentlig ikke problemet - så tror jeg også jeg ville være nervøs for at fjerne den :unsure

Vores problem er, at det er besværligt at få hende i og op og her til aften prøvede hun selv at kravle op, da hun hjalp Søren med at dække bord. Søren prøvede at fjerne bøjlen og hun kravlede selv op og sad ligeså fint mens vi spiste. Søren nåede desværre at tage hende ned inden hun rigtig nåede at opdage, at bøjlen ikke var der, da hun skubbede sig ud. Jeg tror vi vil prøve at tage den af og så bare være opmærksom på ikke at lade hende sidde alene ved bordet, før hun har vænnet sig til at bøjlen er væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal sidde stabilt. Felix var godt 1 år da de fjernede den i VS og så tog vi den også af herhjemme. De skal nok lære bøjlen mangler. Nu er jeg ikke bange for om de slår dem for de er jo dejlig bløde stadig.

Hun sidder fuldstændig stabilt og kravler selv op og ned af sofaen og vores seng, så jeg er ret overbevist om hun kan. Vi prøver :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har først taget bøjlen af Filippas stol her i weekenden (hun er 20 måneder). Hun har ikke tidligere vist interesse og i vs har de heller ikke gjort noget. Nu kravler hun selv op og ned :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow der var jeg nok langsom. Tror vi først tog den af da Liva var knap 2. Har ikke tiltro til at de selv kan sidde ordentligt når de kun er 1 år. Men jeg er også pylret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Malivas dp er der ikke bøjle på, det er der dog i legestuen, men der er de også flere børn og så er det svært at holde styr på dem alle.

Men hun klarer det fint uden bøjlen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vuggestuen mener jeg vi gjorde det omkring 1 årsalderen, lidt senere for nogle børn. Men jeg synes også det virker så meget mere farligt at de prøver at kravle op i stolen med bøjlen på, og bøjle eller ej ville jeg aldrig gå fra et barn i en højstol - bøjlen holder dem jo ikke fast (og det skal den vel heller ikke). Jeg synes personligt at det er super godt at de lærer selv at kravle op på deres stol, så det vil jeg i hvert fald prioritere.

Men altså, jeg har også set små børn sidde med bøjle i stolen komme ret galt afsted, så jeg ser den egentligt ikke som en ekstra sikkerhed, kun som en støtte til de kan sidde ordenligt selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER