betina88

vil i bruge jeres voksi ell lign denne vinter???

20 indlæg i dette emne

Hejsa...

Der er noget jeg har gået og funderet over lidt tid nu,... er meget i tvivl om jeg skal bruge vores voksi igen denne vinter eller jeg skal nøjes med at bruge den junior dyne han har deri nu... tror godt han kan være i posen endnu, men er i tvivl om han ville finde sig i at ligge i den nu hvor han ikke har brugt den siden februar/marts og nu hvor han er vant til at have mere plads omkring sig.... hvad tror i??? Og er der nogen af jer der har planer om at bruge jeres voksi igen denne vinter???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna er begyndt at bruge sin Duni-Duo igen og der har ingen reaktion været. Jeg synes det må være så lækkert, at slippe for 3 lag tøj, når man skal sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt i tvivl. Da det var ved at være forår begyndte Karla at bakse med at komme ud af den, og fik tit viklet armen ind under den ene stop. Men jeg tror at jeg prøver og se hvordan det går, og ellers er dynen ikke langt væk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er også kommet i sin Voksi (dog med sommerdynen). Den har jeg savnet. Og hun putter sig godt til rette deri og som Susanne skriver, så kan hun slippe for en masse lag tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt voksen hver efterår, vinter og forår. Ferdinand har hurtigt overgivet sig til, det har ikke været noget problem. Voksien passer til børn op til tre år.

Der skal selvfølgelig sele i voksien, når de er mere end 6 mdr eller når de lærer at kravle ud. Præcis som hvis det kun var dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger voksi igen, og der er også kommet en med i dagpleje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores Drømmepose lidt tid efterhånden, og synes faktisk hun sover hurtigere og bedre i den, frem for dynen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt voksi om vinteren lige så længe, som de har sovet til middag. De har altid sovet ude i barnevognen, både hjemme og i DP. Har egl aldrig overvejet ikke at bruge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var kun en kort periode i sommer, at vi ikke brugte voksi - der brugte vi nærmest ikke noget pga varmen..

Vi har silkedyne til mere end 15 grader, hvor Anabella så har alm tøj på, når det er lidt køligt. Nu har vi skiftet til vinterdynen og der sover hun indtil videre kun i en uld/silke body i den og har det rigelig varmt!! Hun elsker sin voksi og putter nærmest helt ned i den med sin bamse over hovedet :)

Er igang med at finde endnu en voksipose til at have i DP.

 

Jeg tænker, at det alt andet lige må være meget dejligere at sove i voksi (eller andre slags "poser"), hvor man ikke skal have mega meget tøj på, end det er at sove i en helt masse tøj og så med dyne.. Jeg tænker altid "hvad ville jeg helst, hvis det var mig selv" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.... :kiss jeg har nu hentet vores voksi hjem igen(den var opbevaret ved mormor og morfar). Og så har vi besluttet at prøve det af herhjemme de næste tre dage og se om han vil ligge i den inden vi sender den med i dagpleje...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk sele og huller til sele i voksien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt voksi, og kommer derfor heller ikke til det denne vinter. Min mor, som har været dp i over 35 år, sagde til mig i sin tid, at hun syntes at det var nemmere som dp'er at justere i fht varme, hvis ikke de sov i voksi. Og derfor valgte vi det fra. Jeg tror at det er hvad man er til. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voksien er prøvet af idag.. det gik fint.. dog hiver han armene over, så måske skal han ha en trøje på ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna sover også med armene ude for posen, så hun har en trøje på i uldfleece

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voksien er prøvet af idag.. det gik fint.. dog hiver han armene over, så måske skal han ha en trøje på ??

Her stikker bellas arme kun en lille smule op og det er mest for at holde om bamsen!

Hun sover i langærmet body og ville omkomme af varme, hvis hun fik mere tøj på allerede.!

Kan du ikke lukke den mere til, så han ikke decideret kan få dem op? Jeg tror ikke, Bella kan få armene sådan HELT op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget voksien i brug igen, og jeg synes, det virker til, at Mads ligger meget bedre og falder hurtigere til ro i den end en dyne. Han skal helt sikkert ligge i den, så længe han kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje år 1 år og 8 måneder gider ikke sin barnevogn længere, så nu sover hun inde... Voksien arver lillesøster når hun kommer til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog voksien i brug i dag. Sidste vinter skulle hun pakkes ret godt ind på overkroppen, fordi hun altid fik bakset armene over voksien. Så hun fik sin elefanthue (uld/bommuld) på og en uldsweater ud over blusen. Og hun kamp sved, da jeg tog hende op. Hun havde puttet fint med armene i voksien :D Så ikke så meget tøj næste gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har han sovet i voksien i tre dage til middagslur.. og han sover fint og har en fin temperatur når han vågner.. men synes han sover noget uroligt og giver sig mange gange end hvis han lagde med sin dyne... har besluttet at nu prøver vi den af i dagpleje og ser hvordan det går denne uge og om hun synes han sover godt nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. C sover lur i sin seng i weekenden og i vs får hun bare ekstratøj på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER