Guest NinjaMama

Måske gravid?! :O Jubiii!!!!!!!!

85 indlæg i dette emne

Jeg er helt rundt på gulvet lige nu :8:

Jeg har været i behandling med provera og pergotime. Min 1. cyklus dag var 14/9, og på cyklus dag 17 tog jeg første positive ÆL test.  Natten mellem lørdag og søndag, cyklus dag 29/30, tog jeg en negativ graviditetstest. Søndag morgen begyndte jeg så at bløde, og så gik jeg ud fra at løbet var kørt.

Det har dog ikke udviklet sig til hvad jeg forbinder med rigtig menstruation. Jeg har ikke sådan decideret menstruations smerter i maven og jeg bløder ikke særlig meget :unsure

I dag var så dagen hvor jeg skulle starte på en ny omgang pergotime. Jeg var på apoteket i formiddags efter nye forsyninger, og så fik jeg den skøre tanke at jeg måske liiiige skulle prøve at købe en test mere med hjem :oops

Den test lavede jeg så på tyyyynd formiddags urin, og efter to sekunder kom den til at se sådan her ud

 

post-4824-0-70410600-1381834642_thumb.jpg

post-4824-0-24736300-1381835116_thumb.jpg

nr. 2 streg har en ret fin markeret farve i virkeligheden, men det er vist lidt utydeligt på billedet

 

Jeg er altså totalt forvirret :unsure

 

Lige inden jeg begyndte at bløde testede jeg negativ - men nu bløder jeg på tredje dagen, og kan lave 2 streger?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring selv. Men under behandling pointerede lægen altid overfor mig, at det var vigtigt at teste inden opstart af næste periodes behandling, for man kunne sagtens bløde, selvom man var gravid. Og jeg fik også ret utydelige streger på de to test jeg tog på testdag, fik dagen efter taget blodprøve med resultatet 229 og det skulle bare være over 100. Så umiddelbart tænker jeg da, at et tillykke er på sin plads! Og så få lige ringet til din behandler (inden du starter op igen) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også se stregen, så vil da mene at den er der. Tillykke jeg krydser fingre for at alt er som det skal være selvom du bløder.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring selv. Men under behandling pointerede lægen altid overfor mig, at det var vigtigt at teste inden opstart af næste periodes behandling, for man kunne sagtens bløde, selvom man var gravid. Og jeg fik også ret utydelige streger på de to test jeg tog på testdag, fik dagen efter taget blodprøve med resultatet 229 og det skulle bare være over 100. Så umiddelbart tænker jeg da, at et tillykke er på sin plads! Og så få lige ringet til din behandler (inden du starter op igen) :)

Pyyyh, hvor er det beroligende at vide at man godt kan bløde, selvom man er gravid!

Min fertilitetsklinik har ikke sagt noget om, at jeg skal teste igen, selvom jeg er begyndt at bløde :unsure

Det var VIRKELG rent held, at jeg tog den test i dag... Jeg var helt sikker på, at det var menstruation jeg havde fået, selvom det godt nok er meget sparsomt jeg bløder :unsure

Min fertilitetsklinik holder selvfølgelig ferie! Det gør de ret ofte.. Så dem kunne jeg ikke få fat i, men jeg har fået taget en blodprøve hos min egen læge i dag.. Ih hvor jeg håber at svaret er positivt!!!

Min læge snakkede om, at det kan være en "falsk" menstruation, det er åbenbart noget der er forholdsvis normalt...

Jeg HÅBER HÅBER HÅBER virkelig at jeg har en lille baby i maven, og det bare er min krop der ikke helt har fattet det endnu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, for jeres krydsede fingre, piger!!

Hvor ville det altså være fantastisk, hvis der lige nu er en lille spire som er ved at finde sig til rette i min mave! <3

(Undskyld manglen af smileys, er på fra iPhone)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor spændende :) Yay. Den ser da ud som om der er gevinst igen. Jeg krydser fingre i hvert fald. Glæder mig til at følge din graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville få taget en hcg test hos lægen. Jeg har selv oplevet et par gange at bløde trods positive teste (men så mistet senere/bio/sa), men håber selvfølgelig for dig at det bare er en langsom starter og kroppen lige skal finde ud af der hele ;)

Så forsigtigt tillykke - gravid er du i hvert fald lige nu :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh krydser fingre :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at den lille spire bliver siddende :goodluck

Du kan sagtens have blødninger og stadig ende med et sundt og rask barn. Min mor havde menstruationslignende blødninger gennem hele hendes graviditet med mig, og jeg er her da i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, piger! :kram

 

Jeg var nede ved lægen og få taget en blodprøve i går. Tallene var ikke gode - kun 22. Præcis hvor dårligt et tal det er, ved jeg ikke :unsure

Under alle omstændigheder kan vi ikke komme uden om, at der altså er sket noget siden søndag morgen. Der tog jeg en Clear blue digital test, som jo så var negativ. I dag har jeg lige taget en ny test, magen til bare med uge indikator, og den er positiv :kuller

 

Lige nu beroligere jeg mig selv med, at jeg også først kunne teste positivt 4+? da jeg blev gravid med Thea. Og hun var også MEGET langsom i optrækket. Da jeg var til scanning på klinikken i uge 6+5 var hun aaaaalt for lille. Kun 0,34 mm og med svag hjerterytme. Gynækologen sagde at vi skulle forvente at vi ville miste hende, men der tog hun jo helt fejl :bunny

 

Er der nogen der ved, om det er helt fjollet stadig at være optimiskisk, når mit HCG tal er så lavt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis der er HCG til stede, så er du gravid. Og så vidt jeg ved er det ikke muligt at sige om en graviditet udvikler sig eller ej, kun ud fra en måling. Du kan, som du selv siger, bare være langsom i optrækket. ;)

 

Da vi var i gang med babyprojekt fik jeg selv lavet en HCG-måling, der viste under 1 - så jeg var jo bestemt ikke gravid. Men min cyklus var længere end den plejede at være, og selv om blodprøven påstod andet, var jeg faktisk 3+3 på daværende tidpunkt. Så der kom alligevel en baby ud af det. 

Ved du, hvornår du havde ægløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne overhovedet IKKE fremvise en positiv test 4+0, 4+1 var den lige nøjagtig at skimte i det rigtige lys. Først ved 6+? var den sådan flot positiv. Jeg fik jo ikke målt mit HCG, men jeg tror at jeg er en af dem der udvikler det meget langsomt - og altså det blev da til William, meget stor og meget velskabt :kuller .

 

Jeg tror at helt sikkert at du er gravid. Men måske er du ikke så langt henne som antaget? Eller måske danner du bare HCG langsomt. Men jeg tror da i hvert fald helt sikkert at du er gravid nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortsætter i hvert fald med at tro på det og krydse fingre! Det lyder absolut ikke usandsynligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du få taget ny blodprøve to dage efter den første? Så skal hcg tallet fordoble sig hvis alt er normalt.

Normalt siger man i behandlingsverdenen at hcg skal være over 100 når man er 4+2, i hvert fald ved IVF. Hvor langt er du evt henne? 22 lyder meget lavt, men samtidig højt nok til at jeg ikke selv ville kunne lade være med at håbe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke så meget om HCG tal, men jeg har lige læst på sundhed.dk, at HCG tal er:

(https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/)

 

Uge 3: 5-50

Uge 4: 40-1.000

Uge 5: 100-5.000

 

Så hvis dit HCG tal er 22, og du er slutningen af uge 3/starten af uge 4, så lyder det da ikke helt forkert? Især ikke, hvis det hele gik lidt langsomt sidst... Selve ÆL kan jo godt ligge 1-2 dage efter den positive ÆL test, så hvis jeg regner lidt, så er du ca 4+0 nu?

 

Jeg tror på det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<- - - Holder med de andre piger ;)

 

Du er stadig tidligt i forløbet og når der er målt hcg, ja så er du gravid :)

 

Og når du tidligere har oplevet noget lignende ville jeg tro på det.

 

Wee hvor er det godt.

 

Tillykke :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:8: ihh hvor spændende, jeg krydser også fingre!!!

Min veninde testede negativ i laaang tid, og hun fik altså en baby 9 mdr senere, men det var simpelthen fordi hendes HCG ikke blev dannet så hurtigt..det er jo meget forskelligt. og det er jo DET en graviditetstest reagerer på...som jeg forstår det.

 

håber håber håber!!! :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for jer, det er da lidt spændende om det skal være nu :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 er jo ikke imponerende højt, men indtil du har svaret på nr 2 blodprøve er det umuligt at sige, hvordan udviklingen er.

Hvornår skal du have taget hcg igen?

Krydser fingre !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne overhovedet IKKE fremvise en positiv test 4+0, 4+1 var den lige nøjagtig at skimte i det rigtige lys. Først ved 6+? var den sådan flot positiv. Jeg fik jo ikke målt mit HCG, men jeg tror at jeg er en af dem der udvikler det meget langsomt - og altså det blev da til William, meget stor og meget velskabt :kuller .

 

Jeg tror at helt sikkert at du er gravid. Men måske er du ikke så langt henne som antaget? Eller måske danner du bare HCG langsomt. Men jeg tror da i hvert fald helt sikkert at du er gravid nu

Så er jeg altså ikke den eneste der ikke kan lave positive teste tidligt i graviditeten :ba Dengang jeg blev gravid med Thea, var jeg ellers såååå misundelig på alle dem, der kunne fremtrylle positive teste allerede uge 3+? - men hellere sent end aldrig  :loveshower

 

Jeg håber også, at det bare er fordi at jeg ikke er så langt henne endnu.... Men jeg er altså slet ikke tryg ved, at jeg bløder :unsure

Jeg bløder ikke meget - på 4 timer kommer der ca. hvad der svarer til en 20'er og en lille smule mere.. Jeg har altid forbundet det at abortere med at bløde ret meget - så jeg kan altså slet ikke få ind i mit lille hoved, at det skulle være det der er ved at ske nu :unsure Og hvordan kunne jeg overhovedet tro, at det var menstruation!? :badgirl Det ville da også være for heldigt, hvis man havde så mild menstruation :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis der er HCG til stede, så er du gravid. Og så vidt jeg ved er det ikke muligt at sige om en graviditet udvikler sig eller ej, kun ud fra en måling. Du kan, som du selv siger, bare være langsom i optrækket. ;)

 

Da vi var i gang med babyprojekt fik jeg selv lavet en HCG-måling, der viste under 1 - så jeg var jo bestemt ikke gravid. Men min cyklus var længere end den plejede at være, og selv om blodprøven påstod andet, var jeg faktisk 3+3 på daværende tidpunkt. Så der kom alligevel en baby ud af det. 

Ved du, hvornår du havde ægløsning?

Åh hvor er det altså rart at høre, at lavt tal ved HCG måling ikke behøver at betyde at mini bebsen er ved at gå til!

Min fornemmelse er, at denne cyklus er lang. Jeg testede først positiv ved ÆL på dag 17 eller 18, og hvis der så skal gå 14 dage fra æl før man kan teste positivt, så ville det vist være lige omkring nu :help

Hvis bare jeg ikke blødte, så tror jeg slet ikke at jeg ville være så usikker :unsure Men jeg sender gode tanker ind til den lille spire i maven, og så befaler jeg den altså at hænge fast - basta! :adopt :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortsætter i hvert fald med at tro på det og krydse fingre! Det lyder absolut ikke usandsynligt :)

 

Tak for at krydsede fingre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du få taget ny blodprøve to dage efter den første? Så skal hcg tallet fordoble sig hvis alt er normalt.

Normalt siger man i behandlingsverdenen at hcg skal være over 100 når man er 4+2, i hvert fald ved IVF. Hvor langt er du evt henne? 22 lyder meget lavt, men samtidig højt nok til at jeg ikke selv ville kunne lade være med at håbe ;)

 

Jeg har fået en tid til en ny blodprøve i morgen klokken 11.45 - nøj hvor er jeg altså nervøs! :blush

i følge den terminsberegner der er på baby.dk, hvor man både skal indtaste sidste mens's første dag samt ÆL, så er jeg præcis 4+0 i dag(altså 3+6 da jeg fik taget blodprøve igår). Jeg troede at jeg var meget længere henne :huh Men når jeg havde ÆL sent i cyklus, så er babyen jo selvfølgelig også yngre end den ville være, hvis jeg havde haft ÆL på dag 13 :unsure

 

Men det er rart at høre, at tallet ikke er lavere end, at andre også ville håbe :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER