Guest NinjaMama

Måske gravid?! :O Jubiii!!!!!!!!

85 indlæg i dette emne

Ha lige i baghovedet at du fik taget blodprøver med en dags mellemrum, derfor er det ikke steget mere. Det er jo hver 2.-3. Dag der ska fordoble sig, så jeg ville ikke miste håbet helt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville bestemt heller ikke miste håbet - hcg kan sagtens udvikle sig langsomt i starten, og der er jo kun et døgn imellem ptøverne. Det der med fordobling af hcg på to dage er i øvrigt kun en tommelfingerregel, det er altså ikke altid det passer med helt det dobbelte, men der skal gerne være en væsentlig udvikling i tallet på to døgn. Så, prøv at få weekenden til at gå hurtigt, og tænk positive tanker :)

Krydser det hele, og sender masser af :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er vist blevet en test-narkoman :oops

 

øverste fra i går og nederste fra i dag

 

post-4824-0-04596700-1382184542_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da mega meget udvikling på de to teste! :yay

 

Jeg tror altså på det  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Øv, den ikke er steget mere. Håber I har en weekend med masser af planer, så du kan tænke på noget andet.

 

:kram

 

 

Åh nej, ventetid er simpelthen det allerværste. Du må bruge alt dit krudt på at nyde din mand og dejlige datter her weekenden så tiden forhåbentligt går stærkt. Jeg tror stadigvæk på dig :) Vi er vidst bare meget sløve til at producerer det der HCG.

 

 

Jeg synes faktisk det er fint.Hcg skal fordobles hver 2.-3. Dag, så det passer vel meget godt her. Forstår godt du gerne ville have haft et besøgende højt tal, men se positivt på det, så er det steget :)

 

 

Jeg synes også det er så tæt på fordoblet at det er super! Sådan udviklede mit tal sig også, og der fik jeg at vide at bare man f,eks havde taget blodprøven et kvarter tidligere end første gang kunne betyde lidt, så de kiggede kun på om det lignede en fordobling.

Og ja, nu begynder den lange ventetid. Først til på tirsdag, men mon ikke også ventetiden til første scanning bliver lang ;)

 

 

Sender lige en masse :kram til dig.

 

Men op med hovedet, hcg er steget og det er jo positivt

 

Håber i har nok at lave i weekenden så du kan tænke på noget andet

 

Jeg krydser stadig og tror på der er flyttet en spire ind <3 :kram2

 

 

Sender positive tanker og krydsede fingre. Men synes da det overordnet ser positivt ud: din test er mere positiv, dit hcg tal var næsten fordoblet, du bløder ikke mere og lægen var optimistisk...

 

Så håber at i får en rigtig god weekend og at den går stærkt.

 

 

Enig med de andre - og håber det bedste

 

 

Jeg ville bestemt heller ikke miste håbet - hcg kan sagtens udvikle sig langsomt i starten, og der er jo kun et døgn imellem ptøverne. Det der med fordobling af hcg på to dage er i øvrigt kun en tommelfingerregel, det er altså ikke altid det passer med helt det dobbelte, men der skal gerne være en væsentlig udvikling i tallet på to døgn. Så, prøv at få weekenden til at gå hurtigt, og tænk positive tanker

Krydser det hele, og sender masser af

 

Tak allesammen :kram2

 

der er ca 1 døgn og 21 timer imellem at de to blodprøver blev taget.. Men jeg kan bare læse om andre, som har haft MEGET højere HCG mængde, når de har været omkring lige så langt henne :unsure

Men det er jo tydeligt at der i det mindste sker lidt, og jeg har stadig ikke blødt siden i går morges! :yay

Mon det kan være en falsk menstruation jeg har haft :help det passer med antallet af dage jeg blødte, og så var det jo betydeligt mindre blod der kom..

 

Nu har min mand givet mig forbud mod at læse flere tråde om andre der har blødt i starten af graviditeten, for trådene ender næsten altid med at de mister babyen. Men sådan går det altså ikke hos mig, basta! :sm

 

PS. jeg blev nødt til at slette nogle af jeres smileys for at kunne oprette indlægget. UNDSKYLD! :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke bruges andre hcg niveauer på daværende tidspunkt. Som der tidligere er linket til, er der et stort spænd imellem hvad der er indenfor det normale. Du skal kun se på, om dit tal fordobles. Og når der faktisk er under 2 døgn imellem, så er tallet rigtig fint. Og dine test udvikler sig helt sikkert også - og din blødning er stoppet. Jeg tror på det :loveshower :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte også i starten og min lille Vigga blir 4 mdr på onsdag :D faktisk blødte jeg de første 3 mdr næsten hver dag :)

Grunden til du netop har blødt "falsk" mens er at din hcg er dannet langsom og den har derfor ikke været høj nok til at fortælle kroppen at du er gravid og ikke skal bløde. Når din hcg blir højere stopper mens (som regel).

Min hcg var forholdsvis høj og blødningerne var pga noget helt andet, men mine hcg tal fordoblede sig heller ikke efter 2 dage. Lægerne scannede på livet løs de første par uger men kunne ikke rigtig sige noget før jeg var i uge 6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser først dit indlæg nu :badgirl  men jeg tror på den lille spire :kuller  og får da helt kriller i maven, det er jo ikke engang 1 år siden jeg stod i den samme nervepirrende situation som det altid er når man får den første positive test. For er man købt eller solgt :wacko  Men som flere skriver så er der et STORT spænd imellem hvad der er normalt mht hCg, og at du ikke bløder mere er i hvert fald et tegn på noget sker, jeg blødte jo også altid i starten af graviditeterne, det stoppede så inden testdag, nok 3+4/3+5 begge gange. Jeg troede heller ikke på det kunne passe, men jeg har da både din nevø og niece nu :7himmel

Jeg håber og krydser fingre for jeg har en nevø/niece under Construction. En sød lille ostereje :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg fik jo også en halv dags "menstruation" med William - jeg tror simpelthen at det var fordi jeg producerer HCG lidt langsomt i starten, så niveauet var ikke nok til at holde mens helt væk. Men det havde jo absolut ingen betydning. Jeg mærkede virkelig heller ikke noget til graviditeten de første 7 uger (hvilket jeg vidst brokkede mig over, DUMT, for derefter kom kvalmen, hehe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til aften fik jeg lige denne e-mail fra min gynækolog på fertilitetsklinikken

 

Hej!
Tillykke med det.
Stigningen tyder på en helt normal tidlig graviditet, og det er heller ikke unormalt at bløde lidt i starten.
Jeg har reserveret en tid til scanning hos min sygeplejerske  d. 4/11 kl. 11.
Skulle du komme til at bløde kraftigt kan du ringe og fremskynde tiden.
M.v.h. Britt Ljungström
 
Det føles altså bare SÅ meget mere virkeligt, når man har fået tid til første scanning! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Stort tillykke!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Her til aften fik jeg lige denne e-mail fra min gynækolog på fertilitetsklinikken

 

Hej!
Tillykke med det.
Stigningen tyder på en helt normal tidlig graviditet, og det er heller ikke unormalt at bløde lidt i starten.
Jeg har reserveret en tid til scanning hos min sygeplejerske  d. 4/11 kl. 11.
Skulle du komme til at bløde kraftigt kan du ringe og fremskynde tiden.
M.v.h. Britt Ljungström
 
Det føles altså bare SÅ meget mere virkeligt, når man har fået tid til første scanning! :loveshower

 

 

Yeay :) :stork  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke tillykke m graviditeten:) Dejligt at du har fået mail fra gynækologen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på den blodprøve jeg fik taget i går - på 4 dage er tallet steget fra 39 til 437!!!!! :gravid :yay :balloon :toot 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget af en stigning  :o

Stort tillykke med graviditeten  :balloon  :toot  :hurra  :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT TILLYKKE

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så fik jeg svar på den blodprøve jeg fik taget i går - på 4 dage er tallet steget fra 39 til 437!!!!! :gravid :yay :balloon :toot

Hell yeah!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke, hvor er det stort!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke!! Hvor er det dejligt at høre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu selvfølgelig er du gravid. En langsom starter - stor tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger!!!! :kram

Hvor er det altså bare vildt! :loveshower Vi skal have en baby mere - Thea skal være storesøster!!!!  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER