Rocco

Lalandia?

13 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Vi er blevet inviteret i Lalandia når jeg er i uge 18. Hvad tænker i omkring vandland og vand rutschebaner og bowling? Er det noget jeg skal holde mig fra eller hvordan? På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vandland og bowling ser jeg intet problem i, men ville nok holde mig fra i hvert fald de vilde vandrutchebaner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med ovenstående - og desuden er der noget med varmtvandsbassiner og spabade (stor risiko for bakterier i det varme vand). Det blev jeg ihvertfald frarådet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så må jeg tage den med ro. Øv når man elsker de vilde vand rutschebaner men man kan kun sige det er det værd at lade være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med Spabade sagde min jordmoder at jeg godt måtte, så længe vandet ikke er gået eller man er åben, er der ikke komme nogle bakterier ind, hun sagde at det var en skrøne at man ikke måtte gå i spabad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med Spabade sagde min jordmoder at jeg godt måtte, så længe vandet ikke er gået eller man er åben, er der ikke komme nogle bakterier ind, hun sagde at det var en skrøne at man ikke måtte gå i spabad :)

Min jordemoder sagde det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal måske bare være lidt ekstra opmærksom på ikke at blive overophedet i de varme bade som gravid, og huske at få noget at drikke. Jeg syns jeg har hørt at der er gravide forbudt til de store vandrutchebaner nogen steder (hvem der så tjekker ved jeg ikke).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg aner det egentlig ikke, men bowling tror jeg selv at jeg ville holde mig fra. Det er pga kuglens vægt og det sving man laver.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. bowling kuglens vægt, så siger min læge, at der under en normal graviditet intet er til hinder for, at løfte optil ti kg. Så man kunne jo bare lade være med at tage den tungeste - så skulle det overhovedet ikke være noget problem.

Jeg blev tilrådet træning i varmtvandsbassin, så jeg kan ikke forestille mig, at spabad er noget problem. Bare du ikke bliver utilpas af at få det for varmt.

Mht. vandrutsjebanerne, så er der ret meget personale derude, så spørg da dem, hvilke regler de har. Umiddelbart ville jeg kun være bange, ved dem med faldrisiko.

Og ellers så tjek evt. din jordemoder / læges holdning inden, I tager afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder sagde det samme :)

Det er der åbenbart delte meninger om så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spabade er altså heller ikke noget problem FØR vandet er gået, når man spørger jordemødrene herovre :rolleyes

Altså, mon ikke også de rutsjebaner lige så meget mener når man render rundt og er en kæmpe spærreballon med bækkenbundssmerter osv.?

ved 18 uer er man jo ikke nødvendigvis kæmpestor allerede... og noget mere adræt end en i uge 35 :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER