TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jonas har været hjemme med Ronja i går og får også lov til at være det i dag mens jeg er på arbejde. Jeg synes det er rigtig godt de får noget far/datter tid sammen men nøj hvor er jeg misundelig og ville gerne være sammen med dem :( I dag tror jeg at Jonas ville tage hende med i svømmehallen. Det snakker hun rigtig meget om og spørger nogle gang selv om vi ikke skal tage af sted :)

I morgen får jeg hende hellere ikke at se super meget for der skal jeg til koncert med nogle veninder på Rosenborg Slot og det er faktisk et heldagsarrangement. Søndag og mandag håber og satser jeg på bliver bedre, men jeg skal stadig arbejde noget af tiden fordi jeg har deadlines mandag kl. 12 og kl. 17 - hurra for at arbejde for et internationalt firma der er ligeglad med helligdagene i dag <_< (ironi kan forekomme ;))

Kom de i svømmehallen? Theo var afsted med far i Greve svømmehal i morges. Mens jeg også var på arbejde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi vist uvenner. Han mener jeg er "langt fra virkeligheden", og at det er fordi JEG har for løse tøjler, at hun prøver grænser af ved ham. (Sjovt nok, Camille prøver bestemt også grænser af her, men i 4 ud af 5 tilfælde, stopper hun første gang jeg siger NEJ).

Bliver så irriteret, fordi jeg får skylden for noget som jo er ganske normal børneadfærd!!! Hvor mange børn på 2 år, er stille og rolige og gør hvad der bliver sagt og aldrig lige prøver ting de ved de ikke må?? Det er altså ikke mange!!!

Jeg er MEGET mere large end ham, det ved jeg.. Fx da jeg skulle aflevere hende, ville hun have jakke på - og jeg siger "Det bliver for varmt" og hun kigger bestemt og siger "Jakke på, udenfor!" og jeg tænker "nå ja, hvis hun vil have jakke på så fred være med det".. Da Christian ser det, og siger "hvorfor har hun jakke på" og jeg svarer "Fordi hun gerne ville" får jeg et "Ja, jeg vidste jo godt det var hende der bestemte hjemme ved jer"

Nu brugte jeg vinteren på at forklare at når man skulle ud, skulle man have jakke på.. Så kan jeg da godt se at det lille hoved, når kl. er 19.30 og hun er træt, vil have jakke på når hun skal ud altså!

Nu er diskussionen så drejet over på hendes fodtøj..

Han skal jo betale for det, og sørge for det. Først har jeg rykket hele foråret for et par gummistøvler.. Dem endte jeg selv med at købe (Han overførte pengene bagefter). I en måned har jeg nu rykket for sandaler.. Og får hele tiden et "Hvornår skulle jeg have haft tid til at købe dem?".. Øh, almindelige mennesker finder da tid til at købe fodtøj til deres børn, så hvorfor har du ikke tiden?!

Nu har jeg så sagt at jeg altså køber dem, fordi jeg ikke orker at vente mere.. Hun sveder sine fødder SÅ meget i de kondisko hun har (Som jeg også endte med at købe, fordi dem fra efteråret var for små synes jeg!)

BAH!

Igen må jeg understrege, at jeg faktisk er glad for hun er ved hans forældre.. For efter at have set hvordan hun har det derude, og hvor glade de er for hende.. Så er det da bestemt bedre end en far der ikke har tid/lyst/overskud.. Meeen.. Jeg gider bare ikke have 7/7 med min datters bedsteforældre !

Så enig med dig! Alle 2-årige opfører sig sådan. Og hvorfor i al verden betyder det noget om hun har den jakke på? Så ville hun jo bare opdage at hun kom til at svede. Man skal virkelig vælge sine kampe i den alder.

Jeg synes at hans eksamenshalløj lyder som noget hysteri. SÅ hårdt er lærerstudiet altså ikke! (Læser selv til lærer og har gjort det med baby).

Dejligt at du nu ved at hun har det så godt hos farmor og farfar, når farmand nu ikke er moden nok til at tage sit ansvar selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom de i svømmehallen? Theo var afsted med far i Greve svømmehal i morges. Mens jeg også var på arbejde <_<

Ja og de var også i Greve :)

Det er øv med alt det arbejde når resten er hjemme <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og de var også i Greve :)

Det er øv med alt det arbejde når resten er hjemme <_<

Hvor skægt ^_^

Så har Theo og Ronja været både i Zoo og svømmehal samtidig inden for kort tid ^_^

Min kæreste er meget begejstret for Greve svømmehal og kører gerne her fra Frederiksberg for at gå i svømmehallen der. Jeg har ikke været der endnu, men det må jeg vist se at komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi vist uvenner. Han mener jeg er "langt fra virkeligheden", og at det er fordi JEG har for løse tøjler, at hun prøver grænser af ved ham. (Sjovt nok, Camille prøver bestemt også grænser af her, men i 4 ud af 5 tilfælde, stopper hun første gang jeg siger NEJ).

Bliver så irriteret, fordi jeg får skylden for noget som jo er ganske normal børneadfærd!!! Hvor mange børn på 2 år, er stille og rolige og gør hvad der bliver sagt og aldrig lige prøver ting de ved de ikke må?? Det er altså ikke mange!!!

Jeg er MEGET mere large end ham, det ved jeg.. Fx da jeg skulle aflevere hende, ville hun have jakke på - og jeg siger "Det bliver for varmt" og hun kigger bestemt og siger "Jakke på, udenfor!" og jeg tænker "nå ja, hvis hun vil have jakke på så fred være med det".. Da Christian ser det, og siger "hvorfor har hun jakke på" og jeg svarer "Fordi hun gerne ville" får jeg et "Ja, jeg vidste jo godt det var hende der bestemte hjemme ved jer"

Nu brugte jeg vinteren på at forklare at når man skulle ud, skulle man have jakke på.. Så kan jeg da godt se at det lille hoved, når kl. er 19.30 og hun er træt, vil have jakke på når hun skal ud altså!

Nu er diskussionen så drejet over på hendes fodtøj..

Han skal jo betale for det, og sørge for det. Først har jeg rykket hele foråret for et par gummistøvler.. Dem endte jeg selv med at købe (Han overførte pengene bagefter). I en måned har jeg nu rykket for sandaler.. Og får hele tiden et "Hvornår skulle jeg have haft tid til at købe dem?".. Øh, almindelige mennesker finder da tid til at købe fodtøj til deres børn, så hvorfor har du ikke tiden?!

Nu har jeg så sagt at jeg altså køber dem, fordi jeg ikke orker at vente mere.. Hun sveder sine fødder SÅ meget i de kondisko hun har (Som jeg også endte med at købe, fordi dem fra efteråret var for små synes jeg!)

BAH!

Igen må jeg understrege, at jeg faktisk er glad for hun er ved hans forældre.. For efter at have set hvordan hun har det derude, og hvor glade de er for hende.. Så er det da bestemt bedre end en far der ikke har tid/lyst/overskud.. Meeen.. Jeg gider bare ikke have 7/7 med min datters bedsteforældre !

:kram Helt enig med dig. Lad hende da få den jakke på, hvis hun vil, og selvfølgelig kan og SKAL han sørge for sandaler :prik

(Hilsen en, der SELVFØLGELIG kunne købe sandaler til sit barn under specialeskrivning, uden overhovedet at overveje, at det kunne være en hindring. Det gælder altså om at have styr på sine prioriteter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skægt ^_^

Så har Theo og Ronja været både i Zoo og svømmehal samtidig inden for kort tid ^_^

Min kæreste er meget begejstret for Greve svømmehal og kører gerne her fra Frederiksberg for at gå i svømmehallen der. Jeg har ikke været der endnu, men det må jeg vist se at komme :)

Vi er også glade for at have Sophia med i Greve svømmehal :) har godt nok kun prøvet at være i Lalandia med hende udover Greve svømmehal. Men synes forholdene til små børn i Greve er super gode (og overskuelige).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi vist uvenner. Han mener jeg er "langt fra virkeligheden", og at det er fordi JEG har for løse tøjler, at hun prøver grænser af ved ham. (Sjovt nok, Camille prøver bestemt også grænser af her, men i 4 ud af 5 tilfælde, stopper hun første gang jeg siger NEJ).

Bliver så irriteret, fordi jeg får skylden for noget som jo er ganske normal børneadfærd!!! Hvor mange børn på 2 år, er stille og rolige og gør hvad der bliver sagt og aldrig lige prøver ting de ved de ikke må?? Det er altså ikke mange!!!

Jeg er MEGET mere large end ham, det ved jeg.. Fx da jeg skulle aflevere hende, ville hun have jakke på - og jeg siger "Det bliver for varmt" og hun kigger bestemt og siger "Jakke på, udenfor!" og jeg tænker "nå ja, hvis hun vil have jakke på så fred være med det".. Da Christian ser det, og siger "hvorfor har hun jakke på" og jeg svarer "Fordi hun gerne ville" får jeg et "Ja, jeg vidste jo godt det var hende der bestemte hjemme ved jer"

Nu brugte jeg vinteren på at forklare at når man skulle ud, skulle man have jakke på.. Så kan jeg da godt se at det lille hoved, når kl. er 19.30 og hun er træt, vil have jakke på når hun skal ud altså!

Nu er diskussionen så drejet over på hendes fodtøj..

Han skal jo betale for det, og sørge for det. Først har jeg rykket hele foråret for et par gummistøvler.. Dem endte jeg selv med at købe (Han overførte pengene bagefter). I en måned har jeg nu rykket for sandaler.. Og får hele tiden et "Hvornår skulle jeg have haft tid til at købe dem?".. Øh, almindelige mennesker finder da tid til at købe fodtøj til deres børn, så hvorfor har du ikke tiden?!

Nu har jeg så sagt at jeg altså køber dem, fordi jeg ikke orker at vente mere.. Hun sveder sine fødder SÅ meget i de kondisko hun har (Som jeg også endte med at købe, fordi dem fra efteråret var for små synes jeg!)

BAH!

Igen må jeg understrege, at jeg faktisk er glad for hun er ved hans forældre.. For efter at have set hvordan hun har det derude, og hvor glade de er for hende.. Så er det da bestemt bedre end en far der ikke har tid/lyst/overskud.. Meeen.. Jeg gider bare ikke have 7/7 med min datters bedsteforældre !

Jeg kan GODT forstå dig! Hvor tæt er du på at søge om bopælsadresse og eventuelt en 10-4 istedet for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona:

Hvor er han en nar!

Send ham lige linket på den artikel med Helen og selvstændighedsfasen, så kan det være han kan lukke i.

Synes tit han forsøger at tørre alt muligt af på dig mht hende.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skægt ^_^

Så har Theo og Ronja været både i Zoo og svømmehal samtidig inden for kort tid ^_^

Min kæreste er meget begejstret for Greve svømmehal og kører gerne her fra Frederiksberg for at gå i svømmehallen der. Jeg har ikke været der endnu, men det må jeg vist se at komme :)

Hvor skægt :D Det kunne være vi skulle aftale at mødes på et tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skægt ^_^

Så har Theo og Ronja været både i Zoo og svømmehal samtidig inden for kort tid ^_^

Min kæreste er meget begejstret for Greve svømmehal og kører gerne her fra Frederiksberg for at gå i svømmehallen der. Jeg har ikke været der endnu, men det må jeg vist se at komme :)

Prøv at spørge om de lagde mærke til en lille pige der tog alt legetøjet og lagde det op på kanten og ikke ville lade de andre børn få tingene. Det var nemlig Ronja ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skægt :D Det kunne være vi skulle aftale at mødes på et tidspunkt ;)

Det kunne da være hyggeligt :)

Prøv at spørge om de lagde mærke til en lille pige der tog alt legetøjet og lagde det op på kanten og ikke ville lade de andre børn få tingene. Det var nemlig Ronja ;)

Ha ha :D

Han siger at der var en pige, men at han tror at hun var ældre end Theo. De var der allerede ved 8-tiden, så måske var Ronja slet ikke kommet der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da være hyggeligt :)

Ha ha :D

Han siger at der var en pige, men at han tror at hun var ældre end Theo. De var der allerede ved 8-tiden, så måske var Ronja slet ikke kommet der?

Nej så tidligt har de ikke været der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så tidligt har de ikke været der :)

Så har Theo haft legetøjet for sig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Theo haft legetøjet for sig selv ;)

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Her har jeg gået og troet, at Valdemar kun har kunnet spise én rugbrød til morgenmad, og ikke engang det, for der har altid været 4 stykkerc tilbage. Idag fik han tilfældigvis 2 skiver, og så gik der lige et lys op for mig, for nu er der sjovt nok 8 stykker tilbage... Knejten vil ikke have hjørnerne?' :chin: :D :huh :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Her har jeg gået og troet, at Valdemar kun har kunnet spise én rugbrød til morgenmad, og ikke engang det, for der har altid været 4 stykkerc tilbage. Idag fik han tilfældigvis 2 skiver, og så gik der lige et lys op for mig, for nu er der sjovt nok 8 stykker tilbage... Knejten vil ikke have hjørnerne?' :chin: :D :huh :blink

Hahaha, det vil Anabella heller ik ;) Vi skærer ofte stadig hele kanten af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Her har jeg gået og troet, at Valdemar kun har kunnet spise én rugbrød til morgenmad, og ikke engang det, for der har altid været 4 stykkerc tilbage. Idag fik han tilfældigvis 2 skiver, og så gik der lige et lys op for mig, for nu er der sjovt nok 8 stykker tilbage... Knejten vil ikke have hjørnerne?' :chin: :D :huh :blink

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Her har jeg gået og troet, at Valdemar kun har kunnet spise én rugbrød til morgenmad, og ikke engang det, for der har altid været 4 stykkerc tilbage. Idag fik han tilfældigvis 2 skiver, og så gik der lige et lys op for mig, for nu er der sjovt nok 8 stykker tilbage... Knejten vil ikke have hjørnerne?' :chin: :D :huh :blink

:lol det ville jeg nok hellere ikke lige have tænkt over .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, det vil Anabella heller ik ;) Vi skærer ofte stadig hele kanten af :D

Det kan da godt være, at vi også skal det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der er sur over at hans bukser ikke kan trækkes ned til anklerne som de normal kan, når de er kravlet op :D Han har nemlig fået knickers på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen egentlig har samværet kørt godt i lang tid - men når jeg tænker over det, er det vel egentlig fordi han i en lang periode kun har set hende meget sparsomt - og kun meget lidt haft ansvaret for hende.. Så når han så endelig får ansvaret, får jeg skylden for alt :/

Så i lang tid har jeg slet ikke overvejet at søge bopæl, fordi det jo kører fint at have 7/7 med hans forældre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona - er ked af at han er en dør for tiden :kram2

Mht. Søvnen - har du prøvet at sidde på gulvet, med ryggen til? Så kan hun se dig i rummet, mærke dig og høre dig, men du er uden for rækkevidde og kedelig.

Vi havde en KÆMPE kamp med M, da hun skulle lære at sove selv.

Vi prøvede i 2 uger at jeg sad derinde, Maliva ville gerne lege og sad og grinte, men først når hun stod op, gik jeg over og lagde hende ned - uden at sige noget.

Efter de to uger gik jeg ud når jeg havde puttet og så sad jeg uden for døren.

Maliva græd som pisket og jeg græd med. Hvert 3. Minut gik jeg ind og puttede - 1. Gang med et blidt "godnat skat", 2. Gang bare med et godnat og 3. Gang og alle gangene efterfølgende uden en lyd.

Det kunne tage ligesom dig - 2 timer om at putte, men efter jeg begyndte på den sidste metode - tog det de første par dage 1 time og da hun havde knækket koden, sov hun med det samme..

Gu fanden var det den hårdeste uge i mit liv, men det er kun 1 uge i hele hendes liv, hvor det var svært at putte..

Jeg vil så også sige at det var skuespil med gråden. Det ved jeg nu, det vidste jeg ikke den gang. Hun "skreg" for opmærksomheden og for at holde mig på værelset - problemet med der var at hvis jeg blev, så legede hun og ville bestemt ikke sove..

Jeg vil sige: find et ritual der fungere i dit hoved og HOLD dig til den. HVER aften og så ikke give efter - det er hårdt, men det er lige så hårdt at miste alt sin tid for sig selv og sove i en stol eller på en gulvmadras på et børneværelse indtil kampen tages. (No offence til dem der gør det.)

Jeg håber at du kan bruge noget af det jeg har skrevet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min Maja-mus 2 år gammel :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min Maja-mus 2 år gammel :hurra

Tillykke med hende :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Maja!

Og Taz du har ret. Problemet her er jo bare at når jeg har taget kampen en uge; så kommer hun ud til far eller farmor og farfar...! Også kan jeg starte forfra... :/

Hun skriger også ret ofte i hvert fald i starten bare som skuespil.. Reagerer jeg ikke, går det over i panik..

Men nu har jeg besluttet at fra nu af hedder det ingen legetøj, også vil jeg have hendes juniorseng op, også kan vi ligge og læse og synge og hygge i den, og ligesom koble af bare os to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.