TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg tror altså ikke nødvendigvis du gør noget galt - stephi-pigen.

For det første er der forskel på børn og hvad de har brug for og så er der jo de berømte faser :)

 

Begge mine har haft en periode hvor de har været min hale og hvor de skulle på arm når jeg lavede mad og andet praktisk, hvilket bestemt ikke altid lod sig gøre. Det er røv irriterende mens det står på og i de perioder, som har været lange, har jeg virkelig skulle tage mig sammen for at rejse mig fra sofaen, for jeg vidste at det betød en hale som småklynkede konstant. Helst skulle jeg sidde lige ret op og ned ved dem, men kunne da også sidde i sofaen men bevægede jeg mig et skridt, så begyndte småklynken.

Det er gået over nu stortset, Cassandra ( 2 år) kan godt stadig være min hale, men så sætter hun sig i køkkenet og tegner, hjælper med maden, tømmer opvaskemaskine eller hjælper med at tørre af m.m. Så ikke så meget klynk og armhængning mere, men det har da taget lidt tid og lidt frustrationer at nå dertil.

 

Nogle børn har gode sovehjerter, andre ikke. Mine har hørt til dem der har været gode, men alligevel har vi i periode været oppe om natten, for at putte og give tryghed og min datter har aldrig ville sove i sin barnevogn og vi endte med at putte til middaglur i vores seng - det virkede.

 

De små vågner indimellem om natten, sådan er det desværre. Så er der nogle der vågner mere og nogle mindre, men der er en periode hvor de skal putte om natten og have lidt tryghed fra mor/far og så må man jo finde ud af i familien hvordan det bedst lader sig gøre. Om dagen kan det jo så være, at de skal have trygheden i at mor og far skal kunne ses og mærkes hele tiden.

Verden bliver et utrygt sted som bliver større og større, det kan være hårdt som forældre for det kræver lidt af en, men det er for en periode!

 

Så summa sumarum :) Jeg tror altså ikke nødvendigvis du gør noget forkert.

Så jeg tror desværre du må tage en dyb indånding og tænke at det nok skal gå over, tage tingene stille og roligt og så må tingene sejle lidt i en periode. Det skal nok blive bedre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lægeerklæringen er for at der kan laves SÆRkost til barnet. Er der noget barnet ikke må få, fx rejer, svinekød eller tomater, så er det ikke nødvendigt med en lægeerklæring, for det handler jo bare om at undlade at lægge det over på barnets tallerken.

Men decideret særkost hvor der fx skal indkøbes laktosefri mælk osv., der forstår jeg egentlig godt at der skal indhentes lægeerklæring. Ellers tror jeg at alt for mange forældre ville begynde at bede om særkost af alle mulige forskellige årsager.

 

Ja når jeg ser det på den måde så kan jeg godt forstå en lægeerklæring men jeg læste det som om at de ville have en lægeerklæring lige meget hvad for også at undlade at give f.eks. tomater. Det synes jeg er at gå en tand for langt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er godt nok ikke glad for små mørke fugtige rum. Han skulle ikke se noget som helst af de ting, man kan gå ind og se i Aalborg zoo. Han bliver helt panisk og skriger. Men så er det jo godt de fleste dyr er ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik vi os da lige en forskrækkelse idag!

 

Da Lise kom ind fra legepladsen idag sagde hun "Lise sten i næsen! Lise ondt i næsen!" :o Legepladsen er dækket af bittesmå sten over det hele, så det kunne sagtens tænkes hun havde puttet en op i næsen. Vi skyndte os at prøve at lyse op i næsen med en lommelygte, men kunne ikke rigtig se noget. Vi spiste lidt frokost og jeg puttede hende, og igen sagde hun inden jeg lagde hende "Lise ondt i næsen!". Så ringede jeg lige til akuttelefonen, mens hun sov, og vi fik en tid lidt senere.

Da vi så kom ind på akutklinikken, var der den sødeste sygeplejerske, som tog imod os. Hun var så god til Lise og gjorde meget ud af at forklare hvad hun gjorde. Hun kunne godt spotte en sten i næsen ved at lyse derop.

Dog kunne det ikke undgås at Lise græd og gjorde modstand, da hun kom med en meget lang og tynd "tang" med en lille løkke ude for enden. Den skulle hun have op i næsen, så sygeplejersken kunne fange stenen med løkken og trække den ud - og det gjorde ondt! Jeg holdt Lise over øjnene og holdt hovedet stille, men det var godt nok ikke sjovt :( Hun blev dog rigtig hurtig god igen og så fik hun 2 plastre med hjem (dem ELSKER Lise!) med fine motiver af Barbie på.

Sygeplejersken sagde at hun aldrig havde taget så stor en sten ud af næsen på et barn før - og jeg blev da også ret så chokeret da jeg så den! Den er helt flad og aflang, og MEGET spids i kanterne! Ca. 2 cm lang og 1 cm i bredden. Har prøvet at tage et billede af den, som er vedhæftet.

 

Jeg håber virkelig at dette har lært Lise ikke at komme ting op i næsen igen! Men gud ske lov for at hun er stor nok til at kunne forklare os hvad der er galt!

post-3372-0-24727300-1401990516_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik vi os da lige en forskrækkelse idag!

Da Lise kom ind fra legepladsen idag sagde hun "Lise sten i næsen! Lise ondt i næsen!" :o Legepladsen er dækket af bittesmå sten over det hele, så det kunne sagtens tænkes hun havde puttet en op i næsen. Vi skyndte os at prøve at lyse op i næsen med en lommelygte, men kunne ikke rigtig se noget. Vi spiste lidt frokost og jeg puttede hende, og igen sagde hun inden jeg lagde hende "Lise ondt i næsen!". Så ringede jeg lige til akuttelefonen, mens hun sov, og vi fik en tid lidt senere.

Da vi så kom ind på akutklinikken, var der den sødeste sygeplejerske, som tog imod os. Hun var så god til Lise og gjorde meget ud af at forklare hvad hun gjorde. Hun kunne godt spotte en sten i næsen ved at lyse derop.

Dog kunne det ikke undgås at Lise græd og gjorde modstand, da hun kom med en meget lang og tynd "tang" med en lille løkke ude for enden. Den skulle hun have op i næsen, så sygeplejersken kunne fange stenen med løkken og trække den ud - og det gjorde ondt! Jeg holdt Lise over øjnene og holdt hovedet stille, men det var godt nok ikke sjovt :( Hun blev dog rigtig hurtig god igen og så fik hun 2 plastre med hjem (dem ELSKER Lise!) med fine motiver af Barbie på.

Sygeplejersken sagde at hun aldrig havde taget så stor en sten ud af næsen på et barn før - og jeg blev da også ret så chokeret da jeg så den! Den er helt flad og aflang, og MEGET spids i kanterne! Ca. 2 cm lang og 1 cm i bredden. Har prøvet at tage et billede af den, som er vedhæftet.

Jeg håber virkelig at dette har lært Lise ikke at komme ting op i næsen igen! Men gud ske lov for at hun er stor nok til at kunne forklare os hvad der er galt!

Av! Den ser godt nok stor ud. Godt I fik den ud selvom det ikke har været rart for nogle :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik vi os da lige en forskrækkelse idag!

Da Lise kom ind fra legepladsen idag sagde hun "Lise sten i næsen! Lise ondt i næsen!" :o Legepladsen er dækket af bittesmå sten over det hele, så det kunne sagtens tænkes hun havde puttet en op i næsen. Vi skyndte os at prøve at lyse op i næsen med en lommelygte, men kunne ikke rigtig se noget. Vi spiste lidt frokost og jeg puttede hende, og igen sagde hun inden jeg lagde hende "Lise ondt i næsen!". Så ringede jeg lige til akuttelefonen, mens hun sov, og vi fik en tid lidt senere.

Da vi så kom ind på akutklinikken, var der den sødeste sygeplejerske, som tog imod os. Hun var så god til Lise og gjorde meget ud af at forklare hvad hun gjorde. Hun kunne godt spotte en sten i næsen ved at lyse derop.

Dog kunne det ikke undgås at Lise græd og gjorde modstand, da hun kom med en meget lang og tynd "tang" med en lille løkke ude for enden. Den skulle hun have op i næsen, så sygeplejersken kunne fange stenen med løkken og trække den ud - og det gjorde ondt! Jeg holdt Lise over øjnene og holdt hovedet stille, men det var godt nok ikke sjovt :( Hun blev dog rigtig hurtig god igen og så fik hun 2 plastre med hjem (dem ELSKER Lise!) med fine motiver af Barbie på.

Sygeplejersken sagde at hun aldrig havde taget så stor en sten ud af næsen på et barn før - og jeg blev da også ret så chokeret da jeg så den! Den er helt flad og aflang, og MEGET spids i kanterne! Ca. 2 cm lang og 1 cm i bredden. Har prøvet at tage et billede af den, som er vedhæftet.

Jeg håber virkelig at dette har lært Lise ikke at komme ting op i næsen igen! Men gud ske lov for at hun er stor nok til at kunne forklare os hvad der er galt!

Hold da op :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av! Den ser godt nok stor ud. Godt I fik den ud selvom det ikke har været rart for nogle :kram2

 

 

Hold da op :kram

Tak for kram begge to :)  - ja det var ikke særlig rart, men heldigvis da at vi opdagede det og fik den ud! Og hun virker heldigvis til at have det fint nu, så den har tilsyneladende ikke forvoldt videre skade deroppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige dele en fb opdatering fra en af mine veninder, da den lige bragte en tåre frem hos mig! :boo Håber virkelig aldrig at Lise kommer til at opleve dette en dag, men heldigvis da at historien endte godt!

 

---------

 

T*** måtte aflyse hans fødselsdag sidste år, fordi at der ikke var EN eneste ud af 28 børn der havde lyst eller tid til at komme... T*** var dybt ulykkelig og græd i lang tid efter - faktisk kom han sig aldrig over det. Han spurgte hele tiden M*** og jeg hvorfor der ikke var nogen som kunne lige ham, hvad der var galt med ham og om det var normalt at have et ødelagt hjerte i hans alder... Han var meget bevidst om situationen. Det var hjerteskærende at se sit barn så ligegyldige i andres øjne... For os betyder han hele verden og mere til 
T*** skiftede skole og på fredag D 6 juni fylder min store dreng 10 år. Han NÆGTEDE at holde fødselsdag, han ville ikke ende op med at sidde alene tilbage igen, skuffet og ked af det. Men vi opfordrede ham alligevel til at sende nogle invitationer ud, nu hvor han havde skiftet skole og var kommet i en ny klasse. T*** delte invitationerne ud, men det var langt fra med er smil på læben.... Allerede efter skoletid begyndte eleverne og ringe ind, de ville gerne komme til T***'s fødselsdag.... T*** kiggede på mig hver eneste gang jeg sagde 'han/hun kommer også' med det største og stærkeste smil og de gladeste øjne jeg nogensinde har set. Jeg kan mærke det så tydeligt helt igennem marv og ben, inde i min sjæl og helt ind i mit hjerte - min søn er endelig glad igen - OG VÆRDSAT!!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja når jeg ser det på den måde så kan jeg godt forstå en lægeerklæring men jeg læste det som om at de ville have en lægeerklæring lige meget hvad for også at undlade at give f.eks. tomater. Det synes jeg er at gå en tand for langt.

Det er jeg helt enig i :) Det ville være skørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik vi os da lige en forskrækkelse idag!

Da Lise kom ind fra legepladsen idag sagde hun "Lise sten i næsen! Lise ondt i næsen!" :o Legepladsen er dækket af bittesmå sten over det hele, så det kunne sagtens tænkes hun havde puttet en op i næsen. Vi skyndte os at prøve at lyse op i næsen med en lommelygte, men kunne ikke rigtig se noget. Vi spiste lidt frokost og jeg puttede hende, og igen sagde hun inden jeg lagde hende "Lise ondt i næsen!". Så ringede jeg lige til akuttelefonen, mens hun sov, og vi fik en tid lidt senere.

Da vi så kom ind på akutklinikken, var der den sødeste sygeplejerske, som tog imod os. Hun var så god til Lise og gjorde meget ud af at forklare hvad hun gjorde. Hun kunne godt spotte en sten i næsen ved at lyse derop.

Dog kunne det ikke undgås at Lise græd og gjorde modstand, da hun kom med en meget lang og tynd "tang" med en lille løkke ude for enden. Den skulle hun have op i næsen, så sygeplejersken kunne fange stenen med løkken og trække den ud - og det gjorde ondt! Jeg holdt Lise over øjnene og holdt hovedet stille, men det var godt nok ikke sjovt :( Hun blev dog rigtig hurtig god igen og så fik hun 2 plastre med hjem (dem ELSKER Lise!) med fine motiver af Barbie på.

Sygeplejersken sagde at hun aldrig havde taget så stor en sten ud af næsen på et barn før - og jeg blev da også ret så chokeret da jeg så den! Den er helt flad og aflang, og MEGET spids i kanterne! Ca. 2 cm lang og 1 cm i bredden. Har prøvet at tage et billede af den, som er vedhæftet.

Jeg håber virkelig at dette har lært Lise ikke at komme ting op i næsen igen! Men gud ske lov for at hun er stor nok til at kunne forklare os hvad der er galt!

Ej hvor voldsomt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik vi os da lige en forskrækkelse idag!

Da Lise kom ind fra legepladsen idag sagde hun "Lise sten i næsen! Lise ondt i næsen!" :o Legepladsen er dækket af bittesmå sten over det hele, så det kunne sagtens tænkes hun havde puttet en op i næsen. Vi skyndte os at prøve at lyse op i næsen med en lommelygte, men kunne ikke rigtig se noget. Vi spiste lidt frokost og jeg puttede hende, og igen sagde hun inden jeg lagde hende "Lise ondt i næsen!". Så ringede jeg lige til akuttelefonen, mens hun sov, og vi fik en tid lidt senere.

Da vi så kom ind på akutklinikken, var der den sødeste sygeplejerske, som tog imod os. Hun var så god til Lise og gjorde meget ud af at forklare hvad hun gjorde. Hun kunne godt spotte en sten i næsen ved at lyse derop.

Dog kunne det ikke undgås at Lise græd og gjorde modstand, da hun kom med en meget lang og tynd "tang" med en lille løkke ude for enden. Den skulle hun have op i næsen, så sygeplejersken kunne fange stenen med løkken og trække den ud - og det gjorde ondt! Jeg holdt Lise over øjnene og holdt hovedet stille, men det var godt nok ikke sjovt :( Hun blev dog rigtig hurtig god igen og så fik hun 2 plastre med hjem (dem ELSKER Lise!) med fine motiver af Barbie på.

Sygeplejersken sagde at hun aldrig havde taget så stor en sten ud af næsen på et barn før - og jeg blev da også ret så chokeret da jeg så den! Den er helt flad og aflang, og MEGET spids i kanterne! Ca. 2 cm lang og 1 cm i bredden. Har prøvet at tage et billede af den, som er vedhæftet.

Jeg håber virkelig at dette har lært Lise ikke at komme ting op i næsen igen! Men gud ske lov for at hun er stor nok til at kunne forklare os hvad der er galt!

Føj for en grimrian! :o :kram Godt den kom ud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig ro fra mit lille sludrechatol... Hun blev puttet klokken 19.50 ca og der blev ro for 5-10min siden.... :s hun ligger bare og ævler med Bamse og Elmo, og hygger sig i stor stil... Synes bare det er sent at falde i søvn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige dele en fb opdatering fra en af mine veninder, da den lige bragte en tåre frem hos mig! :boo Håber virkelig aldrig at Lise kommer til at opleve dette en dag, men heldigvis da at historien endte godt!

---------

T*** måtte aflyse hans fødselsdag sidste år, fordi at der ikke var EN eneste ud af 28 børn der havde lyst eller tid til at komme... T*** var dybt ulykkelig og græd i lang tid efter - faktisk kom han sig aldrig over det. Han spurgte hele tiden M*** og jeg hvorfor der ikke var nogen som kunne lige ham, hvad der var galt med ham og om det var normalt at have et ødelagt hjerte i hans alder... Han var meget bevidst om situationen. Det var hjerteskærende at se sit barn så ligegyldige i andres øjne... For os betyder han hele verden og mere til

T*** skiftede skole og på fredag D 6 juni fylder min store dreng 10 år. Han NÆGTEDE at holde fødselsdag, han ville ikke ende op med at sidde alene tilbage igen, skuffet og ked af det. Men vi opfordrede ham alligevel til at sende nogle invitationer ud, nu hvor han havde skiftet skole og var kommet i en ny klasse. T*** delte invitationerne ud, men det var langt fra med er smil på læben.... Allerede efter skoletid begyndte eleverne og ringe ind, de ville gerne komme til T***'s fødselsdag.... T*** kiggede på mig hver eneste gang jeg sagde 'han/hun kommer også' med det største og stærkeste smil og de gladeste øjne jeg nogensinde har set. Jeg kan mærke det så tydeligt helt igennem marv og ben, inde i min sjæl og helt ind i mit hjerte - min søn er endelig glad igen - OG VÆRDSAT!!!!

Jeg forstår ikke hvordan en hel klasse ('s forældre) kan boykotte en klassekammerat på den måde :( hvor er det sørgeligt! Men hvor er det dejligt at han er kommet i en god klasse nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas har været hjemme med Ronja i går og får også lov til at være det i dag mens jeg er på arbejde. Jeg synes det er rigtig godt de får noget far/datter tid sammen men nøj hvor er jeg misundelig og ville gerne være sammen med dem :( I dag tror jeg at Jonas ville tage hende med i svømmehallen. Det snakker hun rigtig meget om og spørger nogle gang selv om vi ikke skal tage af sted :) 

 

I morgen får jeg hende hellere ikke at se super meget for der skal jeg til koncert med nogle veninder på Rosenborg Slot og det er faktisk et heldagsarrangement. Søndag og mandag håber og satser jeg på bliver bedre, men jeg skal stadig arbejde noget af tiden fordi jeg har deadlines mandag kl. 12 og kl. 17 - hurra for at arbejde for et internationalt firma der er ligeglad med helligdagene i dag <_< (ironi kan forekomme ;)) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, jeg blev lige vækket på sofaen af Simon der stod og klappede mig på hoved og sagde mor vågne...

Jeg var ellers overbevist om at jeg bare lige blinkede, men kan da se på tv-programmet og på mængden af legetøj på gulvet, at det vidst er en lilletime, jeg har sovet.

Dejligt at have en søn, der selv kan lege, men det var altså ikke lige planen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas har været hjemme med Ronja i går og får også lov til at være det i dag mens jeg er på arbejde. Jeg synes det er rigtig godt de får noget far/datter tid sammen men nøj hvor er jeg misundelig og ville gerne være sammen med dem :( I dag tror jeg at Jonas ville tage hende med i svømmehallen. Det snakker hun rigtig meget om og spørger nogle gang selv om vi ikke skal tage af sted :)

I morgen får jeg hende hellere ikke at se super meget for der skal jeg til koncert med nogle veninder på Rosenborg Slot og det er faktisk et heldagsarrangement. Søndag og mandag håber og satser jeg på bliver bedre, men jeg skal stadig arbejde noget af tiden fordi jeg har deadlines mandag kl. 12 og kl. 17 - hurra for at arbejde for et internationalt firma der er ligeglad med helligdagene i dag <_< (ironi kan forekomme ;))

Er det ikke søndag, der er koncert på Rosenborg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke søndag, der er koncert på Rosenborg?

 

Der er både lørdag og søndag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er både lørdag og søndag :)

Nåh! Alle plakater jeg har set, har bare reklameret med søndag ;) Det lyder hyggeligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh! Alle plakater jeg har set, har bare reklameret med søndag ;) Det lyder hyggeligt :D

 

Det er vist også lidt mere kendte navne der kommer søndag end lørdag ;) Men ja det skal nok blive hyggeligt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at jeg er begyndt at kunne tale med Camilles farmor og farfar. Så får jeg billeder og opdateringer fra hvordan det går derude.

 

Desværre, kan det godt pisse mig lidt af.. At Camille den sidste måned, har sovet 2-3 overnatninger ved sin far.. Resten er ude ved farmor og farfar..

Ved han har travlt med eksamen, men alligevel :( Da jeg afleverede hende onsdag aften, spurgte jeg hvad de så skulle bruge fridagene på.. "Vi skal ud til mine forældre".. og bom, Camille blev afleveret derude i går morges.. og skal vist være derude til jeg henter hende mandag :( Dvs. 1 nat ved sin far. Jeg hentede hende ved farmor og farfar sidst jeg fik hende, hvor hun havde været på ferie i 5 dage derude...

Han tager dog tit derud, og ser hende et par timer, men synes bare ikke helt det er "okay".. Især ikke, da han så i onsdags skrev en vred sms til MIG om at JEG ikke satte grænser for hende, for hun prøvede totalt grænser af i forhold til ham. Øh, ja, pigen aner jo ikke hvor hun har dig henne!

 

Bah. Dejligt at få luft for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det at jeg fik skrevet det ned, gjorde vist jeg lige fik tænkt lidt ekstra over det.. Synes faktisk ikke det er okay..

Han har travlt med eksamen, fair nok.. Men han har hende kun 50% af tiden.. Så må man jo vælge at gå all-in i den tid, også når han har hende, læse mens hun er i pasning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at jeg er begyndt at kunne tale med Camilles farmor og farfar. Så får jeg billeder og opdateringer fra hvordan det går derude.

 

Desværre, kan det godt pisse mig lidt af.. At Camille den sidste måned, har sovet 2-3 overnatninger ved sin far.. Resten er ude ved farmor og farfar..

Ved han har travlt med eksamen, men alligevel :( Da jeg afleverede hende onsdag aften, spurgte jeg hvad de så skulle bruge fridagene på.. "Vi skal ud til mine forældre".. og bom, Camille blev afleveret derude i går morges.. og skal vist være derude til jeg henter hende mandag :( Dvs. 1 nat ved sin far. Jeg hentede hende ved farmor og farfar sidst jeg fik hende, hvor hun havde været på ferie i 5 dage derude...

Han tager dog tit derud, og ser hende et par timer, men synes bare ikke helt det er "okay".. Især ikke, da han så i onsdags skrev en vred sms til MIG om at JEG ikke satte grænser for hende, for hun prøvede totalt grænser af i forhold til ham. Øh, ja, pigen aner jo ikke hvor hun har dighenne!

 

Bah. Dejligt at få luft for det..

  

Det at jeg fik skrevet det ned, gjorde vist jeg lige fik tænkt lidt ekstra over det.. Synes faktisk ikke det er okay..

Han har travlt med eksamen, fair nok.. Men han har hende kun 50% af tiden.. Så må man jo vælge at gå all-in i den tid, også når han har hende, læse mens hun er i pasning...

Jeg vil give dig helt ret i at det ikke er ok, og jeg håber da at du svarede at det til ham i forhold til grænserne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da langt fra OK..... Jeg var gået amok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi vist uvenner. Han mener jeg er "langt fra virkeligheden", og at det er fordi JEG har for løse tøjler, at hun prøver grænser af ved ham. (Sjovt nok, Camille prøver bestemt også grænser af her, men i 4 ud af 5 tilfælde, stopper hun første gang jeg siger NEJ).

Bliver så irriteret, fordi jeg får skylden for noget som jo er ganske normal børneadfærd!!! Hvor mange børn på 2 år, er stille og rolige og gør hvad der bliver sagt og aldrig  lige prøver ting de ved de ikke må?? Det er altså ikke mange!!!

Jeg er MEGET mere large end ham, det ved jeg.. Fx da jeg skulle aflevere hende, ville hun have jakke på - og jeg siger "Det bliver for varmt" og hun kigger bestemt og siger "Jakke på, udenfor!" og jeg tænker "nå ja, hvis hun vil have jakke på så fred være med det".. Da Christian ser det, og siger "hvorfor har hun jakke på" og jeg svarer "Fordi hun gerne ville" får jeg et "Ja, jeg vidste jo godt det var hende der bestemte hjemme ved jer"

Nu brugte jeg vinteren på at forklare at når man skulle ud, skulle man have jakke på.. Så kan jeg da godt se at det lille hoved, når kl. er 19.30 og hun er træt, vil have jakke på når hun skal ud altså!

 

Nu er diskussionen så drejet over på hendes fodtøj..

Han skal jo betale for det, og sørge for det. Først har jeg rykket hele foråret for et par gummistøvler.. Dem endte jeg selv med at købe (Han overførte pengene bagefter). I en måned har jeg nu rykket for sandaler.. Og får hele tiden et "Hvornår skulle jeg have haft tid til at købe dem?".. Øh, almindelige mennesker finder da tid til at købe fodtøj til deres børn, så hvorfor har du ikke tiden?!

Nu har jeg så sagt at jeg altså køber dem, fordi jeg ikke orker at vente mere.. Hun sveder sine fødder SÅ meget i de kondisko hun har (Som jeg også endte med at købe, fordi dem fra efteråret var for små synes jeg!)

 

BAH!

 

Igen må jeg understrege, at jeg faktisk er glad for hun er ved hans forældre.. For efter at have set hvordan hun har det derude, og hvor glade de er for hende.. Så er det da bestemt bedre end en far der ikke har tid/lyst/overskud.. Meeen.. Jeg gider bare ikke have 7/7 med min datters bedsteforældre !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at jeg er begyndt at kunne tale med Camilles farmor og farfar. Så får jeg billeder og opdateringer fra hvordan det går derude.

 

Desværre, kan det godt pisse mig lidt af.. At Camille den sidste måned, har sovet 2-3 overnatninger ved sin far.. Resten er ude ved farmor og farfar..

Ved han har travlt med eksamen, men alligevel :( Da jeg afleverede hende onsdag aften, spurgte jeg hvad de så skulle bruge fridagene på.. "Vi skal ud til mine forældre".. og bom, Camille blev afleveret derude i går morges.. og skal vist være derude til jeg henter hende mandag :( Dvs. 1 nat ved sin far. Jeg hentede hende ved farmor og farfar sidst jeg fik hende, hvor hun havde været på ferie i 5 dage derude...

Han tager dog tit derud, og ser hende et par timer, men synes bare ikke helt det er "okay".. Især ikke, da han så i onsdags skrev en vred sms til MIG om at JEG ikke satte grænser for hende, for hun prøvede totalt grænser af i forhold til ham. Øh, ja, pigen aner jo ikke hvor hun har dig henne!

 

Bah. Dejligt at få luft for det..

Synes bestemt heller ikke at det er ok!

Og i forhold til det med grænser, så burde du måske sende ham den artikel fra Helen Lyng, som er linket til i en anden tråd i dette forum. De små SKAL prøve grænser af som et led i deres udvikling af hjernen - det har intet at gøre med at de ikke har fået sat nogen grænser. Det ville være mere bekymrende hvis hun aldrig prøvede nogle grænser af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.