TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Var nød til at vække Ida her klokken 9. Synes godt nok hun har sovet længe idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Filippa leger, at hendes nye dukke er min baby og hendes lillesøster :kuller Nui, hvor bliver det spændende, hvad hun siger til det til december.

Filippa er så også bedstemor, men pyt med det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies nye motto: prøv lige see

Kæft hun siger det konstant! Men det er utrolig kært.

Haha det gør Valdemar også, bare med "Hov, se deeeer!" Hehe, vi er godt på vej til at få nogle små spørge-Jørgener, tror jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det gør Valdemar også, bare med "Hov, se deeeer!" Hehe, vi er godt på vej til at få nogle små spørge-Jørgener, tror jeg ;)

Ja - vi har snakket om at vi føler vi får snakket ørerne af, men det bliver KUN værre fra nu af.

"Prøv lige se" er så en sætning både Anders og jeg har brugt meget, så det er der hun har fanget det. Ligesom når hun vil have os med og vi ikke vil/kan så rækker hun armen ud mod os og ligger hoveder på skrå og siger "kom" med en "blid" stemme - så kan jeg rigtig se mig selv i hende :p den lille efteraber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det.

Ud til hønsene der bliver brugt flittigt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været hjemme hos en fra min mg hvor der kom en fotograf så nu har vi fået taget nogle familiebilleder, Ronja alene og nogle af gravide mig :glad jeg glæder mig rigtig meget til at se dem :) vi får 2 fremkaldt og resten får vi på en skive og så kan vi se om vi vil have flere fremkaldt eller hvad vi nu vil :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været hjemme hos en fra min mg hvor der kom en fotograf så nu har vi fået taget nogle familiebilleder, Ronja alene og nogle af gravide mig :glad jeg glæder mig rigtig meget til at se dem :) vi får 2 fremkaldt og resten får vi på en skive og så kan vi se om vi vil have flere fremkaldt eller hvad vi nu vil :yay

Uh det lyder fedt! Det ville jeg også rigtig gerne, men har ikke lige råd til det :( De er dælme dyre de fotografer jeg har haft kigget på, men vil også at det skal være en god en, hvis det er.

Håber jeres billeder bliver rigtig gode! :goodluck (og glæder mig til at se dem ;)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder fedt! Det ville jeg også rigtig gerne, men har ikke lige råd til det :( De er dælme dyre de fotografer jeg har haft kigget på, men vil også at det skal være en god en, hvis det er.

Håber jeres billeder bliver rigtig gode! :goodluck (og glæder mig til at se dem ;)).

Jeg synes egentlig også det er dyrt så det er også første gang vi får det gjort. Jeg ville gerne have gjort det fast en gang om året eller lignende men pengene har også været vores stopklods :(

Vi skal give ca 1100 kr for 10-20 redigeret billeder digitalt og 2 fremkaldte og det synes jeg er fair nok især fordi vi kunne få taget både familie og alene af både Ronja og mig.

Skal nok smide nogle herind når vi får dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Ronja sovet ca 2 timer og kl er 16.10 så nu er Jonas i gang med at vække hende selvom jeg ikke er fan af at skulle vække :( men vi kan bare ikke få hende i seng i ordentlig tid hvis vi ikke gør det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa leger, at hendes nye dukke er min baby og hendes lillesøster :kuller Nui, hvor bliver det spændende, hvad hun siger til det til december.

Filippa er så også bedstemor, men pyt med det :D

Så Sødt :) Ved hun du er gravid?

Dictes dukke er også blevet til hendes baby, og hun passer så godt på den, og spørger tit til baby i maven. Det bliver meget spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på hotel og da personalet kom med weekend sengen til Dicte blev hun så glad og ville op og putte i den. Mor og far blev også beordret i seng og vi skulle have dyne på. Så lagde hun sig sørme ned og trak dynen over sig, og sov 30 minutter :) Det var godt nok uventet efter som hun havde sovet til middag! Hun var mega stolt og sagde 'jeg er stor pige der sover i legeværelset' ligesom de store børn gøre i dagplejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af de der dage hvor man ville ønske man kunne trykke på en pause og ikke være mor - bare lige lidt!!! Endte med at stikke af ud i Bilka for at købe barselsgave - hvilket også blev stresset! Er bare fyldt op!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom Anabella og jeg sov tre timer til middag sammen i dobbeltsengen, er hun nu lagt i seng og sover uden en eneste lyd. Wow! De tre timer var vist tiltrængt - og endda fra 14-17 ca.. J kom hjem og vækkede os, ellers havde vi nok sovet endnu længere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så Sødt :) Ved hun du er gravid?

Dictes dukke er også blevet til hendes baby, og hun passer så godt på den, og spørger tit til baby i maven. Det bliver meget spændende!

 

Nej, det gør hun ikke. Vi venter til efter NF. Men jeg er også meget spændt på, hvad hun siger - om hun forstår det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi vækkede Ronja fra lur var hun stadig 45 min om at falde i søvn og sov først kl 20.45 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi vækkede Ronja fra lur var hun stadig 45 min om at falde i søvn og sov først kl 20.45 <_<

Det er også sent hun falder i søvn til luren, er det ikke? :unsure Sover hun aldrig før kl. 14 til middag? Hvis Anna vågnede fra middagslur kl. 16, ville vi aldrig få hende til at sove før efter kl. 21. Hun skal helst ikke vågne senere end kl. 15, faktisk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 perfekte putninger i træk! I dag var jeg ikke derinde en eneste gang efter jeg fik ud :o Jeg håber da virkelig det skal til at være kutume :o :loveshower

 

Vi har købt en juniorpude til hende i dag. Det synes hun var ret sejt :) Nu bliver det spændende om hun kommer til at ligge på den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også sent hun falder i søvn til luren, er det ikke? :unsure Sover hun aldrig før kl. 14 til middag? Hvis Anna vågnede fra middagslur kl. 16, ville vi aldrig få hende til at sove før efter kl. 21. Hun skal helst ikke vågne senere end kl. 15, faktisk <_<

Vi prøver som regel at få hende til at sove tidligere men så kan vi nogle gange komme til at bruge en time på at putte til middag. Jeg ville helst hun sov omkring kl 13 senest men hvis f.eks starter kl 12.30 så kan den nemt blive 13.30-14 inden hun overgiver sig hvis hun overhovedet gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 perfekte putninger i træk! I dag var jeg ikke derinde en eneste gang efter jeg fik ud :o Jeg håber da virkelig det skal til at være kutume :o :loveshower

Vi har købt en juniorpude til hende i dag. Det synes hun var ret sejt :) Nu bliver det spændende om hun kommer til at ligge på den ;)

:yay hvor fedt. Krydser fingre for det fortsætter :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver som regel at få hende til at sove tidligere men så kan vi nogle gange komme til at bruge en time på at putte til middag. Jeg ville helst hun sov omkring kl 13 senest men hvis f.eks starter kl 12.30 så kan den nemt blive 13.30-14 inden hun overgiver sig hvis hun overhovedet gør.

ih, hvor træls! <_<

Anna falder i søvn mellem 12:30 og 13:15 i weekenden. Det tager for det meste 10-20 min, men vi har også brugt mere. Det er virkelig træls!

 

Er Ronja måske klar til at skippe luren i weekenden? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gør hun ikke. Vi venter til efter NF. Men jeg er også meget spændt på, hvad hun siger - om hun forstår det.

Erica tror stadig jeg er gravid. Vi har valgt ikke at fortælle hende at det er jeg ikke længere, da vi jo håber på hurtigt gevinst, og hun har jo ikke tidsfornemmelse om det er en måned før jul eller to måneder efter jul - der er jo læææænge til!!

Men hun forstår det helt sikkert. Hun snakker om at der er en baby inde i mors mave, at den kommer ud af tissekonen og at hun glæder sig meget til at være storesøster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har vist ikke været på toppen i dag, ikke noget åbenlyst men hun har haft humørsvingninger Big time! Hun har også virket træt selvom hun sov 3,5 timer :o til middag.

Måske hun har haft ondt i maven, det klagede hun lidt over igår. Men hun har også peget på hovedet og sagt det gør ondt - problemet er at det kan være at hun snakker om at hun slog sig på hovedet igår, eller at hun faldt på maven i fredags, fordi hun lige er kommet i tanke om det. Lunten har i hvert fald været kort og en Tandbørstning inden middagslur antændte et tantrum

Jeg har gjort mit bedste for at bevare den gode stemning og være en kærlig og rummende mor, jeg tror det lykkedes! Selv da hun slog mig i raseri over den tandbørste :rolleyes gjorde jeg det jeg mener er det bedste i sådan en situation.

men kæft en lorte dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har vist ikke været på toppen i dag, ikke noget åbenlyst men hun har haft humørsvingninger Big time! Hun har også virket træt selvom hun sov 3,5 timer :o til middag.

Måske hun har haft ondt i maven, det klagede hun lidt over igår. Men hun har også peget på hovedet og sagt det gør ondt - problemet er at det kan være at hun snakker om at hun slog sig på hovedet igår, eller at hun faldt på maven i fredags, fordi hun lige er kommet i tanke om det. Lunten har i hvert fald været kort og en Tandbørstning inden middagslur antændte et tantrum

Jeg har gjort mit bedste for at bevare den gode stemning og være en kærlig og rummende mor, jeg tror det lykkedes! Selv da hun slog mig i raseri over den tandbørste :rolleyes gjorde jeg det jeg mener er det bedste i sådan en situation.

men kæft en lorte dag!

:Kram jeg håber hun er mere på toppen imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Kram jeg håber hun er mere på toppen imorgen

Tak :kiss jeg håber det i hvert fald - det hjælper selvfølgelig heller ikke at jeg stadig er total færdig efter kolonien torsdag og fredag. Hader når arbejdet "trænger ind" og påvirker familielivet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, hvor træls! <_<

Anna falder i søvn mellem 12:30 og 13:15 i weekenden. Det tager for det meste 10-20 min, men vi har også brugt mere. Det er virkelig træls!

Er Ronja måske klar til at skippe luren i weekenden? :unsure

Vi har prøvet nogen gange at skippe den fordi hun har været længe om at falde i søvn til lur og hun efter f.eks en time til 1,5 stadig ikke sov, men så er hun mega træt og aftenen bliver helt umulig inkl aftensmaden. Nogle gange er hun også endt med at falde i søvn f.eks lige inden aftensmaden fordi hun lige har sat sig i sofaen og så er det helt umuligt med både aftensmad og falde i søvn om natten.

Det er virkelig en svær balancegang i øjeblikket :unsure Nede i bh siger de hun på ingen måde er klar til at skippe luren og som regel er en af de første der falder i søvn og der sover hun kun omkring 1,5 time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.