TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Stakkels David... Han sov kun 25 min til middag i dag (imod 3-4 timer normalt), så han var godt træt til aftensmad, men tydeligvis sulten. Han virkede til at have det fint, lige indtil han midt i maden kastede alt det op han lige havde spist :( Øv hvor blev han altså ked af det. Jeg tog efterfølgende hans temperatur, som var 37,3 - så ingen feber.

Spekulerer på, om han simpelthen spiste for hurtigt :chin: Ellers forstå jeg det ikke rigtigt. Han har været feberfri i 2 dage nu....

Nå ja... Så havde jeg ham lige på vægten. Han har tabt sig 0,6 kg siden i søndags, pga sygdom :(

:kram lille pus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mysteriet løst med hvor Cassandra har ondt. Hun er ved at få en kindtand og hun har virkelig ondt og igår også lidt småsyg. Om det så er derfor eller en mini infektion er jo svært at sige.

Det startede søndag, så mon ikke det snart går over igen. Vi troede det var ørene, da min søster havde rigtig ondt lørdag i ørene og Cassandra's startede søndag, så lagde vi 2 og 2 sammen og fik 5. Men igår var det meget tydeligt at det var tænderne og hun vil heller ikke rigtig spise så meget.

Hun havde så ondt i tænderne igår at hun bare græd og græd og kun ville gemme sig under dynen, men smertestillende hjalp heldigvis. Vi har stadig haft en lidt skidt nat, men dog bedre end natten til igår. Så lidt fremgang er der da at spore.

Det giver god mening. Håber det "bare" er det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi jo snakket meget om legehuse herinde på Bk det sidste stk tid - så vil lige vise hvad nogle børn, mig og to andre pædagoger har bygget på de sidste 3 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren er taget ud og drikke øl i aften og jeg har faktisk glædet mig til at være lidt alene hjemme :)

 

Anna legede bare så fint efter aftensmaden, så jeg besluttede at lade hende lege og hun kvitterede med at gennemgå nattøj/puttesceance helt uden show, selvom kl. blev 20 inden vi var færdige med bøger. Og da jeg havde sunget sagde hun bare "godnat mor" og lod mig gå ud af værelset uden at brokke sig det mindste :blink

 

Jeg var lige deropppe, da hun i gennemgangen af dagens events nok kom til der, hvor hun slog sin hånd og kom i tanke om, at vi havde glemt at smøre creme på såret, som vi havde snakket om ;) Så det måtte jeg jo gøre og så sagde hun igen godnat og jeg kunne gå ud. Nu er det spændende om hun så bare sover. I så fald tror jeg helt sikkert vi putter hende for tidligt, for normalt er det et mindre circus fra nattøjet er på til hun rent faktisk sover <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At være på koloni er som at være forælder til 40 børn! Jeg er smadret!!!

Nu er jeg ENDELIG hjemme igen! Det er dobbelt at skulle være "alene mor" til i nat! Jeg har SAVNET Mie så ubeskriveligt meget, men KÆFT min lunte var kort og da vi var ovre og handle og Mie ikke lige hørte mig med det samme for fjerde gang så blev mor godt nok en skrap kælling uden øje for sit barn et lille øjeblik!!!

Blev heldigvis hurtigt god igen og da vi kom hjem kastede jeg nærmest noget mad på Mies tallerken mens jeg lavede noget pasta til mig - så var jeg nemlig præventiv, Så Mie fik pølser, ostehaps og lidt brød til aftensmad :rolleyes hun kunne så heller ikke spise pasta da mit mad var færdig.

Derefter fandt vi Ipad frem og spillede lidt spil og så noget Rasmus klump og Cirkeline indtil hun skulle i seng. Fik klaret at komme hende i nattøj uden at hugge hovedet af hende, men hendes tænder er ubørstede!!!

Survival survival survival!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren er taget ud og drikke øl i aften og jeg har faktisk glædet mig til at være lidt alene hjemme :)

 

Anna legede bare så fint efter aftensmaden, så jeg besluttede at lade hende lege og hun kvitterede med at gennemgå nattøj/puttesceance helt uden show, selvom kl. blev 20 inden vi var færdige med bøger. Og da jeg havde sunget sagde hun bare "godnat mor" og lod mig gå ud af værelset uden at brokke sig det mindste :blink

 

Jeg var lige deropppe, da hun i gennemgangen af dagens events nok kom til der, hvor hun slog sin hånd og kom i tanke om, at vi havde glemt at smøre creme på såret, som vi havde snakket om ;) Så det måtte jeg jo gøre og så sagde hun igen godnat og jeg kunne gå ud. Nu er det spændende om hun så bare sover. I så fald tror jeg helt sikkert vi putter hende for tidligt, for normalt er det et mindre circus fra nattøjet er på til hun rent faktisk sover <_<

Jeg var lige deroppe og puste en enkelt gang efter hun havde slået hovedet på sengekanten og så har jeg ikke hørt hende siden. Det er godt nok crazy! :o :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! :prik E blev så vildt ked af at skulle i seng, at hun stadig ikke sover.. Jeg gider ikke sidde heroppe hele aftenen, mens min mor og hendes kæreste er på besøg :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! :prik E blev så vildt ked af at skulle i seng, at hun stadig ikke sover.. Jeg gider ikke sidde heroppe hele aftenen, mens min mor og hendes kæreste er på besøg :angry

Årh det er SÅ irriterende, håber hun snart overgiver sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Urolig søvn knægten har. Skriger, men sover når man kommer ind til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige deroppe og puste en enkelt gang efter hun havde slået hovedet på sengekanten og så har jeg ikke hørt hende siden. Det er godt nok crazy! :o :yay

Fedt :)

Og her handler det virkelig også om at ramme det rigtige tidspunkt. Idag faldt Dicte i søvn på 2 minutter selv om farfar var på besøg, og det var meget sjovt med besøg. Igår tog det så 8-10 gange ind og ud af værelser før der blev ro (og hun havde fået pillet sin wallsticker ned og klistret på sengen inden hun overgav sig....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gider Pixie heller ikke at sove. Måske var det for spændende at være ude at spise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er også stadig vågen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er dejligt nem at putte for tiden. Den sidste uges tid har vi skulle sidde ved hende, men det tager højst et kvarter, så er hun væk, så det er til at overskue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fedt ud! :super godt gået!

 

Ej hvor er i go'e! :D

 

I er da for seje :)

 

Mange tak! Jeg ved godt at det er lidt blærerøvsagtigt i jantelovs-danmark, men havde slet ikke regnet med at det ku blive så godt! Jeg ville have elsket sådan en hytte da jeg var barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst - hvor lang tid kan en tand være om at bryde igennem???? Vi har kunne se den igennem tandkødet i en 3 uger nu, og han virker til at have ondt, da han hele tiden 'klør' sig i munden med hånden, ofte spytter sutten ud og er ked, og virker bare rigtig frustreret - og tandbørstningen er et helvede pt - vi må slet ikke komme til. Men den er sgi stadig ikke brudt igennem...

Åndssvage tænder! Ødelægger nattesøvn og babys humør og sådan :klap :klap :klap

Nå, men det positive er da at han nu igen virker til at finde ro i pustningen efter en periode hvor han bliver gal fordi han vil lege.

Her har vi haft en der har været over en måned under vejs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst - hvor lang tid kan en tand være om at bryde igennem???? Vi har kunne se den igennem tandkødet i en 3 uger nu, og han virker til at have ondt, da han hele tiden 'klør' sig i munden med hånden, ofte spytter sutten ud og er ked, og virker bare rigtig frustreret - og tandbørstningen er et helvede pt - vi må slet ikke komme til. Men den er sgi stadig ikke brudt igennem...

Åndssvage tænder! Ødelægger nattesøvn og babys humør og sådan :klap :klap :klap

Nå, men det positive er da at han nu igen virker til at finde ro i pustningen efter en periode hvor han bliver gal fordi han vil lege.

Den allerførste tand Anabella fik var 2 mdr undervejs.. Dog ikke, hvor den irriterede hele tiden, men i perioder.. Så det ka desværre ta sin tid. Håber snart den enten kommer eller holder pause :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en ikke fantastisk nat, nu må den tand godt snart bare komme op.

 

Jeg var nede hos Cassandra kl. 23 og kl 24, kl. 00.30, vågnede hun igen og jeg gav hende smertestillende, det holdt til ved en 5.30 tiden, hvor jeg rent faktsik sov i min seng og fik noget sammenhængende søvn :yay. Når men ned til hende kl. 5.30 og så ligge hos hende på en madras med hende på armen. Kl. 6.00 ville hun gerne op, men der er det altså ikke morgen her i huset og der står man ikke op. Det forstod hun heligvis hurtigt og faldt i søvn igen og så blev vi vækket kl. 8.30 af Sebastian som gerne ville have os med op.

 

Så en semi skidt men dog måske marginalt bedre nat end de sidste. Det var ihvertfald rart at få lidt sammenhængende søvn. Men hvor jeg dog glæder mig til hun igen bare sover en fuld nat i sin egen seng og jeg i min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Jeg snakkede i går med tømmeren og han mente at mine tanker om den specialbyggede seng lød fornuftigt og at vi godt ville kunne nå det til Ericas fødselsdag! :yay Glæder mig til at give hende verden sejeste seng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Jeg snakkede i går med tømmeren og han mente at mine tanker om den specialbyggede seng lød fornuftigt og at vi godt ville kunne nå det til Ericas fødselsdag! :yay Glæder mig til at give hende verden sejeste seng!

Fedt :glad glæder mig til at se resultatet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er så Lises nye legehus! :yay Det er så slet ikke færdigt endnu... men hun bruger det allerede flittigt :P

1965598_10152116040635967_55755601314772

Hvor er det bare fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tør jeg godt sige det højt: Mie sover igennem :toot i hvert fald 6 ud af 7 nætter - kæft hvor er nattesøvn da bare det dyrebareste i verden :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tør jeg godt sige det højt: Mie sover igennem :toot i hvert fald 6 ud af 7 nætter - kæft hvor er nattesøvn da bare det dyrebareste i verden :7himmel

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både kigget cykelstol og cykelanhænger til Marius og vi kan bare ikke finde ud af hvad vi skal have. Det eneste vi har konkluderet er, at Marius ikke synes cykelhjelme er fantastiske at have på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tør jeg godt sige det højt: Mie sover igennem :toot i hvert fald 6 ud af 7 nætter - kæft hvor er nattesøvn da bare det dyrebareste i verden :7himmel

Dejligt :glad Marius sover også hele natten i sin egen seng nu. Det er altså guld værd ( selvom jeg synes det er hyggeligt, at have ham imellem os )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både kigget cykelstol og cykelanhænger til Marius og vi kan bare ikke finde ud af hvad vi skal have. Det eneste vi har konkluderet er, at Marius ikke synes cykelhjelme er fantastiske at have på :D

Vi har begge dele. Jeg bruger stolen i hverdagen når jeg aflevere og anhængeren bruger vi på lidt længere ture. Jeg kommer også til at bruge anhængeren når jeg skal aflevere to på en gang. I starten kan man købe en babyindsats så jeg stadig kan aflevere Ronja på cykel mens jeg er på barsel . Det kan godt være lidt langt at skulle gå 2,5 km med en tumling og så er det rart at have cyklen som reserve. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.